תמצית השבוע - זית - OLIVE

Balancedflow

New member
תמצית השבוע - זית - OLIVE

אז ככה- המון זמן לא הכרנו תמציות חדשות, ולא יכולתי להתעלם מט"ו בשבט, שחל היום - ראש השנה לאילנות. בחרתי הפעם בתמצית הזית - א. כי בחורף אנחנו רואים הרבה פעמים מצבים שהתמצית הזו מאוד עוזרת להתמודדות איתם, ו- ב. כי הזית הוא סמל בעיני לארץ שלנו, ולשלום שאני חושבת שכולנו שואפים אליו...(במיוחד כשאנחנו יום לפני בחירות) אז היום נתעסק בסימפטומים הפיזיים שבהם מטפלת התמצית - ירידה בתפקוד המערכת החיסונית כתוצאה מעייפות, שפעות, דלקות וכל סממן אחר אשר מעיד על עייפות ותשישות. מצב זה עלול לנבוע מהתמודדות ארוכה עם סבל, גופני או נפשי, ממחסור חמור בשעות שינה וכדומה. התמצית מסייעת גם במקרים בהם האדם מתאושש ממחלה קשה, ו"מתמכר" לתחושת התשישות. במהלך השבוע נכיר עוד אספקטים של התמצית, ובינתיים - חג שמח
 

Balancedflow

New member
עוד קצת על הזית - OLIVE - ../images/Emo114.gif

כל אחד מאיתנו מגיע לעולם עם פוטנציאל אנרגטי מסוים, והמודעות שלנו, משפיעה על ניצול האנרגיה הבסיסית שלנו. רגשות מוקצנים כמו עצב מתמשך מחד או שמחה מוקצנת מאידך, גורמים לנו לבזבז אנרגיה. הזית נותן לנו מיקוד אנרגטי - בתקופות של עבודה קשה, חוסר שינה, אחרי לידה, בזמן מחלה, וכו"ב, אנחנו מבזבזים המון אנרגיה ומגיעים למצבים של תשישות נפשית ופיזית. תמצית הזית, נותנת לנו את האנרגיה להתמודדות, היא מחברת אותנו למודעות העמוקה ומראה לנו איך לנצל את האנרגיה שלנו בצורה הכי יעילה.
 

Balancedflow

New member
"חוסר עניין בהווה"

כך הגדיר ד"ר באך את הקטגוריה אליה משתייכות התמציות - Clematis Honeysuckle, Wild Rose, White Chestnut, Mustard ו-Chestnut Bud במצב שמתארת תמצית הזית, ה- NIND כבר עייף, ומרוקן ממשאבים. במצב כזה התשישות מערערת את היסודות של האדם, הרוח שלו נשאבת למקום מאוד נמוך. בהתמודדות עם חיי היום יום האור בקצה המנהרה כמעט ולא נראה, האדם לא בטוח בכלל ביכולתו להגיע לאיזשהו הישג. הוא פזור דעת, אדיש, לא אכפתי, ומרגיש תשישות ורצון עז להעביר את זמנו בשינה. במצב כזה גם האינטרקציה עם הסביבה נפגעת, האדם לא מביע עניין בכל הנעשה עם סביבתו הקרובה, ברגשות או בתחושות שלהם, ניכר אובדן של התרגשות, של שמחה, התלהבות. תמצית הזית מחזירה את תחושת החיים, את החיות הפנימית, היא ממלאה את המשאבים.
 
למעלה