תחנות של השירות המטאורולוגי שלא מופיעות קבוע

lavifighter

New member
תחנות של השירות המטאורולוגי שלא מופיעות קבוע

שמתם לב שלפעמים בעיקר בסיכומי מערכות ספציפיות אבל לא רק, השירות מדווח על כמויות משקעים גם במקומות שהוא לא מדווח בהם באופן קבוע?
למשל:
דלתון
נווה אטי"ב(התחנה הרשמית הגבוהה בישראל?)
אלרום/אורטל(לא זכור לי)
כל מיני תחנות באיו"ש וגב ההר

אז השאלה שלי: מישהו יודע איפה אפשר למצוא מה הממוצעים בתחנות האלה? מעניין מה הם ביחס לממוצעים של התחנות שמפורסמות קבוע באתר.
עוד דבר מעניין-שמתם לב שהוציאו את חרשים והכניסו את בית ג'ן במקום בסיכומים החודשיים? והכמויות בו נמוכות ב30 מ"מ בערך ממה שהיה פעם בחרשים.

ואני עדיין סקרן לדעת מה היינו מקבלים אם היו מדידות רשמיות בחרמון עצמו-אני יודע שיש לרשות המים אבל לא יודע כמה זה אמין וזה רק משקעים ולא טמפרטורה. וגם במקומות "קיצון" כמו ההרים הגבוהים באמת באיו"ש, בנטל/אביטל, הר מירון עצמו או המקומות הבאמת גבוהים בו, המקומות הגבוהים באמת בהרי ירושליים...

ההרגשה שלי אולי בגלל חוסר דיוק במדידות בחלק מהתחנות(נושא לדיון אחר שאפתח בקרוב) נראה שמחמיצים יותר מידי מקומות "קיצון" מעניינים, גם אם הם לא משקפים הרבה.
ואני היחיד שמפריע לו שאין שום תחנה רשמית שמדווחת קבוע על אזור תל אביב שאינו קו החוף או הכפר הירוק?
כל אזור דרום רמת גן, גבעתיים, מרכז-דרום תל אביב שלא צמוד לים... גרים מאות אלפי אנשים באזור הזה, ואין בו שום מדידה. כנ"ל בבקעת אונו. זה לא קצת מוזר ששתי המדידות באזור תל אביב הן באזורים שלא משקפים את רוב תושבי העיר?
אני בטוח שזה המצב גם באזורים נוספים בארץ שאני פחות מכיר. עולה לי כרגע דוגמה אחת נוספת-היעדר מדידות בחלק הצפוני יותר של ירושלים
 
למעלה