תל אביב - רכבת צפון מול רכבת מרכז

מצב
הנושא נעול.

tristis

New member
תל אביב - רכבת צפון מול רכבת מרכז

תל אביב - רכבת צפון מול רכבת מרכז
לפני כשבוע היה כאן דיון קצר על "מדוע התלאביבים קוראים לסבידור "רכבת צפון" למרות ששמה הרשמי היה תמיד רכבת מרכז.
ובכן, בצילום משנת 1956 רואים את חנוכת רכבת האסלינגן בתחנה, כאשר בשלטי הרציף כתוב פשוט: " תל אביב Tel Aviv". מעניין לדעת מתי הווחלפו שלטים אלו לשלטים הנושאים גם את הכיתוב מרכז ולאחר מכן גם סבידור.
אני מניח שבהיעדר כיתוב "מרכז" היה נוח לתלאביבים לשייך במחשבתם את התחנה לצפון העיר, שאכן, איזור ארלוזורוב הוא בהחלט צפון תל אביב (בוודאי בשנות החמישים). מעבר לכך, כאשר הוקמה יותר מאוחר "תל אביב דרום" אני מניח שהשם "תל אביב צפון" התקבע אפילו ביתר שאת.

אבל להערכתי, מאז הוקם שם מסוף אגד, השם הכי נפוץ אצל התלאביבים הוא "ארלוזורוב"
 

tristis

New member
והנה גם מצאתי את התמונה ברשת: תל אביב 1956

תל אביב - רכבת צפון מול רכבת מרכז
לפני כשבוע היה כאן דיון קצר על "מדוע התלאביבים קוראים לסבידור "רכבת צפון" למרות ששמה הרשמי היה תמיד רכבת מרכז.
ובכן, בצילום משנת 1956 רואים את חנוכת רכבת האסלינגן בתחנה, כאשר בשלטי הרציף כתוב פשוט: " תל אביב Tel Aviv". מעניין לדעת מתי הווחלפו שלטים אלו לשלטים הנושאים גם את הכיתוב מרכז ולאחר מכן גם סבידור.
אני מניח שבהיעדר כיתוב "מרכז" היה נוח לתלאביבים לשייך במחשבתם את התחנה לצפון העיר, שאכן, איזור ארלוזורוב הוא בהחלט צפון תל אביב (בוודאי בשנות החמישים). מעבר לכך, כאשר הוקמה יותר מאוחר "תל אביב דרום" אני מניח שהשם "תל אביב צפון" התקבע אפילו ביתר שאת.

אבל להערכתי, מאז הוקם שם מסוף אגד, השם הכי נפוץ אצל התלאביבים הוא "ארלוזורוב"
והנה גם מצאתי את התמונה ברשת: תל אביב 1956
כאן:
http://commons.wikimedia.org/wiki/C...ediaviewer/File:1956_Esslingen_TA_Central.jpg
 

tristis

New member
נכון. תל אביב צפון התקיימה בשם זה בשנים 1949-1953

"תל אביב צפון" היא כיום "בני-ברק"
נכון. תל אביב צפון התקיימה בשם זה בשנים 1949-1953
מיום הקמתה ב 1949 ועד פתיחת תל אביב מרכז ב 1953 היא אכן נקראה תל אביב צפון.
משנפתחה תל אביב מרכז בארלוזורוב שונה שמה של ת"א צפון ל"בני ברק", והנה לכם עוד סיבה מדוע התלאביבים העבירו את שמה של "צפון" אל התחנה החדשה והרלוונטית של ארלוזורוב. זאת מכיוון שתחנת בני ברק נהפכה ללא רלוונטית עבור נוסעים ושימשה כמעט רק כמסוף מטען.
 

עלה13

New member
שימו לב בצילום שבתא הניהוג ישובת נהגת קטר, לגבי....

והנה גם מצאתי את התמונה ברשת: תל אביב 1956
כאן:
http://commons.wikimedia.org/wiki/C...ediaviewer/File:1956_Esslingen_TA_Central.jpg
שימו לב בצילום שבתא הניהוג ישובת נהגת קטר, לגבי....
השאלה, לפני חיבור המסילה בתוואי איילון היו שתי שלוחות בשטחה של העיר תל אביב, דרום וצפון, אני מניח שהשם "מרכז" הוא ביחס לגודלה ומרכזיותה וקרבתה למרכז העיר, התחנה באזור גני התערוכה לא היתה תחנת נוסעים רישמית, אני התחלתי לקרוא לה מרכז עם החיבור באיילון.
אגב מישהו יודע איזה קו עירוני ממרכז העיר הגיע לתחנת רכבת דרום בתקופת הפעילות לירושלים
 

alantan

New member
לגבי תל אביב דרום, הגיע קו 41 לשם ובשנים

שימו לב בצילום שבתא הניהוג ישובת נהגת קטר, לגבי....
השאלה, לפני חיבור המסילה בתוואי איילון היו שתי שלוחות בשטחה של העיר תל אביב, דרום וצפון, אני מניח שהשם "מרכז" הוא ביחס לגודלה ומרכזיותה וקרבתה למרכז העיר, התחנה באזור גני התערוכה לא היתה תחנת נוסעים רישמית, אני התחלתי לקרוא לה מרכז עם החיבור באיילון.
אגב מישהו יודע איזה קו עירוני ממרכז העיר הגיע לתחנת רכבת דרום בתקופת הפעילות לירושלים
לגבי תל אביב דרום, הגיע קו 41 לשם ובשנים
הראשונות (אולי אפילו רק למשך תקופה קצרה) היתה חלופה של קו 4 שהגיעה לשם.
 

עלה13

New member
תודה, מה לגבי..

לגבי תל אביב דרום, הגיע קו 41 לשם ובשנים
הראשונות (אולי אפילו רק למשך תקופה קצרה) היתה חלופה של קו 4 שהגיעה לשם.
תודה, מה לגבי..
נוסעים לירושלים ממרכז העיר והצפון הישן לתחנה
אהבתי את הקו לירושלים בשל הקרונות הבריטיים המעוצבים עם המאוורר האישי והעיתון האישי, החוויה היתה של נסיעה בקו אירופי, חלק מהנוסעים הביאו איתם בקבוק יין וכוסות יין, אני בינהם, הכניסה הצרה, צילצולי פעמוני הכנסיות בציר, עמק רפאים, הכניסה לתחנת החאן, הייתי עושה את זה פעמיים בשנה ורוכב אל התחנה באופניים, הקו היה נוסע בבוקר מתחנת דרום וחוזר בצהריים.
 

alantan

New member
בזמן שבו קו 4 פעל, היתה להם האפשרות

תודה, מה לגבי..
נוסעים לירושלים ממרכז העיר והצפון הישן לתחנה
אהבתי את הקו לירושלים בשל הקרונות הבריטיים המעוצבים עם המאוורר האישי והעיתון האישי, החוויה היתה של נסיעה בקו אירופי, חלק מהנוסעים הביאו איתם בקבוק יין וכוסות יין, אני בינהם, הכניסה הצרה, צילצולי פעמוני הכנסיות בציר, עמק רפאים, הכניסה לתחנת החאן, הייתי עושה את זה פעמיים בשנה ורוכב אל התחנה באופניים, הקו היה נוסע בבוקר מתחנת דרום וחוזר בצהריים.
בזמן שבו קו 4 פעל, היתה להם האפשרות
אבל למעשה הקו גווע מהרגע שסגרו את התחנה שליד בית הדר והעבירו אותה לתל אביב דרום, וגם האפשרות לנסוע בקו 405 בכביש המהיר שנפתח בשנת 1979 הוריד את השימוש בקו סופית.
 

עלה13

New member
מה היה מסלול שלקו 4....

בזמן שבו קו 4 פעל, היתה להם האפשרות
אבל למעשה הקו גווע מהרגע שסגרו את התחנה שליד בית הדר והעבירו אותה לתל אביב דרום, וגם האפשרות לנסוע בקו 405 בכביש המהיר שנפתח בשנת 1979 הוריד את השימוש בקו סופית.
מה היה מסלול שלקו 4....
כשפעל?, היתרון של הקו היה בהגעתו לתחנת החאן, אין ספק שסלילת הכביש המהיר לירושלים החלה הדאיכה ללא קשר ועם קשר לסגירת תחנת בית המכס, אגב לפני סגירת הקו לירושלים הקו לחיפה לא היה היסטרי מבחינת הנוסעים, היה מקום להשאיר את הקו במתכונת של נסיעה אחת ביום לכל צד, בכל אופן היה חשוב שיהיה קו שמקשר בן שתי התחנות דרך התחנה המרכזית הישנה
 

alantan

New member
שאלה טובה, אבל אני מנחש שהקו נסע בשד'

מה היה מסלול שלקו 4....
כשפעל?, היתרון של הקו היה בהגעתו לתחנת החאן, אין ספק שסלילת הכביש המהיר לירושלים החלה הדאיכה ללא קשר ועם קשר לסגירת תחנת בית המכס, אגב לפני סגירת הקו לירושלים הקו לחיפה לא היה היסטרי מבחינת הנוסעים, היה מקום להשאיר את הקו במתכונת של נסיעה אחת ביום לכל צד, בכל אופן היה חשוב שיהיה קו שמקשר בן שתי התחנות דרך התחנה המרכזית הישנה
שאלה טובה, אבל אני מנחש שהקו נסע בשד'
הר ציון ופנה לקיבוץ גלויות עד תחנת הרכבת.
 

