תלונה נגד רכזת חינוך בעירייה

usafun

New member
תלונה נגד רכזת חינוך בעירייה

מי הגורם דרכו אפשר להתלונן על רכזת חינוך בעירייה שהחליטה לקבל חזרה לבית הספר ילד אלים שהורחק מבית הספר על רקע מגוריו בעיר אחרת?
 

מיכל שב

New member
האם בדקת עם בית הספר

מדוע החזירו את אותו תלמיד? לא על כל "עבירת אלימות" מרחיקים תלמידים לתמיד. כדאי להתחיל עם בית הספר (יועצת, רכזת שכבה ומנהל/ת). אם מהם לא מקבלים תשובות מספקות, ניתן לפנות למנהל/ת אגף החינוך בעיר. ראש העיר ומשרד החינוך.
 

זהבה נ

New member
קשה להגיב ואגיב בכל זאת...

הסיבה העיקרית היא שאני לא כל כך יודעת על סמך מה קבעת שהילד "אלים" ומהיכן המידע על שאותו תלמיד "אלים" אמנם הורחק מבית ספר??? יש מידע שלדעתי חסר גם לך. מה גם שאולי בעבר היה תלמיד אלים והוא הועבר לבית ספר או כיתה מיוחדים וכעת שב למסגרת הרגילה? חסרים פרטים ואני בטוחה שהיו שיקולים מקצועיים להחלטה כזו, מה גם שצנעת הפרט היא זכותו הבסיסית של כל תלמיד מתוקף היותו תלמיד של מערכת החינוך בישראל ובמיוחד של תלמיד המדובר. מניסיוני אני בטוחה שבמחלקת החינוך ברשות המקומית הוא היה זכאי להתקבל ולכן התקבל בבית ספר רגיל, לעתים זה שיקול או החלטה מקצועית ולו רק מבחינת פתיחת דף חדש מתוקף חוק לימוד חובה. אם יש לך תלונות ותעלה אותן על הכתב, אתה רשאי להתלונן אצל מנהל/ת המחוז במשרד החינוך ואצל ראש מנהל חינוך ברשות המקומית, חשוב לזכור שבכל תלונה כזו בשל צנעת הפרט ושמירת סודיות שהחוק מחייב את הרשויות למען התלמידים, לא ישתפו אתכם בשיקולים לביצוע ההחלטה על מנת לשמור על טובתו והגנתו של התלמיד, אלים ככל שיהיה... אני כמעט בטוחה ורוצה להאמין שהשיקולים לרישום היו מקצועיים ולא החלטה קלת דעת היתה לרישום בבית הספר, מפני שלעבור מאזור רישום אחד לאחר זו החלטה המחייבת שיקול של יותר מאדם אחד ברשות מקומית אחת, ראוי לתת לכך את הדעת לפני ההתחלה בתלונות. מציעה לכם לתת לאותו תלמיד לפחות 100 ימי חסד, כי לעתים משנה מקום משנה מזל ואולי מבחן המציאות יראה מציאות חדשה ואחרת. בהצלחה ושנה טובה.
 

usafun

New member
אולי קצת הגזמתי.

רק חנק בת כיתה עד שכמעט פרחה נשמתה. והוגשה נגדו תלונה במשטרה. 100 ימי חסד? למגיע לו 100 ימי חסד אולי בכלא סינג סינג... עתידו מובטח. הכתובת על הקיר.
 

זהבה נ

New member
בטוחה שגורמים טיפוליים מעורבים

אני מדגישה שלא תתקבל התמונה שאני חלילה בעד אלימות כי אני חד משמעית לא!!! אך מאחר ויש תלונה עומדת ותלויה במשטרה נגד התלמיד, מתפקידם להפנות זאת לטיפול אצל גורמי רווחה ופסיכולוגיה ואני בטוחה שהם כבר בתמונה והוא מוכר לרשויות המטפלות. אני לא הייתי נזהרת מלהמר על עתידו של תלמיד עם קשיים בהתנהגות ואלימות, ראיתי כאלה לאחר שנים וטיפול שלא היית מאמין שאלו היו ה תלמידים "אלימים של אז..." שהפכו את הכיתה וכדו'... לעתים מפרשים בעיות התנהגות כאלימות ולא תמיד מתפרשת תמונה נכונה, אולי אני מגיבה כך כי אני מגיעה מתחום הפרעות הקשב וההתנהגות ואני נוטה ללכת לכיוון מה שנקרא "בית הילל- המקלים" ולא ,בית שמאי- המחמירים". הנה השבוע קרה אסון בבית ספר בדרום בשעה שתלמיד חתף/לקח לשומר את הנשק וירה לעצמו בראש, ממה שהבנתי כאשר קראתי על המקרה הקשה הזה, כלל לא היה קושי התנהגותי לאותו התלמיד. לכן הבאתי את הדוגמא כי לעתים דווקא מאלו שאין להם קושי התנהגותי אני חוששת יותר, כי אני לא יודעת מה ניתן לצפות מהם ולעומתם התלמידים עם "בעיות ההתנהגות" אלו תלמידים שלעתים קרובות אנו שמחים שהביטוי ההתנהגותי יוצא החוצה ולא מופנה פנימה כי קל לסייע לתלמיד כזה יותר מאשר לתלמיד שעסוק בלהסתיר פנימה את הקשיים שלכאורה "הכל בסדר" אך בפועל כלל לא בסדר וכי הוא מפעיל כוחות שלא תמיד יש לו בלהסתיר, עד שמתפוצץ... לסיום, ממליצה לך ולשאר ההורים לתת לצוות המקצועי של בית הספר ולתלמיד הזה את ה"זמן", להמתין עם הרבה סבלנות ואורח רוח, אני בטוחה שצוות בית הספר כבר מיודע על התהליכים המקצועיים והטיפוליים של התלמיד ויודע כיצד להתמודד במידה ויצטרך.
 
למעלה