תחשבו על זה....

תחשבו על זה....

סיפור נפלא זהו סיפור נפלא… יום אחד ביקשה מורה מהתלמידים שלה שירשמו את רשימת שמותיהם של התלמידים האחרים בכיתה על גבי שני גיליונות נייר, בהשאירם רווח ליד כל שם. אז היא ביקשה מהם לחשוב על הדבר הנחמד ביותר שביכולתם להגיד על כל אחד ואחד מחבריהם לכיתה ולרשום אותו. במשך כל הזמן שנותר מהשיעור גמרו התלמידים את המטלה שלהם, ובעוזבם את הכיתה, מסר כל אחד מהם למורה את הדפים. באותה השבת, ישבה המורה ורשמה את שמו של כל תלמיד על דף, וכתבה את כל מה שהתלמידים האחרים אמרו עליו. ביום שני נתנה המורה לכל תלמיד את הרשימה שלו/שלה. לא לקח זמן רב, וכל הכיתה חייכה. ``באמת?`` היא שמעה את הלחישה. `` מעולם לא ידעתי שהייתי בעל/ת משמעות למישהו!`` ו, ``לא ידעתי שהאחרים אוהבים אותי כל-כך``. אלה היו מרבית התגובות. אף אחד מעולם לא הזכיר את הדפים האלה בכיתה שוב. היא מעולם לא ידעה אם הם דיברו עליהם ביניהם בהפסקות או עם הוריהם, אך זה לא היה חשוב. התרגיל השיג את מטרתו. התלמידים הרגישו טוב בקשר לעצמם וביחס אל האחרים. קבוצת הלמידים המשיכה הלאה. מספר שנים לאחר מכן, אחד מהתלמידים נהרג בויטנאם והמורה הוזמנה להשתתף בלווייתו. היא לא ראתה איש צבא בארון צבאי מעודה. הוא נראה כה נאה, כה בוגר. הכנסייה הייתה מלאה בחבריו. אחד אחרי השני, עברו אלו שאהבו אותו ליד הארון לחלוק לו כבוד אחרון. כשניגשה המורה בהגיעה תורה , אחד מהחיילים שתפקידו היה לשאת את הארון, ניגש אליה. ``האם את היית המורה של מארק למתמטיקה?`` הוא שאל. היא הנהנה: ``כן``. אז הוא אמר: ``מארק דיבר עליך רבות``. לאחר הלוויה, הלכו מרבית חבריו של מארק לארוחה. הוריו של מארק היו שם, מחכים לדבר עם המורה. ``ברצוננו להראות לך דבר מה,`` אמר אביו, בהוציאו את הארנק מכיסו. ``הם מצאו את זה על מארק כאשר הוא נהרג. חשבנו שאולי תזהי את זה.`` בפותחו את הארנק, הוא הוציא בזהירות שתי פיסות נייר מהוהות שנראה שקיפלו אותן חזור וקפל מספר רב של פעמים. המורה ידעה אפילו מבלי להסתכל שפיסות הנייר הללו היו אלה שעליהם היא רשמה את הרשימה של הדברים הטובים שכל אחד מחבריו כתב עליו. ``אנחנו רוצים להודות לך כל-כך על שעשית את זה,`` אמרה אמו של מארק. ``כפי שאת יכולה לראות, מארק שמר על זה מכל משמר.`` כל חבריו לכיתה לשעבר של מארק החלו להיאסף מסביב. צ`ארלי חייך די במבוכה ואמר, ``אני עדיין שומר את הרשימה שלי במגירה העליונה בשולחן שלי בבית``. אשתו של צ`אק אמרה, ``צ`אק ביקש ממני שאשים את שלו באלבום החתונה שלנו.`` ``גם לי יש את הרשימה שלי,`` אמרה מרילין. ``היא בתוך היומן שלי.`` אז ויקי, חברה אחרת לכיתה, הושיטה את ידה לתיק שלה, הוציאה את הארנק והראתה לכולם את הרשימה שלה לכל הקבוצה. ``אני נושאת את זה תמיד איתי,`` וללא הנד עפעף הוסיפה ואמרה: ``אני חושבת שכולנו שמרנו את הרשימות שלנו.`` ברגע זה התיישבה המורה והחלה לבכות. היא בכתה על מארק ועל כל חבריו שלא יוכלו לראותו עוד לעולם. צפיפות האוכלוסייה בחברה שלנו היא כה גדולה שאנחנו נוטים לשכוח שהחיים יגמרו יום אחד, ואנחנו לא יודעים מתי היום הזה יגיע. אז בבקשה, הגידו לאנשים שאתם אוהבים ואיכפת לכם מהם, שהם מיוחדים וחשובים. אימרו להם, לפני שיהיה זה מאוחר מידי… זיכרו, אתם פורמים את מה שאתם תופרים, מה שאתם שמים בחייהם של האחרים יחזור פעם לחייכם שלכם. מי ייתן וימיכם יהיו מבורכים ומיוחדים כפי שהנכם.
 

AYELET1

New member
ראוי מאד מאד למחשבה !!!!! תודה ורד!

לזכור לאמר את הטוב... הבעיה שלפעמים אומרים ומחמיאים, ואז ממבוכה מתייחסים בציניות למחמאה... יש בעיה !
 
או שיש כאלה שעוזבים את החברים

שלהם, למרות כל הקשר הטוב, ולמרות שהחבר עזר ככל יכולתי ונתן את הנשמה.
 

גלי®

New member
ורד! זו בהחלט נקודה למחשבה ...

אני חושבת על זה הרבה , על העניין של צדק פואטי וכדו...
 

pomelit

New member
וואו - מחיתי דמעה

ואני דווקא לא טיפוס רגשני. תרגיל מדהים
 

gars

New member
גם אצלנו עשו את התרגיל הזה

אצלנו עשו את הדבר הזה בכיתה ה` וכולם כתבו אותו דבר על כולם (``אתה חבר מאוד טוב``, ``אתה טוב בכדורגל``, ``היה כיף ללמוד איתך`` וכו`...) יכול להיות שזה בגלל שלא היה נעים להביע רגשות ושלא יחשבו שאתה חנון והדף הזה לא היה כ``כ חשוב לנו כי כולם כתבו אותו דבר רק בסדר שונה. הכל תלוי בגיבוש של הכיתה ובבגרות של הילדים
 

עופר IOL

New member
זה סוג של דיכוי, בעיקר דיכוי גברים,

שאסור להביע רגשות וצריך ``להיות גבר!`` וצריך ``להתגבר`` ולא להראות חולשה ולא להיות בכיין. ובעצם לעבור את החיים במנותק מהרגשות. זה סוג של דיכוי, וכמו כל דיכוי, צריך להילחם בו. גם ברמה האישית וגם ברמה הכללית. ברמה האישית אנחנו נאלצים לחפש כל אחד לעצמו ובעצמו את הדרך חזרה לרגשותיו. ברמה הכללית, כהורים, אנחנו צריכים להיות אמיצים מספיק וקשובים מספיק כדי ללמד את ילדינו שמותר להביע רגשות. זה נשמע על פניו טריוויאלי. מה? מי לא היה רוצה שילדו יביע רגשות?? אבל אם נבדוק רגע ונגלה כמה אנחנו נלחצים כשהילד/ה הפרטי שלנו בוכה / כועס / מפגין רגשות אמיתיים? תחשבו על זה, שווה לשים לב.
 

bimbo.

New member
עופר, אתה בהחלט צודק. ואם

שמת לב, היום יותר ויותר גברים לא חוששים להפגין רגשות.
 

AYELET1

New member
אני מנסה כבר יומיים להגיב על ההודעה

הזו , וכל פעם זה הולך לאיבוד.... ובכן, באופן כללי , אתה צודק עופר. מותר ג ם לגברים להביע רגשות, ואין ספק שיש כאן הרבה דעות קדומות בנושא, שרצוי היה לעקרן מהשורש. אבל מה ש נ ו ר א מפריע לי, זה שהכל כל כך מוחצן כיום (וכאן מתקשר למה שכתבה בימבו- שהיום גברים פחות חוששים להביע רגשותיהם.). וגם זה נכון לגבי גברים ונשים כאחת!!!
 

מיכל+3

New member
פשוט מדהים !!!!!! צריך להעביר את

הסיפור הזה לכ מורה ומורה בבית הספר !! איך שמילה אחת טובה יכולה להפוך עולם ומלואו!
 
למעלה