פנחס25

New member
ידוע לך האם עבדו נהגות או שמדובר בלווי לנהג ?

שימו לב בצילום שבתא הניהוג ישובת נהגת קטר, לגבי....
השאלה, לפני חיבור המסילה בתוואי איילון היו שתי שלוחות בשטחה של העיר תל אביב, דרום וצפון, אני מניח שהשם "מרכז" הוא ביחס לגודלה ומרכזיותה וקרבתה למרכז העיר, התחנה באזור גני התערוכה לא היתה תחנת נוסעים רישמית, אני התחלתי לקרוא לה מרכז עם החיבור באיילון.
אגב מישהו יודע איזה קו עירוני ממרכז העיר הגיע לתחנת רכבת דרום בתקופת הפעילות לירושלים
ידוע לך האם עבדו נהגות או שמדובר בלווי לנהג ?
 

עלה13

New member
לא, גם לגבי היום לא נתקלתי...

ידוע לך האם עבדו נהגות או שמדובר בלווי לנהג ?
לא, גם לגבי היום לא נתקלתי...
בנהגת קטר, בדן רואים שיש שינוי, אבל הוא קטן ביחס למה שתראה באירופה, אולי רכבת ישראל צריכה לקיים קמפיין דומה לזה של דן
 

25306yosef

New member
אתה מתעלם מדבר חשוב ביותר

תל אביב - רכבת צפון מול רכבת מרכז
לפני כשבוע היה כאן דיון קצר על "מדוע התלאביבים קוראים לסבידור "רכבת צפון" למרות ששמה הרשמי היה תמיד רכבת מרכז.
ובכן, בצילום משנת 1956 רואים את חנוכת רכבת האסלינגן בתחנה, כאשר בשלטי הרציף כתוב פשוט: " תל אביב Tel Aviv". מעניין לדעת מתי הווחלפו שלטים אלו לשלטים הנושאים גם את הכיתוב מרכז ולאחר מכן גם סבידור.
אני מניח שבהיעדר כיתוב "מרכז" היה נוח לתלאביבים לשייך במחשבתם את התחנה לצפון העיר, שאכן, איזור ארלוזורוב הוא בהחלט צפון תל אביב (בוודאי בשנות החמישים). מעבר לכך, כאשר הוקמה יותר מאוחר "תל אביב דרום" אני מניח שהשם "תל אביב צפון" התקבע אפילו ביתר שאת.

אבל להערכתי, מאז הוקם שם מסוף אגד, השם הכי נפוץ אצל התלאביבים הוא "ארלוזורוב"
אתה מתעלם מדבר חשוב ביותר
כשהוקמה לראשונה תחנת רכבת בעיר תל אביב (באותם הימים של תקופת המנדט הבריטי, תל אביב ויפו היו שתי ערים נפרדות), היתה זו התחנה הנמצאת ברחוב הרכבת בסמוך לרחוב יהודה הלוי (ובסמוך לבית הדר). באותם הימים של תקופת המנדט הבריטי, היתה זו תחנת הרכבת היחידה בתחום שיפוטה של עיריית תל אביב, לכן שמה היה תל אביב (ללא ציון מילה נוספת המתארת או רומזת על מיקומה של התחנה בעיר). תחנת רכבת נוספת היתה אז בסמוך למוזיאון בתי האוסף של צה"ל, שמה היה יפו.

לאחר קום המדינה כשהוקמה תחנה נוספת בתל אביב (בני ברק), ניתן לה השם תל אביב צפון (ואז התווספה המילה דרום לשם תחנת הרכבת בתל אביב הסמוכה לרחוב יהודה הלוי). לאחר מכן כשהוקמה תחנת הרכבת סבידור בסמוך לרחוב ארלוזורוב, טבעי היה הדבר שינתן לה השם תל אביב מרכז.

אך ראוי להדגיש ולציין שהיו אלה שנות ה-50 המוקדמות. לאחר פתיחתה של תחנת תל אביב מרכז בשנת 1954, שונה שמה של תחנת תל אביב צפון לשם בני ברק והשימוש בה לצורך הסעת נוסעים כמעט ונזנח לחלוטין והיא שימשה רק את רכבות הנוסעים מחיפה לירושלים. בשנות ה-80 היו בה שתי רכבות ביום בלבד!!! רכבת אחת היתה לירושלים בבוקר שיצאה מחיפה (בנוסף לרכבת נוספת לירושלים שיצאה בשעה 16:00 מתחנת ת"א דרום החדשה ופעילותה הופסקה בסוף שנות ה-80), הרכבת השניה מתחנת בני ברק היתה בערב והיא היתה רכבת לחיפה שיצאה מירושלים. לעניין זה ראוי גם להזכיר שבשנות ה-80 מרבית רכבות הנוסעים לתל אביב וממנה לא עצרו כלל בתחנת הרצליה. באותן השנים עצרו בתחנת הרצליה רק כ-4 רכבות ביום מתוך 28 הרכבות שפעלו אז בקו חיפה תל אביב. תחנת הרכבת הקרובה ביותר לתל אביב שזכתה באותם הימים למספר רב של רכבות, היתה תחנת בית יהושע.

כך שבנסיבות העניין ועקב העובדה שבמשך כ-4 עשורים ברציפות פעלו בתל אביב שתי תחנות רכבת בלבד (תל אביב מרכז ותל אביב דרום), ולמרביתם של האנשים לא ידוע כלל שתחנת בני ברק היתה בעבר תחנת תל אביב צפון, טבעי הדבר שתיווצר הטעות הרווחת בקרב הציבור שתחנת תל אביב מרכז היא תחנת תל אביב צפון. השימוש במילה צפון נועד לצורך הבדלה בין תחנת תל אביב דרום לתחנה אחרת בתל אביב. וכשיש רק שתי תחנות רכבת בעיר תל אביב (וכך בדיוק היה במשך כ-4 עשורים ברציפות), הגיוני הדבר שהתחנה שאיננה תל אביב דרום, תקבל בציבור את תוספת המילה שהיא ההפך מהמילה דרום ועל אחת כמה וכמה כאשר לא ידוע לציבור על תחנת רכבת אחרת בצפון תל אביב (שמה של תחנת תל אביב צפון הוחלף לשם בני ברק כבר בראשית שנות ה-50).

ולדעתי האישית מי שגרמו לכך שהרבה אנשים יקראו לתחנת סבידור בשם השגוי תל אביב צפון, הם העיתונאים שככל הנראה השתמשו במשך שנים בשם השגוי הזה.
 

down under

New member
בשנות ה-50 ואפילו ה-60 שמה של תחנת ת"א הצפון

אתה מתעלם מדבר חשוב ביותר
כשהוקמה לראשונה תחנת רכבת בעיר תל אביב (באותם הימים של תקופת המנדט הבריטי, תל אביב ויפו היו שתי ערים נפרדות), היתה זו התחנה הנמצאת ברחוב הרכבת בסמוך לרחוב יהודה הלוי (ובסמוך לבית הדר). באותם הימים של תקופת המנדט הבריטי, היתה זו תחנת הרכבת היחידה בתחום שיפוטה של עיריית תל אביב, לכן שמה היה תל אביב (ללא ציון מילה נוספת המתארת או רומזת על מיקומה של התחנה בעיר). תחנת רכבת נוספת היתה אז בסמוך למוזיאון בתי האוסף של צה"ל, שמה היה יפו.

לאחר קום המדינה כשהוקמה תחנה נוספת בתל אביב (בני ברק), ניתן לה השם תל אביב צפון (ואז התווספה המילה דרום לשם תחנת הרכבת בתל אביב הסמוכה לרחוב יהודה הלוי). לאחר מכן כשהוקמה תחנת הרכבת סבידור בסמוך לרחוב ארלוזורוב, טבעי היה הדבר שינתן לה השם תל אביב מרכז.

אך ראוי להדגיש ולציין שהיו אלה שנות ה-50 המוקדמות. לאחר פתיחתה של תחנת תל אביב מרכז בשנת 1954, שונה שמה של תחנת תל אביב צפון לשם בני ברק והשימוש בה לצורך הסעת נוסעים כמעט ונזנח לחלוטין והיא שימשה רק את רכבות הנוסעים מחיפה לירושלים. בשנות ה-80 היו בה שתי רכבות ביום בלבד!!! רכבת אחת היתה לירושלים בבוקר שיצאה מחיפה (בנוסף לרכבת נוספת לירושלים שיצאה בשעה 16:00 מתחנת ת"א דרום החדשה ופעילותה הופסקה בסוף שנות ה-80), הרכבת השניה מתחנת בני ברק היתה בערב והיא היתה רכבת לחיפה שיצאה מירושלים. לעניין זה ראוי גם להזכיר שבשנות ה-80 מרבית רכבות הנוסעים לתל אביב וממנה לא עצרו כלל בתחנת הרצליה. באותן השנים עצרו בתחנת הרצליה רק כ-4 רכבות ביום מתוך 28 הרכבות שפעלו אז בקו חיפה תל אביב. תחנת הרכבת הקרובה ביותר לתל אביב שזכתה באותם הימים למספר רב של רכבות, היתה תחנת בית יהושע.

כך שבנסיבות העניין ועקב העובדה שבמשך כ-4 עשורים ברציפות פעלו בתל אביב שתי תחנות רכבת בלבד (תל אביב מרכז ותל אביב דרום), ולמרביתם של האנשים לא ידוע כלל שתחנת בני ברק היתה בעבר תחנת תל אביב צפון, טבעי הדבר שתיווצר הטעות הרווחת בקרב הציבור שתחנת תל אביב מרכז היא תחנת תל אביב צפון. השימוש במילה צפון נועד לצורך הבדלה בין תחנת תל אביב דרום לתחנה אחרת בתל אביב. וכשיש רק שתי תחנות רכבת בעיר תל אביב (וכך בדיוק היה במשך כ-4 עשורים ברציפות), הגיוני הדבר שהתחנה שאיננה תל אביב דרום, תקבל בציבור את תוספת המילה שהיא ההפך מהמילה דרום ועל אחת כמה וכמה כאשר לא ידוע לציבור על תחנת רכבת אחרת בצפון תל אביב (שמה של תחנת תל אביב צפון הוחלף לשם בני ברק כבר בראשית שנות ה-50).

ולדעתי האישית מי שגרמו לכך שהרבה אנשים יקראו לתחנת סבידור בשם השגוי תל אביב צפון, הם העיתונאים שככל הנראה השתמשו במשך שנים בשם השגוי הזה.
בשנות ה-50 ואפילו ה-60 שמה של תחנת ת"א הצפון
שונה לרמת גן ולא לבני ברק.
רק בשנות ה-70 שונה השם לבני ברק.
בלוחות זמנים של שנות ה-60 מופיע השם רמת גן ולא מופיע השם בני ברק.
 
השם הכי נפוץ בקרב תחנות איסוף: רכבת צפון

תל אביב - רכבת צפון מול רכבת מרכז
לפני כשבוע היה כאן דיון קצר על "מדוע התלאביבים קוראים לסבידור "רכבת צפון" למרות ששמה הרשמי היה תמיד רכבת מרכז.
ובכן, בצילום משנת 1956 רואים את חנוכת רכבת האסלינגן בתחנה, כאשר בשלטי הרציף כתוב פשוט: " תל אביב Tel Aviv". מעניין לדעת מתי הווחלפו שלטים אלו לשלטים הנושאים גם את הכיתוב מרכז ולאחר מכן גם סבידור.
אני מניח שבהיעדר כיתוב "מרכז" היה נוח לתלאביבים לשייך במחשבתם את התחנה לצפון העיר, שאכן, איזור ארלוזורוב הוא בהחלט צפון תל אביב (בוודאי בשנות החמישים). מעבר לכך, כאשר הוקמה יותר מאוחר "תל אביב דרום" אני מניח שהשם "תל אביב צפון" התקבע אפילו ביתר שאת.

אבל להערכתי, מאז הוקם שם מסוף אגד, השם הכי נפוץ אצל התלאביבים הוא "ארלוזורוב"
השם הכי נפוץ בקרב תחנות איסוף: רכבת צפון
כל מיני אוטובוסים של חברות טיולים שמתחילים מארלוזורוב, וכל מיני הסעות למיניהם וכו' כותבים בפרוספקטים שלהם, בפרסומות שלהם, באתרי האינטרנט שלהם וכו' שהם אוספים מרכבת צפון (ומתכוונים בעצם לרכבת מרכז). לפעמים אני גם נגרר לטעות ואומר "רכבת צפון" כי אין לי סבלנות שישאלו אותי איפה זה "רכבת מרכז" ואיך מגיעים לשם.
 

tristis

New member
צפון, ארלוזורוב, מרכז, סבידור

השם הכי נפוץ בקרב תחנות איסוף: רכבת צפון
כל מיני אוטובוסים של חברות טיולים שמתחילים מארלוזורוב, וכל מיני הסעות למיניהם וכו' כותבים בפרוספקטים שלהם, בפרסומות שלהם, באתרי האינטרנט שלהם וכו' שהם אוספים מרכבת צפון (ומתכוונים בעצם לרכבת מרכז). לפעמים אני גם נגרר לטעות ואומר "רכבת צפון" כי אין לי סבלנות שישאלו אותי איפה זה "רכבת מרכז" ואיך מגיעים לשם.
צפון, ארלוזורוב, מרכז, סבידור
אני מניח שבציבור הרחב זהו הסדר של השמות מהפופלרי ביותר אל הפחות מוכר.
וכפי שכתב איציק, אם יעשו סקר וישאלו אנשים היכן רכבת צפון, הרוב המכריע ייענה מיידית, ואילו אם ישאלו היכן רכבת מרכז, יתקבלו לא מעט גמגומים...
 

עלה13

New member
לי ברור שצפון זה אוניברסיטה, מרכז זה סבידור

צפון, ארלוזורוב, מרכז, סבידור
אני מניח שבציבור הרחב זהו הסדר של השמות מהפופלרי ביותר אל הפחות מוכר.
וכפי שכתב איציק, אם יעשו סקר וישאלו אנשים היכן רכבת צפון, הרוב המכריע ייענה מיידית, ואילו אם ישאלו היכן רכבת מרכז, יתקבלו לא מעט גמגומים...
לי ברור שצפון זה אוניברסיטה, מרכז זה סבידור
ודרום זה ההגנה.
אם יגידו לי נפגש בתחנת מרכז אשאל אם סבידור או השלום כי שניהם עונות על הגדרת מרכז, כנ"ל לגבי צפון כי עדיין בעיקר מבוגרים יחשבו על מרכז לגבי הסקר, אני לא כל כך בטוח לגבי האחוזים.
בכל אופן רכבת סבידור מתאימה להיות מרכז גם בשל מיקומה וגם בשל גודלה היום והתוכניות לעתיד הן ביחס לתחנה והן ביחס למסוף 2000 שאני מקווה שיחשבו עליהם שוב לפני ביצוע.
 
אתה האדם השני שפגשתי אי פעם

לי ברור שצפון זה אוניברסיטה, מרכז זה סבידור
ודרום זה ההגנה.
אם יגידו לי נפגש בתחנת מרכז אשאל אם סבידור או השלום כי שניהם עונות על הגדרת מרכז, כנ"ל לגבי צפון כי עדיין בעיקר מבוגרים יחשבו על מרכז לגבי הסקר, אני לא כל כך בטוח לגבי האחוזים.
בכל אופן רכבת סבידור מתאימה להיות מרכז גם בשל מיקומה וגם בשל גודלה היום והתוכניות לעתיד הן ביחס לתחנה והן ביחס למסוף 2000 שאני מקווה שיחשבו עליהם שוב לפני ביצוע.
אתה האדם השני שפגשתי אי פעם
שקורא לתחנת האוניברסיטה "צפון". ודיברתי על תחנות רכבת עם הרבה אנשים.
 

עלה13

New member
אם מישהו ישאל אותך...

אתה האדם השני שפגשתי אי פעם
שקורא לתחנת האוניברסיטה "צפון". ודיברתי על תחנות רכבת עם הרבה אנשים.
אם מישהו ישאל אותך...
היכן נמצאת תחנת נאוניברסיטה לא תמאר שהיא נמצאת בצפון העיר, היא הכי צפונית, זה נראה לי מוזר לקרוא לתחנה שנמצאת במרכז צפון כשיש תחנה צפונית לה בעיר
 
השם הזה התקבע הרבה לפני שהוקמה או תוכננה

אם מישהו ישאל אותך...
היכן נמצאת תחנת נאוניברסיטה לא תמאר שהיא נמצאת בצפון העיר, היא הכי צפונית, זה נראה לי מוזר לקרוא לתחנה שנמצאת במרכז צפון כשיש תחנה צפונית לה בעיר
השם הזה התקבע הרבה לפני שהוקמה או תוכננה
תחנת האוניברסיטה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה