"תן לי תפוח"- התחנן הילד בפני הירקן

"תן לי תפוח"- התחנן הילד בפני הירקן

חיים גולדברג - מפתח העיר. לפעמים אתה נקלע לסיטואציה מוזרה, שאלמלא היית נוכח בה, לא היית מאמין שזה אכן קרה. וזה קרה לי, בנוכחותי. ומעשה שהיה כך היה. ביום חמישי שעבר, נכנסתי לירקן לקנות סל ירקות ופירות לכבוד שבת המלכה. בעודי עומד בתור לעריכת החשבון נכנס ילד חמוד שניכר בו כי הוא בן לאחד האברכים באזור שבו אני גר. הוא פנה לירקן בבקשה תמימה: "תן לי תפוח". ענה לו הירקן: "לך הביתה ותאכל". השיב הילד: "אבל אין לי בבית תפוח...". "אז תקנו", ענה לו הירקן בחוסר סבלנות בולטת. הילד התמים המשיך בשלו: "אבל אמא אמרה שיותר אין לנו כסף לקנות ירקות, רק ללחם וחלב". לדו שיח תמים שכזה של ילד חמד עם ירקן מצוי לא פיללתי. קניתי לילד כמה תפוחים על חשבוני, גם הירקן הוסיף לו עוד כמה פירות לסל. שיהיה לשבת. זו המציאות הכואבת. אלו פניך מדינת ישראל שממשלתה המיטה על תושביה תוכנית כלכלית קולקלת, שהניזוקים העיקריים ממנה הן דווקא השכבות החלשות. הירקן סיפר לי שאלו מעשים בכל יום. יהודים התעוררו: אברכים מגיעים לחרפת רעב.
 
../images/Emo51.gif על המילים החמות ../images/Emo140.gif

כתבתי תגובה ארוכה (כנראה ארוכה מדי)
לגבי הסיפור עם התפוח, אבל משום מה נתקע ולא עלה ואז נמחק לי הכל. עכשיו אני צריכה כבר לצאת אבל אני מבטיחה להגיב כי יש לי הרבה מה להגיב לסיפור הזה. אני אשמח לקרוא תגובות שלכם לסיפור (לא ברור לי אם זה סיפור או מקרה שקרה, אך בהחלט יכול לקרות במציאות העגומה של ימינו).
 
../images/Emo10.gif לצערי אני מאמינה שזה סיפור....

נכון למרות שלא הייתי נוכחת בחנות וזה
עצוב ,מאוד עצוב.......
 
ודאי שעצוב

עצוב שמצפים מהציבור לקבל על עצמו אחריות למצב הזה, בעוד מי שבאמת אשם הוא אביו של הילד (אברך לפי הסיפור) שאינו מוכן לצאת לעבודה אלא מעדיף ללמוד על פני אוכל לילדיו. למה רק לי צריך להיות עצוב? שאביו של הילד יקח אחריות. זו התעללות בילדים לגדל אותם בעוני מבחירה.
 
למעלה