תשלום חלק מהמשכנתא ועוד ..

MOSIKO6

New member
תשלום חלק מהמשכנתא ועוד ..

שלום,

בימים אלו אני סוגר חוזה עם בחורה שאני עושה עמה ילד.
האם אני צריך/חייב לשלם בנוסף לסכום המזונות שסיכמנו עליו גם חלק מהמשכנתא שלה??? ז"א שאם אני עתיד לשלם במהלך ה 20 שנה הקרובות 30 % מערך המשכנתא שלה והיא תמכור את הבית אני זכאי לאיזה סכום יחסי מזה ששילמתי לה על המשכנתא ..

האם אני אמור/צריך/חייב במסגרת הבאת ילד משותף לשלם גם מה שנקרא דיור (חשמל, מים, ארנונה) למרות שבסכום שסיכמנו הכנסתי עוד כסף .

מהו סכום סביר והגיוני לשלם לפחות לשנה הראשונה של הילד שצרכיו הרי מועטים . החוק מדבר על 1300 ₪ לערך אך מהו הסכום ה"עגול" אם ניתן לקרוא לזה כך שאני אמור לתת .

תודה רבה.
 
נשמע לי קצת מוזר

הרי כל העניין בהורות משותפת הוא קיום שני משקי בית נפרדים. כל אחד דואג לדיור של עצמו ולצרכים של עצמו. אין לי מושג לגבי מה שאתה קורא "דיור", אבל משכנתא ממש לא נשמעת לי כמו משהו שאמור להיכנס לזה. הרי זו דירה שלה שרשומה על שמה.

לגבי השנה הראשונה של ילד - הוא אולי קטן מאוד, אבל צרכיו ממש לא מועטים. הוא צריך לישון איפשהו, ללבוש משהו וצריך מסגרת כלשהי (בין עם אלו הוריו או מסגרת אחרת). איך הולכת החלוקה ביניכם? היא תכלכל את הילד בכל צרכיו ואתה רק תיתן כסף? או שיש איזו חלוקה אחרת? לא חושבת שמישהו יוכל לתת לך סכום מדויק, זה תלוי ברמת החיים של שניכם וזה מאוד פרטני.
 

MOSIKO6

New member
הורות משותפת

ע"פ החוק של הורים גרושים, האב צריך לשלם 1 -מזונות שכיום עומדים על 1300 ₪ לילד אחד עד גיל שנתיים 2 - דיור שזה אומר 30% מערך המים, חשמל, ארנונה והמשכנתא

אני שואל ומקווה לקבל תשובה עדכנית ממי שמבין בעניין ויש לו ניסיון האם אני שהולך לקראת הסכם הורות צריך לשלם מלבד המזונות החודשיים שהחוק קובע עוד משהו .
תודה
 
מה שהחוק קובע זה המינימום. השאר תלוי בכם...

ואני גם לא יודע אם זה מה שהחוק קובע.

בגדול- לי נשמע הגיוני שבהורות משותפת פשוט תראו מה ההוצאות על הילד, ותתחלקו בהן חצי-חצי (לפחות- אם היא המטפלת העיקרית בילד, אז לדעתי אתה צריך לשלם יותר מחצי...).
 

ninii

New member
לטעמי...

ואני ממש לא בקיאה בתחום...
התשלום עליו אתה מדבר הינו תשלום "מדור". זה תשלום על מגורים (הכולל גם חשמל וכו' ) של הילד.
ההשקעה פה היא בילד ולא בנכס- אתם לא קונים נכס משותף אלא אתה משתתף בסכום שהילד "אמור" לשלם. אני רואה את זה כתחליף לשכירות.

מבחינת התפלפלות משפטית... לך ליעוץ משפטי אצל עורך\ת דין שמתמחה בתחום.
 
"סוגר חוזה" אצל עו"ד שמבין בנושא?

כי לסגור לבד חוזה זה מאוד לא מומלץ וגם נשמע לי קצת מוזר שאתם מתייחסים לנושא כאילו אתם הורים גרושים. אם אתם מתכוונים לגדל את הילד במתכונת של חצי-חצי אז בכלל לא בטוח שיש טעם להתייחס לזה במתכונת מסורתית של הורים גרושים. ייתכן שאם הילד יהיה חצי-חצי אז אין סיבה בכלל להעביר לה תשלומים חודשיים... ובשנה הראשונה: פשוט תחלקו חצי חצי את ההוצאות. בקיצור, נשמע שלא יזיק לכם לדבר עם עו"ד מנוסה בתחום ולעשות איתו את החוזה, על כל ההבטים שלו.
 
יש הבדל בין גירושים לחוזה הורות מראש

הסיבה שהגבר צריך לשלם לאשה מזונות ומדור, למרות שמדובר בהורות משותפת, והילד ימצא אצל שניהם באופן זהה, נובעת ממניעים היסטוריים של בית המשפט, שלא התעדכן עם הזמן. החוקים האלו נוצרו בתקופה שנשים היו היחידות שטיפלו בילדים ( לפני הורות משותפת) ורובן לא עבדו וכלכלתן התבססה על הבעל.

לדעתי, זו ממש לא צריכה להיות דרככם.
אם אתם מסכימים מראש על הורות משותפת והילד יהיה אותו זמן אצלך ואצלה, אין סיבה הגיונית שתצטרך לשלם לה.
אתה משלם על הילד כשהוא אצלך והיא כשהוא אצלה. (כשמדובר באוכל, חיתולים ....)

כספים שאתם צריכים לשתף ביניכם הם כספים הקשורים לבריאותו של הילד ( טיפול רפואי, תרופות, חיסונים וכדומה)
כספים לחינוך ( גנים ובית ספר, כולל ספרים וכדומה)
חוגים ( נכון, עוד רחוק, אבל צריך לחשוב על הכל)

כמובן שצריך להיות בחוזה גם כיצד מחליטים במצב של חוסר הסכמה (בריאות, חינוך, חוגים)...
צריכה להיות לך זכויות גם בזה.
בחוזה צריך להיות כתוב הגבלות על מעבר דירה ( בחוזי גירושים עם הורות משותפת, נהוג כי אף אחד מהצדדים לא יעבור למרחק של יותר מ 25 ק"מ ממקום המגורים המשותף האחרון, כיוון שמרחק רב מדיי הופך את ההורות המשותפת ללא פרקטית)

רצוי להתייעץ עם עורכי דין שמתמחים בזה, ישנן הרבה פינות שכדאי לסגור מראש, למניעת עוגמת נפש מיותרת,
כתבתי כמה מהם, אבל אני לא מומחית בנושא (ידיעותי הן רק מחברים גרושים שליוויתי...)
מציעה לך לחתום איתה מראש על הסכם עם עורך דין, גם אם כרגע הדברים נראים מוסכמים.
עקרונית על פי חוק לך יש רק זכות ראייה לילד ( אגב, גם להוריך) וחובה לכלכלה.

מקווה שעזרתי....
 
כפי שכבר כתבו לך

הורות משותפת אינה דומה ליחסי גרושים. מהדברים שכתבת עולה שיש לכם עוד עבודה לעשות על החוזה, רצוי תוך שתוף פעולה והנחייה של אדם מקצועי שמבין בחוזים שכאלו, למשל עו"ד שעוסק בענייני משפחה וחוזי זוגיות.
תוכלו להתייעץ בארגון משפחה חדשה או עם עו"ד עצמאיים שעוסקים בתחום.
 
למעלה