תנודות לא לינאריות של מטוטלת

Itay242

New member
תנודות לא לינאריות של מטוטלת

היי אנשים. בתור פרוייקט לפיזיקה דרך האוניברסיטה (אני תלמיד י"ב), אני (וחברים) צריכים למצוא חומר בנושא של תנודות לא לינאריות של מטוטלת, ועל כך שמעבר לזווית סטייה מסויימת זמן המחזור משתנה ונהיה תלוי באורך החוט ובמסה. (זה מזכרון אז אולי זה לא כל כך מדוייק). אם יש לכם קישורים, מאמרים, טקסטים, או אפילו אם בא לכם להסביר בעצמכם תרגישו חופשי, כל עזרה מוערכת. תודה :)
 

dudmel

New member
אתה מתכוון למטוטלת פיסיקלית לעומת מתמטית?

אם כן, תוכל למצוא בקלות חומר באינטרנט... אם אתה מעוניין יש לי דו"ח מעבדה בנושא. הדו"ח בסיסי מאוד במונחים אקדמיים (מהקורס מעבדה בפיסיקה של שנה א'), אבל בכל זאת מערב די הרבה מושגים ופיתוחים מתמטיים שלא נלמדים בתיכון. שלח מסר עם כתובת מייל אם אתה רוצה.
 

Rus Almighty

New member
לדעתי הוא התכוון

למטוטלת בזוויות גדולות, כאשר המשוואה הדיפרינציאלית לא לינארית כי לא משתמשים בקירוב של: sinx =x=tan x
 

Itay242

New member
כן...

יש לי הרגשה שAlmighty צודק, אני חושב שמה שהוא אמר זה בידיוק הנושא שאנחנו צריכים להתמקד בו. השאלה זה איפה למצוא את החומר הזה? וdudmel, עוד לא היה לי זמן לעבור על כל החומר ששלחת לי, אתה חושב שהוא עדיין מתאים?
 

אמִיר

New member
לא בטוח

נראה לי (אחרי חישוב מהיר) שגם במקרה שבו לא עושים קירובים לזויות קטנות עדיין אין תלות באורך או במסה. המשוואה הדיפרנציאלית אמנם לא לינארית, אבל התלות במסה ובחוט מצטמצמת עדיין. נדמה לי שהיא גם דיי פתירה, אבל הפיתרון לא ממש מעניין (התנועה לא הרמונית, אבל לא קורים דברים מגניבים). מצד שני, התרגילים היחידים שפתרתי בכמה חודשים האחרונים היו תרגילי פרט חוליה.. אז אולי אני קצת מבולבל
 

אמִיר

New member
אה, ותיקון קטן

אורך החוט משפיע על זמן המחזור בכל מקרה (שורש של g חלקי האורך)
 
למעלה