תחבורה ציבורית כנגד בעלי המוגבלויות

מצב
הנושא נעול.

פזי24

New member
תחבורה ציבורית כנגד בעלי המוגבלויות
כאדם בעל מוגבלות פיזית אני רואה איך קוי התחבורה הציבורית מתעמרת בהם .ראשית האוטובוסיםעוצרים במרחק רב מהמדרכה ובנוסף המושבים המיועדים לבעלי המוגבלויות תמיד תפוסים ע"י כאלה שאין להם מגבלה כלשהי ואין אפשרות לבקש שיפנו את המקום מכיוון שגם לנהגים לא איכפת.מה דעתכם איך אפשר לפתור בעיות אלה?
 

jp3raptor

Member
תחבורה ציבורית כנגד בעלי המוגבלויות
כאדם בעל מוגבלות פיזית אני רואה איך קוי התחבורה הציבורית מתעמרת בהם .ראשית האוטובוסיםעוצרים במרחק רב מהמדרכה ובנוסף המושבים המיועדים לבעלי המוגבלויות תמיד תפוסים ע"י כאלה שאין להם מגבלה כלשהי ואין אפשרות לבקש שיפנו את המקום מכיוון שגם לנהגים לא איכפת.מה דעתכם איך אפשר לפתור בעיות אלה?
לדעתי הפתרון הוא טכנולוגי
לפחות לבעיית העליה על תחבורה ציבורית. בעיית בעלי המוגבלויות תיפתר ברובה אם העלייה לתחבורה ציבורית תעשה ללא מדרגות כך שאדם יוכל לעלות ללא "טובה" של הנהג וללא מבטים של שאר הנוסעים. בקשר ל-אי פינוי המושבים, הפיתרון הוא חינוך, מזעזע שאנשים לא קמים, לא הייתי מדמיין שיש בעיה כזאת
 
תחבורה ציבורית כנגד בעלי המוגבלויות
כאדם בעל מוגבלות פיזית אני רואה איך קוי התחבורה הציבורית מתעמרת בהם .ראשית האוטובוסיםעוצרים במרחק רב מהמדרכה ובנוסף המושבים המיועדים לבעלי המוגבלויות תמיד תפוסים ע"י כאלה שאין להם מגבלה כלשהי ואין אפשרות לבקש שיפנו את המקום מכיוון שגם לנהגים לא איכפת.מה דעתכם איך אפשר לפתור בעיות אלה?
למה לקנטר סתם, הא?
אוטובוסים שלא מתקרבים למדרכה זה בגלל שכלי רכב חונים בם לרוב, ומספיק שמכונית חונה 3 מטרים לפני התחנה ואופס! אין סיכוי שהאוטובוס יתקרב למדרכה. מושבים תפוסים ע"י אנשים לא מוגבלים? מה האחריות של חברת התח"צ לנושא חינוך הבריות בארץ ישראל? אתה רוצה להתכסח עם חברות התח"צ? תביא דוגמאות אמתיות, רלוונטיות, לא סתם קנטרניות.
 

nadav1974

New member
למה לקנטר סתם, הא?
אוטובוסים שלא מתקרבים למדרכה זה בגלל שכלי רכב חונים בם לרוב, ומספיק שמכונית חונה 3 מטרים לפני התחנה ואופס! אין סיכוי שהאוטובוס יתקרב למדרכה. מושבים תפוסים ע"י אנשים לא מוגבלים? מה האחריות של חברת התח"צ לנושא חינוך הבריות בארץ ישראל? אתה רוצה להתכסח עם חברות התח"צ? תביא דוגמאות אמתיות, רלוונטיות, לא סתם קנטרניות.
לא נכון!
נהגי אוטובוס עוצרים במרחקים גדולים מאוד גם אם אין שום דבר מפריע בתחנה, או שעוצרים 5 מטר אחרי התחנה או לפניה, סתם ככה. אם אתה טוען אחרת, אתה לא באמת נוסע באוטובוסים.
 

droriko

New member
לא נכון!
נהגי אוטובוס עוצרים במרחקים גדולים מאוד גם אם אין שום דבר מפריע בתחנה, או שעוצרים 5 מטר אחרי התחנה או לפניה, סתם ככה. אם אתה טוען אחרת, אתה לא באמת נוסע באוטובוסים.
לעיתים רחוקות
 

nadav1974

New member
לעיתים רחוקות
ליד הבית שלי יש תחנה עם מפרץ
ביותר מחצי מהמקרים אי אפשר לרדת מהאוטובוס למדרכה, כי הנהג עצר רחוק מדי ממנה (מי אמר מטר?), אלא לרדת קודם לכביש (גובה יותר גדול), ומשם - לחזור למדרכה.
 
לא נכון!
נהגי אוטובוס עוצרים במרחקים גדולים מאוד גם אם אין שום דבר מפריע בתחנה, או שעוצרים 5 מטר אחרי התחנה או לפניה, סתם ככה. אם אתה טוען אחרת, אתה לא באמת נוסע באוטובוסים.
נכון. אני לא נוסע באוטובוסים.
במשך שלוש שנים בסה"כ נהגתי בהם באגד חיפה. אני מכיר את הסוגיה יותר טוב ממה שאתה מכיר אותה. להגיד לך שאין נהגים חארות? לא יכול, כי יש קומץ של כאלה, אבל ההכללה שלך גורפת ולא נכונה; כל נהג יעדיף להתקרב למדרכה כדי לאפשר לנוסעים שלו לרדת ישירות למדרכה בשביל הנוחות, ובראש ובראשונה בשביל הבטיחות.
 

nadav1974

New member
נכון. אני לא נוסע באוטובוסים.
במשך שלוש שנים בסה"כ נהגתי בהם באגד חיפה. אני מכיר את הסוגיה יותר טוב ממה שאתה מכיר אותה. להגיד לך שאין נהגים חארות? לא יכול, כי יש קומץ של כאלה, אבל ההכללה שלך גורפת ולא נכונה; כל נהג יעדיף להתקרב למדרכה כדי לאפשר לנוסעים שלו לרדת ישירות למדרכה בשביל הנוחות, ובראש ובראשונה בשביל הבטיחות.
זה שאתה נוהג כמו שצריך, לא אומר שגם אחרים.
ובפרט, אם אתה נוהג באוטובוס, לא ברור, שאתה באמת יודע איך אחרים נוהגים. אני חוזר ואומר: נהגים עוצרים איפה שמתחשק להם, ויותר פעמים לא מתחשק להם להכנס למפרץ בתחנה כמו שצריך גם בשעת לילה, כשאין שום תירוץ לא לעשות את זה.
 
זה שאתה נוהג כמו שצריך, לא אומר שגם אחרים.
ובפרט, אם אתה נוהג באוטובוס, לא ברור, שאתה באמת יודע איך אחרים נוהגים. אני חוזר ואומר: נהגים עוצרים איפה שמתחשק להם, ויותר פעמים לא מתחשק להם להכנס למפרץ בתחנה כמו שצריך גם בשעת לילה, כשאין שום תירוץ לא לעשות את זה.
האם אתה מחזיק ברשיון נהיגה בדרגה D?
(רשיון בדרגה D הוא רשיון הסעת נוסעים ונהיגה באוטובוס)
 

nadav1974

New member
האם אתה מחזיק ברשיון נהיגה בדרגה D?
(רשיון בדרגה D הוא רשיון הסעת נוסעים ונהיגה באוטובוס)
מה זה קשור?
אני לא נהג בתחבורה ציבורית, אבל אני יכול להשוות בין נהיגה של נהג א' לזו של נהג אחר, ועוד יותר - לאיך שנהגי תחב"צ נוהגים בחו"ל. וזה הבדל של שמיים וארץ.
 
מה זה קשור?
אני לא נהג בתחבורה ציבורית, אבל אני יכול להשוות בין נהיגה של נהג א' לזו של נהג אחר, ועוד יותר - לאיך שנהגי תחב"צ נוהגים בחו"ל. וזה הבדל של שמיים וארץ.
זה קשור.
כי מי שנוהג באוטובוס מזהה את הבעיה בעוד מי שלא נוהג באוטובוס, ומעולם לא נהג באוטובוס, לא מזהה את הבעיה. אני מוכן לנסות להסביר לך תיאורטית בשרטוטים, רק תן לי קצת זמן להכין את זה. מעוניין?
 

nadav1974

New member
זה קשור.
כי מי שנוהג באוטובוס מזהה את הבעיה בעוד מי שלא נוהג באוטובוס, ומעולם לא נהג באוטובוס, לא מזהה את הבעיה. אני מוכן לנסות להסביר לך תיאורטית בשרטוטים, רק תן לי קצת זמן להכין את זה. מעוניין?
לא צריך דיאגרמות.
אם נהג אחד יכול להכנס למפרץ כשהוא לא חסום, כל נהג יכול להכנס אליו. אלה שלא, פשוט לא טורחים. לא צריך רשיון נהיגה משום סוג בשביל להבין את זה.
 
האם אתה מחזיק ברשיון נהיגה בדרגה D?
(רשיון בדרגה D הוא רשיון הסעת נוסעים ונהיגה באוטובוס)
זה תירוץ רע
מספיק רשיון נהיגה רגיל והגיון בריא כדי להבין מתי נהג אוטובוס יכול להיכנס לתחנה ומתי לא. נכון, יש מקרים שבהם נראה כאילו נהג יכול להיכנס, אבל אז הוא יצטרך לצאת רק ברוורס וזה מסוכן ולא פרקטי, אבל גם נהג רגיל יכול להבין את זה. יש מקרים רבים בהם נהגים לא נצמדים לתחנה כדי לא לנסות להשתלב שוב בנתיב הנסיעה, זה הכל, הם רוצים לרקוד על שתי חתונות ומתעצלים. יש שני מקרים חד משמעיים, מקרה בו מפריעים לנהג להיכנס לתחנה ואז הוא לא אשם ומקרים בהם שום דבר לא מפריע לו והוא בכל זאת לא מתקרב לתחנה. במקרה שכזה אני מאחל לו את הדוח הכי מהיר ממשרד התחבורה שיגיע לו הבייתה אקספרס.
 
זה תירוץ רע
מספיק רשיון נהיגה רגיל והגיון בריא כדי להבין מתי נהג אוטובוס יכול להיכנס לתחנה ומתי לא. נכון, יש מקרים שבהם נראה כאילו נהג יכול להיכנס, אבל אז הוא יצטרך לצאת רק ברוורס וזה מסוכן ולא פרקטי, אבל גם נהג רגיל יכול להבין את זה. יש מקרים רבים בהם נהגים לא נצמדים לתחנה כדי לא לנסות להשתלב שוב בנתיב הנסיעה, זה הכל, הם רוצים לרקוד על שתי חתונות ומתעצלים. יש שני מקרים חד משמעיים, מקרה בו מפריעים לנהג להיכנס לתחנה ואז הוא לא אשם ומקרים בהם שום דבר לא מפריע לו והוא בכל זאת לא מתקרב לתחנה. במקרה שכזה אני מאחל לו את הדוח הכי מהיר ממשרד התחבורה שיגיע לו הבייתה אקספרס.
איך להתנהל עם שלוחה אחורית וקדמית אתה יודע?
 

cwen

New member
נכון. אני לא נוסע באוטובוסים.
במשך שלוש שנים בסה"כ נהגתי בהם באגד חיפה. אני מכיר את הסוגיה יותר טוב ממה שאתה מכיר אותה. להגיד לך שאין נהגים חארות? לא יכול, כי יש קומץ של כאלה, אבל ההכללה שלך גורפת ולא נכונה; כל נהג יעדיף להתקרב למדרכה כדי לאפשר לנוסעים שלו לרדת ישירות למדרכה בשביל הנוחות, ובראש ובראשונה בשביל הבטיחות.
אולי בחיפה הנהגים מקפידים
באיזור תל אביב לעתים מאוד קרובות הם לא. אני לא יודעת אם זה מפחד שהנוסעים ירדו לכביש לקראת האוטובוס, או שהם סתם מעדיפים לא לתמרן פנימה ואחר כך החוצה. ברור שלא כולם, יש לא מעט נהגים שמקפידים כשיש אפשרות טכנית להתקרב, אבל להגיד "כל נהג יעדיף" זה לא נכון עובדתית בשטח.
 

nadav1974

New member
אולי בחיפה הנהגים מקפידים
באיזור תל אביב לעתים מאוד קרובות הם לא. אני לא יודעת אם זה מפחד שהנוסעים ירדו לכביש לקראת האוטובוס, או שהם סתם מעדיפים לא לתמרן פנימה ואחר כך החוצה. ברור שלא כולם, יש לא מעט נהגים שמקפידים כשיש אפשרות טכנית להתקרב, אבל להגיד "כל נהג יעדיף" זה לא נכון עובדתית בשטח.
 

פזי24

New member
נכון. אני לא נוסע באוטובוסים.
במשך שלוש שנים בסה"כ נהגתי בהם באגד חיפה. אני מכיר את הסוגיה יותר טוב ממה שאתה מכיר אותה. להגיד לך שאין נהגים חארות? לא יכול, כי יש קומץ של כאלה, אבל ההכללה שלך גורפת ולא נכונה; כל נהג יעדיף להתקרב למדרכה כדי לאפשר לנוסעים שלו לרדת ישירות למדרכה בשביל הנוחות, ובראש ובראשונה בשביל הבטיחות.
תגובה
מה שהיה לפני שלוש שנים אינו מה שהיום.אינני מקנטר אף אחד אך כיום אני רואה זאת יותר ויותרנהגים בחברות כמו אגד,קוים ודןנוהגים כמו שבא להם.אין להם כלל מודעות לנושא בעלי המוגבלויות ואם יש להם אז אין להם רצון לעזור ולהתערב בכלל.אתן לך דוגמא מוחשית כל יום אני חוזר באוטובוס אגד מכפר סבא נהגים לא תמיד מתקרבים למדרכה אלא עוצרים במרחק מהמדרכה. כדאי שתסתכל על הנושא לא כנהג תחבורה ציבורית אלא כבעל מוגבלות.
 
תגובה
מה שהיה לפני שלוש שנים אינו מה שהיום.אינני מקנטר אף אחד אך כיום אני רואה זאת יותר ויותרנהגים בחברות כמו אגד,קוים ודןנוהגים כמו שבא להם.אין להם כלל מודעות לנושא בעלי המוגבלויות ואם יש להם אז אין להם רצון לעזור ולהתערב בכלל.אתן לך דוגמא מוחשית כל יום אני חוזר באוטובוס אגד מכפר סבא נהגים לא תמיד מתקרבים למדרכה אלא עוצרים במרחק מהמדרכה. כדאי שתסתכל על הנושא לא כנהג תחבורה ציבורית אלא כבעל מוגבלות.
פזי עליך להבין דבר פשוט
אם לנהג יש הפרעה ברציף אין שום דרך בה הוא יוכל להתקרב למדרכה, זה לא קשור אליו, אם יש לך הגיון בריא אתה ודאי מבין זאת. במקרה כזה התפקיד הוא של המשטרה והפיקוח העירוני להגביר אכיפה נגד עצירה של רכבים לא מורשים בתחנות. לעומת זאת אם אין לנהג הפרעה ברציף והוא בכל זאת עוצר רחוק מהמדרכה של הרציף אז זו עבירה והם מקבלים על כך דוחות ממשרד התחבורה שעושה הרבה בקרות בעניין הזה. כמו כן אם זה מעניין אותך בקרים של משרד התחבורה בודקים גם את תקינות חגורת הנכים באוטובוס, מפתחות לרמפה, עצירה ליד התחנות כאמור ועוד ועוד, והבקרות האלה נעשות לעיתים קרובות.
 

מבשרת333

New member
תחבורה ציבורית כנגד בעלי המוגבלויות
כאדם בעל מוגבלות פיזית אני רואה איך קוי התחבורה הציבורית מתעמרת בהם .ראשית האוטובוסיםעוצרים במרחק רב מהמדרכה ובנוסף המושבים המיועדים לבעלי המוגבלויות תמיד תפוסים ע"י כאלה שאין להם מגבלה כלשהי ואין אפשרות לבקש שיפנו את המקום מכיוון שגם לנהגים לא איכפת.מה דעתכם איך אפשר לפתור בעיות אלה?
הפתרון פשוט לומר לנהג 'בבקשה...
תתקדם עם האוטובוס למדרכה'. במידה ויש רכב חוסם אתה רשאי לבקש מהנהג שיסייע לך בעלייה לאוטובוס, וכך גם לאדם שאמור לפנות לך את מקום הישיבה שנועד למוגבלים. אסור בשום אופן להתבייש מנהג, או מאדם שאמור לפנות מושב מוגבלים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה