תמונות של רכבות במעבר

מצב
הנושא נעול.
מספרי קטרים ורכבות

8 רכבת 757 עוברת
לפנינו...
מספרי קטרים ורכבות
העובדה שקטר בעל מספר מסוים מניע את הרכבת לא אומרת שהזיהוי של אותה רכבת הוא אותו קטר. כלומר, אם בראש הרכבת נמצא קטר 757, אין זה אומר שמדובר ברכבת 757. ברכבת ישראל, כמו ברוב חברות הרכבת המסודרות בעולם, יש מספרי ציוד (קטרים, קרונות, קרונועים, מנופים וכיו"ב) ומספרי נסיעות (מה שמכונה בארץ 'מספרי רכבות'). אין הכרח שבנסיעה מסוימת (למשל 'רכבת 65') ישתתף בכל יום אותו ציוד - היום יכול להיות קטר 757 וקרון ניהוג 302, מחר קטר 742 וקרון ניהוג 304 ומחרתיים ארבעה מערכי קרונוע IC3, לדוגמה. באותו יום גם יכול להיות, ואף סביר, שציוד מסוים יבצע מספר נסיעות - למשל, קטר JT42BW מסוים, לדוגמה קטר 757 שצילמת, יכול להפעיל ביום אחד את כל הרכבות הבאות: 2907, 244, 1245, 1216, 217, 222, 223 ו-228 ולמחרת יהיה זה בכלל קטר מספר 763 שיבצע את אותן נסיעות.
 
לצופה מהצד זה הפרט הבולט ביותר

מספרי קטרים ורכבות
העובדה שקטר בעל מספר מסוים מניע את הרכבת לא אומרת שהזיהוי של אותה רכבת הוא אותו קטר. כלומר, אם בראש הרכבת נמצא קטר 757, אין זה אומר שמדובר ברכבת 757. ברכבת ישראל, כמו ברוב חברות הרכבת המסודרות בעולם, יש מספרי ציוד (קטרים, קרונות, קרונועים, מנופים וכיו"ב) ומספרי נסיעות (מה שמכונה בארץ 'מספרי רכבות'). אין הכרח שבנסיעה מסוימת (למשל 'רכבת 65') ישתתף בכל יום אותו ציוד - היום יכול להיות קטר 757 וקרון ניהוג 302, מחר קטר 742 וקרון ניהוג 304 ומחרתיים ארבעה מערכי קרונוע IC3, לדוגמה. באותו יום גם יכול להיות, ואף סביר, שציוד מסוים יבצע מספר נסיעות - למשל, קטר JT42BW מסוים, לדוגמה קטר 757 שצילמת, יכול להפעיל ביום אחד את כל הרכבות הבאות: 2907, 244, 1245, 1216, 217, 222, 223 ו-228 ולמחרת יהיה זה בכלל קטר מספר 763 שיבצע את אותן נסיעות.
לצופה מהצד זה הפרט הבולט ביותר
 
נכון מאוד

לצופה מהצד זה הפרט הבולט ביותר
נכון מאוד
אכן, למי שמסתכל על הרכבת הזו ברור שהקטר הוא מספר 757. השאלה שלי היא האם ניתן להסיק מזה שזו 'רכבת 757'? האם יש בכלל משמעות למסקנה הזאת, או שבמקרה זה ניתן היה לכתוב 'רכבת מו-דו בהובלת קטר 757' או 'קטר 742 דוחף מערך קומתיים'? האם זה יהיה יותר מדויק ופחות מטעה? השאלה עולה ומציקה מפני שרבים מקוראי הפורום דווקא כן מתעניינים ומבינים במספרי רכבות, עם או בלי קשר למספרי ציוד, במיוחד עכשיו כשרוב המספרים האלו מתפרסמים בגלוי בלוח הזמנים הציבורי של רכבת ישראל. לכן אני מציע שננסה 'ליישר קו' ולפעול בשיתוף פעולה הגיוני, לטובת כל המשתתפים, המתעניינים יותר או פחות.
 
מספרי רכבות,או קטרים-סטים ?

נכון מאוד
אכן, למי שמסתכל על הרכבת הזו ברור שהקטר הוא מספר 757. השאלה שלי היא האם ניתן להסיק מזה שזו 'רכבת 757'? האם יש בכלל משמעות למסקנה הזאת, או שבמקרה זה ניתן היה לכתוב 'רכבת מו-דו בהובלת קטר 757' או 'קטר 742 דוחף מערך קומתיים'? האם זה יהיה יותר מדויק ופחות מטעה? השאלה עולה ומציקה מפני שרבים מקוראי הפורום דווקא כן מתעניינים ומבינים במספרי רכבות, עם או בלי קשר למספרי ציוד, במיוחד עכשיו כשרוב המספרים האלו מתפרסמים בגלוי בלוח הזמנים הציבורי של רכבת ישראל. לכן אני מציע שננסה 'ליישר קו' ולפעול בשיתוף פעולה הגיוני, לטובת כל המשתתפים, המתעניינים יותר או פחות.
מספרי רכבות,או קטרים-סטים ?
ראשית אני בדעה שיש לציין תמיד את מספר הרכבת כפי שמצוין היום בלוח המיסחרי לנוסעים ופעם היה מספר תפעולי לשימוש פנימי של הרכבת כלומר:אם צולמה רכבת מסויימת יש לרשום את מספרה התפעולי תחילה ולאחר מכן ובעדיפות שניה את מספר הקטר או הסט(קרונוע-IC3). כי אכן "סתם" מספר קטר אינו אומר לי ולרבים מחברי הפורום כלום אין בציון מספר קטר מלהעיד על השעה שצולם, מוצא ויעד הרכבת . ואפילו חבר שאינו מדקלם את מספרי הרכבת בשנתו..ידע לפי המספר לעיין בלו"ז ולהבין על מה מדובר ובמדויק. האם זה מקובל עליך ועל שאר חברי הפורום?שנית כיצד ידע הצלם האלמוני לרשום מספר רכבת שאינה מובילה נוסעים כלומר מערך ריק שמספרו מתחיל ב2 אך אינו מוכר לציבור הרחב או כיצד ירשם מספר של קטר בודד ללא רכבת רתומה שסימנה מתחיל ב 3 או מספרה של רכבת משא? האם במקרה זה יהיה הצלם פטור מציון מספרה של הרכבת וציון השעה מספק?האם יש בידך פתרון שמקובל על צלמי הפורום?
 

fireman

New member
מעולם לא עניין אותי מספר הרכבת

מספרי רכבות,או קטרים-סטים ?
ראשית אני בדעה שיש לציין תמיד את מספר הרכבת כפי שמצוין היום בלוח המיסחרי לנוסעים ופעם היה מספר תפעולי לשימוש פנימי של הרכבת כלומר:אם צולמה רכבת מסויימת יש לרשום את מספרה התפעולי תחילה ולאחר מכן ובעדיפות שניה את מספר הקטר או הסט(קרונוע-IC3). כי אכן "סתם" מספר קטר אינו אומר לי ולרבים מחברי הפורום כלום אין בציון מספר קטר מלהעיד על השעה שצולם, מוצא ויעד הרכבת . ואפילו חבר שאינו מדקלם את מספרי הרכבת בשנתו..ידע לפי המספר לעיין בלו"ז ולהבין על מה מדובר ובמדויק. האם זה מקובל עליך ועל שאר חברי הפורום?שנית כיצד ידע הצלם האלמוני לרשום מספר רכבת שאינה מובילה נוסעים כלומר מערך ריק שמספרו מתחיל ב2 אך אינו מוכר לציבור הרחב או כיצד ירשם מספר של קטר בודד ללא רכבת רתומה שסימנה מתחיל ב 3 או מספרה של רכבת משא? האם במקרה זה יהיה הצלם פטור מציון מספרה של הרכבת וציון השעה מספק?האם יש בידך פתרון שמקובל על צלמי הפורום?
מעולם לא עניין אותי מספר הרכבת
כפי שזה מופיע בלו"ז.....למען האמת אני לא זוכר מתי הייתה הפעם האחרונה שהחזקתי ביד לו"ז של הרכבת.
 
מספרי רכבות ומספרי ציוד

מספרי רכבות,או קטרים-סטים ?
ראשית אני בדעה שיש לציין תמיד את מספר הרכבת כפי שמצוין היום בלוח המיסחרי לנוסעים ופעם היה מספר תפעולי לשימוש פנימי של הרכבת כלומר:אם צולמה רכבת מסויימת יש לרשום את מספרה התפעולי תחילה ולאחר מכן ובעדיפות שניה את מספר הקטר או הסט(קרונוע-IC3). כי אכן "סתם" מספר קטר אינו אומר לי ולרבים מחברי הפורום כלום אין בציון מספר קטר מלהעיד על השעה שצולם, מוצא ויעד הרכבת . ואפילו חבר שאינו מדקלם את מספרי הרכבת בשנתו..ידע לפי המספר לעיין בלו"ז ולהבין על מה מדובר ובמדויק. האם זה מקובל עליך ועל שאר חברי הפורום?שנית כיצד ידע הצלם האלמוני לרשום מספר רכבת שאינה מובילה נוסעים כלומר מערך ריק שמספרו מתחיל ב2 אך אינו מוכר לציבור הרחב או כיצד ירשם מספר של קטר בודד ללא רכבת רתומה שסימנה מתחיל ב 3 או מספרה של רכבת משא? האם במקרה זה יהיה הצלם פטור מציון מספרה של הרכבת וציון השעה מספק?האם יש בידך פתרון שמקובל על צלמי הפורום?
מספרי רכבות ומספרי ציוד
חשוב להדגיש שכפי במצטייר בפורום בשנים האחרונות, יש כאלו שמתעניינים רק בזיהוי הציוד, יש כאלו שיותר מעניין אותם זיהוי הפעילות (מספר הרכבת) ויש כאלו, כמוני, ששמחים לדעת את שניהם, גם אם זה לא ממש עוזר להם כרגע. וכמובן, שיש את מי שהנתונים האלו בכלל לא מעניינים אותו. לכן, ההצעה שלי היא לכתוב רק את מה שיודעים בודאות, ואם יש משהו שלא בטוחים לגביו ורוצים לכתוב בכל זאת, רושמים לידו שלא בטוחים לגביו. דרך אגב, זו ההמלצה שלי לא רק לגבי קטרים ורכבות, אלא לגבי כל דבר שכותבים בפורום ובאופן פומבי בכלל, והלואי שגם הפוליטקאים והעיתונאים היו נוקטים בגישה זו. כך נתמודד גם עם מצבים לא ודאים, כמו מערכים ריקים (2xxx), קטרים בודדים (3xxx), רכבות משא (8XX, 9XX) ורכבות מיוחדות (8XXX) וגם עם רכבות מאחרות, שפשוט קשה לומר לגביהן מה מספרן בלי לדעת מתי היו אמורות לצאת. (( דרך אגב, מספר הרכבת מלוח הזמנים התפעולי הוא זהה למספר הרכבת המופיע בלוח הזמנים המסחרי, כלומר הציבורי, של רכבת ישראל ואין 'מספר תפעולי' נוסף ))
 

easyn

New member
זמני צילום

נכון מאוד
אכן, למי שמסתכל על הרכבת הזו ברור שהקטר הוא מספר 757. השאלה שלי היא האם ניתן להסיק מזה שזו 'רכבת 757'? האם יש בכלל משמעות למסקנה הזאת, או שבמקרה זה ניתן היה לכתוב 'רכבת מו-דו בהובלת קטר 757' או 'קטר 742 דוחף מערך קומתיים'? האם זה יהיה יותר מדויק ופחות מטעה? השאלה עולה ומציקה מפני שרבים מקוראי הפורום דווקא כן מתעניינים ומבינים במספרי רכבות, עם או בלי קשר למספרי ציוד, במיוחד עכשיו כשרוב המספרים האלו מתפרסמים בגלוי בלוח הזמנים הציבורי של רכבת ישראל. לכן אני מציע שננסה 'ליישר קו' ולפעול בשיתוף פעולה הגיוני, לטובת כל המשתתפים, המתעניינים יותר או פחות.
זמני צילום
מצלמות דיגיטליות מטביעות על הקובץ את תאריך ושעת הצילום. בהנחה ששמואל טרח לכוון את התאריך והשעה במצלמה שלו, אז התמונות צולמו ביום ו' 21.04.06. הרכבת הראשונה יצאה מחיפה בת-גלים ב11:41 לכיוון צפון ולכן סביר שהיא רכבת 6145 והרכבת השניה הגיעה ב11:43 לחיפה בת-גלים מכיוון צפון ולכן סביר שזאת רכבת 6173.
 
זיהוי פעילות רכבות

זמני צילום
מצלמות דיגיטליות מטביעות על הקובץ את תאריך ושעת הצילום. בהנחה ששמואל טרח לכוון את התאריך והשעה במצלמה שלו, אז התמונות צולמו ביום ו' 21.04.06. הרכבת הראשונה יצאה מחיפה בת-גלים ב11:41 לכיוון צפון ולכן סביר שהיא רכבת 6145 והרכבת השניה הגיעה ב11:43 לחיפה בת-גלים מכיוון צפון ולכן סביר שזאת רכבת 6173.
זיהוי פעילות רכבות
לא בדקתי, אבל אני מניח שבדקת כראוי ושאתה צודק. זאת כמובן בהנחה שלא היו איחורים משמעותיים באותה עת באחד הכיוונים או בשניהם - לפני שבועיים צילמתי רכבת מסוימת בחיפה כמה דקות אחרי שזאת שאחריה היתה אמורה לעבור באותו מקום...
 

easyn

New member
איחורים

זיהוי פעילות רכבות
לא בדקתי, אבל אני מניח שבדקת כראוי ושאתה צודק. זאת כמובן בהנחה שלא היו איחורים משמעותיים באותה עת באחד הכיוונים או בשניהם - לפני שבועיים צילמתי רכבת מסוימת בחיפה כמה דקות אחרי שזאת שאחריה היתה אמורה לעבור באותו מקום...
איחורים
מה שאתה אומר נכון, אבל 21.4.06 היה יום ו', יום שבד"כ אין בו איחורים משמעותיים ותנועת הרכבות דלילה יחסית.
 
המצלמות עם זמן אמת

זמני צילום
מצלמות דיגיטליות מטביעות על הקובץ את תאריך ושעת הצילום. בהנחה ששמואל טרח לכוון את התאריך והשעה במצלמה שלו, אז התמונות צולמו ביום ו' 21.04.06. הרכבת הראשונה יצאה מחיפה בת-גלים ב11:41 לכיוון צפון ולכן סביר שהיא רכבת 6145 והרכבת השניה הגיעה ב11:43 לחיפה בת-גלים מכיוון צפון ולכן סביר שזאת רכבת 6173.
המצלמות עם זמן אמת
 
אכן כך הדבר

זמני צילום
מצלמות דיגיטליות מטביעות על הקובץ את תאריך ושעת הצילום. בהנחה ששמואל טרח לכוון את התאריך והשעה במצלמה שלו, אז התמונות צולמו ביום ו' 21.04.06. הרכבת הראשונה יצאה מחיפה בת-גלים ב11:41 לכיוון צפון ולכן סביר שהיא רכבת 6145 והרכבת השניה הגיעה ב11:43 לחיפה בת-גלים מכיוון צפון ולכן סביר שזאת רכבת 6173.
אכן כך הדבר
התמונה של הרכבת היוצאת מתחנת "בת-גלים" צולמה ב-יום שישי ‏21 ‏אפריל ‏2006, ‎‏11:39:56 במדויק !
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה