תמיד בסרטים של אלן פארקר

תמיד בסרטים של אלן פארקר

תמיד בסרטים של אלן פארקר ('קומיטמנטס' ו'האפר של אנג'לה', למשל) ובסרטים אחרים העוסקים במעמד הפועלים ובמעמדות הנמוכים באירלנד- רואים משפחות עם המון ילדים. מה זה המון- כמו בבני ברק! כמו במאה שערים! אז למי שמכיר את אירלנד של השכונות האפורות: האם זה באמת ככה אצל האירים- לפחות הקתולים?! כי בספרד- המאד קתולית על אף כל השואו אוף המתירני- כבר כמעט לא רואים זוגות ספרדים עם יותר מילד אחד, מקסימום שניים. רק לחברי הסקטה הקתולית הרדיקלית 'אופוס דיי' יש הרבה ילדים. אז- האם אלן פארקר מגזים את המציאות?!
 

אירילה

New member
התייחסות לגבי אפרה של אנג'לה

הסרט מתאר את חיי האירים הקתולים תחת השלטון הבריטי , אלן פארקר בה להראות את סבלם של האירים תחת שלטון זה שהביא על האירים את העוני הנורא בעקבות הרעב הגדול שהיה באירלנד בשלהי המאה ה 19 וגרם לאירים להגר לאמריקה. אצל האירים הקתולים הפלות לא באו בחשבון ולכן היה ריבוי בילודה ,ריבוי ילודה ועוני ,כמו בבני ברק זו קצת הגזמה , אבל עדיין היו הרבה ילדים. אגב בסרט אנג'לה גרה בלימריק שבמחוז שאנון ולימריק חולקה ע"י האנגלים לשניים ,חלק אירי וחלק אנגלי כשנהר השאנון מפריד ביניהם ,מין יצירת גטו ,צפיפות אוכלוסין במקום קטן וסקס מביא ילודה רבה , כאמור במיוחד כשההפלות היו אסורות. שם הסופר של הסיפור הוא פרנק מק''קורט.
 

jonbaum

New member
לא נכון

הסופר פרנק מק'קורט נולד ב-1930 בניו יורק והמשפחה חזרה לאירלנד ב-1934, ומשם מתחיל הסיפור של החיים האומללים שלהם בלימריק. אירלנד הפכה למדינה עצמאית ב-1922, ככה שאין קשר לשלטון הבריטי. הם היו עניים כי האבא שלו היה עצלן ואלכוהוליסט ולא הצליח להחזיק עבודה נורמלית. בזמן מלחמת העולם השניה האבא עבר לאנגליה לעבוד במפעל תחמושת (כמו שעשו הרבה אירים) אבל הוא לא טרח לשלוח כסף למשפחה שלו. לא בהכל צריך להאשים את הבריטים..... אכן באירלנד היו משפחות גדולות. לאבא של אשתי היו 9 אחים ואחיות, אבל שנים מתו בילדות והם נשארו 8 ילדים במשפחה.
 

אירילה

New member
אני מביא את הרקע לסרט ,לא את תוכנו

מה שכתבת נכון , אבל הרעב הגדול הוא זה שגרם לעוני ולהגירה ,ומי הביא את הרעב הגדול לאסון? האנגלים שדגלו בסחר החופשי ולא סייעו לאירים. אז אני לא סותר את העלילה ,אלא מביא את הרקע בעקבות מה....
 

jonbaum

New member
זה אולי מה שהתכוונת אבל לא מה שכתבת

אני מצטט: "הסרט מתאר את חיי האירים הקתולים תחת השלטון הבריטי" אגב, לאו דווקא במקרה הזה, אבל באופן כללי האירים חזקים בלהאשים אחרים בבעיות שלהם (כולל המפולת הכלכלית של ימינו).
 
אני חושבת שזה בכל זאת אולי במגמת שינוי

כלומר, אם אני לרגע עושה סטטיסטיקה מהירה של החברים שלי פה, שבאים ממגוון של רקעים (עיר, כפר, חור באמצע שומקום, ממשפחות של אקדמאים, אמנים, איכרים ונהגי דחפורים..) לרובם יש משפחות מורחבות ענקיות, כלומר לדור ההורים יש המון אחים ואחיות, אבל מבחינת הדור שלי (20ים 30ים) יש גיוון בין בחורים עם 10 אחים ואחיות, דרך 3 או 4 אחים ואפילו כמה בלי אחים או אחיות בכלל. מה שכן, כמישהי שגרה בליברטיז (שכונה אפורה למדי, שדווקא לא רע לגור בה), למדתי לזהות למי יהיו כנראה 6-10 ילדים, כי אם בגיל 16 את כבר דוחפת עגלה ברחוב באמצע היום במקום בית ספר/עבודה..
 
למעלה