תחמיד כיתה א שלא רוצה להכין שיעורי בית
אני מורה פרטית לילדה בכיתה ו' (אין לי ילדים). לאחרונה אמה פונה אלי בבקשת עזרה לגבי בנה אשר לומד בכיתה א'. הילד מסרב להכין שיעורי בית. אין רקע של לקויות למידה, גם מבחינת הגיל - הילד גבולי- יליד ספטמבר. יש פעמים שהוא יושב ומכין את שיעורי הבית ללא קושי ומשיב נכון על השאלות. לטענתה, בכל יום מתקיים ריטואל של "אני לא רוצה ולא מתחשק לי, שבי איתי "וכו'... בגלל עומס של האמא, היא משלמת למשהי שתגיע הביתה ותכין עם הילד את שיעורי הבית, אמרתי לאמא שיש אפשרות שהוא דווקא מחפש את קרבתה ורוצה שהיא תשב איתו ולא הבחורה שמגיעה הביתה. העניין הוא שיש עוד תינוקת בבית כבת שנתיים, ועוד משימות ביתיות, והיא טוענת שהכנת שיעורי הבית פשוט נמרחת, והיא מעדיפה לבלות איתו שלא במסגרת שיעורי הבית שמייצרת מפגש שלילי בינהם. הטענה שהולכת וחוזרת היא שהוא פשוט לא רוצה להכין שיעורי בית. לי נראה שהילד עוד לא הסתגל לסטטוס החדש שלו כתלמיד וקשה לו עם השינוי. מעבר לכך שהוא מחפש את קרבתה של אימו. העניין הוא שהילד צריך להכין את שיעורי הבית. אשמח לשמוע כיוונים ורעיונות
אני מורה פרטית לילדה בכיתה ו' (אין לי ילדים). לאחרונה אמה פונה אלי בבקשת עזרה לגבי בנה אשר לומד בכיתה א'. הילד מסרב להכין שיעורי בית. אין רקע של לקויות למידה, גם מבחינת הגיל - הילד גבולי- יליד ספטמבר. יש פעמים שהוא יושב ומכין את שיעורי הבית ללא קושי ומשיב נכון על השאלות. לטענתה, בכל יום מתקיים ריטואל של "אני לא רוצה ולא מתחשק לי, שבי איתי "וכו'... בגלל עומס של האמא, היא משלמת למשהי שתגיע הביתה ותכין עם הילד את שיעורי הבית, אמרתי לאמא שיש אפשרות שהוא דווקא מחפש את קרבתה ורוצה שהיא תשב איתו ולא הבחורה שמגיעה הביתה. העניין הוא שיש עוד תינוקת בבית כבת שנתיים, ועוד משימות ביתיות, והיא טוענת שהכנת שיעורי הבית פשוט נמרחת, והיא מעדיפה לבלות איתו שלא במסגרת שיעורי הבית שמייצרת מפגש שלילי בינהם. הטענה שהולכת וחוזרת היא שהוא פשוט לא רוצה להכין שיעורי בית. לי נראה שהילד עוד לא הסתגל לסטטוס החדש שלו כתלמיד וקשה לו עם השינוי. מעבר לכך שהוא מחפש את קרבתה של אימו. העניין הוא שהילד צריך להכין את שיעורי הבית. אשמח לשמוע כיוונים ורעיונות