תחנות אוטובוסים.

מצב
הנושא נעול.

Image of me

New member
למה זה טוב?

תחנות אוטובוסים.
על אף שההשוואה היא אפסית עדיין זה מאגניב. במיתר (קו באר שבע - מיתר), התחנות ממוספרות, יש שילוט גדול על כל תחנה עם מספר התחנה (לא הקו, התחנה) וזה מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד נוח וקל כך להתמצא, התחנות הולכות לפי הסדר. לפי דעתי זה יכול להיות אחלה לתחנות עירוניות, אפילו אם יהיו אלפי מספרים. מה דעתכם
למה זה טוב?
תן לי דוגמה לתרחיש שבו המספור הזה עשוי לעזור לאזרח הפשוט.
 
לי זה כבר עזר.

למה זה טוב?
תן לי דוגמה לתרחיש שבו המספור הזה עשוי לעזור לאזרח הפשוט.
לי זה כבר עזר.
רד בתחנה 67, ברגע שאתה רואה 60 אתה כבר יודע שצריך לשים עין, אף אחד עוד לא אמר לי שם של תחנה, לא נהג ולא מודיעין.
 

idos2

New member
זה בהנחה שאכן התחנות ממוספרות

לי זה כבר עזר.
רד בתחנה 67, ברגע שאתה רואה 60 אתה כבר יודע שצריך לשים עין, אף אחד עוד לא אמר לי שם של תחנה, לא נהג ולא מודיעין.
זה בהנחה שאכן התחנות ממוספרות
בסדר רץ, אבל כאמור - בגוש דן אי אפשר למספר אותם בסדר שכזה, כיוון שבכל תחנה עוברים מספר (ולפעמים אפילו 10 או יותר) קווים, ולכן לא תדע שאתה צריך לשים עין...
 

Image of me

New member
../images/Emo45.gif מספור התחנות חסר טעם בערים

זה בהנחה שאכן התחנות ממוספרות
בסדר רץ, אבל כאמור - בגוש דן אי אפשר למספר אותם בסדר שכזה, כיוון שבכל תחנה עוברים מספר (ולפעמים אפילו 10 או יותר) קווים, ולכן לא תדע שאתה צריך לשים עין...
מספור התחנות חסר טעם בערים
גדולות.
 

alantan

New member
תחנה אולטימטיבית לטעמי:

תחנות אוטובוסים.
על אף שההשוואה היא אפסית עדיין זה מאגניב. במיתר (קו באר שבע - מיתר), התחנות ממוספרות, יש שילוט גדול על כל תחנה עם מספר התחנה (לא הקו, התחנה) וזה מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד נוח וקל כך להתמצא, התחנות הולכות לפי הסדר. לפי דעתי זה יכול להיות אחלה לתחנות עירוניות, אפילו אם יהיו אלפי מספרים. מה דעתכם
תחנה אולטימטיבית לטעמי:
הסטנדרט הלונדוני של תחנות אוטובוס הוא המיטב לדעתי, ונתחיל מלמעלה: 1) מעל עמוד התחנה ישנה דיסקית אדומה עם אות או זוג אותיות. סימון זה מסמל את מיקום התחנה בתוך מקבץ איזורי. לדוגמא, בתמונה אנחנו רואים את עמוד תחנה Z במקבץ של תחנות באיזור בייקר סטריט. בסככות ובתחנות רכבת תחתית יש מפות של האיזור הקרוב בהן מסומנות בבירור האותיות של כל תחנה באיזור. 2) על העמוד עצמו ישנו סימון של מספר האיזור (רצועת המחיר הלונדונית) בו נמצאת התחנה. 3) ישנו סמל בולט של רשות התחבורה. אדום על רקע לבן משמעו תחנה ראשית בה כל אוטובוס יעצור בתנאי שיש נוסעים בתחנה. לבן על רקע אדום מחייב סימון לנהג שברצונך לעלות. בכלל סמל התחנה נישא לרחוק - לא נהוג להצמיד את השילוט לסככה, ותמיד יש עמוד גבוה (מאוד!) בסמיכות לסככה עצמה. 4) מתחת לסמל כתוב שם התחנה על רקע אפור - כך ניתן לדעת היכן לרדת! 5) על רקע לבן רשום כיוון הנסיעה הכללי של קווים העוברים בתחנה זו. מדובר בדרך כלל בשכונה הקרובה הבאה או אתר ידוע. לא נהוג לציין את היעדים של כל קו וקו - מידע זה מופיע בפירוט רב בגובה העיניים במסגרות הנתלות על העמוד. 6) מספרי הקווים מופיעים ללא סימון מפעיל שכן אין כפל מספרים, וזהות המפעיל אינו מעניינת את הנוסע הממוצע. זה מצב שאולי יתקיים בארץ בעוד כמה שנים כשיתרגלו למפעילים מרובים, וכשתהיה רשות חזקה לתחבורה ציבורית עם מיתוג ראוי. מספר קו המופיע על רקע צהוב מחייב קניית כרטיס במכונה המצויה בתחנה לפני העליה לאוטובוס. מספר על רקע תכלת מסמל קו לשעות הלילה בלבד. חלק מהקווים הרגילים מסומנים בסימול מיוחד שמעיד על שירות 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע ללא שינויים בלוחות הזמנים בימים שונים של השבוע. נגעתי כאן רק בשילוט עצמו. כאמור יש עוד מידע רב שמופיע הן בתחתית עמוד התחנה, וכן על הסככה, והכל עקבי וברור. לסיום, ובהמשך לדיון מלפני כמה שבועות לגבי רמפות אוטומטיות, בקישור הנ"ל צדה עיני צילום של רמפה כזו, שנהוגה בכל האוטובוסים בלונדון מהשנים האחרונות. הדבר מאפשר פתיחה וסגירה של הרמפה בלא שהנהג יקום ממקומו.
 

alantan

New member
צ"ל "צד את עיניי" כמובן

תחנה אולטימטיבית לטעמי:
הסטנדרט הלונדוני של תחנות אוטובוס הוא המיטב לדעתי, ונתחיל מלמעלה: 1) מעל עמוד התחנה ישנה דיסקית אדומה עם אות או זוג אותיות. סימון זה מסמל את מיקום התחנה בתוך מקבץ איזורי. לדוגמא, בתמונה אנחנו רואים את עמוד תחנה Z במקבץ של תחנות באיזור בייקר סטריט. בסככות ובתחנות רכבת תחתית יש מפות של האיזור הקרוב בהן מסומנות בבירור האותיות של כל תחנה באיזור. 2) על העמוד עצמו ישנו סימון של מספר האיזור (רצועת המחיר הלונדונית) בו נמצאת התחנה. 3) ישנו סמל בולט של רשות התחבורה. אדום על רקע לבן משמעו תחנה ראשית בה כל אוטובוס יעצור בתנאי שיש נוסעים בתחנה. לבן על רקע אדום מחייב סימון לנהג שברצונך לעלות. בכלל סמל התחנה נישא לרחוק - לא נהוג להצמיד את השילוט לסככה, ותמיד יש עמוד גבוה (מאוד!) בסמיכות לסככה עצמה. 4) מתחת לסמל כתוב שם התחנה על רקע אפור - כך ניתן לדעת היכן לרדת! 5) על רקע לבן רשום כיוון הנסיעה הכללי של קווים העוברים בתחנה זו. מדובר בדרך כלל בשכונה הקרובה הבאה או אתר ידוע. לא נהוג לציין את היעדים של כל קו וקו - מידע זה מופיע בפירוט רב בגובה העיניים במסגרות הנתלות על העמוד. 6) מספרי הקווים מופיעים ללא סימון מפעיל שכן אין כפל מספרים, וזהות המפעיל אינו מעניינת את הנוסע הממוצע. זה מצב שאולי יתקיים בארץ בעוד כמה שנים כשיתרגלו למפעילים מרובים, וכשתהיה רשות חזקה לתחבורה ציבורית עם מיתוג ראוי. מספר קו המופיע על רקע צהוב מחייב קניית כרטיס במכונה המצויה בתחנה לפני העליה לאוטובוס. מספר על רקע תכלת מסמל קו לשעות הלילה בלבד. חלק מהקווים הרגילים מסומנים בסימול מיוחד שמעיד על שירות 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע ללא שינויים בלוחות הזמנים בימים שונים של השבוע. נגעתי כאן רק בשילוט עצמו. כאמור יש עוד מידע רב שמופיע הן בתחתית עמוד התחנה, וכן על הסככה, והכל עקבי וברור. לסיום, ובהמשך לדיון מלפני כמה שבועות לגבי רמפות אוטומטיות, בקישור הנ"ל צדה עיני צילום של רמפה כזו, שנהוגה בכל האוטובוסים בלונדון מהשנים האחרונות. הדבר מאפשר פתיחה וסגירה של הרמפה בלא שהנהג יקום ממקומו.
צ"ל "צד את עיניי" כמובן
 
וואי יפה../images/Emo70.gif

תחנה אולטימטיבית לטעמי:
הסטנדרט הלונדוני של תחנות אוטובוס הוא המיטב לדעתי, ונתחיל מלמעלה: 1) מעל עמוד התחנה ישנה דיסקית אדומה עם אות או זוג אותיות. סימון זה מסמל את מיקום התחנה בתוך מקבץ איזורי. לדוגמא, בתמונה אנחנו רואים את עמוד תחנה Z במקבץ של תחנות באיזור בייקר סטריט. בסככות ובתחנות רכבת תחתית יש מפות של האיזור הקרוב בהן מסומנות בבירור האותיות של כל תחנה באיזור. 2) על העמוד עצמו ישנו סימון של מספר האיזור (רצועת המחיר הלונדונית) בו נמצאת התחנה. 3) ישנו סמל בולט של רשות התחבורה. אדום על רקע לבן משמעו תחנה ראשית בה כל אוטובוס יעצור בתנאי שיש נוסעים בתחנה. לבן על רקע אדום מחייב סימון לנהג שברצונך לעלות. בכלל סמל התחנה נישא לרחוק - לא נהוג להצמיד את השילוט לסככה, ותמיד יש עמוד גבוה (מאוד!) בסמיכות לסככה עצמה. 4) מתחת לסמל כתוב שם התחנה על רקע אפור - כך ניתן לדעת היכן לרדת! 5) על רקע לבן רשום כיוון הנסיעה הכללי של קווים העוברים בתחנה זו. מדובר בדרך כלל בשכונה הקרובה הבאה או אתר ידוע. לא נהוג לציין את היעדים של כל קו וקו - מידע זה מופיע בפירוט רב בגובה העיניים במסגרות הנתלות על העמוד. 6) מספרי הקווים מופיעים ללא סימון מפעיל שכן אין כפל מספרים, וזהות המפעיל אינו מעניינת את הנוסע הממוצע. זה מצב שאולי יתקיים בארץ בעוד כמה שנים כשיתרגלו למפעילים מרובים, וכשתהיה רשות חזקה לתחבורה ציבורית עם מיתוג ראוי. מספר קו המופיע על רקע צהוב מחייב קניית כרטיס במכונה המצויה בתחנה לפני העליה לאוטובוס. מספר על רקע תכלת מסמל קו לשעות הלילה בלבד. חלק מהקווים הרגילים מסומנים בסימול מיוחד שמעיד על שירות 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע ללא שינויים בלוחות הזמנים בימים שונים של השבוע. נגעתי כאן רק בשילוט עצמו. כאמור יש עוד מידע רב שמופיע הן בתחתית עמוד התחנה, וכן על הסככה, והכל עקבי וברור. לסיום, ובהמשך לדיון מלפני כמה שבועות לגבי רמפות אוטומטיות, בקישור הנ"ל צדה עיני צילום של רמפה כזו, שנהוגה בכל האוטובוסים בלונדון מהשנים האחרונות. הדבר מאפשר פתיחה וסגירה של הרמפה בלא שהנהג יקום ממקומו.
וואי יפה

 

Image of me

New member
הלוואי עלינו

תחנה אולטימטיבית לטעמי:
הסטנדרט הלונדוני של תחנות אוטובוס הוא המיטב לדעתי, ונתחיל מלמעלה: 1) מעל עמוד התחנה ישנה דיסקית אדומה עם אות או זוג אותיות. סימון זה מסמל את מיקום התחנה בתוך מקבץ איזורי. לדוגמא, בתמונה אנחנו רואים את עמוד תחנה Z במקבץ של תחנות באיזור בייקר סטריט. בסככות ובתחנות רכבת תחתית יש מפות של האיזור הקרוב בהן מסומנות בבירור האותיות של כל תחנה באיזור. 2) על העמוד עצמו ישנו סימון של מספר האיזור (רצועת המחיר הלונדונית) בו נמצאת התחנה. 3) ישנו סמל בולט של רשות התחבורה. אדום על רקע לבן משמעו תחנה ראשית בה כל אוטובוס יעצור בתנאי שיש נוסעים בתחנה. לבן על רקע אדום מחייב סימון לנהג שברצונך לעלות. בכלל סמל התחנה נישא לרחוק - לא נהוג להצמיד את השילוט לסככה, ותמיד יש עמוד גבוה (מאוד!) בסמיכות לסככה עצמה. 4) מתחת לסמל כתוב שם התחנה על רקע אפור - כך ניתן לדעת היכן לרדת! 5) על רקע לבן רשום כיוון הנסיעה הכללי של קווים העוברים בתחנה זו. מדובר בדרך כלל בשכונה הקרובה הבאה או אתר ידוע. לא נהוג לציין את היעדים של כל קו וקו - מידע זה מופיע בפירוט רב בגובה העיניים במסגרות הנתלות על העמוד. 6) מספרי הקווים מופיעים ללא סימון מפעיל שכן אין כפל מספרים, וזהות המפעיל אינו מעניינת את הנוסע הממוצע. זה מצב שאולי יתקיים בארץ בעוד כמה שנים כשיתרגלו למפעילים מרובים, וכשתהיה רשות חזקה לתחבורה ציבורית עם מיתוג ראוי. מספר קו המופיע על רקע צהוב מחייב קניית כרטיס במכונה המצויה בתחנה לפני העליה לאוטובוס. מספר על רקע תכלת מסמל קו לשעות הלילה בלבד. חלק מהקווים הרגילים מסומנים בסימול מיוחד שמעיד על שירות 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע ללא שינויים בלוחות הזמנים בימים שונים של השבוע. נגעתי כאן רק בשילוט עצמו. כאמור יש עוד מידע רב שמופיע הן בתחתית עמוד התחנה, וכן על הסככה, והכל עקבי וברור. לסיום, ובהמשך לדיון מלפני כמה שבועות לגבי רמפות אוטומטיות, בקישור הנ"ל צדה עיני צילום של רמפה כזו, שנהוגה בכל האוטובוסים בלונדון מהשנים האחרונות. הדבר מאפשר פתיחה וסגירה של הרמפה בלא שהנהג יקום ממקומו.
הלוואי עלינו
מודיעין ומפות משותפים לכל המפעילים, כך שלא יהיה צורך בסימון המפעיל על גבי התחנה.
 
