תראו משהו נחמד

מצב
הנושא נעול.
תראו משהו נחמד

תראו משהו נחמד
תחנת חיפה מזרח דומה לתחנת החאן
תראו שתי תמונות - חיפה מזרח
 
ותחנת החאן בירושלים

תראו משהו נחמד
תחנת חיפה מזרח דומה לתחנת החאן
תראו שתי תמונות - חיפה מזרח
ותחנת החאן בירושלים
תודו שזה דומה
אגב, הצילום של תחנת חיפה מזרח - צולם על ידי, תחנת החאן - התמונה נלקחה מהפורום, לא זוכר ממי.
 
ומשהו עצוב: תחנת החאן

ותחנת החאן בירושלים
תודו שזה דומה
אגב, הצילום של תחנת חיפה מזרח - צולם על ידי, תחנת החאן - התמונה נלקחה מהפורום, לא זוכר ממי.
ומשהו עצוב: תחנת החאן
אז והיום - צילמתי את זה במוזיאון הרכבת - צולם בשנת 1998
 

levikon

New member
ראיתי אותה מזמן ב98 עומדת ליד הרציף

"רכבת רוכנת" שנוסתה בארץ
ובסוף לא רכשו כאלה. גם לי לא יצא לנסוע בה ואפילו לא לראות אותה, רק בתמונות
ראיתי אותה מזמן ב98 עומדת ליד הרציף
אז לא הבנתי מה זה הרכבת הזאת אבל התפלאתי שכל הכתוביות היו בגרמנית...
 

צביקוש23

New member
רק חבל שתחנת החאן נוטה ליפול!

ותחנת החאן בירושלים
תודו שזה דומה
אגב, הצילום של תחנת חיפה מזרח - צולם על ידי, תחנת החאן - התמונה נלקחה מהפורום, לא זוכר ממי.
רק חבל שתחנת החאן נוטה ליפול!
חבל מאד, עצוב מאד ומעזעז מאד מאד לראות את תחנת החאן תחנת רכבת מהחשובות בישראל מזונחת, נטושה נוטה ליפול. וכל מה שאפשר לגנוב או לפרק נגנב. כל זאת בחסות "רכבת ישראל". אם כל הכבוד זה בושה וחרפה לרכבת ישראל!!!! היו צריכים עכשיו כשמשדרגים את מסילת ירושלים להמשיך אותה אחרי מלחה עד תחנת החאן! בושה שככה מתיחסים להסטוריה של המדינה! אני בוש ונכלם להיות אזרח במדינה שמתנתקת מההסטוריה שלה ומהסמלים שלה. ואני אומר את זה בכאב!
 
לא מדויק

ותחנת החאן בירושלים
תודו שזה דומה
אגב, הצילום של תחנת חיפה מזרח - צולם על ידי, תחנת החאן - התמונה נלקחה מהפורום, לא זוכר ממי.
לא מדויק
התחנות בקו יפו-ירושלים נבנו בעת הקמת הקו ב 1890 לערך, מן הסתם ע"י החברה שהקימה את הקו (ויתכן ע"י קבלני משנה מקומיים). תחנת חיפה מזרח הוקמה ע"י האימפריה העותומנית,בערך ב 1905, בתכנונו (כנראה) של היינריך אוגוסט מייסנר, הפרויקטור הדגול, כמו כל יתר התחנות ברכבת חיג'אז ושלוחותיה. ישנה השערה כי סייע לו האדריכל גוטליב שומאכר, מהמושבה הטמפלרית הגרמנית בחיפה, שכן הסגנון דומה, והינו סגנון גרמני טיפוסי, בשינויים קלים לאזור (שיפוע הגג הוקהה מכיוון שכמויות השלגים בגרמניה ובארץ "קצת" שונות). כנראה גם היה שיתוף פעולה בין הטמפלרים , כקבלני משנה, עם מייסנר. תחנת החאן כדוגמה עברה שינויים רבים מאז הקמתה, ע"י הטורקים שכבשו את ירושלים בתחילת המאה, אח"כ ע"י הבריטים, ואח"כ ע"י ישראל. רוב התחנות נבנו מאבני גיר מקומיות (היו חריגים כמו צמח, אל-חמה וכו' שנבנו מאבני בזלת, וכמו באר-שבע, עסלוג' וכו' שנבנו מאבנים מדבריות ששכחתי כרגע את שמם, הכל בהתאם לאזור בו הן מוקמו. יש לא מעט חומר מחקרי על הנושא, ואם תרצה אפנה אותך למקורות ולאנשים שחוקרים את הנושא, חלקם שותפים בפורום (גם אני חוקר כרגע את הנושא, בקטע מסוים של הרכבת העותומאנית, אך עדיין לא סיימתי)
 

צביקוש23

New member
ושוב:חבל שתחנת החאן נטושה!

לא מדויק
התחנות בקו יפו-ירושלים נבנו בעת הקמת הקו ב 1890 לערך, מן הסתם ע"י החברה שהקימה את הקו (ויתכן ע"י קבלני משנה מקומיים). תחנת חיפה מזרח הוקמה ע"י האימפריה העותומנית,בערך ב 1905, בתכנונו (כנראה) של היינריך אוגוסט מייסנר, הפרויקטור הדגול, כמו כל יתר התחנות ברכבת חיג'אז ושלוחותיה. ישנה השערה כי סייע לו האדריכל גוטליב שומאכר, מהמושבה הטמפלרית הגרמנית בחיפה, שכן הסגנון דומה, והינו סגנון גרמני טיפוסי, בשינויים קלים לאזור (שיפוע הגג הוקהה מכיוון שכמויות השלגים בגרמניה ובארץ "קצת" שונות). כנראה גם היה שיתוף פעולה בין הטמפלרים , כקבלני משנה, עם מייסנר. תחנת החאן כדוגמה עברה שינויים רבים מאז הקמתה, ע"י הטורקים שכבשו את ירושלים בתחילת המאה, אח"כ ע"י הבריטים, ואח"כ ע"י ישראל. רוב התחנות נבנו מאבני גיר מקומיות (היו חריגים כמו צמח, אל-חמה וכו' שנבנו מאבני בזלת, וכמו באר-שבע, עסלוג' וכו' שנבנו מאבנים מדבריות ששכחתי כרגע את שמם, הכל בהתאם לאזור בו הן מוקמו. יש לא מעט חומר מחקרי על הנושא, ואם תרצה אפנה אותך למקורות ולאנשים שחוקרים את הנושא, חלקם שותפים בפורום (גם אני חוקר כרגע את הנושא, בקטע מסוים של הרכבת העותומאנית, אך עדיין לא סיימתי)
ושוב:חבל שתחנת החאן נטושה!
חבל עצוב ומזעזע ביותר לראות את מצבה העגום של מה שנשאר מתחנת החאן. מה שאפשר לגנוב נגנב. מה שנאר אם בכלל נשאר מתפורר ונוטה ליפול. עלוב ביותר. וכבר אמרו אנשים חכמים לפני לפני עשרות שנים "מדינה שמתנכרת להסטוריה שלה אין לה זכות קיום"
 

צביקוש23

New member
ההרס וההזנחה בחסות רכבת ישראל

ושוב:חבל שתחנת החאן נטושה!
חבל עצוב ומזעזע ביותר לראות את מצבה העגום של מה שנשאר מתחנת החאן. מה שאפשר לגנוב נגנב. מה שנאר אם בכלל נשאר מתפורר ונוטה ליפול. עלוב ביותר. וכבר אמרו אנשים חכמים לפני לפני עשרות שנים "מדינה שמתנכרת להסטוריה שלה אין לה זכות קיום"
ההרס וההזנחה בחסות רכבת ישראל
כמובן שההרס וההזנחה הפושעת (ואני מדגיש פושעת) היא בחסות רכבת ישראל שהחליטה לוותר על שיפוץ התחנה או שימוש בה וכל זה לטובת עוד תחנה גדולה (מפלצת בטון כמו שאני אוהב לקרוא לזה) ו"מודרנית" במלחה. בושה ! פשוטבושה! באירופה משפצים תחנות ישנות ומשתמשים בהם תוך שילוב חדש בישן! בישראל ההסטוריה מיותרת , ומעדיפים לבזבז כסף על עוד תחנה גדולה ומודרנית במקום לשקם את מה שצריך וחובה לשקם!
 
מסכים איתך !!!

ושוב:חבל שתחנת החאן נטושה!
חבל עצוב ומזעזע ביותר לראות את מצבה העגום של מה שנשאר מתחנת החאן. מה שאפשר לגנוב נגנב. מה שנאר אם בכלל נשאר מתפורר ונוטה ליפול. עלוב ביותר. וכבר אמרו אנשים חכמים לפני לפני עשרות שנים "מדינה שמתנכרת להסטוריה שלה אין לה זכות קיום"
מסכים איתך !!!
 

צביקוש23

New member
אני מתכוון להגיש תלונה נגד רכבת ישר

מסכים איתך !!!
אני מתכוון להגיש תלונה נגד רכבת ישר
יש בכוונתי בהזדמנות להגיש תלונה נגד רכבת ישראל והעומדים בראשה בגין עבירה על חוק שימור עתיקות. (שכן ידוע לי שתחנת החאן על פי רשומים ישנים מיועדת לשימור.. פשוט מישהו ברכבת ישראל שכח מזה ונרדם בשמירה.. כך זה שמעדיפים מפלצות בטון גרנדיוזים ומיותרים לחלוטין, ראו ערך אירופה) בדקתי בחוקים וגם נברתי בחוקים ישנים (שקיימים לגמרי ותופסים מכל בחינה) יש חוץ מהעבירה הזאת עוד 5 עבירות לפחות. אני פשוט לא זוכר כגרע את כל העבירות שמתבצעות במקרה הזה. בפירוש ואני אחזור על זה עוד המון פעמים , במקרה של החאן מדובר בהזנחה פושעת לגמרי בחסות ברורה של רכבת ישראל
 
איפה המועצה לשימור אתרים ????????

אני מתכוון להגיש תלונה נגד רכבת ישר
יש בכוונתי בהזדמנות להגיש תלונה נגד רכבת ישראל והעומדים בראשה בגין עבירה על חוק שימור עתיקות. (שכן ידוע לי שתחנת החאן על פי רשומים ישנים מיועדת לשימור.. פשוט מישהו ברכבת ישראל שכח מזה ונרדם בשמירה.. כך זה שמעדיפים מפלצות בטון גרנדיוזים ומיותרים לחלוטין, ראו ערך אירופה) בדקתי בחוקים וגם נברתי בחוקים ישנים (שקיימים לגמרי ותופסים מכל בחינה) יש חוץ מהעבירה הזאת עוד 5 עבירות לפחות. אני פשוט לא זוכר כגרע את כל העבירות שמתבצעות במקרה הזה. בפירוש ואני אחזור על זה עוד המון פעמים , במקרה של החאן מדובר בהזנחה פושעת לגמרי בחסות ברורה של רכבת ישראל
איפה המועצה לשימור אתרים ????????
בשביל מה הם קיימים ???? לדעתי יש להפעיל את העיתונות, ומהר. אביתר, מה עם הקשרים שלך, שאתה מתפאר בהם ? קדימה, אחי !!! נקווה שגורלה של תחנת יפו תהיה יותר טובה (שפירא עוקב ?)
 

צביקוש23

New member
אני פותח במאבק להצלת התחנה!

איפה המועצה לשימור אתרים ????????
בשביל מה הם קיימים ???? לדעתי יש להפעיל את העיתונות, ומהר. אביתר, מה עם הקשרים שלך, שאתה מתפאר בהם ? קדימה, אחי !!! נקווה שגורלה של תחנת יפו תהיה יותר טובה (שפירא עוקב ?)
אני פותח במאבק להצלת התחנה!
עוד השבוע יש בוונתי לפנות בענין תחנת החאן לעיתונות ולתקשורת המדיה. וכמו שציינתי אני מתכוון להגיש תלונה רשמית נגד רכבת ישראל. מי מוכן להצטרף למאבק ? (יש בין היתר גם לשלוח פקסים לרכבת ישראל , למועצה לשימור אתרים , לרשות העתיקות! אנחנו פורום תחבורה ציבורית לא? אני חושב שחלק מענין תחבורה ציבורית הוא בהחלט גם מקרה כזה! חברי הפורום! עליכם להבין! אם אנחנו לא נפעל ונזיז ענינים אף אחד לא יפעל ובסוף יהיה מאוחר מדי וגם המבנים המעטים שנותרו במקום יעלמו! חייבים לשקם את תחנת החאן ולהפעיל אותה .!! מי מצטרף למאבק ומוכן לעזור?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה