תחבורה ציבורית בשבת - שני עדכונים חשובים

מצב
הנושא נעול.

urilei

New member
תחבורה ציבורית בשבת - שני עדכונים חשובים

תחבורה ציבורית בשבת - שני עדכונים חשובים
השלום והברכה לכולכם,
עניין ראשון - הקמת ארגון לקידום הנושא
כל מי שתומך בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת מוזמן להיכנס לאתר http://lshnaider.no-ip.com/pt_shabat . המדובר בארגון שמטרתו להעלות את המודעות וליצור קהל תומכים. זוהי איננה עצומה, זהו ארגון שמטרתו צבירת תומכים וכתיבה לח"כים ובעלי תפקידים אחרים. מי שעדיין מסתובבים לו בראש כל מיני טיעונים "למה לא" להפעיל, מוזמן גם להיכנס. אינני מתכוון לנסות לשכנע אנשים שמצהירים שהם לא תומכים - מי שרוצה, מוזמן. מי שיש לו הערות לגבי טקסטים כלשהם באתר מוזמן לפנות אלי, המטרה היא כמובן להעמיד אתר איכותי ומשכנע. * האתר פועל על שרת קטן, אם אתם נתקלים בתקלות של חוסר תגובה, פשוט לנסות שוב כעבור כמה דקות, לא עומדים היום לרשותנו אמצעים טובים יותר.
עניין שני - הצעת החוק של ח"כ אורלב
לצערי ההתלהבות הייתה מוקדמת מידי, היום פורסמה הצעת החוק הרשמית באתר הכנסת, ולא רק שלא דובים ולא יער, הצעת החוק אוסרת במפורש על קיום תחבורה ציבורית ויש בה איזה סעיף מצ'וקמק ביותר של "הסעות ציבוריות למקומות בילוי בלבד" (כמה חבל שרובינו לא גרים ב"מקומות בילוי" ולא יהיה לנו איך לחזור הביתה). ומטרתו היא ככל הנראה רק לייצר את הספין התקשורתי. משמעותו של חוק זה בפועל הוא לא רק שלא תופעל שום תחבורה ציבורית בשבת, אלא שלא תופעל גם זו הפועלת היום בחיפה, באילת ולקראת צאת השבת גם במרכז. אורלב עוד העיז לכתוב בדברי ההסבר לחוק ש"החוק מבוסס על אמנת גביזון-מדן", צר לי עד כמה מוכנים נבחרינו לשקר לציבור במצח נחושה ובריש-גלי. מה שבעצם עשה כבוד חה"כ זה לקח את ההצעה של המכון הישראלי לדמוקרטיה, הוציא ממנה את כל הפשרות אותם הוצע שהציבור החרדי יעשה (מדובר אגב בעיקר בתח"צ וב"חנויות מכולת קטנות"), החליף אותם במקרה הטוב במשהו שקיים דה-פקטו כבר היום ובמקרה הגרוע בכפייה דתית חולנית עוד יותר מזו שיש היום. מילא זה שחבר כנסת מציע הצעת חוק שכולה כפייה דתית אחת גדולה, ניחא. אולי זה מה שהציבור שהוא מייצג רוצה, לא יודע. אבל לבוא ולטעון שהדבר הזה זה על בסיס "אמנת גביזון-מדן" זו חוצפה שלא תיאמן, ועוד בהתחשב בעובדה שאחד הדברים שטרחו גב' גביזון והרב מדן לציין בהצעתם הוא שאם אחד הצדדים ינסה לכפות שינויים חד צדדיים על הפשרות שהם מציעים - הן יאבדו לגמרי את ערכן. ועוד אחרי כל זה גם לרוץ עם הצהרה לתקשורת שהם מוכנים לתח"צ בשבת... הציטוט הרלוונטי מהחוק למי שאין כוח לפתוח אותו: "לא יתאפשרו הסעות ציבוריות שלא למקומות תרבות ובילוי. הסעות ציבוריות, למקומות תרבות ובילוי בלבד, בתחומי רשות מקומית שתחפוץ בכך, לא יהיו בכלי רכב שקיבולתם עולה על 12 מקומות, במתכונת שבת, ותוך שמירה מירבית על צביון השבת והגבלת הצורך
." איפה שיש
צריך להיות כתוב "לעבוד בה", אך משום מה זה נשמט מהצעת החוק. כמי שקרא את היוזמות המקוריות אני יודע להגיד לכם מה היה צריך להיות כתוב שם...
 

דנטל

New member
תיקונים

תחבורה ציבורית בשבת - שני עדכונים חשובים
השלום והברכה לכולכם,
עניין ראשון - הקמת ארגון לקידום הנושא
כל מי שתומך בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת מוזמן להיכנס לאתר http://lshnaider.no-ip.com/pt_shabat . המדובר בארגון שמטרתו להעלות את המודעות וליצור קהל תומכים. זוהי איננה עצומה, זהו ארגון שמטרתו צבירת תומכים וכתיבה לח"כים ובעלי תפקידים אחרים. מי שעדיין מסתובבים לו בראש כל מיני טיעונים "למה לא" להפעיל, מוזמן גם להיכנס. אינני מתכוון לנסות לשכנע אנשים שמצהירים שהם לא תומכים - מי שרוצה, מוזמן. מי שיש לו הערות לגבי טקסטים כלשהם באתר מוזמן לפנות אלי, המטרה היא כמובן להעמיד אתר איכותי ומשכנע. * האתר פועל על שרת קטן, אם אתם נתקלים בתקלות של חוסר תגובה, פשוט לנסות שוב כעבור כמה דקות, לא עומדים היום לרשותנו אמצעים טובים יותר.
עניין שני - הצעת החוק של ח"כ אורלב
לצערי ההתלהבות הייתה מוקדמת מידי, היום פורסמה הצעת החוק הרשמית באתר הכנסת, ולא רק שלא דובים ולא יער, הצעת החוק אוסרת במפורש על קיום תחבורה ציבורית ויש בה איזה סעיף מצ'וקמק ביותר של "הסעות ציבוריות למקומות בילוי בלבד" (כמה חבל שרובינו לא גרים ב"מקומות בילוי" ולא יהיה לנו איך לחזור הביתה). ומטרתו היא ככל הנראה רק לייצר את הספין התקשורתי. משמעותו של חוק זה בפועל הוא לא רק שלא תופעל שום תחבורה ציבורית בשבת, אלא שלא תופעל גם זו הפועלת היום בחיפה, באילת ולקראת צאת השבת גם במרכז. אורלב עוד העיז לכתוב בדברי ההסבר לחוק ש"החוק מבוסס על אמנת גביזון-מדן", צר לי עד כמה מוכנים נבחרינו לשקר לציבור במצח נחושה ובריש-גלי. מה שבעצם עשה כבוד חה"כ זה לקח את ההצעה של המכון הישראלי לדמוקרטיה, הוציא ממנה את כל הפשרות אותם הוצע שהציבור החרדי יעשה (מדובר אגב בעיקר בתח"צ וב"חנויות מכולת קטנות"), החליף אותם במקרה הטוב במשהו שקיים דה-פקטו כבר היום ובמקרה הגרוע בכפייה דתית חולנית עוד יותר מזו שיש היום. מילא זה שחבר כנסת מציע הצעת חוק שכולה כפייה דתית אחת גדולה, ניחא. אולי זה מה שהציבור שהוא מייצג רוצה, לא יודע. אבל לבוא ולטעון שהדבר הזה זה על בסיס "אמנת גביזון-מדן" זו חוצפה שלא תיאמן, ועוד בהתחשב בעובדה שאחד הדברים שטרחו גב' גביזון והרב מדן לציין בהצעתם הוא שאם אחד הצדדים ינסה לכפות שינויים חד צדדיים על הפשרות שהם מציעים - הן יאבדו לגמרי את ערכן. ועוד אחרי כל זה גם לרוץ עם הצהרה לתקשורת שהם מוכנים לתח"צ בשבת... הציטוט הרלוונטי מהחוק למי שאין כוח לפתוח אותו: "לא יתאפשרו הסעות ציבוריות שלא למקומות תרבות ובילוי. הסעות ציבוריות, למקומות תרבות ובילוי בלבד, בתחומי רשות מקומית שתחפוץ בכך, לא יהיו בכלי רכב שקיבולתם עולה על 12 מקומות, במתכונת שבת, ותוך שמירה מירבית על צביון השבת והגבלת הצורך
." איפה שיש
צריך להיות כתוב "לעבוד בה", אך משום מה זה נשמט מהצעת החוק. כמי שקרא את היוזמות המקוריות אני יודע להגיד לכם מה היה צריך להיות כתוב שם...
תיקונים
בעמוד הראשי - "ממנמנים" = מממנים, "אותכם" = אתכם. במה מטרתנו - "חתימות והגשתם" = חתימות והגשתן, "הפעלה תחבורה" = הפעלת תחבורה, "אני סבורים" = אנו סבורים, "הנראה בעינהם" = הנראה בעיניהם, "שמשמעותה אם הייתה מתקבלת צמצום" = שמשמעותה, אם הייתה מתקבלת, צמצום. בחשיבות הנושא - "לרמת שהשירות" = לרמת השירות, "לרמת יעולתם" - לרמת יעילותם, "שבוע על אף ביקוש רחב הוא" = שבוע, על אף ביקוש רחב, הוא. את המיתוסים לא קראתי, כי זה ארוך ואני עייפה. קראתי שם על מוניות השירות שזו התחבורה שאני משתמשת בה בשבת, או שנאלצת ללכת מרחקים גדולים ברגל, כי ספיישל זו שחיטה. הטיעונים שיש שם לגבי מפעיל פרטי ורמת השירות לא כאלה מזיזים, לדעתי האישית. הטיעון לזמינות שלהן ולפריסה שלהן - כן. בסופו של דבר מדובר באופציה ממש טובה והשירות לרוב טוב (וזה לא שבאוטובוסים תמיד השירות מדהים), אבל זה שעובדתית אפשר להגיע איתן למספר מקומות מצומצם, לעתים קרובות אין עליהן מקום פנוי ובשעות מסוימות הן בכלל לא פעילות, בעצם משאיר אותנו ללא תחבורה ציבורית במחיר סביר ברוב הזמן. וברור שהצטרפתי באתר.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
מה את עושה פה? ../images/Emo3.gif

תיקונים
בעמוד הראשי - "ממנמנים" = מממנים, "אותכם" = אתכם. במה מטרתנו - "חתימות והגשתם" = חתימות והגשתן, "הפעלה תחבורה" = הפעלת תחבורה, "אני סבורים" = אנו סבורים, "הנראה בעינהם" = הנראה בעיניהם, "שמשמעותה אם הייתה מתקבלת צמצום" = שמשמעותה, אם הייתה מתקבלת, צמצום. בחשיבות הנושא - "לרמת שהשירות" = לרמת השירות, "לרמת יעולתם" - לרמת יעילותם, "שבוע על אף ביקוש רחב הוא" = שבוע, על אף ביקוש רחב, הוא. את המיתוסים לא קראתי, כי זה ארוך ואני עייפה. קראתי שם על מוניות השירות שזו התחבורה שאני משתמשת בה בשבת, או שנאלצת ללכת מרחקים גדולים ברגל, כי ספיישל זו שחיטה. הטיעונים שיש שם לגבי מפעיל פרטי ורמת השירות לא כאלה מזיזים, לדעתי האישית. הטיעון לזמינות שלהן ולפריסה שלהן - כן. בסופו של דבר מדובר באופציה ממש טובה והשירות לרוב טוב (וזה לא שבאוטובוסים תמיד השירות מדהים), אבל זה שעובדתית אפשר להגיע איתן למספר מקומות מצומצם, לעתים קרובות אין עליהן מקום פנוי ובשעות מסוימות הן בכלל לא פעילות, בעצם משאיר אותנו ללא תחבורה ציבורית במחיר סביר ברוב הזמן. וברור שהצטרפתי באתר.
מה את עושה פה?
 

benda2109

New member
רוצה להודות לאורי

תיקונים
בעמוד הראשי - "ממנמנים" = מממנים, "אותכם" = אתכם. במה מטרתנו - "חתימות והגשתם" = חתימות והגשתן, "הפעלה תחבורה" = הפעלת תחבורה, "אני סבורים" = אנו סבורים, "הנראה בעינהם" = הנראה בעיניהם, "שמשמעותה אם הייתה מתקבלת צמצום" = שמשמעותה, אם הייתה מתקבלת, צמצום. בחשיבות הנושא - "לרמת שהשירות" = לרמת השירות, "לרמת יעולתם" - לרמת יעילותם, "שבוע על אף ביקוש רחב הוא" = שבוע, על אף ביקוש רחב, הוא. את המיתוסים לא קראתי, כי זה ארוך ואני עייפה. קראתי שם על מוניות השירות שזו התחבורה שאני משתמשת בה בשבת, או שנאלצת ללכת מרחקים גדולים ברגל, כי ספיישל זו שחיטה. הטיעונים שיש שם לגבי מפעיל פרטי ורמת השירות לא כאלה מזיזים, לדעתי האישית. הטיעון לזמינות שלהן ולפריסה שלהן - כן. בסופו של דבר מדובר באופציה ממש טובה והשירות לרוב טוב (וזה לא שבאוטובוסים תמיד השירות מדהים), אבל זה שעובדתית אפשר להגיע איתן למספר מקומות מצומצם, לעתים קרובות אין עליהן מקום פנוי ובשעות מסוימות הן בכלל לא פעילות, בעצם משאיר אותנו ללא תחבורה ציבורית במחיר סביר ברוב הזמן. וברור שהצטרפתי באתר.
רוצה להודות לאורי
על כל המאמץ. מקווה שנצליח להזיז עם היוזמה הברוכה הזו משהו. ומודה לדנטל על התיקנים. זה חשוב לנו.
 
תחבורה ציבורית מופעלת בכל מדינה מתוקנת

תיקונים
בעמוד הראשי - "ממנמנים" = מממנים, "אותכם" = אתכם. במה מטרתנו - "חתימות והגשתם" = חתימות והגשתן, "הפעלה תחבורה" = הפעלת תחבורה, "אני סבורים" = אנו סבורים, "הנראה בעינהם" = הנראה בעיניהם, "שמשמעותה אם הייתה מתקבלת צמצום" = שמשמעותה, אם הייתה מתקבלת, צמצום. בחשיבות הנושא - "לרמת שהשירות" = לרמת השירות, "לרמת יעולתם" - לרמת יעילותם, "שבוע על אף ביקוש רחב הוא" = שבוע, על אף ביקוש רחב, הוא. את המיתוסים לא קראתי, כי זה ארוך ואני עייפה. קראתי שם על מוניות השירות שזו התחבורה שאני משתמשת בה בשבת, או שנאלצת ללכת מרחקים גדולים ברגל, כי ספיישל זו שחיטה. הטיעונים שיש שם לגבי מפעיל פרטי ורמת השירות לא כאלה מזיזים, לדעתי האישית. הטיעון לזמינות שלהן ולפריסה שלהן - כן. בסופו של דבר מדובר באופציה ממש טובה והשירות לרוב טוב (וזה לא שבאוטובוסים תמיד השירות מדהים), אבל זה שעובדתית אפשר להגיע איתן למספר מקומות מצומצם, לעתים קרובות אין עליהן מקום פנוי ובשעות מסוימות הן בכלל לא פעילות, בעצם משאיר אותנו ללא תחבורה ציבורית במחיר סביר ברוב הזמן. וברור שהצטרפתי באתר.
תחבורה ציבורית מופעלת בכל מדינה מתוקנת
365 ימים בשנה. ראוי שהדבר יאומץ מיד גם לכאן, כולל יום כיפור. לא יעלה על הדעת שיחסר ולו יום אחד בשנה. יש לא מעט ישראלים שנוסעים בימי כיפור. אין לאיש זכות חוקית לסגור את הכבישים הראשיים גם ביום זה. אודות נושא סבוך זה, כבר הועלתה כאן בעבר ביקורת מכל צד וכיוון אפשריים. בימי כיפור אין לנסוע ליד בתי כנסת, אך ניתן לתכנן מסלולים חלופיים ויש לא מעט נהגים שישמחו לעבוד ביום זה. המדינה חשוכה וממשיכה להחשיך עם השנים. הסוף יהיה רע מאוד. ישנם כבר כיום קולות הקוראים לחלוקה לשתי מדינות: חילונית מודרנית ודתייה ברוח התורה וערכיה. מילא זה, קודם רצוי שהנטל יחולק בין כולם ויתחילו כל הפרזיטים המטונפים להתגייס לצבא או לחילופין לעשות שרות לאומי הכולל גם חודש שרות לאומי עד גיל 40. את ואני לא חייבים לפרזיטים הללו דבר. הם אוייבינו וכל ילד שהם מביאים לעולם מחליש את חוסננו אל מול אוייבים אחרים כאשר אין מבחינתי שום הבדל בין איש ג'יהאד איסלמי לבין חרדים שאינם מתגייסים לצה"ל. אלה אוייבינו ואלה אוייבינו ואין לנו שום מכנה משותף עם אלה או עם אלה משום סוג ומשום בחינה. אפילו עברנו ההיסטורי, מנהגינו ושפתינו שונים. יום טוב. אביתר - דור שמיני רצוף למשפחת חילונים יהודים גאים !
 

urilei

New member
אתה מוזמן להצטרף...

תחבורה ציבורית מופעלת בכל מדינה מתוקנת
365 ימים בשנה. ראוי שהדבר יאומץ מיד גם לכאן, כולל יום כיפור. לא יעלה על הדעת שיחסר ולו יום אחד בשנה. יש לא מעט ישראלים שנוסעים בימי כיפור. אין לאיש זכות חוקית לסגור את הכבישים הראשיים גם ביום זה. אודות נושא סבוך זה, כבר הועלתה כאן בעבר ביקורת מכל צד וכיוון אפשריים. בימי כיפור אין לנסוע ליד בתי כנסת, אך ניתן לתכנן מסלולים חלופיים ויש לא מעט נהגים שישמחו לעבוד ביום זה. המדינה חשוכה וממשיכה להחשיך עם השנים. הסוף יהיה רע מאוד. ישנם כבר כיום קולות הקוראים לחלוקה לשתי מדינות: חילונית מודרנית ודתייה ברוח התורה וערכיה. מילא זה, קודם רצוי שהנטל יחולק בין כולם ויתחילו כל הפרזיטים המטונפים להתגייס לצבא או לחילופין לעשות שרות לאומי הכולל גם חודש שרות לאומי עד גיל 40. את ואני לא חייבים לפרזיטים הללו דבר. הם אוייבינו וכל ילד שהם מביאים לעולם מחליש את חוסננו אל מול אוייבים אחרים כאשר אין מבחינתי שום הבדל בין איש ג'יהאד איסלמי לבין חרדים שאינם מתגייסים לצה"ל. אלה אוייבינו ואלה אוייבינו ואין לנו שום מכנה משותף עם אלה או עם אלה משום סוג ומשום בחינה. אפילו עברנו ההיסטורי, מנהגינו ושפתינו שונים. יום טוב. אביתר - דור שמיני רצוף למשפחת חילונים יהודים גאים !
אתה מוזמן להצטרף...
 

amit1270

New member
יוזמה ברוכה

תחבורה ציבורית בשבת - שני עדכונים חשובים
השלום והברכה לכולכם,
עניין ראשון - הקמת ארגון לקידום הנושא
כל מי שתומך בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת מוזמן להיכנס לאתר http://lshnaider.no-ip.com/pt_shabat . המדובר בארגון שמטרתו להעלות את המודעות וליצור קהל תומכים. זוהי איננה עצומה, זהו ארגון שמטרתו צבירת תומכים וכתיבה לח"כים ובעלי תפקידים אחרים. מי שעדיין מסתובבים לו בראש כל מיני טיעונים "למה לא" להפעיל, מוזמן גם להיכנס. אינני מתכוון לנסות לשכנע אנשים שמצהירים שהם לא תומכים - מי שרוצה, מוזמן. מי שיש לו הערות לגבי טקסטים כלשהם באתר מוזמן לפנות אלי, המטרה היא כמובן להעמיד אתר איכותי ומשכנע. * האתר פועל על שרת קטן, אם אתם נתקלים בתקלות של חוסר תגובה, פשוט לנסות שוב כעבור כמה דקות, לא עומדים היום לרשותנו אמצעים טובים יותר.
עניין שני - הצעת החוק של ח"כ אורלב
לצערי ההתלהבות הייתה מוקדמת מידי, היום פורסמה הצעת החוק הרשמית באתר הכנסת, ולא רק שלא דובים ולא יער, הצעת החוק אוסרת במפורש על קיום תחבורה ציבורית ויש בה איזה סעיף מצ'וקמק ביותר של "הסעות ציבוריות למקומות בילוי בלבד" (כמה חבל שרובינו לא גרים ב"מקומות בילוי" ולא יהיה לנו איך לחזור הביתה). ומטרתו היא ככל הנראה רק לייצר את הספין התקשורתי. משמעותו של חוק זה בפועל הוא לא רק שלא תופעל שום תחבורה ציבורית בשבת, אלא שלא תופעל גם זו הפועלת היום בחיפה, באילת ולקראת צאת השבת גם במרכז. אורלב עוד העיז לכתוב בדברי ההסבר לחוק ש"החוק מבוסס על אמנת גביזון-מדן", צר לי עד כמה מוכנים נבחרינו לשקר לציבור במצח נחושה ובריש-גלי. מה שבעצם עשה כבוד חה"כ זה לקח את ההצעה של המכון הישראלי לדמוקרטיה, הוציא ממנה את כל הפשרות אותם הוצע שהציבור החרדי יעשה (מדובר אגב בעיקר בתח"צ וב"חנויות מכולת קטנות"), החליף אותם במקרה הטוב במשהו שקיים דה-פקטו כבר היום ובמקרה הגרוע בכפייה דתית חולנית עוד יותר מזו שיש היום. מילא זה שחבר כנסת מציע הצעת חוק שכולה כפייה דתית אחת גדולה, ניחא. אולי זה מה שהציבור שהוא מייצג רוצה, לא יודע. אבל לבוא ולטעון שהדבר הזה זה על בסיס "אמנת גביזון-מדן" זו חוצפה שלא תיאמן, ועוד בהתחשב בעובדה שאחד הדברים שטרחו גב' גביזון והרב מדן לציין בהצעתם הוא שאם אחד הצדדים ינסה לכפות שינויים חד צדדיים על הפשרות שהם מציעים - הן יאבדו לגמרי את ערכן. ועוד אחרי כל זה גם לרוץ עם הצהרה לתקשורת שהם מוכנים לתח"צ בשבת... הציטוט הרלוונטי מהחוק למי שאין כוח לפתוח אותו: "לא יתאפשרו הסעות ציבוריות שלא למקומות תרבות ובילוי. הסעות ציבוריות, למקומות תרבות ובילוי בלבד, בתחומי רשות מקומית שתחפוץ בכך, לא יהיו בכלי רכב שקיבולתם עולה על 12 מקומות, במתכונת שבת, ותוך שמירה מירבית על צביון השבת והגבלת הצורך
." איפה שיש
צריך להיות כתוב "לעבוד בה", אך משום מה זה נשמט מהצעת החוק. כמי שקרא את היוזמות המקוריות אני יודע להגיד לכם מה היה צריך להיות כתוב שם...
יוזמה ברוכה
 
שאלה...

תחבורה ציבורית בשבת - שני עדכונים חשובים
השלום והברכה לכולכם,
עניין ראשון - הקמת ארגון לקידום הנושא
כל מי שתומך בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת מוזמן להיכנס לאתר http://lshnaider.no-ip.com/pt_shabat . המדובר בארגון שמטרתו להעלות את המודעות וליצור קהל תומכים. זוהי איננה עצומה, זהו ארגון שמטרתו צבירת תומכים וכתיבה לח"כים ובעלי תפקידים אחרים. מי שעדיין מסתובבים לו בראש כל מיני טיעונים "למה לא" להפעיל, מוזמן גם להיכנס. אינני מתכוון לנסות לשכנע אנשים שמצהירים שהם לא תומכים - מי שרוצה, מוזמן. מי שיש לו הערות לגבי טקסטים כלשהם באתר מוזמן לפנות אלי, המטרה היא כמובן להעמיד אתר איכותי ומשכנע. * האתר פועל על שרת קטן, אם אתם נתקלים בתקלות של חוסר תגובה, פשוט לנסות שוב כעבור כמה דקות, לא עומדים היום לרשותנו אמצעים טובים יותר.
עניין שני - הצעת החוק של ח"כ אורלב
לצערי ההתלהבות הייתה מוקדמת מידי, היום פורסמה הצעת החוק הרשמית באתר הכנסת, ולא רק שלא דובים ולא יער, הצעת החוק אוסרת במפורש על קיום תחבורה ציבורית ויש בה איזה סעיף מצ'וקמק ביותר של "הסעות ציבוריות למקומות בילוי בלבד" (כמה חבל שרובינו לא גרים ב"מקומות בילוי" ולא יהיה לנו איך לחזור הביתה). ומטרתו היא ככל הנראה רק לייצר את הספין התקשורתי. משמעותו של חוק זה בפועל הוא לא רק שלא תופעל שום תחבורה ציבורית בשבת, אלא שלא תופעל גם זו הפועלת היום בחיפה, באילת ולקראת צאת השבת גם במרכז. אורלב עוד העיז לכתוב בדברי ההסבר לחוק ש"החוק מבוסס על אמנת גביזון-מדן", צר לי עד כמה מוכנים נבחרינו לשקר לציבור במצח נחושה ובריש-גלי. מה שבעצם עשה כבוד חה"כ זה לקח את ההצעה של המכון הישראלי לדמוקרטיה, הוציא ממנה את כל הפשרות אותם הוצע שהציבור החרדי יעשה (מדובר אגב בעיקר בתח"צ וב"חנויות מכולת קטנות"), החליף אותם במקרה הטוב במשהו שקיים דה-פקטו כבר היום ובמקרה הגרוע בכפייה דתית חולנית עוד יותר מזו שיש היום. מילא זה שחבר כנסת מציע הצעת חוק שכולה כפייה דתית אחת גדולה, ניחא. אולי זה מה שהציבור שהוא מייצג רוצה, לא יודע. אבל לבוא ולטעון שהדבר הזה זה על בסיס "אמנת גביזון-מדן" זו חוצפה שלא תיאמן, ועוד בהתחשב בעובדה שאחד הדברים שטרחו גב' גביזון והרב מדן לציין בהצעתם הוא שאם אחד הצדדים ינסה לכפות שינויים חד צדדיים על הפשרות שהם מציעים - הן יאבדו לגמרי את ערכן. ועוד אחרי כל זה גם לרוץ עם הצהרה לתקשורת שהם מוכנים לתח"צ בשבת... הציטוט הרלוונטי מהחוק למי שאין כוח לפתוח אותו: "לא יתאפשרו הסעות ציבוריות שלא למקומות תרבות ובילוי. הסעות ציבוריות, למקומות תרבות ובילוי בלבד, בתחומי רשות מקומית שתחפוץ בכך, לא יהיו בכלי רכב שקיבולתם עולה על 12 מקומות, במתכונת שבת, ותוך שמירה מירבית על צביון השבת והגבלת הצורך
." איפה שיש
צריך להיות כתוב "לעבוד בה", אך משום מה זה נשמט מהצעת החוק. כמי שקרא את היוזמות המקוריות אני יודע להגיד לכם מה היה צריך להיות כתוב שם...
שאלה...
לא כדאי שזה יהיה למען תחבורה ציבורית בכלל, ובין היתר הנושאים שהיא מקדמת זה גם תח"צ בשבת?
 
למה להעמיס? אפשר שהוא יהיה בעל נושא אחד...

הוא כן.
האתר הזה מתמקד בנושא מסוים. אין טעם להעמיס עליו עוד נושאים, חשובים ככל שיהיו.
למה להעמיס? אפשר שהוא יהיה בעל נושא אחד...
או שה"ארגון הלא רשמי" יפעל בכל פעם רק למען מטרה אחת.
 

קובי לו

New member
לדעתי, אפילו אם ההצעה תתקבל כלשונה

תחבורה ציבורית בשבת - שני עדכונים חשובים
השלום והברכה לכולכם,
עניין ראשון - הקמת ארגון לקידום הנושא
כל מי שתומך בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת מוזמן להיכנס לאתר http://lshnaider.no-ip.com/pt_shabat . המדובר בארגון שמטרתו להעלות את המודעות וליצור קהל תומכים. זוהי איננה עצומה, זהו ארגון שמטרתו צבירת תומכים וכתיבה לח"כים ובעלי תפקידים אחרים. מי שעדיין מסתובבים לו בראש כל מיני טיעונים "למה לא" להפעיל, מוזמן גם להיכנס. אינני מתכוון לנסות לשכנע אנשים שמצהירים שהם לא תומכים - מי שרוצה, מוזמן. מי שיש לו הערות לגבי טקסטים כלשהם באתר מוזמן לפנות אלי, המטרה היא כמובן להעמיד אתר איכותי ומשכנע. * האתר פועל על שרת קטן, אם אתם נתקלים בתקלות של חוסר תגובה, פשוט לנסות שוב כעבור כמה דקות, לא עומדים היום לרשותנו אמצעים טובים יותר.
עניין שני - הצעת החוק של ח"כ אורלב
לצערי ההתלהבות הייתה מוקדמת מידי, היום פורסמה הצעת החוק הרשמית באתר הכנסת, ולא רק שלא דובים ולא יער, הצעת החוק אוסרת במפורש על קיום תחבורה ציבורית ויש בה איזה סעיף מצ'וקמק ביותר של "הסעות ציבוריות למקומות בילוי בלבד" (כמה חבל שרובינו לא גרים ב"מקומות בילוי" ולא יהיה לנו איך לחזור הביתה). ומטרתו היא ככל הנראה רק לייצר את הספין התקשורתי. משמעותו של חוק זה בפועל הוא לא רק שלא תופעל שום תחבורה ציבורית בשבת, אלא שלא תופעל גם זו הפועלת היום בחיפה, באילת ולקראת צאת השבת גם במרכז. אורלב עוד העיז לכתוב בדברי ההסבר לחוק ש"החוק מבוסס על אמנת גביזון-מדן", צר לי עד כמה מוכנים נבחרינו לשקר לציבור במצח נחושה ובריש-גלי. מה שבעצם עשה כבוד חה"כ זה לקח את ההצעה של המכון הישראלי לדמוקרטיה, הוציא ממנה את כל הפשרות אותם הוצע שהציבור החרדי יעשה (מדובר אגב בעיקר בתח"צ וב"חנויות מכולת קטנות"), החליף אותם במקרה הטוב במשהו שקיים דה-פקטו כבר היום ובמקרה הגרוע בכפייה דתית חולנית עוד יותר מזו שיש היום. מילא זה שחבר כנסת מציע הצעת חוק שכולה כפייה דתית אחת גדולה, ניחא. אולי זה מה שהציבור שהוא מייצג רוצה, לא יודע. אבל לבוא ולטעון שהדבר הזה זה על בסיס "אמנת גביזון-מדן" זו חוצפה שלא תיאמן, ועוד בהתחשב בעובדה שאחד הדברים שטרחו גב' גביזון והרב מדן לציין בהצעתם הוא שאם אחד הצדדים ינסה לכפות שינויים חד צדדיים על הפשרות שהם מציעים - הן יאבדו לגמרי את ערכן. ועוד אחרי כל זה גם לרוץ עם הצהרה לתקשורת שהם מוכנים לתח"צ בשבת... הציטוט הרלוונטי מהחוק למי שאין כוח לפתוח אותו: "לא יתאפשרו הסעות ציבוריות שלא למקומות תרבות ובילוי. הסעות ציבוריות, למקומות תרבות ובילוי בלבד, בתחומי רשות מקומית שתחפוץ בכך, לא יהיו בכלי רכב שקיבולתם עולה על 12 מקומות, במתכונת שבת, ותוך שמירה מירבית על צביון השבת והגבלת הצורך
." איפה שיש
צריך להיות כתוב "לעבוד בה", אך משום מה זה נשמט מהצעת החוק. כמי שקרא את היוזמות המקוריות אני יודע להגיד לכם מה היה צריך להיות כתוב שם...
לדעתי, אפילו אם ההצעה תתקבל כלשונה
המצב יהיה הרבה יותר טוב מהיום. שכן מה שלא תוכל לעשות בשבת תוכל לעשות ביום ראשון, שיהיה יום שבתון אך עם תחבורה ציבורית מלאה.
 
לא הבנתי מה הכוונה שיום ראשון יהיה יום שבתון?

לדעתי, אפילו אם ההצעה תתקבל כלשונה
המצב יהיה הרבה יותר טוב מהיום. שכן מה שלא תוכל לעשות בשבת תוכל לעשות ביום ראשון, שיהיה יום שבתון אך עם תחבורה ציבורית מלאה.
לא הבנתי מה הכוונה שיום ראשון יהיה יום שבתון?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה