תרגיל תאורה...Between Heaven and Hell

drorlazar

New member
תרגיל תאורה...Between Heaven and Hell

בחלק מהשיעורים שאני מעביר אני מלמד תאורה, התמונה הבאה נוצרה כתוצאה מתרגיל שיצרתי עבור התלמידים. הרעיון הוא לגלף/לצבוע פריים רק באמצעות תאורה כשכל השיידינג של המודלים הוא אפור. את המודל של המדרגות הורדתי מטורבוסקוויד (מאחר ולא מצאתי טעם להתעכב על מידול) והוספתי את האלמנטים הגרפיים דרך paths בפוטושופ וbevel במאיה. התאורה היא בעיקרה ספוטים (חלקם סלקטיביים) וarea light, ויש עוד פנס פוינט עם אמביינט אוקלז'ן. רנדר במנטל ריי.
 

drorlazar

New member
......

"את המודל של המדרגות הורדתי מטורבוסקוויד (מאחר ולא מצאתי טעם להתעכב על מידול) והוספתי את האלמנטים הגרפיים דרך paths בפוטושופ וbevel במאיה."
 

lament

New member
ישר לפרונט פייג' של סיג'יטוק. תגיד אתה רציני?

 

drorlazar

New member
וחשוב לציין שבניגוד לבדרך כלל

זה רנדר ללא טיפול פוטושופי בכלל (למעט הכיתובים כמובן)
 

יNOT

New member
אתה כל פעם מפתיע אותי לטובה ../images/Emo13.gif...

אני מאמין שיש נטייה אצל רוב הסטודנטים/אלה שעוסקים בזה כתחביב, להעדיף טטוריאלים, ואם כבר טטוריאלים אז טטוריאלים שלא מעודדים חשיבה, ובזה אני מתכוון שאם צפו בטטוריאל אחד שמלמד מידול רכב מסוג פולקסווגן אז מתי שייתבקשו למדל רכב מסוג BMW לדוגמה, יחפשו טטוריאל ספציפי לדגם המכונית.
אני הרבה יותר טוב מעדיף את הסגנון שלך, שאתה מלמד איך עושים משהו, אפילו משהו בסיסי כמו תאורה, ונותן לסטודנט אפשרות לבטא את עצמו, ולהבין שגם אם הוא מוגבל באפשרויות שלו מבחינת הכלים שלמד, הביטוי היצירתי עדיין יכול לתת תוצאה מעניינת, אפילו כזו שיש לה אמירה כלשהיא. האם הסטודנטים שלך מוגבלים לאותו המודל? ו/או אותו נושא? בקשר לתמוה שהעלית אני חושב שהיה עדיין ניתן בפשטות לחדד את הרעיון להוסיף AREA LIGHT לחלק הנסתר של המדרגות העליונות, לקבל מראה קצת יותר שרוף, ובמדרגות התחתונות, להשתמש בעוד תאורה בגוון יותר כתום, כך שיהיה מעבר גוונים ככל שיורדים במדרגות, ואוליי אך להוסיף איזו טקסטורה של NOISE כלשהו לתאורה, כדי להוסיף לה יותר תחושה של התרחשות מאשר מראה סטאטי. ודבר אחד אחרון האם העובדה שניתן בקלות למעוד בין "גן עדן" לגיהנום" כתוצאה מזה שאין מעקה בקומת הביניים זה סוג של אמירה מכוונות כלשהיא?
תודה ששיתפת אותנו במתודת הלימוד שלך, מצאתי את זה מאוד מעניין.
 

drorlazar

New member
אז תודה דבר ראשון...

במקרה הזה הסטודנטים קיבלו את הסצנה לתרגול, לאו דווקא "לשכפל" אלא לבצע את התרגיל (קרי, להאיר סצנה אפורה לחלוטין, כל אחד והאינטרפטציה שלו, אני הוספתי את האלמנטים מה שנקרא בקטנה כדי לחזק מסר), יש להם פרויקט יותר גדול בו הם צריכים למדל סביבה סגורה למטרות פריים/אנימציה קצרה, הרעיון הוא שבכל שיעור יש להם תרגול למה שנלמד בכיתה (מידול/ריג/משטחולוגיה/וכו') ויש פרויקט גדול שמתקדם ועליו הם יכולים ליישם את מה שהם למדו בתרגול הקטן. לגבי התמונה, המידול היה קיים, הורדתי מודל חופשי מטורבוסקוויד ועבדתי עליו, לא רציתי להכנס למפרט בטיחות..
את השריפה למעלה מתנתי לאחר שהיא יצאה שרופה מדי, מתוך החשיבה שזו הדרך למעלה ויש עוד כמה גרמי מדרגות להגיע לשם. והמדרגות למטה נשארו אדומות כדי להקפיץ את הצהוב של ה-H והחץ שלו, מה גם שלי בראש אדום נקי מתקשר לגהנום/מועדון חשפניות/דויד לינץ אז זה נשאר ככה... (בינינו זה גם לקח שעתיים-שלוש להכין את הסצנה, ואין לי זמן לצערי להמשיך לשחק איתה...) ובכלל כיוונתי ללוק מאוד נקי ורך בגלל חוסר הטקסטורות.
 

Nebelis

New member
אני חושב

שהתוצאה נקייה והקומפוזיציה מצויינת. בכלל הייתי מעיף את הכיתוב של Between Heaven and Hell ונותן לתמונה לדבר בעד עצמה או קורא לה Limbo. תרגיל איכותי ומבוצע במקצועיות. Kiss בהחלט עובד לטובת התמונה הפעם...Nice One!
 

eldarinn

New member
תרגיל מצויין

היה מענין לראות גם מה תלמידים עושים עם הסצינה הזאת.
 

drorlazar

New member
נאלץ להמתין לשבוע הבא

ונראה מי מהם ישכיל לעשות את התרגיל בכלל...
 
למעלה