שמואל וולף
New member
תמונות של רכבות במעבר
תמונות של רכבות במעבר
רחוב חיל הים בחיפה.
תמונות של רכבות במעבר
רחוב חיל הים בחיפה.
מבט על תחנת כרמלתמונות של רכבות במעבר
רחוב חיל הים בחיפה.
2 מבט על תחנת בת גליםתמונות של רכבות במעבר
רחוב חיל הים בחיפה.
3 רכבת 757 בתחנת בת גליםתמונות של רכבות במעבר
רחוב חיל הים בחיפה.
4 רכבת 757 לפני היציאהתמונות של רכבות במעבר
רחוב חיל הים בחיפה.
5 מחסום הוּרַד במעבר לבת גליםתמונות של רכבות במעבר
רחוב חיל הים בחיפה.
6 שלט אזהרהתמונות של רכבות במעבר
רחוב חיל הים בחיפה.
7 קטר 757תמונות של רכבות במעבר
רחוב חיל הים בחיפה.
8 רכבת 757 עוברתתמונות של רכבות במעבר
רחוב חיל הים בחיפה.
מספרי קטרים ורכבות8 רכבת 757 עוברת
לפנינו...
לצופה מהצד זה הפרט הבולט ביותרמספרי קטרים ורכבות
העובדה שקטר בעל מספר מסוים מניע את הרכבת לא אומרת שהזיהוי של אותה רכבת הוא אותו קטר. כלומר, אם בראש הרכבת נמצא קטר 757, אין זה אומר שמדובר ברכבת 757. ברכבת ישראל, כמו ברוב חברות הרכבת המסודרות בעולם, יש מספרי ציוד (קטרים, קרונות, קרונועים, מנופים וכיו"ב) ומספרי נסיעות (מה שמכונה בארץ 'מספרי רכבות'). אין הכרח שבנסיעה מסוימת (למשל 'רכבת 65') ישתתף בכל יום אותו ציוד - היום יכול להיות קטר 757 וקרון ניהוג 302, מחר קטר 742 וקרון ניהוג 304 ומחרתיים ארבעה מערכי קרונוע IC3, לדוגמה. באותו יום גם יכול להיות, ואף סביר, שציוד מסוים יבצע מספר נסיעות - למשל, קטר JT42BW מסוים, לדוגמה קטר 757 שצילמת, יכול להפעיל ביום אחד את כל הרכבות הבאות: 2907, 244, 1245, 1216, 217, 222, 223 ו-228 ולמחרת יהיה זה בכלל קטר מספר 763 שיבצע את אותן נסיעות.
נכון מאודלצופה מהצד זה הפרט הבולט ביותר
מספרי רכבות,או קטרים-סטים ?נכון מאוד
אכן, למי שמסתכל על הרכבת הזו ברור שהקטר הוא מספר 757. השאלה שלי היא האם ניתן להסיק מזה שזו 'רכבת 757'? האם יש בכלל משמעות למסקנה הזאת, או שבמקרה זה ניתן היה לכתוב 'רכבת מו-דו בהובלת קטר 757' או 'קטר 742 דוחף מערך קומתיים'? האם זה יהיה יותר מדויק ופחות מטעה? השאלה עולה ומציקה מפני שרבים מקוראי הפורום דווקא כן מתעניינים ומבינים במספרי רכבות, עם או בלי קשר למספרי ציוד, במיוחד עכשיו כשרוב המספרים האלו מתפרסמים בגלוי בלוח הזמנים הציבורי של רכבת ישראל. לכן אני מציע שננסה 'ליישר קו' ולפעול בשיתוף פעולה הגיוני, לטובת כל המשתתפים, המתעניינים יותר או פחות.
מעולם לא עניין אותי מספר הרכבתמספרי רכבות,או קטרים-סטים ?
ראשית אני בדעה שיש לציין תמיד את מספר הרכבת כפי שמצוין היום בלוח המיסחרי לנוסעים ופעם היה מספר תפעולי לשימוש פנימי של הרכבת כלומר:אם צולמה רכבת מסויימת יש לרשום את מספרה התפעולי תחילה ולאחר מכן ובעדיפות שניה את מספר הקטר או הסט(קרונוע-IC3). כי אכן "סתם" מספר קטר אינו אומר לי ולרבים מחברי הפורום כלום אין בציון מספר קטר מלהעיד על השעה שצולם, מוצא ויעד הרכבת . ואפילו חבר שאינו מדקלם את מספרי הרכבת בשנתו..ידע לפי המספר לעיין בלו"ז ולהבין על מה מדובר ובמדויק. האם זה מקובל עליך ועל שאר חברי הפורום?שנית כיצד ידע הצלם האלמוני לרשום מספר רכבת שאינה מובילה נוסעים כלומר מערך ריק שמספרו מתחיל ב2 אך אינו מוכר לציבור הרחב או כיצד ירשם מספר של קטר בודד ללא רכבת רתומה שסימנה מתחיל ב 3 או מספרה של רכבת משא? האם במקרה זה יהיה הצלם פטור מציון מספרה של הרכבת וציון השעה מספק?האם יש בידך פתרון שמקובל על צלמי הפורום?
מספרי רכבות ומספרי ציודמספרי רכבות,או קטרים-סטים ?
ראשית אני בדעה שיש לציין תמיד את מספר הרכבת כפי שמצוין היום בלוח המיסחרי לנוסעים ופעם היה מספר תפעולי לשימוש פנימי של הרכבת כלומר:אם צולמה רכבת מסויימת יש לרשום את מספרה התפעולי תחילה ולאחר מכן ובעדיפות שניה את מספר הקטר או הסט(קרונוע-IC3). כי אכן "סתם" מספר קטר אינו אומר לי ולרבים מחברי הפורום כלום אין בציון מספר קטר מלהעיד על השעה שצולם, מוצא ויעד הרכבת . ואפילו חבר שאינו מדקלם את מספרי הרכבת בשנתו..ידע לפי המספר לעיין בלו"ז ולהבין על מה מדובר ובמדויק. האם זה מקובל עליך ועל שאר חברי הפורום?שנית כיצד ידע הצלם האלמוני לרשום מספר רכבת שאינה מובילה נוסעים כלומר מערך ריק שמספרו מתחיל ב2 אך אינו מוכר לציבור הרחב או כיצד ירשם מספר של קטר בודד ללא רכבת רתומה שסימנה מתחיל ב 3 או מספרה של רכבת משא? האם במקרה זה יהיה הצלם פטור מציון מספרה של הרכבת וציון השעה מספק?האם יש בידך פתרון שמקובל על צלמי הפורום?
זמני צילוםנכון מאוד
אכן, למי שמסתכל על הרכבת הזו ברור שהקטר הוא מספר 757. השאלה שלי היא האם ניתן להסיק מזה שזו 'רכבת 757'? האם יש בכלל משמעות למסקנה הזאת, או שבמקרה זה ניתן היה לכתוב 'רכבת מו-דו בהובלת קטר 757' או 'קטר 742 דוחף מערך קומתיים'? האם זה יהיה יותר מדויק ופחות מטעה? השאלה עולה ומציקה מפני שרבים מקוראי הפורום דווקא כן מתעניינים ומבינים במספרי רכבות, עם או בלי קשר למספרי ציוד, במיוחד עכשיו כשרוב המספרים האלו מתפרסמים בגלוי בלוח הזמנים הציבורי של רכבת ישראל. לכן אני מציע שננסה 'ליישר קו' ולפעול בשיתוף פעולה הגיוני, לטובת כל המשתתפים, המתעניינים יותר או פחות.
זיהוי פעילות רכבותזמני צילום
מצלמות דיגיטליות מטביעות על הקובץ את תאריך ושעת הצילום. בהנחה ששמואל טרח לכוון את התאריך והשעה במצלמה שלו, אז התמונות צולמו ביום ו' 21.04.06. הרכבת הראשונה יצאה מחיפה בת-גלים ב11:41 לכיוון צפון ולכן סביר שהיא רכבת 6145 והרכבת השניה הגיעה ב11:43 לחיפה בת-גלים מכיוון צפון ולכן סביר שזאת רכבת 6173.
איחוריםזיהוי פעילות רכבות
לא בדקתי, אבל אני מניח שבדקת כראוי ושאתה צודק. זאת כמובן בהנחה שלא היו איחורים משמעותיים באותה עת באחד הכיוונים או בשניהם - לפני שבועיים צילמתי רכבת מסוימת בחיפה כמה דקות אחרי שזאת שאחריה היתה אמורה לעבור באותו מקום...
המצלמות עם זמן אמתזמני צילום
מצלמות דיגיטליות מטביעות על הקובץ את תאריך ושעת הצילום. בהנחה ששמואל טרח לכוון את התאריך והשעה במצלמה שלו, אז התמונות צולמו ביום ו' 21.04.06. הרכבת הראשונה יצאה מחיפה בת-גלים ב11:41 לכיוון צפון ולכן סביר שהיא רכבת 6145 והרכבת השניה הגיעה ב11:43 לחיפה בת-גלים מכיוון צפון ולכן סביר שזאת רכבת 6173.
אכן כך הדברזמני צילום
מצלמות דיגיטליות מטביעות על הקובץ את תאריך ושעת הצילום. בהנחה ששמואל טרח לכוון את התאריך והשעה במצלמה שלו, אז התמונות צולמו ביום ו' 21.04.06. הרכבת הראשונה יצאה מחיפה בת-גלים ב11:41 לכיוון צפון ולכן סביר שהיא רכבת 6145 והרכבת השניה הגיעה ב11:43 לחיפה בת-גלים מכיוון צפון ולכן סביר שזאת רכבת 6173.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.