תושב ארעי והליך פלילי

גליאל

New member
תושב ארעי והליך פלילי

שלום! אני מקווה שתוכלו לעזור לנו! זוג מכרים שלי נתפס לפני מספר חודשים בהברחת קוקאין מארגנטינה. הסם נתפס ע"י רשויות הנמל כאן בארץ ושני בני הזוג נאסרו. כרגע הם נמצאים במעצר בית ומחכים למשפט. הוא אזרח ישראלי. היא בעלת תעודת זהות כתומה (אזרחית ארגנטינה) הנמצאת כבר 4 שנים בארץ ויש לה עוד שנה כדי לקבל תושבת קבע/אזרחות. הזוג נשוי נשואים אזרחיים. לזוג אין עבר פלילי. האם בעקבות אישום פלילי זה יכולים לגרש אותה מהארץ? או לא להאריך את האשרה? מה קורה במקרה והיא נכנסת להריון? עדיין יש אפשרות של גירוש מהארץ? האם היה מקרה דומה במערכת המשפטית? אני ניסיתי לחפש פסק דין דומה ולא העליתי שום דבר.
 

einzvi

New member
השאלה אינה מהתחום הפלילי

כי אם בתחום המנהלי של אזרחות ותושבות. ככל הנראה באם תורשע בעבירה הזו היא לא תקבל את אזרחותה. כאשר מדובר בהברחת קוקאין החשש הגדול של בני הזוג צריך להיות העונש הצפוי להם ולא הגירוש. למענה על השאלות ששאלת, יש לפנות לעו"ד העוסק בתחום המנהלי של אזרחות ותושבות.
 

גליאל

New member
תודה. ובהמשך לשאלתי

מה העונש המינימלי והמקסימלי שאפשר לקבל על זה? מה הסיכוי שיישבו בכלא? בחבילה נתפסו 50 ג' קוקאין מחולק ל-5 מנות. הטיעון שהוא נועד לשימוש עצמי בינתיים עומד בגדרו. הסעיף של יבוא למטרות סחר ירד מהפרק. כאמור - אין להם עבר פלילי וכרגע הם שניהם נמצאים במעצר בית ובביקור סדיר אצל קצין מבחן (התסקירים שלהם טובים מאוד). (אסור להם להחזיר בבית אינטרנט כחלק מתנאי מעצר בית, לכן אין להם אפשרות לגלוש). ושוב, תודה על ההתייחסות.
 

einzvi

New member
יבוא סמים

אין באמת תשובה רצינית לעונש מקסימלי ומינימלי. בחוק העונש על יבוא סמים עומד על 20 שנים. כך שזה המקסימום. אם אכן ניתן יהיה לשכנע שמדובר בהחזקה לצריכה עצמית (אם כן אז הסנגור עשה יופי של עבודה) והתסקירים מאוד טובים אז ייתכן שניתן יהיה לסיים את זה אפילו לא בכלא. אבל שוב מדובר במקרה מאוד מיוחד כנראה.
 

גליאל

New member
אני לא חושבת שזה מקרה מיוחד

אני חושבת שיש לך עו"ד טוב (עו"ד תמי אולמן)! הפחד הבאמת הכי גדול שלהם הוא לא העונש אלא הגירוש מהארץ. כמו שכתבתי - היא תושבת זמנית ויכולים לגרש אותה מהארץ. ניסיתי לחפש פסקי דין דומים - לא מצאתי כלום. עו"ד שלהם גם לא מוכנה לטפל בנושא הזה כי היא מטפלת רק בפלילי ולכן הפנתה אותם לעו"ד אחר במקרה וכן יהיה צו גירוש. בינתיים הם הגישו שבוע שעבר בקשה להארכת שהייה ולא אמרו כלום במשרד הפנים על האישום שעומד נגדם. אני מתארת לעצמי שבמשרד הפנים כבר יעלו לבד על זה.
 
למעלה