תריס וניציאני מעץ

tberger

New member
תריס וניציאני מעץ

טוב אז אשתי רוצה אותו במטבח. הבעייה שהוא יקר מאוד למידות שאני צריך (כ 2 מ"ר) כ 700 ש"ח. ממתכת עולה כ 250 אבל היא רוצה עץ. האם מישהו עשה לבד פעם? האם ניתן להשיג את העץ היכן שהוא בצפון שם אני גר? אם לא אפשר גם בתל אביב שם אני עובד. כמובן לא איכפת לי ללטש לצבוע ולחבר, אבל קשה יהיה לי לפרוס לפרוסות של כמה מילימטרים. האם יש לכם רעיונות או שרטוטים איך לחבר? לא איכפת לי לאבד חלק מהפונקציונליות של המקוריים, כלומר שלא יסתובב למשל או לא יעלה ויירד, כמובן יותר טוב אם ניתן, אבל הכי חשוב שיהיה יפה. והכי חשוב כמה בערך זה יעלה לי ככה? תודה על כל העזרה
 
בעיה לא פשוטה..... התריסים המקוריים לא סתם יקרים.וגם לבנות דבר כזה ,יהיה לא פשוט ,אם כי זה אפשרי. לי אישית הנושא לא מוכר,ורק הזכיר לי ,שבניתי את המטבח ,רציתי תריס עץ שעולה ויורד ברוחב של כ60 ס"מ. לאחר ששמעתי את המחירים ,חיפשתי פתרונות אחרים,שיצאו לבסוף לא רע בכלל. אתה צריך לראות תריס כזה מוכן ,ולחקור אותו.לראות ממה הוא מורכב ,ומאיזה עץ. קח בחשבון ,שתריס כזה הוא מוצג אסטטי.אם הוא לא יצא ישר ,חבל על כל ההשקעה. המלצתי , קנה לה מתנה לראש השנה......(תריס מקורי כמובן....).
 

tberger

New member
קצת בדקתי

העץ הוא כנראה בוק. כמה נראה לך שיכול לעלות עץ בשביל תריס ברוחב 165 ס"מ ובגובה 125 ס"מ. נראה שהרוחב הוא כ 4 מ"מ. מה הם הפתרונות האחרים שמצאת? נראה לי שוילון בד למשל, לא כל כך טוב במטבח ליד ברז המים.
 
טוב, גם אני בדקתי קוב עץ בוק "קליר "(ללא עיניים) עולה בסביבות 4000 ש"ח. אבל מחיר העץ לא תהיה הבעיה.אלא: פריסת לוח לסרגלים במידות הנדרשות תהיה לרוב בעיתית. הסרגלים יצאו ברובם מעוותים. נגר שעובד עם סרגלים כאלה,מצמיד אותם בדרך כלל ,ואז מתגבר על העיוות. אבל שהסרגל צריך לעמוד בפני עצמו, העיוות יראה. אבל, במקרה הייתי הערב בבית שבמטבח שלו מותקן צילון מ"עץ". מרחוק נראה יופי של עץ חום. כשהתקרבתי ,גילתי שזה מפלסטיק.... אולי זה יכול לפתור לך איזו שהיא התלבטות. ודרך אגב ,יש גם וילונות חיזרן ,זה נראה כמו אוסף של ענפים דקים. לא אוטם את האור. אבל וילון עם מראה מיוחד . ולפתרונות שהזכרתי . במקום לבנות תריס מעץ שעולה ויורד ,ומאחוריו לאחסן כלי חשמל למטבח ,בניתי להם מעין מגרה עם גלגלים ,שנוסעים על השיש. אם זה מענין ,אשמח לעלות תמונות.
 
למעלה