תעזרו לקבל החלטה

  • פותח הנושא Helio
  • פורסם בתאריך

Helio

New member
תעזרו לקבל החלטה

אני חושב על קניית רכב אוטומט יד2 בתקציב כ-40-50 אלף. הרכב המיעד ל-2 מבוגרים וילד קטנטן. הערכת קילומטרז' – 15 אלף בשנה. כמו כולם אני רוצה רכב אמין לאורך השנים, יחסית חסכוני בדלק ותחזוקה, עם ביטוחים לא יקרים. אני או על רכב משפחתי עם תדמית לא גבוהה במיוחד (פורד פוקס של 2016, אופל אסטרה 2015-2016 אולי שברולט 1.4 של 2016) או רכב קטן יותר (יונדאי i-20, פורד פיאסטה או הונדה ג'אז הכל שנת 2016).
כמה שאלות:
איפה עדיף לקנות – ממוכר פרטי , חברת ליסינג גדולה שיכולה לתת אחריות מסויימת או במגרש קטן שיש בשפע בכל עיר?
מה אתם חושבים על בחירה שלי?
איך פורד פוקוס ופיאסטה – אין להם בעיות עם הגיר בדגמים של 2016? איך אני בכלל יכול לדעת איזו גיר מותקן ברכב – רובוטי או אוטומטי פלנטרי?
פורד פוקוס 2016 זה טורבו. האם טורבו לא עושה יותר מדיי בעיות כאשר מזדקן?
מה אתם חושבים על פורד פיאסטה 2016 ? אמין? יש בו גיר אוטומט רגיל בשנה זו?
במגרש אחד אמרו לי ש- ב-i-20 יש שרשרת במקום רצועת טיימינג. זה יתרון רציני? למה הוא יחסית יקר?
מה אתם חושבים על הונדה ג'אז 2016-2017– ביטוחים, גניבות, עלות התחזוקה?
האם כדי להרחיב טווח החיפוש? רכבים צרפתיים למשל פיג'ו 208-308, רנו קליאו, פיאט טיפו...

המון תודה!
 

em28

Well-known member
לעניות דעתי כדאי קודם להגדיר צרכים: זה יקטין את ההיצע

- נסועה צפויה
- מתאר הנסיעה (עירוני/בינעירוני/הררי)
- דגשים שחשובים לך (נוחות/ספורטיביות)
- כמה קטנטן יורש העצר ? מוזרים הקטנטנים, יש להם נטיה לגדול
&nbsp
 

Helio

New member
צימצמתי את טווח החיפוש עד כמה שאפשר

- מדובר על נסיעות יומיות בינעירוניות, אבל עם דיי הרבה פקקים באיילון.
- הייתי אומר שהכי חשוב זאת אמינות לאורך השנים. את הרכב אני מתכנן לקנות להרבה שנים קדימה בהנחה שהוא לא עושה יותר מדיי בעיות (אני נוסע ברכב בן 16 כבר 7 שנים והוא אמין, רק לפני יומיים החלפתי בו רדיאטור מקורי. אמרו לי שזה יוצא דופן). בגלל נושא של אמינות נוצרה לי השאלה על אמינות של רכבי טורבו- אם אני קונה רכב כזה בו 4 עד כמה הם טובים כאשר יגיעו לגיל 10?
- הילד עוד לא נולד. בעזרת השם זה יקרה בעוד כמה חודשים
 

enigo

New member
טורבו זה עוד אלמנט שיכול להיכשל, כן

אבל זה לא מה שמגדיר אמינות של רכב.
יש כלי רכב עם מנועי טורבו שעוברים מאות אלפי ק"מ על טורבו מקורי. זה בעיקר שאלה של תחזוקה, בדגש על שמן איכותי.
הפוקוס בשנים הללו רכב נהדר, בעיקר הסטיישן (בכלל ממליץ על התצורה הזו אם אתם מתחילים משפחה). האסטרה והשברולט גם לא רעות - בעיקר אם זה כבר הדורות החדשים (בדור הקודם של האסטרה המרחק בין שורות המושבים קצת קטן).
לגבי אמינות. לאורך שנים - קשה לדעת. כולן עם אמינות סבירה, בלי בעיות מיוחדות מוכרות, אבל זה לא מבטיח כלום (וזה יהיה נכון כמעט לכל רכב בגיל הזה...).
הפיאט שהזכרת יהיה פחות מאובזר, איכותי ומרווח, אבל יכול להיות שדווקא העדר האבזור והתחכום יהיה יתרון מבחינת תחזוקה בטווח הארוך. פעם פיאט גם היו ידועים בחלקי חילוף זולים - לא יודע אם זה עדיין המצב.
 

enigo

New member
מילא הנטיה לגדול - דווקא כשהם קטנים הם תופסים

המון מקום.
צריך תא מטען גדול לעגלה ולזמן קריב (תיק החיתולים), וצריך מרחק גדול בין שורות המושבים, אחרת לא נכנס הסלקל, או שחוטפים בעיטות בגב (תלוי בגיל).
&nbsp
 

em28

Well-known member
אכן, זה די פוסל את הסופר מיני הקטנות

עוד לפני שנדבר על דגמים ספציפים אני חושב שכדאי לחשוב על רכבים שאינם בצורת סדאן קלאסית אלא יותר לכיוון 5 דלתות/האצ'באק.
בשלב הזה (נניח 3 שנים ראשונות) לא צריך רכב מאד מרווח מאחור אלא בגאז' נח להתענה ועם פתח גדול, כי לפחות עם הילד הראשון יש נטיה לסחוב את כל הבית.
&nbsp
אני חושב שרב הסופר מיני נופלות בשלב הזה, ואנחנו נשארים עם המשפחתיות הקטנות או המשפחתיות האצ'בק.
רכבים שנשמע לי שיוכלו להתאים: פוקוס, I30, סיוויק האצ'בק ודומותיהן.
&nbsp
שרשרת טיימינג זה יתרון - לא דורשת טיפול.
הכיוון כיום הוא טורבו עם מנועים קטנים, מאפשר חיסכון יחסי עם אמינות סבירה.
הנסועה שלך נמוכה יחסית, לא יודע אם תרגיש את ההבדל בין רכב חסכוני לרכב סביר.
&nbsp
&nbsp
 

אדם 11229

New member
בחירת רכב
לפני שאתה מחליט על קניית רכב יד 2 תכנס לאתר קארפיינד
יש שם מבצעים של 0 ק''מ אולי תמצא משהו חדש ומעניין
 

enigo

New member
טוב, יאללה, הבנו - אתה מגיב מטעם קארפיינד... שחרר אותנו!

 
למעלה