תשלומי הורים לשנת הלימודים שבפתח

זהבה נ

New member
תשלומי הורים לשנת הלימודים שבפתח

הודעה לעיתונות מטעם ועדת החינוך, התרבות והספורט: בוטלה החלטת ועדת החינוך בנושא תשלומי הורים לשנה”ל תשס”ז ההודעה התפרסמה בתאריך: 15/08/2006 אושר רק ביטוח תלמידים בסך של עד 32 ש”ח בישיבה סוערת שקיימה ועדת החינוך, התרבות והספורט ביטלה הוועדה את החלטתה הקודמת שבה אושרו תשלומי הורים לשנה”ל תשס”ז בישיבה קודמת של הוועדה מיום 3 ביולי 2006, בנושא תשלומי הורים לשנה”ל תשס”ז, הודיע ח”כ אביגדור יצחקי, יו”ר הקואליציה, שתקציב קרן המלגות לתלמידים מעוטי יכולת יוכפל ויעמוד על 92 מלש”ח. לאור הודעה זו, אישרה הוועדה את התשלומים על פי הסכומים שהגיש לה משרד החינוך. היום התברר לוועדה כי על אף ההודעה הנ”ל, סכום קרן המלגות לא הוכפל. לפיכך, ביטלה הוועדה את החלטתה הקודמת שבה אושרו תשלומי ההורים לשנה”ל תשס”ז. להלן החלטות הוועדה: 1. הוועדה ביטלה את החלטתה לאשר גביית תשלומי הורים לשנה”ל תשס”ז. 2. הוועדה אישרה רק את תשלום החובה עבור ביטוח התלמידים בסך של עד 32 ₪. 3. הוועדה דרשה ממשרד החינוך להבהיר למנהלים ולהורים שאין אישור לגבות תשלומי הורים פרט לתשלום עבור הביטוח. בפועל אני עדיין רואה את הבקשות להשתתפות הורים בסכומים לא מעטים כתשלומי הורים במקומות שונים לפעילויות חינוך בתוך מה שנקרא "חינוך חינם..."
 

זהבה נ

New member
מארגון הורים ארצי-תשלומי הורים

אין לשלם כל תשלום במסגרת "רכישה מרצון" למעט עבור מוצרים ושרותים אישיים מותר לשלם עבור רכישת, יומנים מחברות, תלבושת אחידה, ילקוטים, ספרים, מכשירי כתיבה, אביזרים טכניים וכדומה, וזאת במטרה להוזיל עלויות. אסור לגבות ! עבור תוכניות לימוד, פרויקטים חינוכיים, העשרה, טקסים, אירועים, סיורים או כל דבר שאינו בגדר מוצר לשימוש אישי. דרישת התשלום חייבת להיות בנפרד מ"תשלומי הרשות" וצריכה לציין בפרוט את המוצרים ואת עלותם לתלמיד. אין לשלם בשלב זה עבור תל"ן !!! משרד החינוך לא הציג כנהוג מידי שנה את הסכום המרבי המותר לשלם לתל"ן. לא לשלם השנה תשלומי הורים בטרם קבלת דו"ח כספי על השימוש שנעשה בכספכם מנהל ביה"ס חייב להגיש להורים בסוף השנה ולא יאוחר מ 30 בספטמבר דו"ח כספי מפורט המראה את השימוש שנעשה בכספי תשלומי ההורים. אי הצגת דו"ח כספי מהווה עבירה על חוק, בהתאם לתקנות החדשות. לא לשלם תשלומי הורים טרם קיזזו לכם את מה שמגיע לכם בחזרה משנה שעברה ההורים משלמים מאות ואלפי שקלים תשלומי הורים ללא צורך ויש להחזיר כספים אלה . ארגון ההורים יפעל בכדי שכספים הנגבים בניגוד לחוק או כספים הנגבים למטרות שונות מאלה שהוגדרו, יוחזרו להורים. אין לשלם תשלומי הורים שלא מאושרים על ידי המפקח על ביה"ס ובחתימתו יש לוודא שחתימת המפקח/ת על בית הספר מופיעה בדרישת התשלום. יש להעביר מידית כל דרישת תשלום שאינו מאושר וחתום על ידי המפקח/ת הארגון מבקש להעביר אליו העתק של דרישות תשלום לא תקינות לטיפול במידה ונראה לכם כי יש פגם בדרישת התשלום והוא אינו עומד בדרישות נוהלי חוזר מנכ"ל, יש להעביר עותק של דרישת התשלום לארגון הורים ארצי, לטיפול, דיסקרטיות מלאה מובטחת לכל פונה.
 

זהבה נ

New member
תשלומי הורים- פרסום של חוזר מנכ"ל

מצרפת את המסמך וורד מאחר ולא הצלחתי להביאו בצורה אחרת
 

זהבה נ

New member
מחתף ההצבעה בנושא תשלומי הורים

מובא מתוך העיתון דה מרקר ועדת החינוך של הכנסת אישרה גביית תשלומי הורים 13:15 | 30.8.2006 יולי חרומצ'נקו ועדת החינוך של הכנסת אישרה היום את ההצעה לאפשר לבתי הספר לגבות תשלומי הורים. האישור, ברוב של חמישה חברי כנסת מול ארבעה, בוצע ללא דיון מקדים לפני ההצבעה. משמעות האישור היא שכעת יוכלו בתי הספר לגבות מהורים תשלומים עבור טיולים, מסיבות וכדומה. חברי הוועדה אישרו את ההצעה, לאחר ששרת החינוך, יולי תמיר, ויו"ר הקואליציה, ח"כ אביגדור יצחקי, הודיעו על תוספת של עשרה מיליון שקל לקרן מלגות שתממן תשלומי הורים עבור תלמידים נזקקים. הקרן תעמוד לבסוף על 56 מיליון שקל. בעבר התכוונה ועדת החינוך לאשר את גביית תשלומי ההורים בכפוף להבטחתו של יצחקי כי קרן המלגות תוכפל לכ-90 מיליון שקל. אבל אחרי שהסתבר שהאוצר אינו מוכן לממן את התוספת, חזרה בה הוועדה מהאישור. חברי כנסת שהתנגדו לתשלומי ההורים טענו לאחר ההצבעעה כי היא נעשתה בחטף, וכי רוב חברי הכנסת שהצביעו בעד, אינם חבריה הקבועים של הוועדה, אלא מחליפים שלהם. ח"כ זבולון אורלב (האיחוד הלאומי-מפד"ל) תקף בעקבות הדיון את שרת החינוך, על שהיתה "ראש הלוחמים נגד תשלומי ההורים, שעכשיו נלחמת לאשר את תשלומי ההורים".
 
למעלה