תחנת רכבת *בתוך* פתח תקווה

מצב
הנושא נעול.

mishmesh

New member
תחנת רכבת *בתוך* פתח תקווה

תחנת רכבת *בתוך* פתח תקווה
בהודעה הזאת כתוב שלא מקימים תחנת רכבת בתוך פתח תקווה כדי שלא תהיה סטייה מהקו תל אביב-כפר סבא. אבל אפשר לעשות פתרון כמו שבתמונה, כך שהרכבות המגיעות מתל אביב יפנו לתוך השלוחה לפתח תקווה, ושם הרכבת "תחליף כיוון" ואז תסע לכיוון ראש העין כמו בקשת המופיעה בתמונה. הרי הרכבות הנוסעות בקו הזה הן ממילא רכבות היכולות לנסוע לשני הכיוונים. דרך אגב, זהו לא רעיון שלי. בתב"ע ובתמ"מ מופיעים תרשימים של המסילות האלו, בשלוחה שתוביל היישר אל התחנה המרכזית בפתח תקווה. מיקום כזה יהיה הרבה יותר אטרקטיבי ואם התחנה תהיה ממוקמת בה אני מבטיח לכל אחד ואחד מכם אישית שיהיו בה הרבה הרבה יותר נוסעים מאשר בתחנות סגולה וקרית אריה ביחד.
 

דןמור

New member
הבעיה היא כמובן הארכת זמן הנסיעה

תחנת רכבת *בתוך* פתח תקווה
בהודעה הזאת כתוב שלא מקימים תחנת רכבת בתוך פתח תקווה כדי שלא תהיה סטייה מהקו תל אביב-כפר סבא. אבל אפשר לעשות פתרון כמו שבתמונה, כך שהרכבות המגיעות מתל אביב יפנו לתוך השלוחה לפתח תקווה, ושם הרכבת "תחליף כיוון" ואז תסע לכיוון ראש העין כמו בקשת המופיעה בתמונה. הרי הרכבות הנוסעות בקו הזה הן ממילא רכבות היכולות לנסוע לשני הכיוונים. דרך אגב, זהו לא רעיון שלי. בתב"ע ובתמ"מ מופיעים תרשימים של המסילות האלו, בשלוחה שתוביל היישר אל התחנה המרכזית בפתח תקווה. מיקום כזה יהיה הרבה יותר אטרקטיבי ואם התחנה תהיה ממוקמת בה אני מבטיח לכל אחד ואחד מכם אישית שיהיו בה הרבה הרבה יותר נוסעים מאשר בתחנות סגולה וקרית אריה ביחד.
הבעיה היא כמובן הארכת זמן הנסיעה
 

mishmesh

New member
זה לא יאריך ביותר משלוש דקות.

הבעיה היא כמובן הארכת זמן הנסיעה
זה לא יאריך ביותר משלוש דקות.
הרי התחנה המרכזית של פתח תקווה לא נמצאת במרכז העיר, אלא יותר צפונה. המרחק משם למסילה הקיימת הוא פחות מקילומטר וחצי.
 

amit1270

New member
זה יאריך ביותר משלוש דקות.

זה לא יאריך ביותר משלוש דקות.
הרי התחנה המרכזית של פתח תקווה לא נמצאת במרכז העיר, אלא יותר צפונה. המרחק משם למסילה הקיימת הוא פחות מקילומטר וחצי.
זה יאריך ביותר משלוש דקות.
 

harhanegev

New member
אלמלא תכנון הרכבת הקלה,

זה יאריך ביותר משלוש דקות.
אלמלא תכנון הרכבת הקלה,
היה יכול להיות מאוד מאוד רלבנטי לחשוב על קו מתחנה מרכזית פ"ת לכיוון מערב, עם כמה גרושים* על הקשת הנדרשת בצמת המסילות הקיימת. לא כהמשך מכ"ס וראש העין, אלא קו בפני עצמו שהיה יכול לרכז ביקוש רב מאוד. אך עם המצב הקיים בו מתוכננת רכבת קלה, אין תמריץ של ממש לעשות זאת, נכון לעכשיו. * אומנם זה לא שקל וחצי וגם לא 100 שקל, אבל במונחים של תשתיות זה מעט מאוד.
 
עד שהרק"ל תפעל...

אלמלא תכנון הרכבת הקלה,
היה יכול להיות מאוד מאוד רלבנטי לחשוב על קו מתחנה מרכזית פ"ת לכיוון מערב, עם כמה גרושים* על הקשת הנדרשת בצמת המסילות הקיימת. לא כהמשך מכ"ס וראש העין, אלא קו בפני עצמו שהיה יכול לרכז ביקוש רב מאוד. אך עם המצב הקיים בו מתוכננת רכבת קלה, אין תמריץ של ממש לעשות זאת, נכון לעכשיו. * אומנם זה לא שקל וחצי וגם לא 100 שקל, אבל במונחים של תשתיות זה מעט מאוד.
עד שהרק"ל תפעל...
כולנו כבר נמות.
 

amit1270

New member
איזה אופטימי!

עד שהרק"ל תפעל...
כולנו כבר נמות.
איזה אופטימי!
שבי, מאחוריך!
 
בעבר אכן היתה תוכנית להשמיש

זה לא יאריך ביותר משלוש דקות.
הרי התחנה המרכזית של פתח תקווה לא נמצאת במרכז העיר, אלא יותר צפונה. המרחק משם למסילה הקיימת הוא פחות מקילומטר וחצי.
בעבר אכן היתה תוכנית להשמיש
את השלוחה הישנה בפ"ת ואת התחנה הישנה ע"י סלילת 2 קשתות בצומת עולמית ק"מ היוצאות ממסילת כ"ס ת"א לכוון מערב ומזרח. מחוסר כדאיות כלכלית, תפעולית, (תחנת קצה) ותוכניות עתידיות של הרכבת הקלה בפ"ת(קו אדום) התוכנית נגנזה. השלוחה המסילתית לתחנת פ"ת הישנה ברח' הרכבת פורקה, כוסתה באספלט, ומעט מאוד שרידים נותרו ממנה.
 
**כ 2 ק"מ** מצומת "עולמית"**

בעבר אכן היתה תוכנית להשמיש
את השלוחה הישנה בפ"ת ואת התחנה הישנה ע"י סלילת 2 קשתות בצומת עולמית ק"מ היוצאות ממסילת כ"ס ת"א לכוון מערב ומזרח. מחוסר כדאיות כלכלית, תפעולית, (תחנת קצה) ותוכניות עתידיות של הרכבת הקלה בפ"ת(קו אדום) התוכנית נגנזה. השלוחה המסילתית לתחנת פ"ת הישנה ברח' הרכבת פורקה, כוסתה באספלט, ומעט מאוד שרידים נותרו ממנה.
**כ 2 ק"מ** מצומת "עולמית"**
 

luckydude

Active member
יש לציין...

בעבר אכן היתה תוכנית להשמיש
את השלוחה הישנה בפ"ת ואת התחנה הישנה ע"י סלילת 2 קשתות בצומת עולמית ק"מ היוצאות ממסילת כ"ס ת"א לכוון מערב ומזרח. מחוסר כדאיות כלכלית, תפעולית, (תחנת קצה) ותוכניות עתידיות של הרכבת הקלה בפ"ת(קו אדום) התוכנית נגנזה. השלוחה המסילתית לתחנת פ"ת הישנה ברח' הרכבת פורקה, כוסתה באספלט, ומעט מאוד שרידים נותרו ממנה.
יש לציין...
שכיום ישנה תוכנית מעוגנת לבניית שלוחה חדשה לגמרי לתחנה מרכזית חדשה משלובת עם הרק"ל במקום התחנה המסריחה הקיימת. את התחנה המשולבת החדשה אמורה לממן חברה לפיתוח פ"ת.
 