כל הכבוד שהארת את עיני חברינו

תחנה אולטימטיבית לטעמי:
הסטנדרט הלונדוני של תחנות אוטובוס הוא המיטב לדעתי, ונתחיל מלמעלה: 1) מעל עמוד התחנה ישנה דיסקית אדומה עם אות או זוג אותיות. סימון זה מסמל את מיקום התחנה בתוך מקבץ איזורי. לדוגמא, בתמונה אנחנו רואים את עמוד תחנה Z במקבץ של תחנות באיזור בייקר סטריט. בסככות ובתחנות רכבת תחתית יש מפות של האיזור הקרוב בהן מסומנות בבירור האותיות של כל תחנה באיזור. 2) על העמוד עצמו ישנו סימון של מספר האיזור (רצועת המחיר הלונדונית) בו נמצאת התחנה. 3) ישנו סמל בולט של רשות התחבורה. אדום על רקע לבן משמעו תחנה ראשית בה כל אוטובוס יעצור בתנאי שיש נוסעים בתחנה. לבן על רקע אדום מחייב סימון לנהג שברצונך לעלות. בכלל סמל התחנה נישא לרחוק - לא נהוג להצמיד את השילוט לסככה, ותמיד יש עמוד גבוה (מאוד!) בסמיכות לסככה עצמה. 4) מתחת לסמל כתוב שם התחנה על רקע אפור - כך ניתן לדעת היכן לרדת! 5) על רקע לבן רשום כיוון הנסיעה הכללי של קווים העוברים בתחנה זו. מדובר בדרך כלל בשכונה הקרובה הבאה או אתר ידוע. לא נהוג לציין את היעדים של כל קו וקו - מידע זה מופיע בפירוט רב בגובה העיניים במסגרות הנתלות על העמוד. 6) מספרי הקווים מופיעים ללא סימון מפעיל שכן אין כפל מספרים, וזהות המפעיל אינו מעניינת את הנוסע הממוצע. זה מצב שאולי יתקיים בארץ בעוד כמה שנים כשיתרגלו למפעילים מרובים, וכשתהיה רשות חזקה לתחבורה ציבורית עם מיתוג ראוי. מספר קו המופיע על רקע צהוב מחייב קניית כרטיס במכונה המצויה בתחנה לפני העליה לאוטובוס. מספר על רקע תכלת מסמל קו לשעות הלילה בלבד. חלק מהקווים הרגילים מסומנים בסימול מיוחד שמעיד על שירות 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע ללא שינויים בלוחות הזמנים בימים שונים של השבוע. נגעתי כאן רק בשילוט עצמו. כאמור יש עוד מידע רב שמופיע הן בתחתית עמוד התחנה, וכן על הסככה, והכל עקבי וברור. לסיום, ובהמשך לדיון מלפני כמה שבועות לגבי רמפות אוטומטיות, בקישור הנ"ל צדה עיני צילום של רמפה כזו, שנהוגה בכל האוטובוסים בלונדון מהשנים האחרונות. הדבר מאפשר פתיחה וסגירה של הרמפה בלא שהנהג יקום ממקומו.
כל הכבוד שהארת את עיני חברינו
שטרם חוו מה זה שירות אוטובוסים על רמה. בענין Request Stops: Face the driver raise your hand Then you'll find he'll understand Of course he'll understand the cuss But will he stop the blinking bus?
 

alantan

New member
איזה שיר מגניב!

כל הכבוד שהארת את עיני חברינו
שטרם חוו מה זה שירות אוטובוסים על רמה. בענין Request Stops: Face the driver raise your hand Then you'll find he'll understand Of course he'll understand the cuss But will he stop the blinking bus?
איזה שיר מגניב!
לא נתקלתי בילדותי, אבל אני מניח שהשיר במקור היה רק בעל בית אחד ויועד לילדים, ואת הבית השני הוסיף מישהו מאוחר יותר??? אני זוכר במעומעם רק איזה חמשיר לילדים על ה-Green Cross Code (המקבילה הבריטית לזה"ב שלנו).
 
נתקלתי בשיר בספר משנות ה-50

איזה שיר מגניב!
לא נתקלתי בילדותי, אבל אני מניח שהשיר במקור היה רק בעל בית אחד ויועד לילדים, ואת הבית השני הוסיף מישהו מאוחר יותר??? אני זוכר במעומעם רק איזה חמשיר לילדים על ה-Green Cross Code (המקבילה הבריטית לזה"ב שלנו).
נתקלתי בשיר בספר משנות ה-50
בשם "Buses and Coaches" מסדרות Ian Allen. לי זה נראה כמו דו-שיח בין מדריך ותלמיד. לא מוכר לא ה-Green Cross Code ולא זה"ב...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה