תחנת החלל הבין לאומית

all about eve

New member
תחנת החלל הבין לאומית

ערב טוב, האם תחנת החלל הבין לאומית צפויה עוד לגדול? הבנתי שלפי התכנון צריכים לשגר אליה עוד חלק (מעבדה רוסית) האם זה עדיין הולך לקרות לאור סיום תוכנית המעבורת האמריקאית והקושי היחסי שנוצר בשינוע ציוד מזון ואנשים אל התחנה וממנה? ושאלה נוספת, הבנתי שאפשר לראות את התחנה בעין בלתי מזוינת, איך אני עושה זאת? תודה ולילה טוב
 

XrayCharlie

New member
לגבי השאלה הנוספת: פשוט מסתכלים למעלה

ישנו אתר שבו אתה יכול לראות אפשרויות צפייה בתחנה. אני לא יודע אם תקבל את האפשרויות ישר מהקישור שלי (כי זו לא כניסה ראשונה שלי) או שתצטרך לתת את המיקום שלך, אבל בשורה התחתונה אתה אמור לקבל טבלה עם המעברים שניתן לצפות בהם. בטבלה יש לך תאריך, עוצמה (ככול שהמספר נמוך יותר כך היא נראת טוב יותר) ושעה בה ניתן להתחיל לראות אותה, השיא ושעת סיום (עם הכיוון בו היא תראה). כל מעבר בעוצמה קטנה ממינוס 2.5 הוא מעבר ששווה לראות אותו. ב-17/10 לדוגמא הולך להיות מעבר סופר בהיר. כאשר יודעים מתי היא עוברת כל מה שצריך לעשות זה כבר מה שאמרתי בכותרת: פשוט להסתכל למעלה (אם אין עננים אין דרך לפספס אותה). לגבי התחנה, יש תוכניות להוספה עוד מס' יח' רוסיות אבל...
 

levincor

New member
עכשיו היה מעבר מרשים בהיר גדול ובוהק

נראתה כמו כוכב ענק זוהר.נעה מכיוון דרום דרום מערב לצפון צפון מזרח. פשוט מראה יפה ,שמים כחול כהה עדין עם אור קלוש עדין ללא כוכבים . בשעה 1738 צפיתי במקרה עד שעה 1741 כשהיא נעלמה בצפון.
 

subatoi

New member
גם אני ראיתי את המעבר הזה, פעם ראשונה שלי.

בד"כ אני אפילו לא מנסה לזכור מתי יש מעבר, כי אני יודע שהסיכוי שאהיה בחוץ במקום מספיק פתוח כדי לראות את המעבר, הוא די קטן. הפעם ידעתי שאהיה באוויר הפתוח ממש, לרגל סיום קורס של אחי. אז היה נפלא, ו"מתנה" נפלאה שהוא קיבל למזכרת. מרתק לחשוב על זה שאנחנו רואים אותם מכאן.
 
תחנת החלל סיימה את הרכבתה על פי התוכנית

לא מן הנמנע שמדינות החברות בתחנה יבקשו להעלות רכיבים נוספים עליה בשנים הקרובות אך לצערי הסיכוי לכך הוא נמוך ודווקא נטישת התחנה ב-10 השנים הקרובות היא דבר צפוי למדי אלא אם קיום התחנה יידרש כחלק מתוכנית-על לכיבוש מחדש של הירח על-יד אחת או יותר החברות או לחילופין נסיעה לאחד האסטרואידים או אפילו טיסה מאוישת למאדים.
 
למעלה