תמונות לכבוד האביב...

מצב
הנושא נעול.
"מה זה, אשכנזים נהייתם?! ככה עושים קפה?!"
כדברי ויקטור חסון הידוע...
"זה מקרה חמור ביותר...
..של סכיזופרחה, המח"ט".
 

a3201

New member
גם מטוסים
כחובב תעופה וטייס פרטי אני אוהב לשבת ולראות מטוסי נוסעים נוחתים. בתמונה 747-400 של אל על חוזר מטיסה 008 מניו יורק.
תמונה טובה!
מזכיר לי שחיכיתי לאוטובוס ליד הארפורט סיטי פיתאום הלויתן הזה בא משום מקום :)
 

S o l l y

New member
תמונות לכבוד האביב...
חג אביב שמח לכולם!!! אתמול הפעלתי 6855 - 6854. קצת תמונות... תהנו... איציק
איציק !!
ורק אם בא לך... פירוט על מערכת הסימנור? איך הכל עובד? המשמעות של הרמזור ירוק-צהוב-אדום אני יודע לדעתי, מה המשמעות של הרמזור מתחתיו באלכסון? ומשמעות רמזורים אחרים כמו אלו בעלי שני צבעים בלבד וכו'? אשמח לפירוט ושוב תודה על אחלה תמונות
 
איציק !!
ורק אם בא לך... פירוט על מערכת הסימנור? איך הכל עובד? המשמעות של הרמזור ירוק-צהוב-אדום אני יודע לדעתי, מה המשמעות של הרמזור מתחתיו באלכסון? ומשמעות רמזורים אחרים כמו אלו בעלי שני צבעים בלבד וכו'? אשמח לפירוט ושוב תודה על אחלה תמונות
סימנור
אתחיל מזה שמערכת האיתות היא תורה שלמה ולא אוכל במספר שורות להכיל את כל תוכנה אך אסביר כמה נקודות בסיסיות וחשובות. נתחיל מאפס... תפקידו של הסימנור לתת לנהג אותות שבעזרתם הנהג יודע מה קורה בתחנה/קטע שלפניו. כל סימנור מורכב מסימנור ראשי שבו יש צבעים אדום - סכנהת עצור, צהוב - סע בעקלתון וירוק - סע בקו ראשי ובנוסף כל צבע מרמז לנהג באיזה מהירות עליו לנסוע. מכיוון שרכבת נוסעת מהר ומרחק הבלימה גדול, הוחלט לתת לנהג רמז אודות הסימנור אליו הוא מתקרב ע"י "סימנור מוקדם".(זהו הסימנור באלכסון) סימנור המוקדם ממוקם לפחות 1000 מטר לפני הסימנור הראשי ומראה לנהג מה יהיה בסימנור הראשי, ומכיוון שהמרחק יחסית ארוך, במידה ועל הנהג להאט או לעצור, הוא יוכל לעשות זאת בהדרגה ובביטחה. סיכום - מעכרת הסימנור מורכבת מזוגות, לכל סימנור ראשי ישנו מוקדם המוצב כ- 1000 מטר לפניו. כאשר במוקדם הנהג יראה צהוב-צהוב.....סימנור ראשי אדום. צהוב-ירוק......סימנור ראשי צהוב וירוק-ירוק.....סימנור ראשי ירוק. ישנם כמה סוגי סימנורים אך אסביר על שניים מהם: סימנור כניסה - מוצב בכניסה לתחנה. סימנור אתנעה - מוצב בקצה הקו בתחנה ותפקידו להוציא את הרכבת מהחנה אל הקטע. הסימנור שראית בתמונה שמורכב מסימנור ראשי ומסינור מוקדם הינו סימנור כניסה לתחנת אחוזם. בסימנור זה אתה יכול לראות שהראשי בצבע צהוב, כלומר אני נכנס לאחוזם לקו עקלתון והמשמעות היא שאני מחליף מסילה ולכן מהירותי מוגבלת. האלכסון מתחת שזהו "מוקדם לאתנעה" מראה ירוק-ירוק, כלומר סימנור אתנעה בצבע ירוק ולכן אני לא מוגבל במהירות. עבור הנהג צבע ירוק או צהוב משמעותו מלבד אותות כניסה ויציאה גם "תעודת ביטחון" שהקו/קטע שלפני פנוי מכל ניד רכבתי אחד, אחרת המחשב לא יפתח מעולם סימנור בצבעים אלו כאשר יש נייד רכבתי על המסילה שלפני. זהו הסבר קצר ולכל המבינים בפורום שבטח שואלים מדוע לא הזכרתי את האינדוזי, זה מכיוון שגם פה יש הרבה מה להסביר אבל בגדול זוהי מערכבת ששומרת שנהג הרכבת יתנהג בהתאם ואמור בסימנורים מהיבט המהירות. מקווה שעזרתי, אם יש עוד שאלות - אשמח. איציק
 