כוונתך לחיבור רק"ל מתחנת פ"ת-סגולה

יש לציין...
שכיום ישנה תוכנית מעוגנת לבניית שלוחה חדשה לגמרי לתחנה מרכזית חדשה משלובת עם הרק"ל במקום התחנה המסריחה הקיימת. את התחנה המשולבת החדשה אמורה לממן חברה לפיתוח פ"ת.
כוונתך לחיבור רק"ל מתחנת פ"ת-סגולה
(של ר"י) לתחנה המרכזית באורלוב ? כי מעבר לכך לא ידוע לי על חיבור רכבת "כבדה" לרח אורלוב ומשם לקו האדום של הרכבת הקלה.
 

luckydude

Active member
יש תמ"א מאושר לבניית שלוחה

כוונתך לחיבור רק"ל מתחנת פ"ת-סגולה
(של ר"י) לתחנה המרכזית באורלוב ? כי מעבר לכך לא ידוע לי על חיבור רכבת "כבדה" לרח אורלוב ומשם לקו האדום של הרכבת הקלה.
יש תמ"א מאושר לבניית שלוחה
של רכבת "כבדה" לתחנת רכבת באורלב, שם תהיא תחנה משולבת כבדה-קלה-מרכזית שתיבנה במימון החברה לפיתוח פ"ת. בעבר התמ"א הראתה את השלוחה מגיעה עד כיכר המייסדים אבל לפני מספר שנים "קיצצו אותה עד אורלב".
 

luckydude

Active member
מפה

יש תמ"א מאושר לבניית שלוחה
של רכבת "כבדה" לתחנת רכבת באורלב, שם תהיא תחנה משולבת כבדה-קלה-מרכזית שתיבנה במימון החברה לפיתוח פ"ת. בעבר התמ"א הראתה את השלוחה מגיעה עד כיכר המייסדים אבל לפני מספר שנים "קיצצו אותה עד אורלב".
מפה
ראה תחנה משולבת בעיגול הסגול
 
צודק זה כבר לדעתי הופיע בכמה כתבות

מפה
ראה תחנה משולבת בעיגול הסגול
צודק זה כבר לדעתי הופיע בכמה כתבות
שפוסמו בפורום שהתחנה הישנה המרכזית בפתח תקווה תהרס ויבנה שם קומפלס משולב של רק"ל אובוסים ורכבת כבדה אבל עוד חזון למועד.
 

אורי404

New member
אני בעד, אבל.

תחנת רכבת *בתוך* פתח תקווה
בהודעה הזאת כתוב שלא מקימים תחנת רכבת בתוך פתח תקווה כדי שלא תהיה סטייה מהקו תל אביב-כפר סבא. אבל אפשר לעשות פתרון כמו שבתמונה, כך שהרכבות המגיעות מתל אביב יפנו לתוך השלוחה לפתח תקווה, ושם הרכבת "תחליף כיוון" ואז תסע לכיוון ראש העין כמו בקשת המופיעה בתמונה. הרי הרכבות הנוסעות בקו הזה הן ממילא רכבות היכולות לנסוע לשני הכיוונים. דרך אגב, זהו לא רעיון שלי. בתב"ע ובתמ"מ מופיעים תרשימים של המסילות האלו, בשלוחה שתוביל היישר אל התחנה המרכזית בפתח תקווה. מיקום כזה יהיה הרבה יותר אטרקטיבי ואם התחנה תהיה ממוקמת בה אני מבטיח לכל אחד ואחד מכם אישית שיהיו בה הרבה הרבה יותר נוסעים מאשר בתחנות סגולה וקרית אריה ביחד.
אני בעד, אבל.
אני בעד תחנת רכבת קרובה יותר לעיר ובמקרה הזה לפתח תקווה. אבל גם כיום זמן הנסיעה ברכבת מכפר סבא לתל אביב אינו מציאה. כלומר, הוא לא רע, אבל לא הזמן נטו של סביבות חצי שעה הוא סביר. לא יותר מזה. כפי שגם כתב עמית לדעתו זה יאריך יותר משלוש דקות וגם לעניות דעתי זה יאריך יותר מזה. מתי זה יהיה טוב ונכון להקים את השלוחה הזו? זה יהיה טוב אחרי שתהיה מסילת השרון - המשך מתחנת כפר סבא מערבה לרעננה ולהרצליה. כך אמור להיות קו מהיר מכפר סבא לתל אביב ואז לא תהיה כל בעיה עם השלוחה של פתח תקווה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה