10 סימנים לעליית הביביזם - עלייתה של הדיקטטורה על ידי חקיקה "דמוקרטית" לכאורה. וזה מה שקורה עכשיו בארץ.

סתוונית333

Well-known member
על מנת שתהליך זה יתרחש, יש צורך בתמיכתו של חלק מהעם מצד אחד, וחולשה ובלבול של הרשויות ושומרי הסף מהצד השני. אבל החמור מכל הוא שיתוף הפעולה של גורמים אינטרסנטיים שעשויים להרוויח מהשינוי.

יש מספר שלבים הכרחיים, המופיעים בסדר כזה או אחר, המאפשרים ליחיד לתפוס את השלטון. אפשר לזהות בהם סימנים לעלייתו של הביביזם:

1. יצירת אויב חיצוני​

תפקידו של האויב החיצוני ליצור איום קיומי על העם על מנת להפוך אותו לכנוע ומפוחד. במשך שנים נעשה פה שימוש ב"איום הגרעין" האיראני כאיום קיומי על המדינה. בשנה האחרונה הגיעה "מגפת הקורונה" שאפשרה להכריז על איום קיומי לכלל האזרחים.

2. מציאת אויב פנימי​

איום והפחדה מפני מיעוט אתני או פוליטי המאיים להשתלט על העם ולגרום לפיצולו. קודם היו הערבים "הנעים בהמונים אל הקלפיות", "תומכי הטרור", ועכשיו השמאלנים "הבוגדים", "מדגרת הקורונה והאנרכיה" ו"מכחישי הקורונה". כל אלו מאיימים על "שלמות העם".

3. אנרכיה​

איום באנרכיה מאפשר להפחיד את הציבור מפני אובדן שליטה. במקביל נשלחים מסרים מתסיסים לקבוצות אנשים שיוצאות אל הרחוב (הפיזי או הווירטואלי), התומכים מתקיפים כל מתנגד, נוהגים בגסות וברוטליות במי שחושב אחרת ויוצרים מצב של אנרכיה. המנהיג מסביר לעם כי הוא היחיד שיודע איך להרגיע את הגורמים הסוערים וליצור שקט במערכת הוא מייצר אשליה של שליטה ויציבות. למשל יו"ר הכנסת אדלשטיין שאיים באנרכיה אם לא תהיה ממשלת אחדות והקריאות הקבועות "אנרכיסטים" למפגינים נגד נתניהו.

4.משתפי פעולה ומסייעים​

חלקם מתוך אינטרס עושים שיקול מה ירוויחו מתמיכה במהלכים הלא דמוקרטיים (הכנסה כספית, זכויות על משאבי טבע, תפקיד נחשק, הטבות, השפעה, יתרונות פוליטיים) ואחרים מתוך חולשה או תמימות כגון "מתווה הנשיא" ו"ממשלת החרום הלאומית", שאפשרה להעביר כל חוק בחסות "מצב החרום".

5. יצירת מצב חירום​

מצב חירום הוא חוליה מרכזית המאפשרת ליצור חקיקה מתאימה שתגביל את חופש הפעולה של האזרחים ותאפשר להגדיל את טווח הפעולה של המנהיג. תחת חסות "משבר הקורונה" עבר צו האזנות הסתר, איכוני שב"כ, הציבור הוכנס לסגר ועוד סגר ועוד סגר, איסור על טיסות, (או עידוד טיסות ליעדים שקידמו אותו), איסור התגודדות והטלת קנסות על מי שמפר אותן ועוד.

6. חקיקה​

היא שנותנת למנהיג את לגיטימציה להפיכת המשטר מדמוקרטיה לדיקטטורה תחת חסותו של "מצב החרום". כמו הצפרדע המתחממת במים, עובר חוק ועוד חוק ועוד חוק ובהדרגה נשמטת הקרקע תחת המערכת הדמוקרטית ורוב הציבור כלל אינו מבין את התהליך.

7. זכויות האדם​

צווי החרום מאפשרים לפגוע בזכות האדם: פגיעה בפרטיות, פגיעה בחופש התנועה, מעצרי שווא, מעקבים והחשוב מכולם הוא פגיעה בחופש הביטוי וחופש המחאה. את הפגיעה מבצעים מנגנוני בטחון הפועלים מטעם השלטון. במדינות רבות יש גם מעצרים של עיתונאים וסופרים שהתבטאו נגד השלטון, בישראל מסתפקים בינתיים בפיטוריהם והשתקתם. במקומם מושיבים "דוברים מטעם" כדי ליצור אשליה של חופש ביטוי.

8. ביטול הפרדת הרשויות​

על מנת לרכז את כל הסמכויות בידיו של המנהיג. יש להחליש ולייתר את הרשות המחוקקת, המייצגת את העם. למשל החלשת האופוזיציה וההודעה על סגירת הכנסת על ידי היו"ר יולי אדלשטיין. וגם החלשתה או הכפפתה של הרשות השופטת תחת שליטתו של המנהיג כך שכל החלטותיה תואמות את האינטרסים שלו, או שהן חסרות תוקף משפטי. למשל הנאום שלו בכניסה לבית המשפט, או ערעור הסמכות המקצועית של היועמ"ש כראש התביעה הכללית.

9. יצירת נאמנות בתוך מוסדות המדינה​

פעולה זו נעשית על ידי החלפת הדרגתית של אנשים מרכזיים העומדים בראש המערכת, שומרי סף וראשי מערכת המשפט. תהליך זה נעשה בהדרגה, לאורך שנים. נתניהו החליף את שומרי הסף, איילת שקד מינתה שופטים הנוחים לו, אמיר אוחנה כשר המשפטים ביטל את פעולת הרשות השופטת על ידי צו שאסר על התכנסותה, ועכשיו כשר לביטחון פנים הוא מפעיל את חלקה הכוחני של הרשות המבצעת – המשטרה, על מנת לאיים, להטריד ולשלול זכויות אדם מהמפגינים.

10. מידע שיקרי​

תפקידו לבלבל את האזרחים וליצור חוסר בטחון בכל מידע, גם מידע אמיתי. פעולה זו נעשית תוך שימוש בטכנולוגיות תקשורת המונים חדשניות (לתקופתן). הטכנולוגיות מאפשרות למנהיג ששולט גם בגורמי התקשורת והמידע להפיץ באופן מהיר ורחב מידע הנהפך לעובדה, עוד לפני שהיתה אפשרות לבדוק את מקורותיו ואמינותו.

מאז תחילת המאבק בקורונה נתניהו נוהג באופן קבוע לצאת עם "הצהרות דרמטיות", "הודעות מיוחדות", "לפרסם" ו"להדליף" נתונים שמתבררים כלא מדויקים בלשון המעטה. אליהן מצטרפות גם הודעות של מקורביו שמפיצים מידע כוזב על גורמים שהוא רואה בהם איום.
משבוצעו כל השלבים הללו יהפוך המשטר לשלטון יחיד: הפרדת הרשויות תבוטל, תישאר רק רשות אחת, הרשות המבצעת, ובראשה עומד שליט יחיד – הוא יכול להיות ראש ממשלה, נשיא, או שניהם ביחד.

אך בישראל נראה שהביביזם תוכנן כבר מזמן​

לאורך שנים נתניהו הרס בצורה שיטתית את מנגנוני ומערכות הבקרה הפורמליות על ידי מינוי אנשים מטעמו, החליף את שומרי הסף, קנה שליטה מלאה על התקשורת וסירס את כל מנגנוני ההגנה שהדמוקרטיה הציבה להגן על עצמה. כעת נשאר לו רק לחפש את התירוץ המתאים כיד להגיע אל היעד הסופי.

אל נשלה את עצמנו שאנחנו חיים בדמוקרטיה, את רוב השלבים כבר עברנו, מערכת הבחירות הזו היא הדקות האחרונות בהם ניתן יהיה להציל את ישראל מפני שלטון יחיד.
חשוב לזכור כי גם במשטרים אחרים שהפכו מדמוקרטיות לדיקטטורות מי אפשר את קיומו של המשטר הדיקטטורי הוא דווקא הרוב הדומם שקיווה לשמור על חייו השקטים ולא לצאת לרחוב.


גילוי נאות: גרסה מוקדמת של מאמר זה נכתבה לפני כשנה, תחת השם "עליית הביביזם" ופורסמה. באותה תקופה ראיתי דמיון בין המהלכים למה שקרה או קורה במקומות אחרים בעולם, אך עדיין לא היו לי מספיק דוגמאות ממדינת ישראל. לצערי במהלך השנה הזו התהליכים קרו במהירות כל כך גדולה, שעכשיו כבר לא היתה לי שום בעיה למצוא דוגמאות, והיו עוד רבות שלא העליתי.

ד"ר אורית יעל
 
על מנת שתהליך זה יתרחש, יש צורך בתמיכתו של חלק מהעם מצד אחד, וחולשה ובלבול של הרשויות ושומרי הסף מהצד השני. אבל החמור מכל הוא שיתוף הפעולה של גורמים אינטרסנטיים שעשויים להרוויח מהשינוי.

יש מספר שלבים הכרחיים, המופיעים בסדר כזה או אחר, המאפשרים ליחיד לתפוס את השלטון. אפשר לזהות בהם סימנים לעלייתו של הביביזם:

1. יצירת אויב חיצוני​

תפקידו של האויב החיצוני ליצור איום קיומי על העם על מנת להפוך אותו לכנוע ומפוחד. במשך שנים נעשה פה שימוש ב"איום הגרעין" האיראני כאיום קיומי על המדינה. בשנה האחרונה הגיעה "מגפת הקורונה" שאפשרה להכריז על איום קיומי לכלל האזרחים.

2. מציאת אויב פנימי​

איום והפחדה מפני מיעוט אתני או פוליטי המאיים להשתלט על העם ולגרום לפיצולו. קודם היו הערבים "הנעים בהמונים אל הקלפיות", "תומכי הטרור", ועכשיו השמאלנים "הבוגדים", "מדגרת הקורונה והאנרכיה" ו"מכחישי הקורונה". כל אלו מאיימים על "שלמות העם".

3. אנרכיה​

איום באנרכיה מאפשר להפחיד את הציבור מפני אובדן שליטה. במקביל נשלחים מסרים מתסיסים לקבוצות אנשים שיוצאות אל הרחוב (הפיזי או הווירטואלי), התומכים מתקיפים כל מתנגד, נוהגים בגסות וברוטליות במי שחושב אחרת ויוצרים מצב של אנרכיה. המנהיג מסביר לעם כי הוא היחיד שיודע איך להרגיע את הגורמים הסוערים וליצור שקט במערכת הוא מייצר אשליה של שליטה ויציבות. למשל יו"ר הכנסת אדלשטיין שאיים באנרכיה אם לא תהיה ממשלת אחדות והקריאות הקבועות "אנרכיסטים" למפגינים נגד נתניהו.

4.משתפי פעולה ומסייעים​

חלקם מתוך אינטרס עושים שיקול מה ירוויחו מתמיכה במהלכים הלא דמוקרטיים (הכנסה כספית, זכויות על משאבי טבע, תפקיד נחשק, הטבות, השפעה, יתרונות פוליטיים) ואחרים מתוך חולשה או תמימות כגון "מתווה הנשיא" ו"ממשלת החרום הלאומית", שאפשרה להעביר כל חוק בחסות "מצב החרום".

5. יצירת מצב חירום​

מצב חירום הוא חוליה מרכזית המאפשרת ליצור חקיקה מתאימה שתגביל את חופש הפעולה של האזרחים ותאפשר להגדיל את טווח הפעולה של המנהיג. תחת חסות "משבר הקורונה" עבר צו האזנות הסתר, איכוני שב"כ, הציבור הוכנס לסגר ועוד סגר ועוד סגר, איסור על טיסות, (או עידוד טיסות ליעדים שקידמו אותו), איסור התגודדות והטלת קנסות על מי שמפר אותן ועוד.

6. חקיקה​

היא שנותנת למנהיג את לגיטימציה להפיכת המשטר מדמוקרטיה לדיקטטורה תחת חסותו של "מצב החרום". כמו הצפרדע המתחממת במים, עובר חוק ועוד חוק ועוד חוק ובהדרגה נשמטת הקרקע תחת המערכת הדמוקרטית ורוב הציבור כלל אינו מבין את התהליך.

7. זכויות האדם​

צווי החרום מאפשרים לפגוע בזכות האדם: פגיעה בפרטיות, פגיעה בחופש התנועה, מעצרי שווא, מעקבים והחשוב מכולם הוא פגיעה בחופש הביטוי וחופש המחאה. את הפגיעה מבצעים מנגנוני בטחון הפועלים מטעם השלטון. במדינות רבות יש גם מעצרים של עיתונאים וסופרים שהתבטאו נגד השלטון, בישראל מסתפקים בינתיים בפיטוריהם והשתקתם. במקומם מושיבים "דוברים מטעם" כדי ליצור אשליה של חופש ביטוי.

8. ביטול הפרדת הרשויות​

על מנת לרכז את כל הסמכויות בידיו של המנהיג. יש להחליש ולייתר את הרשות המחוקקת, המייצגת את העם. למשל החלשת האופוזיציה וההודעה על סגירת הכנסת על ידי היו"ר יולי אדלשטיין. וגם החלשתה או הכפפתה של הרשות השופטת תחת שליטתו של המנהיג כך שכל החלטותיה תואמות את האינטרסים שלו, או שהן חסרות תוקף משפטי. למשל הנאום שלו בכניסה לבית המשפט, או ערעור הסמכות המקצועית של היועמ"ש כראש התביעה הכללית.

9. יצירת נאמנות בתוך מוסדות המדינה​

פעולה זו נעשית על ידי החלפת הדרגתית של אנשים מרכזיים העומדים בראש המערכת, שומרי סף וראשי מערכת המשפט. תהליך זה נעשה בהדרגה, לאורך שנים. נתניהו החליף את שומרי הסף, איילת שקד מינתה שופטים הנוחים לו, אמיר אוחנה כשר המשפטים ביטל את פעולת הרשות השופטת על ידי צו שאסר על התכנסותה, ועכשיו כשר לביטחון פנים הוא מפעיל את חלקה הכוחני של הרשות המבצעת – המשטרה, על מנת לאיים, להטריד ולשלול זכויות אדם מהמפגינים.

10. מידע שיקרי​

תפקידו לבלבל את האזרחים וליצור חוסר בטחון בכל מידע, גם מידע אמיתי. פעולה זו נעשית תוך שימוש בטכנולוגיות תקשורת המונים חדשניות (לתקופתן). הטכנולוגיות מאפשרות למנהיג ששולט גם בגורמי התקשורת והמידע להפיץ באופן מהיר ורחב מידע הנהפך לעובדה, עוד לפני שהיתה אפשרות לבדוק את מקורותיו ואמינותו.

מאז תחילת המאבק בקורונה נתניהו נוהג באופן קבוע לצאת עם "הצהרות דרמטיות", "הודעות מיוחדות", "לפרסם" ו"להדליף" נתונים שמתבררים כלא מדויקים בלשון המעטה. אליהן מצטרפות גם הודעות של מקורביו שמפיצים מידע כוזב על גורמים שהוא רואה בהם איום.
משבוצעו כל השלבים הללו יהפוך המשטר לשלטון יחיד: הפרדת הרשויות תבוטל, תישאר רק רשות אחת, הרשות המבצעת, ובראשה עומד שליט יחיד – הוא יכול להיות ראש ממשלה, נשיא, או שניהם ביחד.

אך בישראל נראה שהביביזם תוכנן כבר מזמן​

לאורך שנים נתניהו הרס בצורה שיטתית את מנגנוני ומערכות הבקרה הפורמליות על ידי מינוי אנשים מטעמו, החליף את שומרי הסף, קנה שליטה מלאה על התקשורת וסירס את כל מנגנוני ההגנה שהדמוקרטיה הציבה להגן על עצמה. כעת נשאר לו רק לחפש את התירוץ המתאים כיד להגיע אל היעד הסופי.

אל נשלה את עצמנו שאנחנו חיים בדמוקרטיה, את רוב השלבים כבר עברנו, מערכת הבחירות הזו היא הדקות האחרונות בהם ניתן יהיה להציל את ישראל מפני שלטון יחיד.
חשוב לזכור כי גם במשטרים אחרים שהפכו מדמוקרטיות לדיקטטורות מי אפשר את קיומו של המשטר הדיקטטורי הוא דווקא הרוב הדומם שקיווה לשמור על חייו השקטים ולא לצאת לרחוב.


גילוי נאות: גרסה מוקדמת של מאמר זה נכתבה לפני כשנה, תחת השם "עליית הביביזם" ופורסמה. באותה תקופה ראיתי דמיון בין המהלכים למה שקרה או קורה במקומות אחרים בעולם, אך עדיין לא היו לי מספיק דוגמאות ממדינת ישראל. לצערי במהלך השנה הזו התהליכים קרו במהירות כל כך גדולה, שעכשיו כבר לא היתה לי שום בעיה למצוא דוגמאות, והיו עוד רבות שלא העליתי.

ד"ר אורית יעל
אהבתי בעיקר את "הביביזם" שזו גרסת כיסוי למשהו מסוכן אחר, שהכותבת נמנעת מלקרוא בשמו.
 
הכותבת פירטה
רק שלא טרחת לקרוא אבל כן מיהרת להגיב.
טרחתי לקרוא את עשרת הסימנים, משפט ראשון. אם טרחה וכתבה פאשיזם או נאציזם, מדוע בחרה ב-ביביזם, דווקא?! לא כל תגובה סיתוונית היא "התקפה" את יודעת, לא להתעצבן. קריאה מהירה/מרפרפת של רשימה נחוצה מאוד בתקופה על עודפי מידע רבים.
 

סתוונית333

Well-known member
טרחתי לקרוא את עשרת הסימנים, משפט ראשון. אם טרחה וכתבה פאשיזם או נאציזם, מדוע בחרה ב-ביביזם, דווקא?! לא כל תגובה סיתוונית היא "התקפה" את יודעת, לא להתעצבן. קריאה מהירה/מרפרפת של רשימה נחוצה מאוד בתקופה על עודפי מידע רבים.
מן הראוי שתקרא עד הסוף ורק אז תגיב.
זה כל מה שביקשתי.
כי אם תקרא ולא תרפרף אז תבין את משמעותו של הביטוי הפוליטי ביביזם השווה למשטר דיקטטורי . מדובר בשינוי המתרחש בישראל למשטר שונה לחלוטין מהדמוקרטיה שמספרים לנו שאנו חיים בה.
ואלה 10 הסימנים שהיא מביאה כדוגמא לשינוי שקורה כאן.
 
מן הראוי שתקרא עד הסוף ורק אז תגיב.
זה כל מה שביקשתי.
כי אם תקרא ולא תרפרף אז תבין את משמעותו של הביטוי הפוליטי ביביזם השווה למשטר דיקטטורי . מדובר בשינוי המתרחש בישראל למשטר שונה לחלוטין מהדמוקרטיה שמספרים לנו שאנו חיים בה.
ואלה 10 הסימנים שהיא מביאה כדוגמא לשינוי שקורה כאן.
ומדוע גברתי חושבת שלא כך הבנתי את הדברים, וקראתי את פסקת הסיום, שלא ממש הוסיפה משהו. מי שיודע קרוא וכתוב ורואה רשימה עם כותרות, מבין את הכותרות, לא זקוק לכל ה"אישושים" שמופיעים תחת כל כותרת. זה מה שהסברתי לך לגבי קריאתי המרפרפת. במה בדיוק את רואה את מסקנתי ביחס לשימוש במילים - פאשיזם/נאציזם בהודעה הראשונה, שונה ממה שהסברת לי עכשיו, שביבי מייצר משהו אחר?
אשר על כן
אולי כדאי להימנע מבקורת כשאר איננה נחוצה. כבוד כותבת המאמר וכבוד המאמר לא נפגעו מקריאה מרפרפת שמבינה עד תום את המאמר. והרי הכותבת עצמה בנתה כך את דבריה, שאין סיכוי שלא תובן כיאות.
 

סתוונית333

Well-known member
ומדוע גברתי חושבת שלא כך הבנתי את הדברים, וקראתי את פסקת הסיום, שלא ממש הוסיפה משהו. מי שיודע קרוא וכתוב ורואה רשימה עם כותרות, מבין את הכותרות, לא זקוק לכל ה"אישושים" שמופיעים תחת כל כותרת. זה מה שהסברתי לך לגבי קריאתי המרפרפת. במה בדיוק את רואה את מסקנתי ביחס לשימוש במילים - פאשיזם/נאציזם בהודעה הראשונה, שונה ממה שהסברת לי עכשיו, שביבי מייצר משהו אחר?
אשר על כן
אולי כדאי להימנע מבקורת כשאר איננה נחוצה. כבוד כותבת המאמר וכבוד המאמר לא נפגעו מקריאה מרפרפת שמבינה עד תום את המאמר. והרי הכותבת עצמה בנתה כך את דבריה, שאין סיכוי שלא תובן כיאות.

מצטערת,
מי שלא קורא את התוכן ומסתפק בכותרת ובסיום ומתיימר להגיב ועוד להתווכח על כך - זו חוצפה בעיניי .
 

bronxboy69

Active member
על מנת שתהליך זה יתרחש, יש צורך בתמיכתו של חלק מהעם מצד אחד, וחולשה ובלבול של הרשויות ושומרי הסף מהצד השני. אבל החמור מכל הוא שיתוף הפעולה של גורמים אינטרסנטיים שעשויים להרוויח מהשינוי.

יש מספר שלבים הכרחיים, המופיעים בסדר כזה או אחר, המאפשרים ליחיד לתפוס את השלטון. אפשר לזהות בהם סימנים לעלייתו של הביביזם:

1. יצירת אויב חיצוני​

תפקידו של האויב החיצוני ליצור איום קיומי על העם על מנת להפוך אותו לכנוע ומפוחד. במשך שנים נעשה פה שימוש ב"איום הגרעין" האיראני כאיום קיומי על המדינה. בשנה האחרונה הגיעה "מגפת הקורונה" שאפשרה להכריז על איום קיומי לכלל האזרחים.

2. מציאת אויב פנימי​

איום והפחדה מפני מיעוט אתני או פוליטי המאיים להשתלט על העם ולגרום לפיצולו. קודם היו הערבים "הנעים בהמונים אל הקלפיות", "תומכי הטרור", ועכשיו השמאלנים "הבוגדים", "מדגרת הקורונה והאנרכיה" ו"מכחישי הקורונה". כל אלו מאיימים על "שלמות העם".

3. אנרכיה​

איום באנרכיה מאפשר להפחיד את הציבור מפני אובדן שליטה. במקביל נשלחים מסרים מתסיסים לקבוצות אנשים שיוצאות אל הרחוב (הפיזי או הווירטואלי), התומכים מתקיפים כל מתנגד, נוהגים בגסות וברוטליות במי שחושב אחרת ויוצרים מצב של אנרכיה. המנהיג מסביר לעם כי הוא היחיד שיודע איך להרגיע את הגורמים הסוערים וליצור שקט במערכת הוא מייצר אשליה של שליטה ויציבות. למשל יו"ר הכנסת אדלשטיין שאיים באנרכיה אם לא תהיה ממשלת אחדות והקריאות הקבועות "אנרכיסטים" למפגינים נגד נתניהו.

4.משתפי פעולה ומסייעים​

חלקם מתוך אינטרס עושים שיקול מה ירוויחו מתמיכה במהלכים הלא דמוקרטיים (הכנסה כספית, זכויות על משאבי טבע, תפקיד נחשק, הטבות, השפעה, יתרונות פוליטיים) ואחרים מתוך חולשה או תמימות כגון "מתווה הנשיא" ו"ממשלת החרום הלאומית", שאפשרה להעביר כל חוק בחסות "מצב החרום".

5. יצירת מצב חירום​

מצב חירום הוא חוליה מרכזית המאפשרת ליצור חקיקה מתאימה שתגביל את חופש הפעולה של האזרחים ותאפשר להגדיל את טווח הפעולה של המנהיג. תחת חסות "משבר הקורונה" עבר צו האזנות הסתר, איכוני שב"כ, הציבור הוכנס לסגר ועוד סגר ועוד סגר, איסור על טיסות, (או עידוד טיסות ליעדים שקידמו אותו), איסור התגודדות והטלת קנסות על מי שמפר אותן ועוד.

6. חקיקה​

היא שנותנת למנהיג את לגיטימציה להפיכת המשטר מדמוקרטיה לדיקטטורה תחת חסותו של "מצב החרום". כמו הצפרדע המתחממת במים, עובר חוק ועוד חוק ועוד חוק ובהדרגה נשמטת הקרקע תחת המערכת הדמוקרטית ורוב הציבור כלל אינו מבין את התהליך.

7. זכויות האדם​

צווי החרום מאפשרים לפגוע בזכות האדם: פגיעה בפרטיות, פגיעה בחופש התנועה, מעצרי שווא, מעקבים והחשוב מכולם הוא פגיעה בחופש הביטוי וחופש המחאה. את הפגיעה מבצעים מנגנוני בטחון הפועלים מטעם השלטון. במדינות רבות יש גם מעצרים של עיתונאים וסופרים שהתבטאו נגד השלטון, בישראל מסתפקים בינתיים בפיטוריהם והשתקתם. במקומם מושיבים "דוברים מטעם" כדי ליצור אשליה של חופש ביטוי.

8. ביטול הפרדת הרשויות​

על מנת לרכז את כל הסמכויות בידיו של המנהיג. יש להחליש ולייתר את הרשות המחוקקת, המייצגת את העם. למשל החלשת האופוזיציה וההודעה על סגירת הכנסת על ידי היו"ר יולי אדלשטיין. וגם החלשתה או הכפפתה של הרשות השופטת תחת שליטתו של המנהיג כך שכל החלטותיה תואמות את האינטרסים שלו, או שהן חסרות תוקף משפטי. למשל הנאום שלו בכניסה לבית המשפט, או ערעור הסמכות המקצועית של היועמ"ש כראש התביעה הכללית.

9. יצירת נאמנות בתוך מוסדות המדינה​

פעולה זו נעשית על ידי החלפת הדרגתית של אנשים מרכזיים העומדים בראש המערכת, שומרי סף וראשי מערכת המשפט. תהליך זה נעשה בהדרגה, לאורך שנים. נתניהו החליף את שומרי הסף, איילת שקד מינתה שופטים הנוחים לו, אמיר אוחנה כשר המשפטים ביטל את פעולת הרשות השופטת על ידי צו שאסר על התכנסותה, ועכשיו כשר לביטחון פנים הוא מפעיל את חלקה הכוחני של הרשות המבצעת – המשטרה, על מנת לאיים, להטריד ולשלול זכויות אדם מהמפגינים.

10. מידע שיקרי​

תפקידו לבלבל את האזרחים וליצור חוסר בטחון בכל מידע, גם מידע אמיתי. פעולה זו נעשית תוך שימוש בטכנולוגיות תקשורת המונים חדשניות (לתקופתן). הטכנולוגיות מאפשרות למנהיג ששולט גם בגורמי התקשורת והמידע להפיץ באופן מהיר ורחב מידע הנהפך לעובדה, עוד לפני שהיתה אפשרות לבדוק את מקורותיו ואמינותו.

מאז תחילת המאבק בקורונה נתניהו נוהג באופן קבוע לצאת עם "הצהרות דרמטיות", "הודעות מיוחדות", "לפרסם" ו"להדליף" נתונים שמתבררים כלא מדויקים בלשון המעטה. אליהן מצטרפות גם הודעות של מקורביו שמפיצים מידע כוזב על גורמים שהוא רואה בהם איום.
משבוצעו כל השלבים הללו יהפוך המשטר לשלטון יחיד: הפרדת הרשויות תבוטל, תישאר רק רשות אחת, הרשות המבצעת, ובראשה עומד שליט יחיד – הוא יכול להיות ראש ממשלה, נשיא, או שניהם ביחד.

אך בישראל נראה שהביביזם תוכנן כבר מזמן​

לאורך שנים נתניהו הרס בצורה שיטתית את מנגנוני ומערכות הבקרה הפורמליות על ידי מינוי אנשים מטעמו, החליף את שומרי הסף, קנה שליטה מלאה על התקשורת וסירס את כל מנגנוני ההגנה שהדמוקרטיה הציבה להגן על עצמה. כעת נשאר לו רק לחפש את התירוץ המתאים כיד להגיע אל היעד הסופי.

אל נשלה את עצמנו שאנחנו חיים בדמוקרטיה, את רוב השלבים כבר עברנו, מערכת הבחירות הזו היא הדקות האחרונות בהם ניתן יהיה להציל את ישראל מפני שלטון יחיד.
חשוב לזכור כי גם במשטרים אחרים שהפכו מדמוקרטיות לדיקטטורות מי אפשר את קיומו של המשטר הדיקטטורי הוא דווקא הרוב הדומם שקיווה לשמור על חייו השקטים ולא לצאת לרחוב.


גילוי נאות: גרסה מוקדמת של מאמר זה נכתבה לפני כשנה, תחת השם "עליית הביביזם" ופורסמה. באותה תקופה ראיתי דמיון בין המהלכים למה שקרה או קורה במקומות אחרים בעולם, אך עדיין לא היו לי מספיק דוגמאות ממדינת ישראל. לצערי במהלך השנה הזו התהליכים קרו במהירות כל כך גדולה, שעכשיו כבר לא היתה לי שום בעיה למצוא דוגמאות, והיו עוד רבות שלא העליתי.

ד"ר אורית יעל
עזוב ביביזם. הוא היחידי שמונע מלחמות מישראל.
 

סתוונית333

Well-known member
שטויות של חובבי קונספירציות ושמאלנים מתוסכלים:

1) אין שום יצירת אויב חיצוני, הוא באמת קיים אנחנו מוקפים אויבים מכל הצדדים עם אלפי טילים שמכוונים אלינו. רק השמאל העיוור מתעלם ומתכחש לזה.
2) חלק מערביי ישראל הם באמת אויב פנימי, יש טרור בנגב,טרור חקלאי והם תומכים בגלוי באויבנו מבחוץ. אין שום הסתה של ביבי נגד השמאל, להיפך הוא חבר אליהם בבמשלת אחדות עם גנץ, לא זכור לי שביבי כינה את השמאל "בוגדים", ביי אכן תוקף אותם מילולית שזה נורמלי לתקוף את יריביך הפוליטייפ כמו שהם תוקפים אותו.
3) האיום באנרכיה הוא במקום, אנחנו לא רוצים אנרכיה, ההיפך מאנרכיה לא חייב להיות דיקטטורה ( אלה אם אתה חי מדינה ערבייות מסוימות כמו סוריה עירק איראן ...)
4) כמו שיש מתנגדים לשלטון יש כאלו שתומכים ומסיעים לו כל אחד ומניעיו, לרוב המניע העיקרי זה הזדהות בדרכו של השלטון ( שנבחר בצורה דמוקרטית)
5) בכל העולם יש מצב חירום בגלל הקורונה, כך שלהאשים את ביבי בזה זה מגוחך
6) לא ברור על איזה "חקיקיה" המאמר מדבר, אם כבר אין מספיק חקיקה לכיוון הימין , להיפך ביבי "הימני" דאג למסמס כמעט כל חקיקה כזאת.

7)אכן זה מעיק מאד הפגיעה בחופש הפרט , ונעשו טעויות רבות, אבל זה קורה בכל העולם, מה לעשות יש קורונה.

8)

9) מותר ומתבקש שהשלטון יבצע מינויים פוליטים, הרי צריך לאייש אנשים שמזדהים עם דרכו של השלטון כדי שיבצעו את דרכו של השלטון ולא של האופוזיציה, להזכיר שהשלטון נבחר בצורה דמוקרטית. גם בארה"ב יש תחלופה של כל האנשים בשלטון ובדרגים הנמוכים יותר עם התחלפות הנשיא.

10) ככה זה, אנו במצב חריות ( קורונה, וגם מצב ביטחוני שמתמשך כבר 72 שנה ), וטבעי שלא הכל ידוע ויש מידע חלקי וכו, גם בעולם לומדים כל הזמן איך להתמודד עם המגיפה.

כתבת שטויות כרגיל
 

Harrington

Well-known member

10 סימנים לעליית הביביזם - עלייתה של הדיקטטורה על ידי חקיקה "דמוקרטית" לכאורה. וזה מה שקורה עכשיו בארץ.​

דווקא שום דבר מהנ"ל לא קורה עכשיו בארץ. כפנטזיה דמיונית זה חביב. יש הגיון בחלק מהדברים. פחות הגיון בדברים אחרים. אבל מאומה מהנ"ל לא באמת קשור למדינת ישראל או לממשלתה, כך שבס"ה מדובר בעוד שרשור חסר כל חשיבות שכל עניינו הוא נסיון ליצור אווירה באמצעות חרטוטציה דמגוגית.
 
דווקא שום דבר מהנ"ל לא קורה עכשיו בארץ. כפנטזיה דמיונית זה חביב. יש הגיון בחלק מהדברים. פחות הגיון בדברים אחרים. אבל מאומה מהנ"ל לא באמת קשור למדינת ישראל או לממשלתה, כך שבס"ה מדובר בעוד שרשור חסר כל חשיבות שכל עניינו הוא נסיון ליצור אווירה באמצעות חרטוטציה דמגוגית.
פה אתה ניצב, הרינגטון

4.משתפי פעולה ומסייעים​

חלקם מתוך אינטרס עושים שיקול מה ירוויחו מתמיכה במהלכים הלא דמוקרטיים (הכנסה כספית, זכויות על משאבי טבע, תפקיד נחשק, הטבות, השפעה, יתרונות פוליטיים) ואחרים מתוך חולשה או תמימות כגון "מתווה הנשיא" ו"ממשלת החרום הלאומית", שאפשרה להעביר כל חוק בחסות "מצב החרום".

ולא יתכן שבזה אינך מבחין:

6. חקיקה​

היא שנותנת למנהיג את לגיטימציה להפיכת המשטר מדמוקרטיה לדיקטטורה תחת חסותו של "מצב החרום". כמו הצפרדע המתחממת במים, עובר חוק ועוד חוק ועוד חוק ובהדרגה נשמטת הקרקע תחת המערכת הדמוקרטית ורוב הציבור כלל אינו מבין את התהליך.
 

Harrington

Well-known member
פה אתה ניצב, הרינגטון
אנא הסבר/נמק/פרט.

4.משתפי פעולה ומסייעים​

חלקם מתוך אינטרס עושים שיקול מה ירוויחו מתמיכה במהלכים הלא דמוקרטיים (הכנסה כספית, זכויות על משאבי טבע, תפקיד נחשק, הטבות, השפעה, יתרונות פוליטיים) ואחרים מתוך חולשה או תמימות כגון "מתווה הנשיא" ו"ממשלת החרום הלאומית", שאפשרה להעביר כל חוק בחסות "מצב החרום".
לא מכיר מצב כזה בישראל. אכן יש מצב חירום ולגביו ולגביו בלבד מותקנות תקנות חירום ומונפקים צווי חירום. זאת על דעת כל המערכת הפוליטית (או רובה), מכל הצדדים, ועל פי הדרך המשפטית הדמוקרטית הנהוגה בישראל. לא מצאתי שום דבר שעבר בישראל בשנה האחרונה שלא במסגרת זו.
ולא יתכן שבזה אינך מבחין:

6. חקיקה​

היא שנותנת למנהיג את לגיטימציה להפיכת המשטר מדמוקרטיה לדיקטטורה תחת חסותו של "מצב החרום". כמו הצפרדע המתחממת במים, עובר חוק ועוד חוק ועוד חוק ובהדרגה נשמטת הקרקע תחת המערכת הדמוקרטית ורוב הציבור כלל אינו מבין את התהליך.
איך אבחין אם אין בזה שמץ של אמת? אני שואל במלוא הרצינות. אתה יכול להצביע ולו על חוק אחד או תקנה אחת, שחוקקה במסגרת מצב החירום שישראל (בהחלט) נמצאת בו, שאינו קשור לעניין הזה דווקא? שאינו זמני עד לתום המשבר הזה?
עם כל הכבוד לכתוב ולשפה הגבוהה, זה פשוט חרטוט אחד גדול. שום דבר מהנ"ל לא מתקיים במדינת ישראל 2021.

תבין, אני לגמרי מבין את הצורך לתקוף, לעתים זה גם כולל המצאות, הכל חלק מהעניין. אבל דחילק, צריך שהדברים יהיו באיזשהו הקשר הגיוני ומציאותי. בדברים כאן פשוט אין שום אמת. בכל אופן לא כשמנסים להשליך אותם על ישראל תחת נתניהו.

אמרתי פעמים רבות ואומר שוב: לא חסר על מה לתקוף את בנימין נתניהו. לא חסרות סיבות ענייניות לחלוטין לטעון שהוא לא צריך להמשיך כראש ממשלה. מדוע השמאל/רל"ב מתעקש ללכת דווקא על דברים שכל בר דעת נורמטיבי מבין שאין להם כל אחיזה במציאות? לאלוקים הפתרונים. אני הקטן באמת ובתמים לא מצליח להבין את הגישה הזאת (שסיכויי ההצלחה שלה כמובן, אפסיים, כפי שהוכיחה השנה האחרונה ומוכיחים הסקרים הנוכחיים).
 

אביב 2019

Active member
איך עונה לך שמאלני שתפסת אותו משקר.?
תשובה-הדברים מופרכים לחלוטין.הזויים.
ככה אני אענה לך סיתוונית (333 עדים נגד נתניהו)..##
במקום להסביר,לנמק,להתנצל,פשוט אמור---מופרכים לחלוטין.
 
למעלה