תינוקת משפשפת את עיניה- מישהי מכירה

פנינצה

New member
תינוקת משפשפת את עיניה- מישהי מכירה

התינוקת שלי כמעט בת 4 חוד' בימים האחרונים דוחפת שני אגרופים-אחד לכל עין ומשפשפת ומשפשפת עד שעיניה נהיות אדומות- מישהי מכירה? יש לכן רעיון למה היא עושה את זה?
 

ayala26

New member
אצל הבן שלי זה סימן לעייפות

בדרך כלל בשלב שהוא כבר כל כך עייף שהוא לא מצליח להרדם לבד הוא מתחיל לשפשף את העיניים.
 

פנינצה

New member
תודה על התגובות. הגיוני ביותר

שזו עייפות, לאור זאת שמתקשה מאוד לישון במהלך היום וצוברת עייפות. כל ניסיון להשכיבה נגמר בכשלון בעיקר כשאני מעבירה אותה למיטתה, נרדמת מס' דקות ומתעוררת. אין לי בעיה שלא תישן ביום העניין הוא שהיא נעשית עצבנית ולא רגועה. למישהי יש רעיונות?
 

גל 400

New member
תנסי אולי לשנות את סדר היום

אם יש לכם כזה ובזמן שאת רואה שהיא נעשית עייפה ומשפשפת את העיניים עשי לה אמבטיה שקטה ונעימה לרוב זה מרדים, החשיכי את החדר, שימי מוסיקה שקטה ונעימה ואם את רוצה להוסיף להרגעה אז שימי בחדר מבער עם קצת מים ושמן לבנדר שגורם להרגעה. לרוב זה בהחלט עובד. בהצלחה לך.
 

ayala26

New member
רעיונות

מהנסיון שלנו - השינה במשך היום לא באה במקום שנת הלילה. הבן שלי לפעמים ישן שעתיים וחצי רצוף בצהריים ועוד שעה בבוקר ועדיין מספיק עייף בשביל לישון בלילה.. דווקא כדאי לעזור לה לישון ביום ולא להגיע למצב שהיא יותר מדי עייפה. בעייפות, גם אצל בוגרים יש את השלב שכבר מרוב שעייפים לא מצליחים להרדם. הרעיונות שלי:
לטייל בחוץ עם העגלה אם היא מאלו שהעגלה מרגיעה אותם. הבן שלי מיד נרדם בעגלה אם הוא עייף. למשל היום אחרי ארוחת הערב בערך ב-19:45 הוא התחיל להיות עצבני מעייפות כי הוא ישן במשך כל היום אולי חצי שעה (יש לו ימים שהוא ישן יותר וימים שהוא ישן פחות) אפילו שהגיע הזמן לטקס המקלחת חששתי שהוא יגיע לשלב שהוא כבר לא יוכל להרדם אז במקום מקלחת שמתי אותו בעגלה ויצאנו לטיול בחוץ. עשיתי טיול ארוך כי בעגלה הוא נרגע וגם היה נעים בחוץ והוא ישן 45 דקות וכשהוא התעורר פתאום המשכנו בטקס המקלחת והשינה.
כשהוא היה צעיר יותר שמתי במנשא וגם מהפעילות הוא היה נרדם, היום המנשא זה רק כשחייבים כי הוא כבד.
בצהריים אני רואה שהוא עייף אני הולכת להתכרבל איתו במיטה, שרה לו קצת עד שאנחנו שנינו נרדמים..
 

colargolet

New member
עוד רעיונות...

לדעתי, תינוק שישן טוב ביום ישן טוב בלילה. תנסי להכניס אותה אט-אט ל"שגרת" יום שכוללת שנת בוקר ושנת צהריים. גם שנת הלילה תשתפר. חשוב שתלמדי לזהות סימנים של עייפות (כמו שפשוף עיניים, דוגמה קלאסית) ותפעלי לפיהם. בכלל, ממליצה לך לקרוא את "לישון בלי לבכות" (אני קוראת אותו עכשיו ומאוד מרוצה ממנו, ומתכוונת ליישם אותו בקרוב). יש שם המון טיפים לשינה טובה והמון מידע שמתבסס גם על נסיון של הורים אחרים.
 

פנינצה

New member
תודה לכן על הרעיונות

ברור לי שהיא "הרוסה" מעייפות. מאז שנולדה מצליחה לישון מצויין בלילה, אך במהלך היום השינה שלה קצרה- חוטפת פה כמה רגעים, שם כמה ופעמים רבות עצבנית וכלום לא מעניין אותה. מה שכן,התחלתי להתעקש על השינה שלה ולתת לה אותה בכל דרך- עליי, על מנשא, על הציצי ואני אתה. בעבר הייתי מעבירה אותה, אבל זה לא מצליח לי אז לפחות שתקבל מנת שינה יותר ארוכה פה ושם והפלא ופלא הילדה רגועה, חייכנית, מתעניינת, משחקת, מקשקשת אתי וכל מה שצריך כדי להמיס אמא בתחילת דרכה...
 
למעלה