תרופות בגין הפרת חוזה

חן שלי1

New member
תרופות בגין הפרת חוזה

מה עושים כשחוזה הופר אבל כל צד (יש כאלה 3) דורש משהו אחר בעקבות ההפרה(שניים רוצים אכיפה ואחד רוצה ביטול). אציין כי גם כל צד מאשים את האחר בהפרת החוזה אבל אין מחלוקת שהחוזה הופר...בהזדמנות זו- ברכות לפתיחת הפורום...
 

חן שלי1

New member
המשך להודעה הקודמת....

אני מודעת לכך שהשאלה אולי כללית מדי, אבל בכ"ז אשמח לתשובה
 
ראשית, תודות על הברכות

התשובה לשאלתך תלויה בנסיבות, ביחסים (המשפטיים) בין הצדדים ובעיקר במי הפר את ההסכם. מי שהפר אותו אינו זה שזכאי לבקש תרופות... כפי שהבנת, השאלה מאד כלליתוהתשובה עוד יותר.
 

חן שלי1

New member
אבל....

כל צד טוען שהאחר הפר אותו....עיקר המחלוקת נסובה על טעות בחוזה (סעיף 14(ב))כל צד טוען לפרשנות אחרת לחוזה
 
סעיף 14(ב) לחוק החוזים מפנה

את הצדדים לבית המשפט וקובע שמי שהתקשר עקב טעות, רשאי בית המשפט לבקשת הצד שטעה, לבטל את החוזה (ולא לאכוף אותו): חוק החוזים (חלק כללי), תשל"ג-1973 [תיקון אחרון 15/6/81] . . ======================================== (ב) מי שהתקשר בחוזה עקב טעות וניתן להניח שלולא הטעות לא היה מתקשר בחוזה והצד השני לא ידע ולא היה עליו לדעת על כך, רשאי בית המשפט, לפי בקשת הצד שטעה, לבטל את החוזה , אם ראה שמן הצדק לעשות זאת; עשה כן, רשאי בית המשפט לחייב את הצד שטעה בפיצויים בעד הנזק שנגרם לצד השני עקב כריתת החוזה. לא מדובר כאן על הפרה וגם לא על פרשנות ההסכם.
 

kawa

New member
חל כאן מוסד ריבוי נושים

באם אני מבינה נכון ישנם 3 אנשים אשר החיוב מופנה כלפיהם, כלומר הצד המפר חייב להם חיוב שהופר. באם כך חל כאן מוסד ריבוי נושים, כלומר שלושת האנשים אשר המפר חייב להם חיוב והפר כלפיהם את החיוב הינם נושים משותפים באשר לחיוב. הזכות החוזית של שלושתם מהווה קניין ועל כן יחולו כאן דיני השיתוף בקניין. בדיני השיתוף יש מוסד של החלטת רוב כאשר יש יותר משני נושים, קרי אם 2 רוצים אכיפה ואחד רוצה ביטול- תהה אכיפה. ( הערה: אני סטודנטית למשפטים, לא עורכת דין ) ענבל
 
אני הבנתי אחרת

הבנתי שמדובר בהסכם שלא מומש. בשאלה הראשונה בשל הפרה (לא ברור של מי) ובשאלה השניה של אותה השואלת - בשל טעות. אם אכן כך - אין מדובר בדיני נשיה. אעיר עוד כי אין אנו יודעים אם מדובר במקרקעין או מטלטלין וגם לא נאמר בשאלה שהיה שיתוף כלשהו של הצדדים בנכס. ובנוסף - על פי דיני השיתוף, כל שותף יכול לדרוש את פירוק השיתוף.
 
תלוי...

תלוי גם בשאלה לאיזה שלב במו"מ הגיעו הצדדים. התשובה אינה חד משמעית ותלויה בנסיבות כל מקרה לגופו.
 
בהחלט תלוי. אך בימינו אנו כל זכרון

דברים ואו הסכם אפילו שנכתב בכותרתו משהו יכול להיות מחייב. והכל תלוי בכוונת הצדדים. את הכוונה ניתן ללמוד מיחסם להסכם על פי התנהגותם לפני ואחרי. לפי אופן ניסוח החוזה. על כן לא ניתן ללמוד מכותרת הסכם בלבד אלא מתוכנו ואופן ההתיחסות של הצדדים להסכם.
 
למעלה