תחרות "אמהות מפרגנות לעצמן" יוצאת לדרך!

תחרות "אמהות מפרגנות לעצמן" יוצאת לדרך!

בתור אמהות, אנחנו כל הזמן מלקות את עצמנו ומתחרטות על דברים שאנחנו עושות, אך יש פעמים שחשוב גם לדעת לפרגן ולטפוח לעצמך על השכם. פורום אמהות ובנות מזמין אתכן לחלוק עם כולנו את הפעם שבה דווקא פירגנת לעצמך ואולי לזכות בספר מתנה!
אז מה צריך לעשות?
החל מהיום ועד לתאריך 24.11 בשעה 12:00, עליכם לכתוב, כתגובה להודעה זו, על פעם שבה פירגנת לעצמך והרגשת שאת אמא טובה, או על סיטואציה בה פירגנת לאמא שלך.
שתי גולשות שייבחרו על ידינו, יקבלו מאיתנו את הספר "אמא רעה" מאת איילת ולדמן ובהוצאת מודן.
קצת פרטים על הספר
בכנות, בקסם אישי, בהומור ותוך חשיפת פרטים ואנקדוטות מחייה הפרטיים, מתמודדת ולדמן באומץ עם החשש מלהיות אמא רעה אשר מאכזבת את ילדיה ורחוקה מאוד מן האידיאלים שלה עצמה. אם את עובדת - את מזניחה; אם את נשארת בבית - את חונקת אותם. אם את קשוחה - את מבטיחה את מקומם על ספת הפסיכולוג; אם את מאפשרת הרבה חופש - הם ישתמשו בסמים בתיכון. אם את קונה אוכל אורגני - את מבזבזת את כל החסכונות; אם את קונה אוכל רגיל - את חושפת אותם לחיידקים ולמחלות. מהי אמא טובה - אף אחד לא יודע, אבל מהי אמא רעה - על זה כל האמהות יכולות לענות, כי אמא רעה היא המצאה בלעדית של האמהות עצמן - הן עושות זאת לעצמן וגם לאחרות. איילת ולדמן, סופרת ועיתונאית, מתגוררת בקליפורניה עם בן זוגה, הסופר מייקל שייבון, וארבעת ילדיהם.
אנא עיינו בתקנון התחרות המלא:
http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=1837385
 

mAmA MiSiSiPi

New member
לפני שבועיים ופרגנתי לי בגדול

אחרי יותר מחודש בו הבכור התאומות ואפילו בעלי ואני היינו חולי כולם ביחד וכל אחד בנפרד. יצאתי בבוקר שבת רק אני עם עצמי לבד לסדנאת יצירה על קנבס כמי שיוצרת להנאה ולפרנסה זה היה בוקר מושלם אף אחד לא תיפס עלי אף אחד לא לקח לי דברים מהשולחן אף אחד לא ביקש אוכל/בקבוק/להחליף חיתול בלי "אמא תנגבי" ישבתי 3 שעות בכייף שלי עם כל חומרי היצירה הכי מדהימים שיכולתי לקבל אוירה נעימה ושקטה וראש נקי ממחשבות וגם קפה ועוגה בצד יצרתי נהנתי וגם הבנות שלי הרוויחו http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=1831375 חזרתי הביתה רגועה ושלווה ועם כוחות מחודשים הילדים רצו אלי לחיבוק ואני לא רציתי להפסיק לחבק.
 

1אמאלה

New member
איך פירגנתי לעצמי

עם הולדת הילד הראשון חשבתי שלהיות אמא טובה זה להשקיע את כולך בילד טבעתי באמהות-לא הייתי מאושרת. הייתי לגמרי שלו-24 שעות ושכחתי את עצמי. לקח לי הרבה זמן לצאת מזה. עם הילד השני החלטתי שחופשת הלידה הזאת היא גם הלידה שלי מחדש כאמא טובה יותר- התפטרתי חזרתי לעסוק באומנות אני מתחילה ללמוד לימודי ערב גיליתי שכשאני מפרגנת לעצמי=אני מאושרת=אני אמא טובה יותר והילדים שלי זכו.
 

saritp3

New member
טוב, אז הפעם שפירגנתי לעצמי והרגשתי אמא טובה

הייתה : לאחר לידת ביתי השניה החלטתי שאני לא רוצה להביא עוד ילדים לעולם בעקבות לידה קשה מאוד שכמעט ונגמרה במוות. בעלי והבנות כל הזמן אמרו לי : "אמא אי אפשר להיות משפחה בת ארבעה נפשות, צריך אח קטן בבית" לקח להם הרבה זמן אבל הם שכנעו אותי ונולד הנסיך הקטן שלי לאחר הריון מאוד קשה אבל לידה ברוך השם טובה. מרוב שהייתי באופוריה איתו פרגנתי לעצמי והתפטרתי מהעבודה והייתי רק שלו ושל הבנות, הייתי אמא במשרה מלאה מלאה, ואני לא מתחרטת על רגע קסום אחד כזה. ועכשיו יושבים לי על ה"ווריד",חחח, שרוצים עוד אח, מה נעשה? נפרגן לעצמנו בעוד ילד?
 
חברות יקרות,

מה זה אתן לא מפרגנות לעצמכן? אין לכן סיפורים על כך? גם אם האמהות שלכן לא פעם קשות, בעייתיות, מרגיזות - אף פעם לא פרגנתן להן? אולי כשהייתן ילדות? מחכה לקרוא סיפורים שלכן. וחוץ מזה - הספר נראה שווה - דפדפתי בו פעם בספריה וסימנתי לעצמי כספר שווה קריאה.
 

rahela1

New member
מתי אני הרגשתי אמא טובה

אני והבת שלי לא כל כך מסתדרות והיא תמיד מגלה מתישהו שאני בכל זאת לטובתה. באחת מהפעמים שייעצתי לה, היא הייתה בהתחלה מאוד אנטי אלי ואחרי כמה שעות היא באה ואמרה לי : "אמא תודה על העצה, היא באמת עזרה לי מאוד." זה היה בשבילי רגע ניצחון! בסוף היא הבינה שאמא צודקת...
 

chica100

New member
הפרגון שלי

אני מפרגנת לעצמי והרבה והפעם האחרונה הייתה לפני כחודש. התארגנו קבוצה של חברות חלקן אמהות ונסענו לסופשבוע מפנק בים המלח. הזמנו טיפולי ספא ויופי, שתינו אלכוהול, אכלנו ונהננו מכל רגע. זהו מנהג אנו מקיימות כבר קרוב לשנה ומאחלות לעצמנו לעשות זאת קבוע - פעמיים בשנה סופשבוע של נשים. תמיד האמנתי ואאמין שאמא שטוב לה זו אמא טובה.
 

juli1974

New member
אני כל יום מפרגנת לעצמי

קיימת דעה שאנשים מתייחסים לאדם איך שהוא מתייחס כלפי עצמו ומה שהוא משדר לסביבתו אין יום שאני לא מפרגנת לעצמי (מול, בעלי, חמתי, אמא שלי , אנשים בעבודה) כמה אני אמא טובה, עובדת בשמרה מלאה, מכינה מאכלים ביתייים, מתקתקת 2 ילדים קטנים בלי להתבכיין
והסביבה מפרגנת לי בחזרה
 

liron108

New member
לא הבנתי למה המילים צריכות להיות על החזה שלה,

האם אמא מוגדרת לפי חזה? זה הדבר הראשון שאנו חושבים כשאומרים לנו אמא? אני חושבת שזה מעליב
 
נקודת מבט מעניינת

אני הסתכלתי על זה כחולצת טישירט עם כיתוב ובדר"כ זה מיקום הכיתוב. ואם כבר העלת את נקודת המבט הזו - הקישור של אמא עם חזה נראה לי טבעי - האם המזינה, האם שנותנת לילדיה את המזון הראשוני. לדעתי, בחיבור הזה עם דמות האם החזה אינו מופיע במובן מיני.
 
האמא שלי היא האמא הכי מדהימה בעולם

מעולם לא הרגשתי צורך למרוד בה בשנות הנעורים (להבדיל מאבא שלי שבו אני מורדת עד היום). היא תמיד שם בשבילי, ואחרי הלידה היא עזרה לי יותר ממה שידעתי שאני צריכה, ורק כשהיא טסה לחו"ל לשבועיים הבנתי עד כמה לא הייתי מסתדרת בלעדיה. אני מקפידה להגיד לה עד כמה היא מדהימה ועד כמה אני אוהבת אותה לעיתים מזומנות. אנחנו עושות ימי כיף רק שלנו, וגם יחד עם אחותי. ואחרי כל זה יש לה סיפור אחד שממחיש בשבילה עד כמה אני מעריכה אותה: כשהייתי בת מצווה סבתא שלי לקחה את אמא שלי ואותי לטיול ביוון. זה היה טיול מאורגן והייתה שם עוד ילדה בגילי עם אח קטן בשנתיים. במשך הטיול שלשתנו נהיינו חברים, וכשהגענו לאקרופוליס שלשתנו רצנו קדימה וטיפסנו בלי לחכות למבוגרים. פתאום הילדה השניה אומרת לי שאמא שלי רצה ומטפסת כמעט בקצב שלנו. אמרתי לה "זה בסדר, אמא שלי משוגעת". מסתבר שאמא שלי שמעה את זה וקיבלה את זה כמו המחמאה האדירה שזו הייתה. אני רק מקווה להיות אמא טובה כמו אמא שלי.
 
להיות אימא הכי טובה

היום אני כבר סבתא ... אבל כאם צעירה התלבטתי רבות מה זו אימא טובה ? האם העבודה הלימודים באם על חשבון ילדי? בשלב מסוים בחיי החלטתי לקחת פסק זמן ולהיות אמא במשרה מלאה, התקציב הוקטן החלטתי לוותר על לימודים מסג' שבועי ועוד ..העיקר להיות בבית עם הילדים להיות אימא מושלמת ..בישול, גיהוץ ,בית מתוקתק ..התנדבות ביה"ס ובגן ועוד .. אימא מושלמת ..זה היה כייף בחודש חודשיים ראשונים..לי לא היה לאן למהר נשארתי ימים שלמים בטרנינג ,כבר לא היה חשק להתלבש, להתאפר, ובהמשך הרגשתי משועממת ..חסרת סיפוקים .. שקעתי, הייתי אומללה ,הבית היה אומנם מתוקתק אבל פחות שמח ... אישי ז"ל אמר לי כשאת מאושרת סביבתך מאושרת ..צאי ללמוד , מצאי לך עיסוקים מלאי את עולמך...ואכן חזרתי לעבוד ללמוד ..לחוגים לעשיה .. הבנתי אז שאם אני מאושרת סביבתי מאושרת למשפחתי טוב יותר .. כן, אני אימא וסבתא הכי טובה שאני יכולה להיות בזמן הזה ..ולא על חשבון האושר שלי. מפרגנת לעצמי כל יום זמן איכות לעצמי , יוצאת מבלה נהנית מרפלקסולוגית קבועה ..וממסג' מפעם לפעם, מטילת ושמחה במה שיש לי . גם לאמי דואגת שתבלה תהנה וקשרתי בינה ובין מסג'סטית שבא אחת לשבוע לעשות לה מסג'..לקח זמן להסביר לה שזה מגיע לה ולא חבל על הכסף...אבל היום כבר לא מוכנה לוותר על הפינוקים.
 
מילויי מצברים

האמת ובכייף אני אומרת האמהות מופלאה ונהדרת, ולא הייתי מוותרת עליה זה בעד שום הון שבעולם. ומעבודה שלי אני מסופקת ואני אוהבת ,(במיוחד מאז הקידום,) וגם שכבר שש שנים אני אמאבא והגעגוע לבעלול עז ,אפשר לומר שרב הזמן החיים שבניתי לי מספקים אותי ,כן, ב90% מהזמן אני מסופקת, מאושרת ונהנית אבל במעט האחוזים הנותרים אני עייפה , מתוסכלת, וצריכה קצת חופש. ולא, אני לא מתכוונת לחופשה עם הילדים, כי עם כל הכיף שבחופשה המשפחתית, (שלאחרונה לכולן מצטרפות אצלנו הסבתות)כשאני צריכה חופש, זה אומר חופש אמיתי, לקום מתי שמתחשק, , להתחיל ולסיים ספר או שניים, להספיק קצת קניות בשביל הנשמה. בקיצור לעשות מה שלי בא בלי להתחשב בלהעסיק את הילדודס ..היות ואני חד הורית מתסכל אותי ל"נטוש" את הילדודס" למרות שכבר בוגרים דיים .. לגברים זה קל ..יש ימי מלואים ,נסיעות עסקיות וכ"ו... גם אני מצאתי פתרון, ואפילו מצויין , חופשה עם חברות. כן, כמו בימים הטובים שהיינו צעירות. מדי כמה אוספת את מיטב החברות האהובות שלי, אמהות, סבתות, עסוקות במצב זהה לשלי, ומסדרות לעצמנו חופשה חלומית ...פעם בצימר בצפון ופעם בטיול קניות בלונדון ..או נופשון ברודוס 3 ימים ולילות, זה כל מה שהיינו צריכות, כדי למלא מחדש את המצבר. לישון טוב, לאכול טוב, לצחוק, לבלות, לקנות והכי חשוב להנות. להזכר שוב מי אני, ומה אני אוהבת, וגם קצת להתגעגע ולהיזכר כמה טוב לי עם משפחתי. הילדים, בזמן הזה, ביילו עם סבתוש ובדיוק לפני שהם התחילו להתגעגע, חזרתי ועוד הבן הצעיר (12) קיטר כבר חזרת עוד לא הספקתי ל.... אני זוכה בחופשה מפנקת, הם זכו באימא מאושרת, כשאני מאושרת סביבתי שמחה יותר.. והתכנון הבא "מלכת המדבר"
 
אז ככה

עצם קיומם של ילדיי הם הפרגון שלי לעצמי. מבחינתי אין דבר יותר טוב מהם שהייתי יכולה לתת לעצמי. נכון, זה לא פשוט להניק עד גיל שנה וחודש כל אחד (יש לי שניים). נכון זה לא פשוט להיות עם כל אחד שנה ושלושה חודשים בבית. הכביסות מייאשות לפעמים להכין אוכל לא תמיד מתאים לי והמשקל שלא נדבר על העודף שהצטבר אבל כל זה כלום לעומת משפט של "אמא אני אוהב אותך" ולהרגיש את הידיים המתוקות שלהם מחבקות ומלטפות אותי מבחינתי זה הפרגון הכי הכי גדול שיכולתי לתת לעצמי! אני עובדת מהבית, ואני בטח לא מרגישה שאני חונקת אותם- מודה כל יום על הזכות לקבל את פניהם כשחוזרים הביתה מביה"ס והגן אני לא קשוחה אבל כן יודעים שאצלי יש גבולות שלא עוברים ואי אפשר לשחק איתי משחקים, אני מכירה את כל הטריקים, יש סדר יום קבוע שלא עוברים עליו אלא לעיתים רחוקות (גם זה צריך לפעמים). הרבה חופש? עניין יחסי, אני תמיד מדברת איתם ומתייעצת איתם על דרך הפעולה המתאימה, ילדים מבינים יותר ממה שנדמה לנו. קניתי אוכל אורגני- לא משהו בכלל, אם באמת היה שווה הייתי משקיעה את הכסף. קונה אוכל רגיל- כל דבר שהוא לא מוגזם הוא בסדר. אין דבר כזה אמא טובה או רעה. כולנו עושות דברים טובים לצד טעויות- זה בדיוק האיזון וזה מה שיפה. אנחנו גדלות יחד איתם ולומדות יחד איתם וכבני אדם ניתנה לנו ההזדמנות הגדולה לשפר את עצמנו ולא לחזור על טעיות שלא מצאו חן בעינינו בילדות. משום מה יש לנו נטיה להלקות את עצמנו על טעויות אך אנחנו צריכות גם ללמוד להחמיא לעצמנו (בשקט, בינינו לבין עצמנו) על דברים טובים שאנחנו עושות גם וזה בדיוק מה שיפה אין אמא רעה או טובה, יש אמא שאותה הילדים אוהבים!!!
 

emalez

New member
פירגנתי לאמא שלי יומולדת עם מתנה מהממת

לפני קצת יותר משנה, אירגנתי לאמא שלי יום הולדת 60.הפקה ענקית, אספתי כסף מהאחים שלי, עשיתי לה קולז' מהמם עם תמונות של כולנו על קנבס, קניתי לה שעון קיר שרצתה מאוד, הזמנתי מקום לחגוג בו, הזמנתי את כל החברים שלה. בקיצור הפקתי אירוע ו...בסוף כולם חגגו ובילו ואני ילדתי את בני המתוק ולא הייתי במסיבה, אבל נתתי לה את המתנה הכי מתוקה בעולם-נכד חדש!
 
הפרגון שלי על בסיס יום יומי../images/Emo140.gif

כל יום הלא אני קמה לעבודה, מסיימת להדפיס שם כרטיס וחוזרת הביתה להדפיס כרטיס למשמרת ב'. החלטתי על פרגון יום יומי- הבנות בשעה 20:00 במיטה לשעת סיפור ושיחה קלה, 20:30- דממה בבית, אין יותר שירותי שמיכות, מים ושירותים. מהשעה הזו אני מפרגנת לעצמי כל ערב בשתיה חמה, שיחה נעימה עם בעלי, איזה סרט טוב, משחקי שולחן בגינה עם חברים ועוד. קצת שקט לנפש ולזוגיות מכל היום המטורף שאני עוברת מידי יום. פשוט וקל. החוכמה היא לפרגן תמידית ולא פעם בתקופה כאשר נשברים הכלים.
 

janak

New member
מפרגנת לאמא שלי

נכון זה נשמע מוזר ולמרות המון ריבים בינינו אני מפרגנת לה כי 1. היא אמא נהדרת 2. היא סבתא נהדרת 3 היא איבדה את הפרנר שלה לחיים (אבא שלי ז"ל)בגיל 50 בשיא החיים והיא האשה הכי חזקה שאני מכירה ולמרות הטרגדיה היא קמה כל יום מחדש בשביל לחיות את אותו יום ולהנות ממנו 4. נכון שלא תמיד כשאני צריכה אותה היא שם לעזור לי וזה מכעיס- אבל מי אמר שהיא חייבת להיות סבתא 24 שעות ביממה והכי חשוב היא פירגנה לי ולאחותי ולאחר מות אבא שלי לקחה אותנו לטיול לחו"ל (אומנם קשה רגשית) ולמרות שהשארתי בבית 2 פעוטות בנות 2.5 וחצי שנה פירגנתי לעצמי ונסעתי וזה היה זמן איכות שלי עם עצמי ועם אמא שלי אז תודה!!!
 

netab02

New member
הפרגון שלי

אני החלטתי שמותר לי גם להכין מאכלים מסוימים רק בגלל שאני אוהבת אותם. לא תמיד הילדים חייבים לאהוב את כל מה שאני מכינה. באופן מפתיע גיליתי, שגם כשאני מכינה דברים שלכאורה אף אחד לא אוהב מלבדי, פתאום כולם רוצים לטעום ואפילו אוהבים את מה שהכנתי
 
גם אני משתתפת ../images/Emo13.gif

פירגון עצמי:
אחרי 3 שנות אימהות צמודה (מי אמר חונקת ולא קיבל..), בהן קימצתי על עצמי ככל האפשר, ובזבזתי על הילדים בהתאמה, החלטתי שגם לי מגיע! כל מה שהייתי צריכה זה את הסוויץ' הזה בראש.. אז בחודש אחד התחלתי אירובי ופילאטיס, ובנוסף קבעתי תור לניתוח לייזר לעיניים (תיקון ראיה) - שזה ממש חלום ישן שמתגשם!
פירגון לאמא שלי:
זה פירגון שהוא פחות או יותר על בסיס קבוע: הכלה, סבלנות וסובלנות לקיטורים הבלתי פוסקים שלה. הרבה יותר ממה שאני קיבלתי ממנה בתור ילדה, ומקבלת בתור אמא. (עושה טוב להעלות דברים על הכתב.. תודה!)
 
למעלה