תלמידות שהובטח להן כסף, הצליחו יותר בבגרות

  • פותח הנושא iX
  • פורסם בתאריך

iX

New member
תלמידות שהובטח להן כסף, הצליחו יותר בבגרות

http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1051804.html מוזר לי שעל הבנים זה לא השפיע ככה (לדעתי זה אמור היה להשפיע עליהם יותר מאשר על הבנות) אני מסכים אבל עם שרת החינוך שזה רעיון רע ודי מגעיל. אנשים לומדים בשביל עצמם, לא בשביל כסף
 

קלופסן

New member
לא הבנתי את התגובה המוזרה של משרד החינוך

"נושא עידוד התלמידים להצלחה נמצא באופן קבוע על סדר היום של המשרד. אנו מאמינים כי אחת הדרכים היעילות היא לעודד את התלמידים עוד לפני התוצאה הסופית, כלומר - השגת תעודת הבגרות". מה הם אומרים בעצם?
 

M a a y a n y

New member
אבוי. מענק כספי? זה מה שמדרבן אנשים ללמוד?

אני מצטערת, אבל זה פשוט עצוב. במקום לפנות לִבְני הנוער עם מענק כספי שיפנו אליהם עם אוזן קשבת. לעזור להם למצוא את תחומי העניין שלהם ולטפח את כישוריהם. וּבִכְלל הדבר הזה הקרוי 'בחינת בגרות' הוא דבר מיותר. כי הרי שכל אשר אנחנו עושים זה בסך הכל ללמוד לבחינה עצמה, ומאבדים את הלמידה האמיתית. אבל זה כבר סיפור אחר XD בכל מקרה, חבל.
 

RvYuval

New member
להפך.

דוקא אנשים עם פחות כסף, לאו דוקא ירדפו אותו יותר מאשר אנשים עם כסף.. הרבה פעמים, המוסר שלהם יותר גבוה משל התלמידים העשירים שגרים במבשרת.. אמירה מקוממת משהו.
 
גם מה שאתה אמרת די מקומם.

איך ע"פ מעמד כלכלי ומקום מגורים אתה מסוגל לקבוע מוסריות של אדם?
 

RvYuval

New member
בערך חודש באיחור

א. לא התכוונתי למוסר עבודה, אלא להגדרה המיושנת והמוכרת למוסר ב. אין הכללות בהודעה שלי. יש 'הרבה פעמים' ו'לאו דוקא' ששניהם ביטויים של הסתייגויות מהכללות. אלא אם את מתכוונת לביטוי "העשירים במבשרת" וזה במטרה מכוונת לגרום לפרובוקציה כלשהי. יום מעולה :)
 

Gummy12

New member
זה באמת

זה באמת עצוב שרואים כי אנשים מוציאים בבגרויות ציונים גבוהים יותר רק בגלל כסף. לדעתי אנשים צריכים ללמוד רק למען עצמם ורק בשביל עצמם.... לא בשביל כסף.
 
למעלה