תיק בהוצל"פ שנסגר ופתיחת עסק+חשבון בנק

תיק בהוצל"פ שנסגר ופתיחת עסק+חשבון בנק


שלום לכולם,

לבעלי בזמנו היה עסק שנסגר עקב נסיעה ארוכה לחו"ל. לפני שטס לחו"ל שותפו לעסק היה אחראי על סגירת כל החובות וכו' וכנראה שהיה חוב לבנק דיסקונט שלא בדק כראוי ולכן גם לא סגר אותו, ללא ידיעתו של בעלי (לא שזה רלוונטי...). בזמן שהייתו בחו"ל, משום שהעניין לא טופל, נפתח כנגדם תיק בהוצאה לפועל, והחוב תפח לכ-50,000. בעלי חזר ארצה והחל לטפל בעניין ובזמן הזה בינתיים עו"ד של בנק דיסקונט הפעיל כנגדם עיקולים בבנק ישראל (משמע בכל הבנקים), צו עיכוב יציאה מהארץ, עיכוב הוצאת רישיון נהיגה וכו'...בקיצור כל העיקולים שרק אפשר לשים - הוא שם.

בעלי ושותפו בסופו של דבר הגיעו להסדר עם הבנק, החוב שולם, והתיק בהוצאה לפועל נסגר ונחתם - בידי אישורים.

לפני כשנה רציתי לצרף את בעלי לחשבון הבנק שלי בדיסקונט וכאשר הקלידו את תעודת הזהות שלו, עיקמו פרצוף ואמרו לי שלא מומלץ לי להוסיף אותו כי יש עליו "כתם" וזה עלול להרע את התנאים שלי בחשבון.

כעת, אנחנו רוצים לפתוח עסק ע"ש בעלי בבנק הפועלים - בנק שמעולם לא היה לו בו חשבון ויש לי 2 שאלות:

1. האם יש מצב שגם שם יראו שהיה לו תיק בהוצאה לפועל נגד בנק אחר ולא יאפשרו לו לפתוח חשבון בנק או שיתנו לו תנאים לא טובים? לדוגמא אם יבקש מסגרת קצת יותר גדולה או הלוואה קטנה לטובת העסק. אני ממש לא רוצה להגיע למצב שעוד פעם יושפל כמו שקרה בדיסקונט.

2. האם תהיה בעיה עם פתיחת עסק על שמו בגופים הממשלתיים בגלל התיק שהיה לו בהוצאה לפועל? מע"מ / מס הכנסה / ביטוח לאומי וכו'? לדוגמא שמס הכנסה לא יאפשר ביטול מקדמות עד סוף שנת המס כמו שהוא מאפשר לכל עסק קטן-בינוני אחר?

ממש כואב לי שככה הבנק מתייחס למישהו שדווקא כן סגר את החוב אבל אנשים שחייבים מיליונים עם 100 תיקים בהוצאה לפועל יכולים להמשיך לפעול כרגיל ולעקוץ לקוחות תמימים (אינסוף סיפורי כלבוטק...).

ואין לנו אפשרות לפתוח את העסק על שמי כי יוצא לי תלוש משכורת כשכירה...

תודה רבה לכל העונים
 

efibau

New member
תשובה של עו"ד בתחום

שלום רב,

יש סיכוי טוב מאוד שבמסגרת תיק ההוצאה לפועל הנושה (הבנק) פנה בבקשה לעקל במספר רק של בנקים. גם בנק שקיבל צו בזמן שבעלך לא היה לקוח יתכן והוא שומר את המידע ואז הוא יודע על תיק ההוצאה לפועל.

אם אכן בנק כלשהו מפלה עכשיו את בעלך לרעה, ניתן לנסות לטפל בזה על ידי פניה אליו, יתכן שמדובר בהפליה פסולה.

אני אשמח לדבר עוד בעניין ולראות כיצד אוכל לסייע. **

** ניתן לקבל את פרטי עורך הדין במסר אישי
נא לרשום אם יש ענין .
 
למעלה