תלבושת אחידה בעד ונגד

מיכל שב

New member
תלבושת אחידה בעד ונגד

הילדים חזרו ללימודים, ילקוטים על הגב, בגדים יפים ונקיים (בכל זאת יום ראשון
). האם הייתם מחייבים את כל התלמידים ללבוש תלבושת אחידה? מה דעתכם כהורים ומה דעתכם כאנשי חינוך? מה לגבי תלבושת אחידה של אביזרים? מה לגבי ילקוט שעולה נניח עד 100 ש"ח בצבעים אחידים ולא מותגים שיכולים להגיע גם ל 400 ש"ח. מה לגבי נעליים/תכשיטים וכו'?
 

פלגיה

New member
אני בעד תלבושת אחידה

לא כמו בשיטה האנגלית של "גרבים כחולים מיועדים לכיתות ד' ומעלה", אבל כן קוד לבוש של חולצה (עם שרוולים), סמל בית ספר, מכנסים, וכדומה. זה גם יכול לחסוך בעיות התארגנות בבוקר. לא הייתי מגבילה מותגים (כי קשה לאכוף) הייתי מנסה להגביל נעלים ואביזרים, אם כי ברור שבזה קצת קשה להילחם) ולאחר ביקור בכמה חדרי מורים - אני גם בעד קוד לבוש לצוות ההוראה של בית הספר.
 

motyka

New member
האם לעובדי מדינה יש תלבושת אחידה?

אין שום סיבה שמורה יסכים או תסכים ללבוש תלבושת אחידה. כאדם בוגר, לכל אחד זכות ללבוש את הבגד המתאים לו, בגזרה, בצבעים וכדומה. השלב הבא אחרי תלבושת אחידה למורות יהיה קביעת אורך המכפלת ועומק המחשוף - ואין שום סיבה שמישהו יסכים.
 
אז הגיע הזמן../images/Emo13.gif

כמו שעובדי הבנק לובשים מדים, כך גם המורים צריכים. לא יקרה כלום אם יאפשרו למורה ללבוש, חצאית/מכנסיים (בגובה נורמלי מבלי שהתלמידים יראו שהיא הולכת עם חוטיני) וחולצה מכובדת או אפילו חולצת T מכובדת בלי מחשוף מאיים. המורים כמו גם ההורים נותנים דוגמא לתלמידים.
 

פלגיה

New member
בהרבה בנקים כן

ובהרבה מקומות עבודה, גם כאשר אין מדים רשמיים יש הוראה לבוא בחולצה שלמה, מכופתרת, ובנעלים סגורות. ראוי ומכובד. אם אנשים לא מבינים זאת בעצמם - צריך שמישהו יקבע עבורם שלא ראוי שתלמיד בן 16 יתעמק כל שיעור ספרות במחשוף של המורה) (ומורים לדעתי לא צריכים להיות עובדי מדינה, אבל זה כבר דיון אחר)
 

motyka

New member
מהפכת התרבות הסינית חוזרת?

בסין לבשו כולם, ללא יוצא מהכלל חליפות מאו. מאז עברו 40 שנה והשתנו הזמנים
 

motyka

New member
מה שחשוב הוא שהמורות רואות בזה רע

יש מורות בגילאים שונים, במבני גוף שונים ועם רגישויות שונות ל"פגמים" בגוף. יש כאלו שתעדפנה טוניקה ומכנס (שחור) וכאלו שתעדפנה חצאית זכותן לקבוע לעצמן מה ללבוש
 

פלגיה

New member
זכותן - כל עוד הלבוש לא חושפני

והלבוש כן חושפני. מאוד. לא תמיד, אבל יותר מדי פעמים מורות לובשות בגדים שאילו תלמידות היו לובשות הן היו מועפות מבית הספר. "קוד לבוש" אומר בדיוק את זה. מה לכסות ומה לחשוף. וכמובן - שלא בבית הספר זכותן להתלבש כראות עיניהן.
 

SCRATCHER

New member
ונשאלת השאלה

מה ההבדל בינם לבין תלמידים? גם אנחנו (אני בעצם כבר לא) אנשים בוגרים בעלי זכות ללבוש את הבגד המתאים לנו, בגזרה, בצבעים וכדומה. שלא תבינו אותי לא נכון, אין לי שום דבר נגד תלבושת אחידה, אבל לדעתי היא צריכה להיות חלק מהאפשרויות (לחסוך זמן התארגנות ומחשבה על "מה ללבוש" ולא כפתרון לבעית הבדלי מעמדות כי בחייכם, על מי אתם עובדים, זה לא מה שיפתור את הבעייה) ולא חובה. בבית ספרי מלחמת החורמה שניהלו נגד כל מי שהגיע בלי תלבושת הייתה פשוט מגוחכת. ומה בדיוק הבעיה בקביעת אורך המכפלת ועומק המחשוף? לי אסור להגיע לבית הספר עם גופייה צנועה אבל מורה יכולה להסתובב כאילו היא נמצאת בחוף הים? היכן ההיגיון?
 

motyka

New member
ההבדל בגיל ובמסגרת

את התלמידים מנסים לחנך וללמד, המורים כבר אנשים בוגרים
 

alonfr22

New member
כנראה שעל דוגמה אישית לא שמעו בארצינו הקטנה

נכון שהמורים הם כבר בוגרים אבל בהחלט ראוי שיהוו דוגמה אישית עבור התלמידים אני בהחלט טוען שמורה שהולכת בגופיות עם מחשוף רחוקה מלהיות דוגמה אישית גם אם היא מורה מעולה כל אחד שהוא עובד מול קהל פנים אל פנים ראוי שיקפיד על רמת לבוש הולמת מורה צריך להוות דוגמה אישית עבור התלמיד תלמיד צריך לדעת שמוסר כפול בהחלט לא מכובד גם אם הוא חוקי מורה צריך להקפיד על צורת דיבור נאותה וגם כאשר יש צורך להעיר לתלמיד ואף להענישו בהתאם לסמכויותיו כאשר זה משתנה בין מורה מקצועי שלכל היותר רשאי להוציא תלמיד למשך השיעור שלו בלבד וכלה במנהל ביה"ס ראוי שכל אחד מאלה יקפיד על כבוד התלמיד לא להעליב תלמיד לא להשמיץ דברים שעלולים לגרום לתגובות חברתיות להגיד ב4 עיניים ובכל מקרה לא בנוכחות תלמידים יש לקרוא לתלמיד בשמו הפרטי בלבד ולא בשום כינוי גם אם זה מקובל בפי חבריו המורה כאמור לא חבר של התלמיד חבל שבארץ אין מספיק פעילות מטעם משרד החינוך וארגוני המורים בנושא מורה צריך להוות דוגמה אישית עבור התלמיד ואחד הדברים הבסיסיים זה לבוש הולם את המחשופים בהחלט ניתן לשמור לשעות שמעבר לביה"ס לגבי תלבושת אחידה זה יכול לעזור גם אם התלבושת תהיה שונה מזו של התלמידים אבל בכל מקרה רצוי שגם למורים יהיו כללי לבוש מסוימים ובראש ובראשונה בלי מחשופים בלי קרוקסים ובלי כל דבר אחר שלא הולם מורה
 

motyka

New member
בית הספר לא מחנך לאחידות

ואפילו לא לקונפורמיות
 

וירלומי

New member
אז למה תלבושת אחידה

בית הספר כן מנסה לתרבת וקוד הלבוש של התרבות שאליה ראוי לחנך הוא חלק זה.
 
למעלה