S o l l y

New member
סימנור
אתחיל מזה שמערכת האיתות היא תורה שלמה ולא אוכל במספר שורות להכיל את כל תוכנה אך אסביר כמה נקודות בסיסיות וחשובות. נתחיל מאפס... תפקידו של הסימנור לתת לנהג אותות שבעזרתם הנהג יודע מה קורה בתחנה/קטע שלפניו. כל סימנור מורכב מסימנור ראשי שבו יש צבעים אדום - סכנהת עצור, צהוב - סע בעקלתון וירוק - סע בקו ראשי ובנוסף כל צבע מרמז לנהג באיזה מהירות עליו לנסוע. מכיוון שרכבת נוסעת מהר ומרחק הבלימה גדול, הוחלט לתת לנהג רמז אודות הסימנור אליו הוא מתקרב ע"י "סימנור מוקדם".(זהו הסימנור באלכסון) סימנור המוקדם ממוקם לפחות 1000 מטר לפני הסימנור הראשי ומראה לנהג מה יהיה בסימנור הראשי, ומכיוון שהמרחק יחסית ארוך, במידה ועל הנהג להאט או לעצור, הוא יוכל לעשות זאת בהדרגה ובביטחה. סיכום - מעכרת הסימנור מורכבת מזוגות, לכל סימנור ראשי ישנו מוקדם המוצב כ- 1000 מטר לפניו. כאשר במוקדם הנהג יראה צהוב-צהוב.....סימנור ראשי אדום. צהוב-ירוק......סימנור ראשי צהוב וירוק-ירוק.....סימנור ראשי ירוק. ישנם כמה סוגי סימנורים אך אסביר על שניים מהם: סימנור כניסה - מוצב בכניסה לתחנה. סימנור אתנעה - מוצב בקצה הקו בתחנה ותפקידו להוציא את הרכבת מהחנה אל הקטע. הסימנור שראית בתמונה שמורכב מסימנור ראשי ומסינור מוקדם הינו סימנור כניסה לתחנת אחוזם. בסימנור זה אתה יכול לראות שהראשי בצבע צהוב, כלומר אני נכנס לאחוזם לקו עקלתון והמשמעות היא שאני מחליף מסילה ולכן מהירותי מוגבלת. האלכסון מתחת שזהו "מוקדם לאתנעה" מראה ירוק-ירוק, כלומר סימנור אתנעה בצבע ירוק ולכן אני לא מוגבל במהירות. עבור הנהג צבע ירוק או צהוב משמעותו מלבד אותות כניסה ויציאה גם "תעודת ביטחון" שהקו/קטע שלפני פנוי מכל ניד רכבתי אחד, אחרת המחשב לא יפתח מעולם סימנור בצבעים אלו כאשר יש נייד רכבתי על המסילה שלפני. זהו הסבר קצר ולכל המבינים בפורום שבטח שואלים מדוע לא הזכרתי את האינדוזי, זה מכיוון שגם פה יש הרבה מה להסביר אבל בגדול זוהי מערכבת ששומרת שנהג הרכבת יתנהג בהתאם ואמור בסימנורים מהיבט המהירות. מקווה שעזרתי, אם יש עוד שאלות - אשמח. איציק
תודה!
אם ככה, אני לא מבין רק למה הרמזור המעיד על הרמזור הבא, צריך להיות בעל 2 צבעים כמו שרשמת, למה הוא לא יכול להיות גם ירוק צהוב אדום? ומה הגבלת המהירות הכללית בצהוב? תודה שוב
 
תודה!
אם ככה, אני לא מבין רק למה הרמזור המעיד על הרמזור הבא, צריך להיות בעל 2 צבעים כמו שרשמת, למה הוא לא יכול להיות גם ירוק צהוב אדום? ומה הגבלת המהירות הכללית בצהוב? תודה שוב
תשובה...
קודם כל - "סימנור"!!! רמזור זה לכלי הרכב על הכביש. אתה בעצם שואל מדוע סימנור המוקדם לא נראה כמו סימנור הראשי? האמת שאין לי הרבה ידע בנושא זה ואני מאמין שזה משהו היסטורי אבל אולי זה נובע מהצורך להבדיל בינייהם שבטעות לא אחשוב שהמוקדם הוא ראשי - כך אני חושב, אם מישהו יודע אחרת אז עדיף שהוא יענה. בקשר להגבלת המהירות - יש הבדל בין המשא לנוסעים. ברכבת הנוסעים המהירות שבה עוברים את המוקדם היא 120 ואז יש 12 שניות להאיט ל - 90 קמ"ש, אחרת הרכבת נבלמת בלימת חירום באופן אוטומטי. ברכבות המשא בקטרי ה- JT42, המהירויות הן 70 קמ"ש ואז 12 שניות ל- 55 קמ"ש. ברכבות משא בקטרי ה- GM. המהירויות הן 61 ואז 12 שניות ל- 48 קמ"ש. איציק
 
סימנור
אתחיל מזה שמערכת האיתות היא תורה שלמה ולא אוכל במספר שורות להכיל את כל תוכנה אך אסביר כמה נקודות בסיסיות וחשובות. נתחיל מאפס... תפקידו של הסימנור לתת לנהג אותות שבעזרתם הנהג יודע מה קורה בתחנה/קטע שלפניו. כל סימנור מורכב מסימנור ראשי שבו יש צבעים אדום - סכנהת עצור, צהוב - סע בעקלתון וירוק - סע בקו ראשי ובנוסף כל צבע מרמז לנהג באיזה מהירות עליו לנסוע. מכיוון שרכבת נוסעת מהר ומרחק הבלימה גדול, הוחלט לתת לנהג רמז אודות הסימנור אליו הוא מתקרב ע"י "סימנור מוקדם".(זהו הסימנור באלכסון) סימנור המוקדם ממוקם לפחות 1000 מטר לפני הסימנור הראשי ומראה לנהג מה יהיה בסימנור הראשי, ומכיוון שהמרחק יחסית ארוך, במידה ועל הנהג להאט או לעצור, הוא יוכל לעשות זאת בהדרגה ובביטחה. סיכום - מעכרת הסימנור מורכבת מזוגות, לכל סימנור ראשי ישנו מוקדם המוצב כ- 1000 מטר לפניו. כאשר במוקדם הנהג יראה צהוב-צהוב.....סימנור ראשי אדום. צהוב-ירוק......סימנור ראשי צהוב וירוק-ירוק.....סימנור ראשי ירוק. ישנם כמה סוגי סימנורים אך אסביר על שניים מהם: סימנור כניסה - מוצב בכניסה לתחנה. סימנור אתנעה - מוצב בקצה הקו בתחנה ותפקידו להוציא את הרכבת מהחנה אל הקטע. הסימנור שראית בתמונה שמורכב מסימנור ראשי ומסינור מוקדם הינו סימנור כניסה לתחנת אחוזם. בסימנור זה אתה יכול לראות שהראשי בצבע צהוב, כלומר אני נכנס לאחוזם לקו עקלתון והמשמעות היא שאני מחליף מסילה ולכן מהירותי מוגבלת. האלכסון מתחת שזהו "מוקדם לאתנעה" מראה ירוק-ירוק, כלומר סימנור אתנעה בצבע ירוק ולכן אני לא מוגבל במהירות. עבור הנהג צבע ירוק או צהוב משמעותו מלבד אותות כניסה ויציאה גם "תעודת ביטחון" שהקו/קטע שלפני פנוי מכל ניד רכבתי אחד, אחרת המחשב לא יפתח מעולם סימנור בצבעים אלו כאשר יש נייד רכבתי על המסילה שלפני. זהו הסבר קצר ולכל המבינים בפורום שבטח שואלים מדוע לא הזכרתי את האינדוזי, זה מכיוון שגם פה יש הרבה מה להסביר אבל בגדול זוהי מערכבת ששומרת שנהג הרכבת יתנהג בהתאם ואמור בסימנורים מהיבט המהירות. מקווה שעזרתי, אם יש עוד שאלות - אשמח. איציק
אור צהוב בסימנור ראשי
איציק, תודה רבה מאוד על התמונות היפות והמרתקות מהאיזור הדרומי, שלרובנו קשה יותר לראות ולצלם בעצמנו. ברשותך, הערה קטנה בנוגע לאיתות (למרות שברור לי שאתה מוסמך הרבה יותר ממני) - בסימנור ראשי, משמעותו של האור הצהוב היא יותר כללית מאשר 'סע בעקלתון'. למעשה, גם לפי 'הוראות הפעלת הרכבת 2010' וגם לפי ערכות הלימוד למקצועות הרכבת משנות ה-80, משמעותו של הצהוב היא 'סע במהירות מוגבלת' או 'סע בהגבלת מהירות', כאשר ההגיון בהכללה הזו ברור אם לוקחים בחשבון שסימנור כזה עשוי להיות מוצב לא רק בכניסה לעקלתון אלא גם ביציאה ממנו, וגם בכניסה וביציאה לשלוחות אטומות.
 
אור צהוב בסימנור ראשי
איציק, תודה רבה מאוד על התמונות היפות והמרתקות מהאיזור הדרומי, שלרובנו קשה יותר לראות ולצלם בעצמנו. ברשותך, הערה קטנה בנוגע לאיתות (למרות שברור לי שאתה מוסמך הרבה יותר ממני) - בסימנור ראשי, משמעותו של האור הצהוב היא יותר כללית מאשר 'סע בעקלתון'. למעשה, גם לפי 'הוראות הפעלת הרכבת 2010' וגם לפי ערכות הלימוד למקצועות הרכבת משנות ה-80, משמעותו של הצהוב היא 'סע במהירות מוגבלת' או 'סע בהגבלת מהירות', כאשר ההגיון בהכללה הזו ברור אם לוקחים בחשבון שסימנור כזה עשוי להיות מוצב לא רק בכניסה לעקלתון אלא גם ביציאה ממנו, וגם בכניסה וביציאה לשלוחות אטומות.
היי חן
ההסבר שלך נכון מאד ומותר וצריך לתקן. ההבדל הוא שנתתי תשובה מנקודת המבט של הנהג ולא מהספר. אך אם איני טועה רשמתי משהו על הגבלת מהירות בכניסה לעקלתון ואם לא, תודה על ההבהרה. איציק
 
היי חן
ההסבר שלך נכון מאד ומותר וצריך לתקן. ההבדל הוא שנתתי תשובה מנקודת המבט של הנהג ולא מהספר. אך אם איני טועה רשמתי משהו על הגבלת מהירות בכניסה לעקלתון ואם לא, תודה על ההבהרה. איציק
דבר נוסף חן
הרגע חיפשתי בכל הספרים שיש לי לגבי הסימנור הצהוב ואכן דבריך קדושים - בשום מקום לא מדובר על עקלתון אלה על הגבלת מהירות בלבד. זה די משעשע אותי מכיוון שאנו נדרשים ללמוד ולהיבחן על נושא זה ותמיד למדנו את המילה עקלתון בהקשר זה. חשבתי לא מעט על נושא זה ועדיין אני מאמין שההסבר המוצע כיום אינו מדוייק ונועד לתת הגדרה כללית לביצוע בעקבות הצבע הצהוב, ניתן היה להוסיף מדוע יש את הגבלת המהירות הרי שאם ישנה הגבלת מהירות שלא בעקבות עקלתון ישנם דרכים לתת אותה כמידע לנהג ולא באמצעות הסימנור, כלומר אם אכנס לתחנה על קו ראשי ובאותו הזמן בגלל בעיה מסויימת יש על הקו ראשי הגבלת מהירות של 60 קמ"ש, הרי שלא אקבל סימנור צהוב אלה ירוק אך אדע על ההגבלה ע"י שלט/ רישום בויזה או מילוי ר"י 213. לכן אני אומר ואני די מקובע בנושא זה שסימנור כניסה/אתנעה/צומת יהיו בצבע צהוב, המשמעות היא מעבר לעקלתון ובעקבות זה ישנה הגבלת מהירות!!! דבר נוסף, לא הבנתי מדבריך לגבי השלוחות האטומות, כמה שאני יודע ניתן להיכנס לשלוח או ע"י סימנור או ע"י סימנור עיתוק. אשמח לתגובתך חן. דבר נוסף,,, אני שומע על הפעילות שלך בנושא הרכבת כבר לא מהיום ואני יודע שרוב הפעילות אם לא כולה היא בהתנדבות, זה הזמן לומר לך כל הכבוד ותודה רבה על העלאת המודעות בנושא הרכבת ומסילת הברזל לציבור - ישר כח. איציק
 
דבר נוסף חן
הרגע חיפשתי בכל הספרים שיש לי לגבי הסימנור הצהוב ואכן דבריך קדושים - בשום מקום לא מדובר על עקלתון אלה על הגבלת מהירות בלבד. זה די משעשע אותי מכיוון שאנו נדרשים ללמוד ולהיבחן על נושא זה ותמיד למדנו את המילה עקלתון בהקשר זה. חשבתי לא מעט על נושא זה ועדיין אני מאמין שההסבר המוצע כיום אינו מדוייק ונועד לתת הגדרה כללית לביצוע בעקבות הצבע הצהוב, ניתן היה להוסיף מדוע יש את הגבלת המהירות הרי שאם ישנה הגבלת מהירות שלא בעקבות עקלתון ישנם דרכים לתת אותה כמידע לנהג ולא באמצעות הסימנור, כלומר אם אכנס לתחנה על קו ראשי ובאותו הזמן בגלל בעיה מסויימת יש על הקו ראשי הגבלת מהירות של 60 קמ"ש, הרי שלא אקבל סימנור צהוב אלה ירוק אך אדע על ההגבלה ע"י שלט/ רישום בויזה או מילוי ר"י 213. לכן אני אומר ואני די מקובע בנושא זה שסימנור כניסה/אתנעה/צומת יהיו בצבע צהוב, המשמעות היא מעבר לעקלתון ובעקבות זה ישנה הגבלת מהירות!!! דבר נוסף, לא הבנתי מדבריך לגבי השלוחות האטומות, כמה שאני יודע ניתן להיכנס לשלוח או ע"י סימנור או ע"י סימנור עיתוק. אשמח לתגובתך חן. דבר נוסף,,, אני שומע על הפעילות שלך בנושא הרכבת כבר לא מהיום ואני יודע שרוב הפעילות אם לא כולה היא בהתנדבות, זה הזמן לומר לך כל הכבוד ותודה רבה על העלאת המודעות בנושא הרכבת ומסילת הברזל לציבור - ישר כח. איציק
סימנורים צהובים
תודה על הברכות איציק. למעשה, אני כבר עובד מן המניין ברכבת ישראל כבר יותר משנתיים (אפילו עדכנתי את הפרופיל שלי ב-'תפוז' בהתאם) כך שפעילותי בנושא היא ברובה כבר לא התנדבותית, זאת בניגוד ל-18 השנה שקמו לכך. דוגמאות לסימנור צהוב שאינו בכניסה לעקלתון יש רבות - כמובן שלכל כניסה לעקלתון יש גם יציאה ממנו, ובה יהיו רק אדום וצהוב. אני פוגש כזה די הרבה בתחנת חיפה מרכז (מקו 3 לכיוון בת-גלים) ובתחנת תל אביב מרכז (מקו 1 לכיוון חיפה). מכיוון שאין המדובר בהגבלת מהירות זמנית, אין מקומה בויזה, ומכיוון שאין כאן הגבלת מהירות בקטע גם לא מתאים כאן שלט מהירות סטנדרטי של הרכבת. כוונתי בשלוחות אטומות היא לאו דווקא לזנבות העיתוק בתחנות, שהיציאה מתוכן מוגנת בסימנורי עיתוק, אלא לשלוחות של ממש, כמו השלוחה לבתי הזיקוק בחיפה, שביציאה ממנה מותקן סימנור ראשי אדום/צהוב. ברור למה צריך כאן צהוב ולא ירוק (לפי ההסבר של היציאה מעקלתון למעלה) וברור למה לא מתאים כאן סימנור עיתוק, מפני שאין המדובר בתנועת עיתוק. דברי בהחלט לא קדושים, אפילו אם הייתי מומחה לאיתות (ואני ממש רחוק מזה עדיין) וגם בעבר טעיתי, ובוודאי אטעה בעתיד ואשמח כשיתקנו אותי. אני חושב שהסמנטיקה, הבדלי המינוח אותם הזכרת, חשובה כאן, אם מביאים בחשבון את המטרה של יצירת שפה משותפת בין עובדי הרכבת - במקרה זה אתתים/פקדים,מתכנני התנועה, אנשי תשתית ותקשורת, ואנשי התפעול בשטח - נהגים ופקחים. חשוב שאלו יבינו את צרכיהם וכוונותיהם של אלו, ושפה משותפת היא נדבך חשוב בכך.
 
סימנורים צהובים
תודה על הברכות איציק. למעשה, אני כבר עובד מן המניין ברכבת ישראל כבר יותר משנתיים (אפילו עדכנתי את הפרופיל שלי ב-'תפוז' בהתאם) כך שפעילותי בנושא היא ברובה כבר לא התנדבותית, זאת בניגוד ל-18 השנה שקמו לכך. דוגמאות לסימנור צהוב שאינו בכניסה לעקלתון יש רבות - כמובן שלכל כניסה לעקלתון יש גם יציאה ממנו, ובה יהיו רק אדום וצהוב. אני פוגש כזה די הרבה בתחנת חיפה מרכז (מקו 3 לכיוון בת-גלים) ובתחנת תל אביב מרכז (מקו 1 לכיוון חיפה). מכיוון שאין המדובר בהגבלת מהירות זמנית, אין מקומה בויזה, ומכיוון שאין כאן הגבלת מהירות בקטע גם לא מתאים כאן שלט מהירות סטנדרטי של הרכבת. כוונתי בשלוחות אטומות היא לאו דווקא לזנבות העיתוק בתחנות, שהיציאה מתוכן מוגנת בסימנורי עיתוק, אלא לשלוחות של ממש, כמו השלוחה לבתי הזיקוק בחיפה, שביציאה ממנה מותקן סימנור ראשי אדום/צהוב. ברור למה צריך כאן צהוב ולא ירוק (לפי ההסבר של היציאה מעקלתון למעלה) וברור למה לא מתאים כאן סימנור עיתוק, מפני שאין המדובר בתנועת עיתוק. דברי בהחלט לא קדושים, אפילו אם הייתי מומחה לאיתות (ואני ממש רחוק מזה עדיין) וגם בעבר טעיתי, ובוודאי אטעה בעתיד ואשמח כשיתקנו אותי. אני חושב שהסמנטיקה, הבדלי המינוח אותם הזכרת, חשובה כאן, אם מביאים בחשבון את המטרה של יצירת שפה משותפת בין עובדי הרכבת - במקרה זה אתתים/פקדים,מתכנני התנועה, אנשי תשתית ותקשורת, ואנשי התפעול בשטח - נהגים ופקחים. חשוב שאלו יבינו את צרכיהם וכוונותיהם של אלו, ושפה משותפת היא נדבך חשוב בכך.
חן...
האמת שמזמן לא נסעתי בקו איילון אך אתה מתכוון לומר שיש סימנורים שנדלקים בצבע צהוב ואני יוצא ללא מפלג??? אני חושב שיש פה שוב בעית סמנטיקה מכיוון שדיברנו על עקלתון והגדרת עקלתון היא קו שאליו ניתן להגיע ע"י מעבר על מפלג, כלומר לא קו ראשי. אני לא מכיר סימנור צהוב שנדלק לכיוון קו ראשי שביציאה לא עוברים על מפלג. אולי נגדיר זאת אחרת, סימנור צהוב ידלק בכניסה לתחנה/צומת או סימנור אתנעה כאשר על הנייד להחליף מסילה, כלומר עליו לעבור על מפלג/מסוט. הרי הגבלת המהירות לסימנור צהוב נובעת מהמעבר על המפלג ולא מסיבה אחרת. דבר נוסף, רשמת: "כמובן שלכל כניסה לעקלתון יש גם יציאה ממנו, ובה יהיו רק אדום וצהוב", אני לא בטוח למה התכוונת אבל ישנן הרבה תחנות שבהן נכנסים לעקלתון ויוצאים מקו ראשי או ההיפך, ולכן יכול להיות שתיכנס לתחנה עם סימנור צהוב ותצא עם ירוק. תגובתך...
 
חן...
האמת שמזמן לא נסעתי בקו איילון אך אתה מתכוון לומר שיש סימנורים שנדלקים בצבע צהוב ואני יוצא ללא מפלג??? אני חושב שיש פה שוב בעית סמנטיקה מכיוון שדיברנו על עקלתון והגדרת עקלתון היא קו שאליו ניתן להגיע ע"י מעבר על מפלג, כלומר לא קו ראשי. אני לא מכיר סימנור צהוב שנדלק לכיוון קו ראשי שביציאה לא עוברים על מפלג. אולי נגדיר זאת אחרת, סימנור צהוב ידלק בכניסה לתחנה/צומת או סימנור אתנעה כאשר על הנייד להחליף מסילה, כלומר עליו לעבור על מפלג/מסוט. הרי הגבלת המהירות לסימנור צהוב נובעת מהמעבר על המפלג ולא מסיבה אחרת. דבר נוסף, רשמת: "כמובן שלכל כניסה לעקלתון יש גם יציאה ממנו, ובה יהיו רק אדום וצהוב", אני לא בטוח למה התכוונת אבל ישנן הרבה תחנות שבהן נכנסים לעקלתון ויוצאים מקו ראשי או ההיפך, ולכן יכול להיות שתיכנס לתחנה עם סימנור צהוב ותצא עם ירוק. תגובתך...
עקלתונים
ההגדרה של עקלתון הוא שלוחה שמחוברת לקו הראשי משני קצותיה. כלומר, אם בתחנה מסוימת יש מצד אחד קו ראשי אחד ומצד שני שניים, אזי נכון הוא שניתן להכנס לעקלתון ולצאת ממנו לקו הראשי (כנ"ל לגבי כל מספר שונה של כניסות ויציאות מהתחנה) ואז מה שאמרתי לגבי כניסה ויציאה מעקלתון הוא שגוי, כמובן. אתה צודק כמובן שהסימנור הצהוב הוא לפני המפלג שמחבר את קו 1 בתחנת תל אביב מרכז אל הקו הראשי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה