תם עידן הרבנות. פרשיית הרב מוטי אלון היא הקש

רוני13

New member
כי קיום המצוות

גורם יותר רע מטוב, הרי תראה את כל החילונים שעוברים על התורה מדי יום-איזה חילול ה'! תראה את כל הדתיים שעושים מצוות לא כפי שצריך-איזה חילול ה'! בשביל מה צריך מצוות? "עת לעשות לה' הפרו תורתך", בואו נוותר על המצוות, איש יפעל "כראות עיניו".
 

yaakii

New member
עדיף שדתיים יעשו מצוות לא כמו שצריך,

מאשר שיהיו מספר רבנים שיינצלו אנשים, ייפגעו בהם, יוליכו אותם שולל, ייגרמו להם לעשות דברים נוראיים.
 

רוני13

New member
איך קבעת שזה עדיף?

ישנו איסור מהתורה לגבי עשיית מצווה שלא כראוי שכבר הבאתי לך אותו מספר פעמים-מה תעשה איתו? תבטל? למה מי אתה? אלוקים?
 

רוני13

New member
לא, כי אם לא, התושב"ע לא הייתה עוד.

אתה בסה"כ קורא להשכיח את התושב"ע.
 

tamarhp

New member
../images/Emo26.gifיש לך 2 הנחות שגויות

1. כל רב הוא מסוכן בפוטנציאל (הנחה שאין לה בסיס. ולא, כמה דוגמאות מתוך אלפי רבנים בארץ ובעולם עדיין לא מכלילה על כולם, ובטח לא יותר מאשר כל בעל מקצוע אחר) 2. קיום מצוות בצורה מחופפת היא עדיין רצון ה', ולא משנה אם אחנו שומרים על ההלכה בדיוק או משנים קצת (כלומר, אתה רפורמי). כל עוד אתה מחזיק ב2 ההנחות השגויות האלו, אין לנו על מה להתווכח.
 

yaakii

New member
../images/Emo26.gif

1. האם את מסכימה שבאופן תיאורטי יכול להיות מצב בו כל הרבנים הנוכחיים הם אנשים אפיקורסים, שאינם רואים בעול המצוות חובה כלשהי, והם דואגים להסתיר זאת ולנהוג כאנשים מאמינים ולהטיף מוסר והלכה שהם אינם מאמינים בהם כלל? נמשיך האלה- האם את מסכימה איתי שבהתחשב בפרשיות שצצות כמו פטריות אחרי הגשם בדור שלנו, פרשיות בהן רבנים שונים שמנהיגים קהילות וגם אלפי ורבבות אנשים, מתגלים כאנשים שחיים עם מסכות, מסכות המסתירות נטיות מיניות, מסכות המסתירות פשעים ממוניים, פרשיות בהן רבנים מנצלים ומשתמשים בסמכות שלהם לסיפוק תאוות אישיות, יש להניח שהדברים יוצאים מגדר התיאוריה ומתחילים להיות חלק ממציאות מרה. תקראי לזה ירידת הדורות, תקראי לזה איך שתרצי, אך מדובר במציאות. סמיכה על רבנים כמו בעבר, רכישת כבוד לרבנים כמו בעבר הינה בגדר התאבדות. ולא, הטענה כי החינוך של האנשים הוא בעייתי בכך שהם הפכו את הרב ליותר ממקור לפסיקת הלכה אופן מוטעה, היא לא רלוונטית. פסיקת ההלכה היא לא שחור ולבן. ישנן סוגיות כמו: סירוב פקודה, לבישת ציצית עם פתיל תכלת ועוד שבהן אין הלכה חד-משמעית והפסיקה מושפעת, לא פעם, מהשקפת העולם של הרב הנשאל והיא שונה בין הרבנים. אי אפשר לומר שאנחנו מגיעים אל הרב כדי לקבל פסיקת הלכה יבשה ותו לא. זה לא המצב. המצב הוא שאם אנחנו מגיעים לקבל פסיקת הלכה אנחנו מקבלים יחד עם זה השקפת עולם שלימה, הדרכה איך לנהוג בחיים. ומכיוון, כאמור, שהרב עלול להיות דמות פגומה ומושחתת לחלוטין, בתחפושת, זה בגדר התאבדות ללכת אל הרב ולקבל ממנו הוראות, גם אם הן "רק" בגדר פסיקת הלכה. 2. רצון ה' הוא שנקיים את תורתו באופן המקסימלי. לעיתים האופן המקסימלי לקיום תורתו היא דווקא באי סמיכה על הרבנים. גם אם זה כולל קיום פרטי ההלכה באופן לא מדוייק. וזה לא שזה לא משנה. ברור שהיא עדיף לקיים את המצוות בדיוק, על-פי כל פרטי ההלכה, רק שזה כרוך בסיכון שעלול להוליד יותר חסרונות מייתרונות.
 

רוני13

New member
בסס את טיעונייך ע"פ המקורות בבקשה

בינתיים אתה ממציא לעצמך תורה משלך.
 

tamarhp

New member
אז אולי

אולי גם נחלל שבת כדי למצוא חן בעיני החילונים, שטוענים שזו כפיה דתית שאין תחבורה ציבורית בשבת? אולי גם נוותר על הכשרות, כדי שלא נצטרך לומר לחבר חילוני "מצטער, אני לא יכול לאכול אצלך" ונגרום לחילול ה'? אולי גם נוותר על שמירת נגיעה, כדי שנוכל לחבק ולנשק כל חבר חילוני בעבודה, שלא יהיה חילול ה'?
 

yaakii

New member
טענת הכפייה הדתית חסרת כל בסיס.

ממליץ לעיין כאן: http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=2059&MessageId=137650106 את גורמת לחילול ה' כשאת אומרת לחבר חילוני שאת לא יכולה לאכול אצלו? שאת לא יכולה לחבק אותו?! איזה מין עולם מושגים מעוות יש לך! זה קידוש ה'! אנחנו לא מתביישים בתורה שלנו, היא האמת, ואנחנו נסביר זאת לחילונים בפה מלא. כן, אני מאמין בה' ובתורתו וכמו שעל-פי המוסר שלך אסור לך (לחילוני) לרצוח, כך על-פי המוסר שלי אסור לאכול לא כשר, חובה לשמור נגיעה וכו'. אחרת, איזו מין תורה זו?! תורה שמצמצת את עצמה כדי שיותר אנשים יקבלו אותה?! ההגיון הזה מורה שנשאיר מצווה אחת ונסגור את הבסטאה. כך כולם יהיו דתיים, כי זה לא יהיה קשה. ואולי, אולי גם נכתוב את התורה שבעל-פה כדי שהיא לא תשכח למרות שבזה אנחנו עוברים על איסור? התשובה היא: כן, אולי. צריך לשקול את הדברים, ולראות האם זה מוביל ליותר טוב או ליותר רע.
 

tamarhp

New member
זו דעתך

אולי יבוא מישהו אחר שיגיד אחרת? ואם יבוא חילוני שיגיד שזה חילול ה' לדעתו? הבעיה שלך כמו שאמרתי זה שאתה משליך ממקרה בודד על כל אוכלוסיית הרבנים, וזורק את התינוק עם מי האמבטיה.
 

yaakii

New member
זה ממש לא מקרה בודד.

מדובר בתופעה שהולכת וגדלה. עוד ועוד רבנים מואשמים בעבירות מין, עבירות כספים. אין סיבה הגיונית להישאר עם מוסד הרבנות.
 

tamarhp

New member
זה עדיין אחוז קטנטן.

אתה יכול לומר שאפשר להקים ועדת פיקוח, או שיהיו מבחנים נוספים לרבנות, או משהו אחר. אבל למה לבטל הכל?
 

tamarhp

New member
ואני אגיד עוד משהו

אתה צעיר. אתה עוד רואה את העולם בשחור לבן, גם אם אתה לא יודע את זה. חכה עוד 3-4 שנים, אתה תחשוב אחרת לגמרי.
 

yaakii

New member
הצחקת אותי...

מבחנים נוספים? איזה? פוליגרף אולי? ועדת פיקוח שדומה למה שאת מדברת כבר יש. פורום תקנה. ראית כמה אוהדים אותם. וכמה יכולה לעשות ועדת פורום תקנה? האם לדעתך תפסו את כל הרבניםהסוררים?!
 

רוני13

New member
יש לך היגיון מעוות

ואם לא תפסו את כולם, אז? גם לא תפסו מעולם את כל הפושעים, זה סיבה להשמיד את האנושות? אני מנסה לגרום לך להתעורר, אתה אומר שטויות על גבי שטויות, אין בהם היגיון ואין בהם תורה, בסה"כ מחשבות של נער פעור וחצוף.
 

yaakii

New member
לא, אבל זו סיבה לא להשאיר את הבית פתוח

כי עלול להיכנס גנב זו סיבה להגיד לילד בן ה-5 להתרחק ממי שמציע לו ממתק ברחוב וזו גם הסיבה שאנחנו נגיד לציבור להתרחק מרבנים. הפעור היחיד כאן-זה אתה.
 

רוני13

New member
טוב, מר פעור,מיציתי את הדיון

אתה טוחן מים, קצת קשה לדבר עם אדם שאינו מצליח להבין דברים כשמסבירים לו אותם ואינו מצליח להבין אפילו את עצמו. המון בהצלחה בחיים ללא רבנים, ניסיתי להציל אותך מאפיקורסות לשמה, שהרי מיהו אפיקורס? אדם המבזה חכמים. [ממליץ לך לראות את השיעור הזה:http://www.machonmeir.org.il/hebrew/main_id.asp?id=659] אני שוב אומר שאתמהה כמה מהר הופך מה שמר "בור יודע כל" רוצה לעשות ל"לעשות הטוב בעיני ה'"? רוצה לאמר, כמה מהר יהפוך אדם לאלוקים?
 
למעלה