תחנת ויסות שמתַפְקדת בארץ?

846

Active member
אני עכשיו על קו 541 מקרית שמונה לעפולה, ובטבריה הנהג עצר ל-5 דקות ואמר שזה ויסות.
(אגב, אני היחיד באוטובוס.)
יש מס' תחנות בקווים מסויימים שהן תחנות ויסות, בד"כ לא מספיקים להגיע לזמן הויסות ולכן זה לא מורגש, מגיעים, מורידים ומעלים נוסעים וממשיכים.
בחודשים האחרונים יש פחות תנועה ולכן הנהג שלך הגיע לפני הזמן והמתין מס' דקות. בניגוד לזמני הגעה משוערים בתחנות ביניים, שעת הויסות היא שעה נקובה ( תלוי בתנאי הדרך כמובן ) כמו שעת יציאה ולכן במידה והאוטובוס ( שוב, באופן נדיר) אכן הספיק להגיע לפני הזמן, הוא חייב להמתין.
 
יש מס' תחנות בקווים מסויימים שהן תחנות ויסות, בד"כ לא מספיקים להגיע לזמן הויסות ולכן זה לא מורגש, מגיעים, מורידים ומעלים נוסעים וממשיכים.
בחודשים האחרונים יש פחות תנועה ולכן הנהג שלך הגיע לפני הזמן והמתין מס' דקות. בניגוד לזמני הגעה משוערים בתחנות ביניים, שעת הויסות היא שעה נקובה ( תלוי בתנאי הדרך כמובן ) כמו שעת יציאה ולכן במידה והאוטובוס ( שוב, באופן נדיר) אכן הספיק להגיע לפני הזמן, הוא חייב להמתין.
אני לא חושב שזה מעוגן ברישיון הקו. אבל ייתכן שזה צריך להיות...
 

נתנאל531

Well-known member
אני עכשיו על קו 541 מקרית שמונה לעפולה, ובטבריה הנהג עצר ל-5 דקות ואמר שזה ויסות.
(אגב, אני היחיד באוטובוס.)
יש לפחות 2 קווים כאלו בתחנה מרכזית טבריה: 541 לקרית שמונה ו־840 לתל אביב. סביב 21:30 כמעט מידי יום מחכים בטבריה עד שתגיע השעה היעודית, ואז יוצאים לדרך. בדגש על החורף שבו פחות נוסעים ותנועה בערב, וזמן הנסיעה מתקצר. פעם יצא לי להתקל בדבר כזה עם קו 500 מקרית שמונה לחיפה בכרמיאל.

סה"כ סביר למדי בקו בינעירוני לא-תדיר עם מסלול נסיעה ארוך ותחנות איסוף באמצע הדרך, כאשר זמן ההמתנה במקרה הגרוע ביותר לא עולה על 5 דקות
 

Ccyclist

Well-known member
אני עכשיו על קו 541 מקרית שמונה לעפולה, ובטבריה הנהג עצר ל-5 דקות ואמר שזה ויסות.
(אגב, אני היחיד באוטובוס.)

מעניין מה הנהג עושה אם יש קהל נוסעים גדול שמתרעם עליו.

בלונדון היתה תחנת ויסות של קו אוטובוס שהייתי משתמש בו מדי פעם (134, מקביל יחסית לענף היי בארנט של הקו הצפוני מטוטנהאם קורט רוד עד הייגייט, אז הוא שובר לשכונות שנמצאות ממזרח לקו וחוזר לנקודה על כביש שמקביל איכשהו למסילת הקו, הקו היווה גם קו לילה ששירת חלק מקו התחתית). התחנה היתה תחנה אחת מדרום לתחנת התחתית של ארצ'ווי ליד רחוב צדדי שמאפשר פנייה לחניון האוטובוסים (לא מסוף, האוטובוסים לא הסיעו נוסעים לחניון או ממנו). מדי פעם האוטובוס היה מתעכב שם לוויסות כשהוא מלא נוסעים וכולם המתינו בסבלנות. לעיתים החליפו שם נהג ובמקרים מסויימים אוטובוסים שמוצאם מהעיר הסתיימו שם (בעבר היה גם קו 135 שהיה למעשה 134 מהעיר שהסתיים שם). הבעיה של המיקום היתה שזו לא היתה התחנה שמקבילה לתחנת התחתית ואזור המסחר הראשי של ארצ'ווי אלא נקודה בסוף האזור המסחרי אז היתה הרגשה של עמידה בשום מקום. בלונדון הנסיעה באוטובוסים זולה יותר מהנסיעה בתחתית ולכן יש מי שנוסע באוטובוס משיקולים כלכליים. אם יעדו של הנוסע הוא בין תחנות התחתית יתכן שיש הגיון בנסיעה אוטובוסית שלא בשעות העומס במקום נסיעה בתחתית ונסיעת אוטובוס משלימה, במיוחד אם נקודת המוצא של הנוסע אינה "על התחנה" אלא 5-10 דקות הליכה ממנה.
 
למעלה