תיאור הדמויות בספר לעומת הסדרה

תיאור הדמויות בספר לעומת הסדרה

היי לכולם
מקווה שכאן אוכל להחכים לגבי עולם הדמויות של משחקי הכס
צופה אדוקה אך לא קראתי את הספרים
רציתי לשאול-
האם המראה הפיזי של הדמויות בסדרה דומה לתיאורן בספר?
(שואלת בכדי לדעת אם המראה המצודד של הדמויות האהובות -ג'ון, דני, סנסה, סרסיי- הוא באמת כוונת המשורר או כוונת מפיקי הסידרה)
אוהדי ג'ון-דאינריז טוענים שחיבורם צפוי גם בספרים, אכן כך?
האם מאמינים שסוף הסדרה יהיה זהה לסוף הספרים?

ניחושים לקראת הסוף??
 
יש קשר, אבל הוא נזיל מאוד.

המראה הפיזי של חלק מהדמויות בסדרה דומה למה שכתוב בספרים, וחלק הפוך לגמרי.
הדוגמאות הקיצוניות הראשונות שעולות לי לראש זה:
בריאן מטארת' שאמורה להיות מכוערת בקנה מידה אחר, ויש פיסקה שלמה שמתארת עד כמה היא מכוערת - אבל בסדרה היא בחורה יפה, גם אם גדולה, ולא גדולה כפי שהיא מתוארת בספרים.
סאלאדור סאאן, שודד הים הליסני שאמור להראות כבן וואליריה - בלונדיני בעל עיניים סגולות. הוא וקסארו קסוהאן מקארת, עיר של אלה שנקראים "אנשי החלב" מגולמים בסדרה על ידי כושים.
דאאריו נהאריס שאמור להראות כמו ליצן ססגוני, בעל זקן צבוע בשני צבעים שונים כמו כחול וירוק או משהו כזה, בסדרה הוא דמות חיוורת למדי.
מיסאנדי שהיא ילדה בת 10 כשדאינריז כובשת את אסטאפור ולכל היותר בת 12 בריקוד עם דרקונים, ובסדרה היא בחורה בשלה שמעוררת סריסים.

המראה המצודד של הדמויות האהובות... חלקי.
דאינריז, סאנסה וסרסיי אמורות להיות יפהפיות שידועות ביופיין. ג'ון אמור להיות בעל פנים שגרתיות. לא יפה ולא מכוער.

לכאורה הסדרה אמורה להתקדם לקראת הסוף הצפוי בספרים. ודאי שלא זהה. עם כל ההשתוללות והשעטנז שיוצרי הסידרה עשו כדי שתהיה להם אמירה משלהם, הם התרחקו מרחק גדול מן הספרים ובדרך, בניסיון לסגור פינות, הם חפרו חורים בעלילה בגודל בור הדובים בהארנהול.
 
אביר מעליי השיב לא רע

אוסיף משהו על דמות משנה שבולטת בשינוי שלה: טייווין לאניסטר, שבסדרה גולם בצורה מעולה (גם ביחס לספרים) ע"י צ'ארלס דאנס, נראה אחרת: לא עם שיער וזקן מלבינים אלא עם פיאות לחיים זהובות, ועם שיער ראש מגולח לחלוטין (כשהוא התחיל להקריח עם הגיל, הוא החליט לגלח לחלוטין את ראשו, כי הוא לא מאמין בעשיית דברים בחלקים אלא בבת אחת).

לגבי הדמויות הראשיות:
סרסיי אמורה להיות זהובת שיער וירקת עיניים אבל דומני שעם שיער ארוך יותר וגולש (לפני מצעד הבושה). בסה"כ ליהוק לא רע הן מבחינת מראה (אמנם לנה היידי שחורת שיער במציאות) והן מבחינת משחק. אציין כאן רק את אחיה התאום ג'יימי, שגם הוא ארוך שיער לפי הספרים ובניגוד לסדרה.
סאנסה אמורה להיות יפהפיה, וסופי טרנטר נחשבת ליפהפיה (אני מודה, בעיניי פחות, אבל זה עניין של טעם אישי), אבל בכל מקרה בספרים היא צעירה הרבה יותר (מקבלת את המחזור הראשון שלה בספר השני/עונה 2).
דאני אמורה להיות עם עיניים סגולות, ושיער פלטינה (כאן הפאה הנכרית שלובשת אמיליה קלארק עושה עבודה טובה בסה"כ).
ג'ון נראה פחות או יותר כמו שהוא מתואר בספרים.

החיבור של ג'ון ודאני לא צפוי לדעתי בסדרה ולא בספרים. היה ברור מרגע פגישתם שהתסריטאים ניסו ליצור כימיה ביניהם, אבל לא הייתי מנחש עד לפרק שבו הם נפגשו. עם זאת, מבחינה תימטית, די הגיוני שהם אמורים להיות יחד: הם השיר של האש ושל הקרח. דאני אש וג'ון קרח. יש לציין גם שבטיוטה מוקדמת שג'ורג' מרטין התן למו"לים שלו ואמורה הייתה לתקצר את העלילה כולה, ג'ון היה במקור אמור להתחתן עם אריה.

מבחינת הסוף, אני די מאמין שהסוף יהיה זהה בסדרה ובספרים. היוצרים של הסדרה ישבו עם מרטין וביררו את הסוף המתוכנן, ואת גורלה של כל דמות, ולדעתי הם שילמו מחירים כבדים באמינות הפנימית של הסדרה כדי להכריח את קווי העלילה להתכנס לאן שהם מתוכננים, והכל בזמן קצר.

עריכה: יש לציין שניתן לקרוא תקציר מצויין על המראה של הדמויות ולראות דיוקנים של אמנים שונים בויקי של הספרים.
 
תודה רבה!

חייבת לומר שגם בשבילי האיחוד של ג'ון ודאינריז לא היה צפוי
רק מהביקורות של הצופיםקוראים הסקתי כך
&nbsp
נכנסת ללינק!
&nbsp
אגב היום ראיתי תמונת פרומשן ראשונה של העונה
עם ג'ון ודאני על השער של EW
 
למעלה