תוקף סלקל של מקסי-קוזי

amcoo

New member
תוקף סלקל של מקסי-קוזי

בתי בת 3 חודשים. כיום היא נוסעת ברכב בסלקל של מקסי-קוזי שממש בימים אלו מלאו 5 שנים מתאריך קנייתו בשילב. חשוב להדגיש שהסלקל שלנו נראה מצויין והוא לא עבר שום תאונה. על הסלקל יש מדבקה עם הדגם PLUS/2000/1500 וכן רשומים אישורי מכוני התקנים הארופיים להם תואם הסלקל ונראה לי שכולם תקנים לאומיים מלבד E4 שאולי הוא תקן של האיחוד האירופי. התקנים ECE R44/03 ו - R44/04 לא מוזכרים על המדבקה (וגם לא R44/02 או R44/01). שאלתי את "בטרם" אם בטוח להמשיך ולהשתמש בסלקל שלנו. נאמר לי שבעבר ההמלצה של מקסי קוזי היתה 5 שנים אך הם חושבים שהחל משנת 99 או 2000 מקסי קוזי שינו את ההנחיות שלהם ולכן ייתכן שמותר להמשיך ולהשתמש בסלקל. אשמח לקבל הנחיה חד משמעית - האם בטוח להמשיך ולהשתמש בסלקל 9 חודשים נוספים (עד לגיל שנה) או שיש לרכוש סלקל חדש? תודה
 
הנחיה

שלום amcoo, אני שמחה על האפשרותן לעלות את הסוגיייה הנ"ל גם פה ניתן להשתמש במושב לאורך זמן רב אם מתקיימים התנאים הבאים : המושב לא עבר תאונת דרכים, המושב שלם על כל חלקיו , ידוע אצל מי היה - מה ההיסטוריה של המושב מכיוון שהתנאים שהעלית עומדים בדרישות אכן ניתן להשתמש במושב שוב ובתקן הארופאי אין שום הגבלה של זמן לשימוש במושב בטיחות E4 - הספרה 4 מציינת את שם המדינה בה הוצא התקן כך שהספרות שמשתנות( לא זכור לי איזו מדינה שייכת לסיפרה 4...) לגביי תשובת "בטרם" - אני מקווה שבתקופה הקרובה יותר תיצא הצהרה רשמית משותפת למכון התקנים בטרם ושילב - שתשלול תוקף כיסא למעט הנקודות שציינתי ותענה על נושא מקסי קוזי בפרט ( אני יודעת שאמורה הייתה לצאת הצהרה....בנובמבר...כנראה שזה מתארך...עדיין ועדות ודיונים) ואני מוסיפה תשובה נוספת עם הסבר מפורט: היה לנו אירוח של שלומי טל מומחה עולמי בנושא בטיחות ילדים כנוסעים ברכב מנועי והוא נשאל את אותה השאלה ואני מצטטת אותו: "אם את יודעת את מקורו של מושב הבטיחות ואת בטוחה שהוא לא עבר תאונה את יכולה להשתמש במקסי קוזי שלך ללא שום חשש. בתקן האירופאי R44 ECE אין שום איזכור לתפוגה של מושבי בטיחות מאחר ואין לזה שום סימוכין מהחיים האמיתיים ולשאלה אז אם כך למה כן רושמים תאריך סיום לכסא?" "שאלה טובה. כל עניין תוקף השימוש בא מבעיה אחרת לחלוטין: ביטוח אחריות המוצר בארה"ב. יצרני מושבי הבטיחות בקשו מהממשל בארה"ב להגביל את השימוש במושבי הבטיחות לאחר שגילו שכרית האויר במושב הקדמי הורגת תינוקות שנוסעים במושב קדמי נגד כיוון הנסיעה בסלקלים. בעקבות ממצא זה הוסיפו את תוית האזהרה שאין להשתמש במושבי בטיחות במושב קדמי של הרכב בו מותקנת כרית אויר. מה עושים עם מושבי בטיחות וסלקלים שנמכרו לפני ההחלטה על התקנת האיסור? היו בעיות לגליות בארה"ב שגררו תביעות במליוני דולרים נגד היצרנים. בעקבות זאת ולמרות שהממשל התנגד בתוקף להגביל את זמן השימוש מאחר ואין לזה שום סימוכין בממצאים מהשטח הושגה פשרה. הפשרה היתה שמאחר ויש שינויי תקינה המחייבים ביצוע שינויים במושבי הבטיחות, היצרנים יגבילו את אורך החיים של מושב הבטיחות והממשל "יתעלם" מההגבלה. כידוע, הגבלת השימוש פרושה המרצה לרכוש עוד מושבי בטיחות. למה 5 שנים? למה לא להחליף מושב בטיחות כל שנה? למה להעשיר את קופת היצרנים ללא שום סיבה נראית לעיין? לכן הויכוח. האירופאים לא הסכימו לשמוע על הגבלת השימוש, ולכן היצרנים באירופה לא מגבילים את השימוש במושבי הבטיחות. ההמלצה שלי היא לרכוש תמיד מושב בטיחות חדש. למי שאין ידו משגת, או שיש ברשותו מושב בטיחות מילד קודם או ממכר או חבר, אולם הוא יודע את מקורו ובטוח שמושב זה לא עבר תאונה או שנגרם לו נזק מבני, ניתן להשתמש בו. זה כמו מכונית חדשה שתמיד טובה יותר ממכונית ישנה." עם כל הנאמר בטוח להמשיך ולהשתמש בסל קל תודה על פנייתך דפנה
 
למעלה