תורת הקבלה - סתירה בין היהדות

gdisrael

New member
תורת הקבלה - סתירה בין היהדות

הנושנה, אשר עברה "מודרניזציה" כביכול ?
 

deathcaster

New member
תגובה

השאלה היא האם לך יש מקורות שתומכים בטענתך ? הקבלה נכתבה אלפי שנים לאחר התורה, והיא מכילה בכלל מוטיבים חורגים מהיהדות. לפרטים ובמטרה לא להפוך זאת לשרשורפלצת, נא פנה לפורום אתאיזם שם יש שרשורים מפורטים כולל מקורות לדבריי. כנס לשם וחפש חיפוש מתקדם " קבלה ו'או ספר הזוהר"
 

gdisrael

New member
תגובה

>הקבלה נכתבה אלפי שנים לאחר התורה, והיא מכילה בכלל מוטיבים חורגים מהיהדות< אין כל קשר בין היות התורה נכתבה אלפי שנים קודם לכן (ובכלל, לפי המסורת - הקבלה ניתנה אף היא במעמד הר סיני, אז נעזוב זאת). ישנם 2 מוטיבים "חורגים" בתורת-הקבלה, ותו לא. 1) הקב"ה, ישראל, והתורה - חד הם. 2) 10 הספירות. החוקרים טוענים שהעניין בסעיף 1, זו ההשפעה מן השילוש הקדוש - אך אני לענ"ד לא רואה זאת. מעבר לכך, הם מעלים סברה, שהיה צריך לישב את האמור ב"שמע ישראל", שהרי כתוב -שמע ישראל, י-הוה (1), אלוקינו (2), י-הוה (3), אחד. על אף שגם אלו דברים חסרי-היגיון. זהו פשט של פסוק. י-הוה (ה'), אלוקינו (הוא השליט שלנו, התקיף שלנו, וגם זו הכוונה שמכוונים), י-הוה (ה'), אחד (אחד ולא שניים, אחד ולא אפס). מעבר לכך, הכל מבוסס על סברה\השערה, חסרת בסיס, פשוט טענה בעלמא ותו לא ! 2. אומרים שעניין 10 הספירות, סותר את אחדות האל. אך ברור לכל, שכל תורת הקבלה, וכל תלמוד עשר הספירות, אינו עוסק לא באל, קל וחומר, אף לא באור המתפשט ממנו (אור-אין-סוף), אף לא בעולם א"ק (עולם שאין לנו תפיסה בו, שבו מתחילה השתלשלות העולמות) אלא רק בעולם האצילות - שזהו עולם 10 הספירות, שזהו בכלל הנהגת-השם. לא השם, לא אורו, אלא *התפשטות* אורו - הנהגתו.
 

the ror

New member
הטענה שלי היא שלא קיימות סתירות...

ולכן אין היגיון בבקשה למקורות על טענה שטוענת שאין בעיה בין השנים מלכתחילה... הרי אנחנו לא נתחיל עכשיו לעבור על כל הקבלה מילה במילה דרך פורום...ולכן ביקשתי מקורות שבהם לדעתך יש בהם בעיה בין השנים... הספיקו לי הדיעות שאנשם הביאו איתם מהפורום הזה כדי להבין שהדיונים האלה בנושא הזה לא היו מסודרים. למה לא להציג מקור ושנבחן אותו מההתחלה במקום להסתמך על טיעונים ודיעות של אחרים שאני לא בהכרח מסכים עם אף אחד מהצדדים... אם הייתי רוצה הפניה למקורות מידע הייתי יכול לחפש בגוגל. אם יש לך טענה להציג, מקור שמביא למסקנה מסויימת שסותרת אותי, אשמח לראות... בכל מקרה, בנושא הזה אני רחוק מלהיות מלומד וטענתי מבוססת על אמונה באנשים שאני מכיר...אבל בכל זאת אשמח ללמוד דרך הפורום הזה או אפילו לתקן תפישות שגויות שלי...
 
למעלה