תל אביב - רכבת צפון מול רכבת מרכז

מצב
הנושא נעול.

down under

New member
אני לא נתקלתי באיש שקורא לתחנת האונ' (מרכז הירידים) בשם

אתה האדם השני שפגשתי אי פעם
שקורא לתחנת האוניברסיטה "צפון". ודיברתי על תחנות רכבת עם הרבה אנשים.
אני לא נתקלתי באיש שקורא לתחנת האונ' (מרכז הירידים) בשם
רכבת צפון.
 

tristis

New member
גם אני לא.

אני לא נתקלתי באיש שקורא לתחנת האונ' (מרכז הירידים) בשם
רכבת צפון.
גם אני לא.
וכמו שנכתב למעלה בשרשור, ברור לחלוטין היכן היא רכבת צפון כשמדובר בנקודת איסוף. אני לא מכיר מישהו שיסע לאוניברסיטה שיאספו אותו משם.
הנה מה שגוגל אומר על איסוף ברכבת צפון:
https://www.google.co.il/#q=איסוף+רכבת+צפון+-באר+
 

עלה13

New member
זה לא משנה את העובדה....

אני לא נתקלתי באיש שקורא לתחנת האונ' (מרכז הירידים) בשם
רכבת צפון.
זה לא משנה את העובדה....
שתחנת האוניברסיטה היא התחנה הצפונית בתל אביב, קיבועה ואולי כדאי שרכבת ישראל תמתג אותה ככזו יתרום לחיזוק מעמדה של סבידור כרכבת מרכז, לא השלום ולא יצחק שדה (העתידית) מתאימות להיות "מרכז".
חשוב גם למתג את האוניברסיטה כצפון, בסידור כמרכז וההגנה כדרום.
אגב במאמר בלתי מוסגר המקום לבנות תחנה מרכזית/מסוף מרכזי בצומת חולון אפשר היה לתכנן מסוף ותחנה לצד תחנת וולפסון באי הצפוני המקביל, כתחנה ומסוף מערבי, זה יה תורם להפוך את ציר שלבים מוטה עירוני כפי שהוצג ולא כפי שמתוכנן כבר בקרוב להפוך אותו לאוטוסטרדה, או לפחות לצמצם את התחנה המרכזית החדשה למסוף (ע"י סגירת מסופי דן ואגד בקומה השביעית) ולתכנן שתי מסופים מודרניים מקורים בסדר גודל של ארלוזרוב בצומת חולון וולפסון לצד תחנות הרכבת.
 
מיתוג כזה רק יוסיף עוד בלבול על הקיים.

זה לא משנה את העובדה....
שתחנת האוניברסיטה היא התחנה הצפונית בתל אביב, קיבועה ואולי כדאי שרכבת ישראל תמתג אותה ככזו יתרום לחיזוק מעמדה של סבידור כרכבת מרכז, לא השלום ולא יצחק שדה (העתידית) מתאימות להיות "מרכז".
חשוב גם למתג את האוניברסיטה כצפון, בסידור כמרכז וההגנה כדרום.
אגב במאמר בלתי מוסגר המקום לבנות תחנה מרכזית/מסוף מרכזי בצומת חולון אפשר היה לתכנן מסוף ותחנה לצד תחנת וולפסון באי הצפוני המקביל, כתחנה ומסוף מערבי, זה יה תורם להפוך את ציר שלבים מוטה עירוני כפי שהוצג ולא כפי שמתוכנן כבר בקרוב להפוך אותו לאוטוסטרדה, או לפחות לצמצם את התחנה המרכזית החדשה למסוף (ע"י סגירת מסופי דן ואגד בקומה השביעית) ולתכנן שתי מסופים מודרניים מקורים בסדר גודל של ארלוזרוב בצומת חולון וולפסון לצד תחנות הרכבת.
מיתוג כזה רק יוסיף עוד בלבול על הקיים.
לרכבת האוניברסיטה כבר יש שני שמות, ולרכבת מרכז לפחות ארבעה. לא צריך להוסיף עוד שמות.
 

עלה13

New member
קרא את תגובתי המפורטת לעמוד שדרה...

מיתוג כזה רק יוסיף עוד בלבול על הקיים.
לרכבת האוניברסיטה כבר יש שני שמות, ולרכבת מרכז לפחות ארבעה. לא צריך להוסיף עוד שמות.
קרא את תגובתי המפורטת לעמוד שדרה...
איזה ארבעה שמות לפחות יש לרכבת מרכז ומה רע בשם סבידור (מרכז), זה שתיים, הלא מגוחך לכנות אות סבידור רכבת צפון
 
השמות הרווחים הם: מרכז, ארלוזורוב, סבידור,

קרא את תגובתי המפורטת לעמוד שדרה...
איזה ארבעה שמות לפחות יש לרכבת מרכז ומה רע בשם סבידור (מרכז), זה שתיים, הלא מגוחך לכנות אות סבידור רכבת צפון
השמות הרווחים הם: מרכז, ארלוזורוב, סבידור,
צפון, ויש עוד שם לטרמינל הזה שלמזלנו הולך ונעלם - מסוף 2000. בסך הכל בין 4 ל-5 שמות.
 
דווקא השם "האוניברסיטה - מרכז הירידים" הוא אחד המוצלחים

זה לא משנה את העובדה....
שתחנת האוניברסיטה היא התחנה הצפונית בתל אביב, קיבועה ואולי כדאי שרכבת ישראל תמתג אותה ככזו יתרום לחיזוק מעמדה של סבידור כרכבת מרכז, לא השלום ולא יצחק שדה (העתידית) מתאימות להיות "מרכז".
חשוב גם למתג את האוניברסיטה כצפון, בסידור כמרכז וההגנה כדרום.
אגב במאמר בלתי מוסגר המקום לבנות תחנה מרכזית/מסוף מרכזי בצומת חולון אפשר היה לתכנן מסוף ותחנה לצד תחנת וולפסון באי הצפוני המקביל, כתחנה ומסוף מערבי, זה יה תורם להפוך את ציר שלבים מוטה עירוני כפי שהוצג ולא כפי שמתוכנן כבר בקרוב להפוך אותו לאוטוסטרדה, או לפחות לצמצם את התחנה המרכזית החדשה למסוף (ע"י סגירת מסופי דן ואגד בקומה השביעית) ולתכנן שתי מסופים מודרניים מקורים בסדר גודל של ארלוזרוב בצומת חולון וולפסון לצד תחנות הרכבת.
דווקא השם "האוניברסיטה - מרכז הירידים" הוא אחד המוצלחים
ביותר כי הוא מציין את שני מוקדי העניין המרכזיים בסביבת התחנה. הרבה יותר מהשם הכללי "צפון".
לקרוא לתחנה "עיר X מרכז" יש משמעות כי זה מייצג את קרבת התחנה למרכז של העיר ואת ראשיותה של התחנה, אבל אין משמעות רבה לקרוא לתחנה בשם "צפון", "דרום", "מזרח" או "מערב".
עדיף לציין בשם התחנה מוקדי עניין בסביבתה.
כך למשל השם "באר שבע צפון - האוניברסיטה" (והיה אפשר לוותר גם על ה"צפון") הרבה יותר משמעותי מהשם "באר שבע צפון".
 

עלה13

New member
מסכים לגמרי, לרגע לא חשבתי לשנות שם...

דווקא השם "האוניברסיטה - מרכז הירידים" הוא אחד המוצלחים
ביותר כי הוא מציין את שני מוקדי העניין המרכזיים בסביבת התחנה. הרבה יותר מהשם הכללי "צפון".
לקרוא לתחנה "עיר X מרכז" יש משמעות כי זה מייצג את קרבת התחנה למרכז של העיר ואת ראשיותה של התחנה, אבל אין משמעות רבה לקרוא לתחנה בשם "צפון", "דרום", "מזרח" או "מערב".
עדיף לציין בשם התחנה מוקדי עניין בסביבתה.
כך למשל השם "באר שבע צפון - האוניברסיטה" (והיה אפשר לוותר גם על ה"צפון") הרבה יותר משמעותי מהשם "באר שבע צפון".
מסכים לגמרי, לרגע לא חשבתי לשנות שם...
של אף אחד מהתחנות בתל אביב, הרעיון הוא למתג ולרשום בנוסף לשם התחנה
אניברסיטה, מרכז הירידים (צפון)
סבידור (מרכז), זה יהיה אבסורדי להמשיך לקרוא לה צפון
ההגנה (דרום)
זה יעזור לי שאינו גר בעיר ובוודאי לתיירים לקבל מושג היכן הם יורדים.
לגבי באר שבע לדעתי זה מקרה מצוין ומאוד עוזר, לא לכל אדם שגר בארץ או מבקר מחו"ל יש את הידע שיש לחבר פורום תחבורה ציבורית, אני תמיד אשאל מי שאני מגיע אליו אם זה בבאר שבע או בלונדון, היכן התחנה המומלצת נמצאת בעיר, צפון, דרום, מזרח או מערב ולרוב כשאני מגיע לחו"ל אני גם מקבל בשיחה אין את שם התחנה ואת המיקום שלה.
אני גר בתל אביב ומכיר אותה וגם מכיר את התחנות הרכבת שלה, קל לי להחליט איזה תחנה לקחת בשביל וצפון, מרכז או דרום אולי מעט פחות רלוונטי עבורי, אבל אם אצטרך להגיע לחיפה לכתובת שאיני מכיר בעיר, אני אשאל באיזו תחנה לרדת בדרום במרכז , או במזרח, ביחוד אם אני צריך במרכז ואני לא יודע מהי תחנת המרכז שלה בבת גלים או בעיר התחתית השמונה.
יש אנשים שגרים בתל אביב ולא מכירים את התחנות, או שנוסעים מעט והסוגריים, דרום, מרכז וצפון יכול להועיל להם
 

olli3

New member
מנהל
"צפון" נגזר מהתחנה הישנה.

דווקא השם "האוניברסיטה - מרכז הירידים" הוא אחד המוצלחים
ביותר כי הוא מציין את שני מוקדי העניין המרכזיים בסביבת התחנה. הרבה יותר מהשם הכללי "צפון".
לקרוא לתחנה "עיר X מרכז" יש משמעות כי זה מייצג את קרבת התחנה למרכז של העיר ואת ראשיותה של התחנה, אבל אין משמעות רבה לקרוא לתחנה בשם "צפון", "דרום", "מזרח" או "מערב".
עדיף לציין בשם התחנה מוקדי עניין בסביבתה.
כך למשל השם "באר שבע צפון - האוניברסיטה" (והיה אפשר לוותר גם על ה"צפון") הרבה יותר משמעותי מהשם "באר שבע צפון".
"צפון" נגזר מהתחנה הישנה.
שנפתחה תחנת באר שבע מרכז, התחנה הישנה והוותיקה המשיכה לפעול ושמה נהיה "באר שבע צפון". היא מרוחקת יותר מהתחנה החדשה ב400 מטרים וההליכה ממנה עד לשער הכי קרוב של האונ' = 10 דקות הליכה.
&nbsp
מכיוון שבמשך מספר שנים התקבע כבר השם "באר שבע צפון" עבור התחנה הישנה, היה זה אך טבעי כי התחנה החדשה שנפתחה בסמוך לישנה תישא את אותו השם.
&nbsp
דר"א, כשהגשר יהיה קיים, תחנת באר שבע צפון האוניברסיטה תהיה הכי קרובה לפארק ההייטק.
&nbsp
מה שכן, עדיין לא ברור לי למה תחנת הרכבת החדשה בירושלים צריכה להיקרא "תחנת האומה". אני בכלל לא מבין מדוע תחנת רכבת לא יכולה לשתא שם משותף עם תחנה מרכזית שצמודה אליה. זה כמו שלרכבת הקלה, התחנה של התחנה המרכזית הייתה נקראת גם "תחנת האומה" או כל שם אחר... זה שבנייני האומה נמצאים מול תחנת הרכבת הנבנית, לא מצדיק את השם הזה לטעמי כשמדובר בעיר ירושלים.
&nbsp
דבר נוסף שאינו ברור לי. מדוע לקרוא לתחנות רכבת על שם הרחוב בו הן נמצאות? אני יכול להבין מחלפים שקרואים על שם הרחוב שהכביש המהיר חוצה אותם ושלכן תחנת רכבת תיקרא גם באותו השם אם כי מלכתחילה אני סבור כי אם כבר היו צריכים לקרוא למחלפים על שם מקום חשוב סמוך כמו וולפסון ובמידה ואין על שם השכונה הקרובה.
&nbsp
כך למשל לוד גני אביב הינו שם מוצלח אבל ראשון לציון הראשונים (מה פשר הראשונים אני עדיין לא יודע), הרבה פחות.
&nbsp
גם אשדוד, לכאורה היא יכלה להיקרא רק אשדוד אבל הוסיפו את "עד הלום" ואני לא מתייחס לעל שם שאף אחד לא באמת מייחס לכך חשיבות. אם כי, היה תכנון להארכת הרכבת עד לתחנה המרכזית ולהקים אותה על השטח שבו נמצאות מוניות השירות באשדוד כיום. לשם כך גם בנו את שדרות בגין בצורה רחבה והשאירו אי גדול בין שני כיווני הנסיעה. אבל התוכנית נגנזה.
&nbsp
גם אם לרכבת בני ברק היה שם שמתווסף אליה, זה היה הרבה יותר טוב.
&nbsp
אבל מקרים כמו יבנה מערב ומתנ"ח הצמוד (ועכשיו סוף סוף גיליתי שמדובר בראשי תיבות של מרכז תחבורה נופש וחניה) ובכלל איזה נופש יש שם לא הבנתי :) אבל עדיין, בשביל מה, רק יבנה מערב. מזה אומר לאדם מן היישוב שאומרים לו תגיע למתנ"ח כי כך היבנאים מדברים... מה רע בפשוט "מרכזית יבנה" עבור המתנ"ח ועבור תחנת הרכבת או אם רוצים סתם לפוצץ אז מרכז תחבורה יבנה. או טרמינל יבנה.
&nbsp
לפחות בחיפה תמיד תחנות הרכבת והתחנות המרכזיות נקראו אותו הדבר. חבל שזה לא מושלך לכל רחבי הארץ.|
&nbsp
בכלל, עכשיו מעניין אותי, למה היה צורך לקרוא למרכזית בת גלים כך ולא פשוט מרכזית חיפה? בימים ההם...
 

olli3

New member
מנהל
בבאר שבע יש פאב העונה לשם "רכבת צפון".

תל אביב - רכבת צפון מול רכבת מרכז
לפני כשבוע היה כאן דיון קצר על "מדוע התלאביבים קוראים לסבידור "רכבת צפון" למרות ששמה הרשמי היה תמיד רכבת מרכז.
ובכן, בצילום משנת 1956 רואים את חנוכת רכבת האסלינגן בתחנה, כאשר בשלטי הרציף כתוב פשוט: " תל אביב Tel Aviv". מעניין לדעת מתי הווחלפו שלטים אלו לשלטים הנושאים גם את הכיתוב מרכז ולאחר מכן גם סבידור.
אני מניח שבהיעדר כיתוב "מרכז" היה נוח לתלאביבים לשייך במחשבתם את התחנה לצפון העיר, שאכן, איזור ארלוזורוב הוא בהחלט צפון תל אביב (בוודאי בשנות החמישים). מעבר לכך, כאשר הוקמה יותר מאוחר "תל אביב דרום" אני מניח שהשם "תל אביב צפון" התקבע אפילו ביתר שאת.

אבל להערכתי, מאז הוקם שם מסוף אגד, השם הכי נפוץ אצל התלאביבים הוא "ארלוזורוב"
בבאר שבע יש פאב העונה לשם "רכבת צפון".
הוא ממוקם צמוד לתחנת הרכבת באר שבע צפון האוניברסיטה, במתחם מרכז הספורט של האוניברסיטה.
 

orchilit

New member
בפורום ראיתי כמה שקוראים גם לתח. הרכבת הזו - רכ. צפון

בבאר שבע יש פאב העונה לשם "רכבת צפון".
הוא ממוקם צמוד לתחנת הרכבת באר שבע צפון האוניברסיטה, במתחם מרכז הספורט של האוניברסיטה.
בפורום ראיתי כמה שקוראים גם לתח. הרכבת הזו - רכ. צפון
 

olli3

New member
מנהל
יש לה עוד שם שכמעט ולא שומעים.

בפורום ראיתי כמה שקוראים גם לתח. הרכבת הזו - רכ. צפון
יש לה עוד שם שכמעט ולא שומעים.
רכבת ג' על שם השכונה שבה נמצאת תחנת הרכבת.
&nbsp
זה יותר שם ישן כזה מהימים שהייתה רק תחנת רכבת אחת בעיר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה