תזונה לתינוק בן 6 חודשים

אמונה3012

New member
תזונה לתינוק בן 6 חודשים

שלום,
הגיע הזמן לעבור למוצקים אבל חוץ מטעימות פה ושם עדין לא התחלתי ממש עם המוצקים.
האם מרק אמור להחליף בגיל הזה ארוחה של תמ"ל?
מה לגבי תיבול? האם אתן בעד או נגד? האם מלח בגיל הזה באמת "נורא" כמו שאומרים שהוא?
האם פירות כמו אגס ותפוח צריך גם לרכך על ידי בישול ואז להפוך למחית?
בספר טעמים ראשונים ממליצים על אידוי, האם ההבדל בין אידוי לרתיחה של הירקות במים חמים באמת כלכך משמעותי?

אודה לדעתכן

אומץ אהבה אופטימיות ואמונה
 
תזונהלתינוק בן 6 חודשים

שלום, שלב הטעימות הופך לארוחות של ממש רק בגיל חצי שנה. מגיל חצי שנה ניתן להחליף בקבוק בארוחת מוצק = 3/4 כוס טחון- לנוחיותך באיזו ארוחה מדובר.
לרוב בגיל חצי שנה יש 2 ארוחות מוצקים ושאר הארוחות הן בקבוקים (3-5) לפי דרישת הילד.סביב גיל 9 חודשים ניתן לנסות להוסיף ארוחה מוצקה נוספת. זה גם תלוי ברצון הילד. כל עוד מדובר בטעימות אין צורך להשלים או לתת מים. רק כאשר מתחילים לבסס ארוחת מוצק במקום הנקה/תמ"ל צריך להתחיל להציע מים.
כדאי לא להכין במיוחד, אלא לשלב בארוחות המשפחתיות (חינוך להרגלי חיים ואכילה נכונים, שיתוף בחיי המשפחה). טעם טבעי של המזונות, ללא תיבול, המתקה וכו'. אפשר להוציא ממזון המשפחה מעט, לפני שמתבלים.
פירות ניתן לאפות/לבשל ולמעוך במזלג או להשתמש בבלנדר ידני. ירקות שאינם רכים מומלץ לאדות, כך אין איבוד מינרלים וויטמינים, ניתן גם לבשל ולאחר מכן למעוך במזלג/בלנדר. תזונת תינוקות שמה דגש שהתינוק יקבל את כל הרכיבים החיוניים מהמזון, לכן שיטת הכנת המזון המועדפת הנה אידוי ולאחר מכן אפייה/ בישול לזמן קצר בטמפרטורה בינונית. את המזון מציגים בכפית ולא מגישים אותו בבקבוק. פירות ראשונים: תפוח, אגס, בננה ותמר. (פירות טרופיים נעדיף להתחיל אחרי גיל שנה בשל אלרגניות).
ירקות ראשונים: גזר, קישוא, דלעת, תפו"א ובטטה. לאחר מכן ובהדרגה יתווספו מזונות נוספים וחשוב שיהיו עשירים בברזל, כגון: בשר בקר, הודו ועוף, דגים וקטניות.
שיהיה בהצלחה!!
מירב
 
למעלה