תחרות לפתירת הבעייה הקודמת של NessT

Hard Nut

New member
תחרות לפתירת הבעייה הקודמת של NessT

אני קורא לכל המשתתפים להתחרות בפיתרון המדויק והנכון לשאלה הקודמת של NessT. אני מצהיר שפתרתי אותה.
 

Hard Nut

New member
התשובה לשאלה של NessT בענין קוי השדה

כדי לענות לך על השאלה - אנא פרטי מה את כן אמורה לדעת, ומה את לא אמורה לדעת, ועוד דבר בבקשה: כשאמרו "צייר" - אנא הסבירי לאיזה סוג של ציור התכוונו ? מאחר שאת חכמה מאד, לא נראה לי סביר שישאלו אותך שאלות שאינך יודעת להסביר אותן בצורה יותר מפורטת.
 

Hard Nut

New member
NessT, התואילי בבקשה להשיב ?

נא עני על השאלות שבהודעה הקודמת - כדי שאוכל לעזור.
 

Hard Nut

New member
מכיוון שהבעיה דחופה - מדוע אינך משיבה ?

אני מנסה לעזור, ואת מתעלמת. לא יפה.
 

NessT

New member
אני מצטערת... הייתי עסוקה

תודה על העזרה! כבר ענו לי למטה... ולמה כתבת שזה לא נכון? אתה יכול להרחיב למה זה לא נכון?
 

Hard Nut

New member
אבל ענו לך כבר... ../images/Emo8.gif

מה שענו לך זה קישקוש מוחלט. ומדוע את עונה לשאלות שלי - בשאלות משלך ? אם לא תעני לי - תצטרכי לפנות לזה שענה לך... בהצלחה בבחינה.
 

NessT

New member
שוב מצטערת... לא שמתי לב לשאלות

אבל זה לא משנה כבר... הסתדרתי
תודה רבה בכל מקרה!! (לך ולכל השאר שעזרו!)
 

Hard Nut

New member
תשובה ל baudrate

התשובה שלך בענין קווי השדה - היא קישקוש מוחלט. ראשית, כפי שאני מבין את המשתמע מדבריך, אתה מניח שמטען "חי", תחילה, בעולם חד-מימדי, שבו יש בעצם קו שדה אחד בלבד, שהוא פונקציה של X, שההיטל שלו על ציר X - הוא קו ישר (תמיד). (כי קווי שדה מקבילים במימד אחד, הם בעצם בעיה במימד אחד). ואז, אתה טוען, שלפתע - המטען שלנו עושה "קפיצת דרך" היישר לתוך עולם דו-מימדי, שבו המימד שלנו "מתעקם" לפתע לתוך המימד הנוסף (השני). ובשום מקרה, כך אתה טוען, העולם שלנו איננו יותר מאשר פונקציה סקלרית מעל מרחב דו-מימדי. כלומר, אתה בעצם טוען שתחילה חיינו ב- "ישר-לנדיה", ולפתע עברנו ל- "שטוח-לנדיה". מעניין שהשאלה לא הגדירה לנו מהו העולם שבו אנו חיים, ולפיכך - נטלת לעצמך חרות בלתי-מובנת (ויצירתית משהו) בלקבוע עבור השאלה - באיזה עולם היא "חיה". "מבחן בוזגלו" אומר שהאדם הסביר, היה מפרש את הבעיה כך שהיא "חיה" בעולם שלנו, דווקא, ולא - תחילה ב- "ישר-לנדיה", ולפתע - מעבר ל- "שטוח-לנדיה", וזאת בהיעדר הסבר אחר. אבל גם ב- "שטוח-לנדיה" - ההסבר שלך הוא שטות מוחלטת, למשל מהסיבה הבאה: 1. "מטען נע ממנוחה"... אנא הסבר מדוע קווי שדה מקבילים לא יגרמו למטען לנוע ממנוחה. כי "בעולם שלך" (נניח "שטוח-לנדיה", או המרחב האוקלידי E2), קווי שדה שהם רק פונקציה של משתנה אחד, נניח X, ושהם מקבילים כפי שהיצעת, יגרמו לכל מטען לנוע ממנוחה. מדוע היה צורך לטעון שצריך שהקווים לא יהיו מקבילים ? בתשובה קודמת שלי, אמרתי שצריך שהנגזרת השנייה של השדה תתאפס. זה כמובן לא נכון. צריך שהנגזרת הראשונה תתאפס בכל מקום במרחב. וזה, כידוע, אומר שהשדה החשמלי הוא גבוע (קונסטנט) - ואין בכלל "קווי שדה". ובכן, כל קווי שדה שהם יגרמו לכל מטען לנוע ממנוחה. what say you ?
 

מרחף1

New member
רק הערה

אמרת: "זה, כידוע, אומר שהשדה החשמלי הוא גבוע (קונסטנט) - ואין בכלל "קווי שדה"." וזה כמובן לא נכון, קווי שדה קיימים (או לפחות ניתן להגדיר) עבור כל שדה, אם הפוטנציאל קבוע אז אין קווי שדה (כי גם אין שדה).
 

Hard Nut

New member
אנא צייר קווי שדה עבור שדה קבוע

אנא הראה לי את הטעות, בכך שתצייר את קווי השדה של שדה קבוע.
 

מרחף1

New member
צייר קווי שדה בקבל לוחות

השדה בקבל לוחות אינסופי הוא E=-V/d עבור פוטנציאל קבוע בין הלוחות ועבור מרחק קבוע בין הלוחות קווי השדה מתחילים מלוח אחד ונגמרים בשני. וברור כי השדה קבוע.
 

Hard Nut

New member
שוב חזרנו ל- "ישר-לנדיה" ? baudrate השתכנעת ?

חשבתי שהשארנו את "ישר-לנדיה" מאחור. אנא צייר קווי שדה של שדה מישורי קבוע. הערה: כנראה שאינך מבין מהם קווי שדה. אם אינני טועה, קווי שדה - עפ"י הגדרתם, מציגים את הגרדיאנט של השדה - גודל + כוון - בכל נקודה. לפיכך - לשדה קבוע אין גרדיאנט, ואין קווי שדה.
 

ארול01

New member
גרדיאנט הפוטנציאל

קווי שדה מציגים את גרדיאנט הפוטנציאל שזה השדה החשמלי ולא גרדיאנט השדה החשמלי. גרדיאנט מוגדר על שדה סקלרי ולא וקטורי.
 

Hard Nut

New member
שטויות. ביקשתי לצייר קווי שדה של שדה סקאלארי

אנא נסה לשמור על ריכוז ועל התאמה לקונטקסט של הדיון. "השדה" של קבל לוחות אינוספי, הוא שדה חד-מימדי, קבוע, ולכן סקאלארי. אין לו שום כוון, ולכן אין אפשרות לצייר חיצים. השדה שביקשתי לצייר - הוא קבוע (קונסנט), מעל מישור דו-מימדי, ולכן סקאלארי. גם כאן - אין לו שום כוון. זה מה שאני ביקשתי לצייר. אתה יכול לבקש שיציירו משהו אחר. אני ביקשתי (ומבקש שוב) שתצייר קווי שדה של שדה סקאלארי קבוע (קונסטנטה) מעל מישור. וזאת לאחר, שכזכור, מישהו החליט שהבעיה מתייחסת להגדרה כזאת של "העולם" של הבעיה. אנא השתדל להיצמד לקונטקסט של הדיון.
 

Hard Nut

New member
תוספת: אולי בגלל זה התלמידים יוצאים בורים

כי כל מיני טרחנים מסבירים להם שקווי שדה הם לא הקווים של השדה, באמת, אלא הקווים של פונקציה של פונקציה של השדה, שנקראת -הפוטנציאל. מה הפלא שהם לא מצליחים להבין ? בשדה שהרוטור שלו (הגרדיאנט של הוקטור) איננו אפס - אין כלל פוטנציאל. הוא אינו קיים. לא ניתן להגדירו כלל. אבל יש שדה.
 

Hard Nut

New member
תיקון* "פונקציה של פונקציה שהיא ההיטל....."

פונקציה של פונקציה שהיא - פונקציית ההיטל (מכפלה סקלארית) של פונקצית הפוטנציאל הוקטורית - על מישור דו-מימדי שנקרא "נייר".
 

מרחף1

New member
אין שום בעיה והגדיר גרדיאנט לווקטור

מקבלי ם טנזור מרמה שניה.
 

מרחף1

New member
רק הערה קלה

כשלוקחים גרדיאנט לווקטור קו-וריאנטי (וקטור "רגיל") מקבלים טנזור מעורב מרמה שניה (אינדקס אחד עליון ואחד תחתון). סורי על הפדנטיות
 
למעלה