11 הערות על הרכבת הקלה בירושלים

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
מתחילות עבודות לרק"ל בנוה יעקב!
בימים אלה מתחילים לבצע קידוחי ניסיון גיאולוגיים לאורך שדרות נווה יעקב. בחודש דצמבר צפויה התחלת העבודה להעתקת תשתיות והכנת התוואי בצידו המזרחי של הרחוב!
 

raminec

New member
מתחילות עבודות לרק"ל בנוה יעקב!
בימים אלה מתחילים לבצע קידוחי ניסיון גיאולוגיים לאורך שדרות נווה יעקב. בחודש דצמבר צפויה התחלת העבודה להעתקת תשתיות והכנת התוואי בצידו המזרחי של הרחוב!
יותר מזה!
שמעתי שבהדסה עין כרם החלו בהנחת היסודות לתחנת הרכבת שתיבנה בשטח בית החולים. אשמח לשמוע אישוש לשמועה העיקשת.
 

דוד311

New member
יותר מזה!
שמעתי שבהדסה עין כרם החלו בהנחת היסודות לתחנת הרכבת שתיבנה בשטח בית החולים. אשמח לשמוע אישוש לשמועה העיקשת.
עבודות בהדסה עין כרם
תראה כאן בעמוד 27: הדסה עומדים לפתוח בניין אשפוז חדש בתחילת 2012, ולשם הרכבת אמורה להגיע בסוף. הדסה אמרו שלא ייתכן שמיד אחרי שהם יפתחו את הבניין החדש, יבואו ויתחילו לעשות להם שם עבודות. אז העירייה החליטה לקחת סיכון למרות שעוד לא אישרו את התוואי של הרכבת, ולהשתמש בקבלן של הדסה כדי לקדוח כבר עכשיו יסודות לגשר שאמור להיבנות שם, כדי להמעיט בבלגאן שיהיה שם כשיבנו את הגשר בפועל.
 
עבודות בהדסה עין כרם
תראה כאן בעמוד 27: הדסה עומדים לפתוח בניין אשפוז חדש בתחילת 2012, ולשם הרכבת אמורה להגיע בסוף. הדסה אמרו שלא ייתכן שמיד אחרי שהם יפתחו את הבניין החדש, יבואו ויתחילו לעשות להם שם עבודות. אז העירייה החליטה לקחת סיכון למרות שעוד לא אישרו את התוואי של הרכבת, ולהשתמש בקבלן של הדסה כדי לקדוח כבר עכשיו יסודות לגשר שאמור להיבנות שם, כדי להמעיט בבלגאן שיהיה שם כשיבנו את הגשר בפועל.
דוד, תודה. הנחת את דעתי.
היה נשמע לי מוזר שבונים תחנה לקו שעדיין לא אושר.
 

raminec

New member
עבודות בהדסה עין כרם
תראה כאן בעמוד 27: הדסה עומדים לפתוח בניין אשפוז חדש בתחילת 2012, ולשם הרכבת אמורה להגיע בסוף. הדסה אמרו שלא ייתכן שמיד אחרי שהם יפתחו את הבניין החדש, יבואו ויתחילו לעשות להם שם עבודות. אז העירייה החליטה לקחת סיכון למרות שעוד לא אישרו את התוואי של הרכבת, ולהשתמש בקבלן של הדסה כדי לקדוח כבר עכשיו יסודות לגשר שאמור להיבנות שם, כדי להמעיט בבלגאן שיהיה שם כשיבנו את הגשר בפועל.
תודה רבה!
פרוטוקול הוועדה מעניין מאוד.
 

coheori

New member
מתחילות עבודות לרק"ל בנוה יעקב!
בימים אלה מתחילים לבצע קידוחי ניסיון גיאולוגיים לאורך שדרות נווה יעקב. בחודש דצמבר צפויה התחלת העבודה להעתקת תשתיות והכנת התוואי בצידו המזרחי של הרחוב!
באילו רחובות בנווה יעקב צפויה לעבור הרק"ל?
תוכל בבקשה לתאר את המסלול החל מתחנת חיל האוויר? תודה!
 

דוד311

New member
באילו רחובות בנווה יעקב צפויה לעבור הרק"ל?
תוכל בבקשה לתאר את המסלול החל מתחנת חיל האוויר? תודה!
מפת תכנית התחבורה בירושלים
תוכל לראות כאן את מפת תכנית התחבורה לירושלים. ההארכה לנווה יעקב ממשיכה צפונה במשה דיין, ואז פונה מזרחה בשדרות נווה יעקב עד לצומת הרב פרדס.
 
מפת תכנית התחבורה בירושלים
תוכל לראות כאן את מפת תכנית התחבורה לירושלים. ההארכה לנווה יעקב ממשיכה צפונה במשה דיין, ואז פונה מזרחה בשדרות נווה יעקב עד לצומת הרב פרדס.
תכנית כביש מס' 21 לא תצא אל הפועל לעולם כי
חלק ניכר מהתוואי שלו כבר בנוי עם וילות ערביות מדהימות שחלקן נבנה ללא היתר. לא ניתן להרוס אף לא אחת מהן כי הריסת וילה בודדת תדליק מיד את האש בכל השטח ולפיכך המפה שצויירה ב-2009 כבר לא היתה רלוונטית ב-2009. אני מרבה לסייר על השטח הזה הנמצא בין רמת שלמה לשועאפט בו יש עדיין שרידים מועטים לתוואי הרכבת הצרה לאל-בירה כגון סוללות עפר ורדיוס שטרם נכחד. להערכתי גם חלק מהכבישים האחרים לא ייסלל. בימים האחרונים ניכרת האטה בכמות הנוסעים ברכבת הקלה ומסתמנת ירידה במס' המשתמשים. אנשים הבינו את ה-"פלא" וחזרו לרכב הפרטי כמובן או לאוטובוס. אני חושב שההארכת התוואי לנוה-יעקב מיותרת. הרבה יותר חשוב להאריך אותו להדסה עין-כרם ובכסף שמשקיעים על התוואי לנוה-יעקב יש להשתמש להקמת שלוחה מכיכר צה"ל לשער האשפות - לכותל המערבי. התוואי פנוי ולא צפויות בעוית מיוחדות למעט סטטוטוריקה מעצבנת ושגרתית. אפשרות אחרת היא להעביר שלוחה לרח' כנפי נשרים - שוב - אופצייה הרבה יותר יעילה וכלכלית מאשר האופצייה הצפונית שכבר הוחל בביצועה לצערי. אופצייה נוספת: העתקת התוואי לגשר פסגת-זאב וביטול המעבר בתוך שועפאט - צעד חיוני והכרחי שניתן היה לבצע מזמן. לתושבי פסגת זאב שהיא הגדולה בשכונות ירושלים מגיע בטחון ולא פחד בעת הנסיעה.
 

דוד311

New member
תכנית כביש מס' 21 לא תצא אל הפועל לעולם כי
חלק ניכר מהתוואי שלו כבר בנוי עם וילות ערביות מדהימות שחלקן נבנה ללא היתר. לא ניתן להרוס אף לא אחת מהן כי הריסת וילה בודדת תדליק מיד את האש בכל השטח ולפיכך המפה שצויירה ב-2009 כבר לא היתה רלוונטית ב-2009. אני מרבה לסייר על השטח הזה הנמצא בין רמת שלמה לשועאפט בו יש עדיין שרידים מועטים לתוואי הרכבת הצרה לאל-בירה כגון סוללות עפר ורדיוס שטרם נכחד. להערכתי גם חלק מהכבישים האחרים לא ייסלל. בימים האחרונים ניכרת האטה בכמות הנוסעים ברכבת הקלה ומסתמנת ירידה במס' המשתמשים. אנשים הבינו את ה-"פלא" וחזרו לרכב הפרטי כמובן או לאוטובוס. אני חושב שההארכת התוואי לנוה-יעקב מיותרת. הרבה יותר חשוב להאריך אותו להדסה עין-כרם ובכסף שמשקיעים על התוואי לנוה-יעקב יש להשתמש להקמת שלוחה מכיכר צה"ל לשער האשפות - לכותל המערבי. התוואי פנוי ולא צפויות בעוית מיוחדות למעט סטטוטוריקה מעצבנת ושגרתית. אפשרות אחרת היא להעביר שלוחה לרח' כנפי נשרים - שוב - אופצייה הרבה יותר יעילה וכלכלית מאשר האופצייה הצפונית שכבר הוחל בביצועה לצערי. אופצייה נוספת: העתקת התוואי לגשר פסגת-זאב וביטול המעבר בתוך שועפאט - צעד חיוני והכרחי שניתן היה לבצע מזמן. לתושבי פסגת זאב שהיא הגדולה בשכונות ירושלים מגיע בטחון ולא פחד בעת הנסיעה.
כביש 21
חלק מהכבישים שבתכנית הזו הם באמת תאורטיים לגמרי, אבל דווקא כביש 21 נמצא גם בתכניות הביצועיות. באתר מוריה כתוב שבשנת 2010 התקבלו 5 מיליון ש"ח ממשרד התחבורה ל"תכנון מפורט וביצוע חישוף ראשוני וגידור של התוואי". http://www.moriah.co.il/article.aspx?id=508 כאן ב"מצגת - תוכנית חומש" מהשנה הנוכחית, תראה שכביש 21 מסומן כאחד מ-9 הפרוייקטים לביצוע. http://www.jerusalem.muni.il/jer_sys/adhiguy/yesh.asp?kod_yesh=1136&kod_sug=44
 
כביש 21
חלק מהכבישים שבתכנית הזו הם באמת תאורטיים לגמרי, אבל דווקא כביש 21 נמצא גם בתכניות הביצועיות. באתר מוריה כתוב שבשנת 2010 התקבלו 5 מיליון ש"ח ממשרד התחבורה ל"תכנון מפורט וביצוע חישוף ראשוני וגידור של התוואי". http://www.moriah.co.il/article.aspx?id=508 כאן ב"מצגת - תוכנית חומש" מהשנה הנוכחית, תראה שכביש 21 מסומן כאחד מ-9 הפרוייקטים לביצוע. http://www.jerusalem.muni.il/jer_sys/adhiguy/yesh.asp?kod_yesh=1136&kod_sug=44
ראיתי אבל על התוואי יש בתים
ובתים כאלה לא ניתן להרוס. מדובר בבתים של בכירי הרשות הפלשתינאית ובאזור יוקרתי. הריסת בית או הפקעת קרקע שם תגרום לפרעות ולהצתת האש בשטחים בין רגע. להערכתי הכביש לא ייסלל משום שישראל איננה מעוניינת באינתיפאדה השלישית וזו עילה מדוייקת לתחילתה. השטח מגודר רק בחלקו משום שהערבים הוציאו את שארית הגדר וכבר הספיקו לבנות שם עוד מבנים - מבני שרות לפי מה שראיתי בשטח.
 
תכנית כביש מס' 21 לא תצא אל הפועל לעולם כי
חלק ניכר מהתוואי שלו כבר בנוי עם וילות ערביות מדהימות שחלקן נבנה ללא היתר. לא ניתן להרוס אף לא אחת מהן כי הריסת וילה בודדת תדליק מיד את האש בכל השטח ולפיכך המפה שצויירה ב-2009 כבר לא היתה רלוונטית ב-2009. אני מרבה לסייר על השטח הזה הנמצא בין רמת שלמה לשועאפט בו יש עדיין שרידים מועטים לתוואי הרכבת הצרה לאל-בירה כגון סוללות עפר ורדיוס שטרם נכחד. להערכתי גם חלק מהכבישים האחרים לא ייסלל. בימים האחרונים ניכרת האטה בכמות הנוסעים ברכבת הקלה ומסתמנת ירידה במס' המשתמשים. אנשים הבינו את ה-"פלא" וחזרו לרכב הפרטי כמובן או לאוטובוס. אני חושב שההארכת התוואי לנוה-יעקב מיותרת. הרבה יותר חשוב להאריך אותו להדסה עין-כרם ובכסף שמשקיעים על התוואי לנוה-יעקב יש להשתמש להקמת שלוחה מכיכר צה"ל לשער האשפות - לכותל המערבי. התוואי פנוי ולא צפויות בעוית מיוחדות למעט סטטוטוריקה מעצבנת ושגרתית. אפשרות אחרת היא להעביר שלוחה לרח' כנפי נשרים - שוב - אופצייה הרבה יותר יעילה וכלכלית מאשר האופצייה הצפונית שכבר הוחל בביצועה לצערי. אופצייה נוספת: העתקת התוואי לגשר פסגת-זאב וביטול המעבר בתוך שועפאט - צעד חיוני והכרחי שניתן היה לבצע מזמן. לתושבי פסגת זאב שהיא הגדולה בשכונות ירושלים מגיע בטחון ולא פחד בעת הנסיעה.
האם זה מופרח או נכון לאמר ש..
שאין הגנה יותר טובה לרק"ל מאשר הסעת ערבים ברק"ל? אולי אם תושבי שועפאט יהיו שותפים לחגיגה, מחבלים לא ירצו לפגוע ברק"ל? אני לא ירושלמי ולא מכיר את המציאות טוב כמוך, אבל מה דעתך?
 
11 הערות על הרכבת הקלה בירושלים
שבוע שעבר נסעתי פעמיים ברכבת הקלה בירושלים. היה מרגש אחרי 10 שנים של ציפייה סוף סוף לנסוע ברכבת, אבל יש כמה הערות (חיוביות ושליליות) שראוי לציין: 1. תדירות – אין ספק שהמפתח להצלחה הוא תדירות הנסיעות. ע"פ הצהרות סיטי-פס, בשעות השפל תהייה רכבת בכל 12 דקות לאחר ההשקה המלאה. לפי דעתי מהר מאד זה יתברר כזמן המתנה ארוך מדי גם בשעות שלכאורה "מתות". מערכת התחבורה בירושלים מתבססת על החלפה של אוטובוס+רכבת קלה ו-12 דקות זה הרבה זמן להמתין (בהנחה שאין עיכובים וכו'). 2. צפיפות – הצפיפות הייתה נוראית. כל הצילומים של הרכבות ביפן מחווירים לעומת מה שהלך ברכבת (וזה עוד אחרי פתיחת שנת הלימודים וההתלהבות הראשונה של התושבים). אני מאד מקווה שעם עליית התדירות ל-4-5 דקות, הצפיפות תרד באופן משמעותי. עם זאת, לא נסעתי בשעות השיא (אלא סתם באמצע היום) ועדיין אי אפשר היה לזוז או לנשום ברכבת. 3. שילוט בקרונות – לא ברור לי למה אין מפה של הקו בתוך הקרונות ורשימה של התחנות. אי אפשר לתכנן את הנסיעה קדימה ואין רישום של קישורים לתחבורה ציבורית אחרת (קווי אוטובוס, תחנה מרכזית וכו') בתוך הקרונות. כמובן שעדיף היה אם המפה הייתה אינטראקטיבית כמו שיש ברכבות תחתיות בחו"ל (כלומר, התחנה הנוכחית מסומנת באור/נורה קטנה). בכל מקרה, מפת הקו מאד חסרה – אתה רוצה לדעת עוד כמה תחנות יש לך ולא יכול לדעת (ולפעמים אין לך זמן להסתכל בשילוט בתחנה או ששכחת לבדוק). 4. יתרון הרכבת הקלה מול הרכבת התחתית – הנסיעה ברכבת הקלה הוכיחה לי באופן חד משמעי יתרון משמעותי שיש לרכבת הקלה על פני רכבת תחתית – נגישות. הרכבת מגיעה, עולים עליה, נוסעים כמה תחנות, יורדים ממנה. זה הכל. לא צריך לרדת לכל מיני תחנות תת-קרקעיות, לא צריך להתחיל להסתבך עם עגלות ילדים, מעליות או דרגנועים, ובעיקר הנסיעה הרבה יותר נגישה לציבור וגם מזמינה יותר. יש גם כמובן חסרונות, אבל יתרון הנגישות ומהירות העלייה (גם אם הנסיעה איטית יותר) הם חשובים מאד ולעיתים נוטים להתעלם מהם. 5. תרבות שימוש ברכבת – יכול להיות שזה נובע מהצפיפות הגבוהה והחשש שלא להצליח לעלות על הרכבת, אבל אנשים בארץ כנראה לא הפנימו את הרעיון שצריך קודם לתת לאנשים לרדת מהקרון ורק אז לעלות. במצב הצפיפות הנוכחי, זה היה ממש מאבק בשביל לרדת מהקרון. בטיחות זה חשוב מאד, אבל צריך גם לפי דעתי לעשות פרסום על התנהגות ברכבת הקלה – קודם יורדים ורק אז עולים! 6. שילוט בתחנה – אין מפות עדיין בתחנות כמו שראיתי בזמנו שעשו בתחנה לדוגמא בגבעה הצרפתית (נראה לי). כלומר, מפה של האזור, קווים קרובים וכו'. 7. שילוט הקו – מי שצייר את מסלול הקו בתחנות עשה טעות שגורמת לבלבול רב. מצב אחד, עשו בחוכמה ובכל צד נסיעה שרטוט הקו הוא הפוך, אבל מצד שני (וזאת הבעיה הגדולה), ציירו את המפה הפוך! הרבה יותר הגיוני לציין את התחנות העתידיות כלפי מטה ולא כלפי מעלה, כי אנשים קוראים מלמעלה ולמטה ולא להפך. ראיתי לפחות 2 אנשים שלא הבינו את המפה רק בגלל שהכיוון של הציור הפוך מההיגיון. 8. פחים – ראיתי לפחות תחנה אחת ללא פח בצד אחד של המסילה – זה כמובן דורש תיקון. 9. מהירות נסיעה – ידוע, אין הרבה מה להרחיב. מקווה שהשיפור יגיע בתקופה הקרובה. 10. מסלול – לפי דעתי המסלול הוא מעולה. כמובן שהמערכת התחבורתית בירושלים לא יכולה להתבסס רק על קו אחד בלבד וצריכים להיות לו קווים מזינים ואולי עוד קו אחד או שניים של רכבת, אבל המסלול בסה"כ נותן מענה מצוין לחלק מאד גדול מתושבי העיר. מתוך הנחה שאנשים השבוע כבר הרבה פחות נוסעים רק בשביל הכיף, אין לי ספק שהקו יהיה הצלחה אדירה. 11. מרכז העיר – אי אפשר בכלל להשוות למצב הקודם, מרכז העיר נראה הרבה יותר טוב ואין ספק שבתוך כמה שנים יהיה פנינה של ממש.
מדוע יש כאן תמרור חד סיטרי?
חשבתי בהתחלה שזה תמרור ישן כשעוד נסעו כאן רכבים אבל ראיתי שחלק מהשילוט כוסה בשקיות שחורות וזה נראה שבכוונה השארו את התמרור חשוף. מדובר ברחוב יפו לכוון כיכר ספרא
 

amit1270

New member
מדוע יש כאן תמרור חד סיטרי?
חשבתי בהתחלה שזה תמרור ישן כשעוד נסעו כאן רכבים אבל ראיתי שחלק מהשילוט כוסה בשקיות שחורות וזה נראה שבכוונה השארו את התמרור חשוף. מדובר ברחוב יפו לכוון כיכר ספרא
מיועד לרכבי אספקה
שים לב גם לסימון על הריצוף - הרק"ל לא צריכה קו הפרדה וחיצים (במקומות אחרים). גם שלטי הגבלת המהירות של הרק"ל שונים מהתמרורים בתמונה.
 
11 הערות על הרכבת הקלה בירושלים
שבוע שעבר נסעתי פעמיים ברכבת הקלה בירושלים. היה מרגש אחרי 10 שנים של ציפייה סוף סוף לנסוע ברכבת, אבל יש כמה הערות (חיוביות ושליליות) שראוי לציין: 1. תדירות – אין ספק שהמפתח להצלחה הוא תדירות הנסיעות. ע"פ הצהרות סיטי-פס, בשעות השפל תהייה רכבת בכל 12 דקות לאחר ההשקה המלאה. לפי דעתי מהר מאד זה יתברר כזמן המתנה ארוך מדי גם בשעות שלכאורה "מתות". מערכת התחבורה בירושלים מתבססת על החלפה של אוטובוס+רכבת קלה ו-12 דקות זה הרבה זמן להמתין (בהנחה שאין עיכובים וכו'). 2. צפיפות – הצפיפות הייתה נוראית. כל הצילומים של הרכבות ביפן מחווירים לעומת מה שהלך ברכבת (וזה עוד אחרי פתיחת שנת הלימודים וההתלהבות הראשונה של התושבים). אני מאד מקווה שעם עליית התדירות ל-4-5 דקות, הצפיפות תרד באופן משמעותי. עם זאת, לא נסעתי בשעות השיא (אלא סתם באמצע היום) ועדיין אי אפשר היה לזוז או לנשום ברכבת. 3. שילוט בקרונות – לא ברור לי למה אין מפה של הקו בתוך הקרונות ורשימה של התחנות. אי אפשר לתכנן את הנסיעה קדימה ואין רישום של קישורים לתחבורה ציבורית אחרת (קווי אוטובוס, תחנה מרכזית וכו') בתוך הקרונות. כמובן שעדיף היה אם המפה הייתה אינטראקטיבית כמו שיש ברכבות תחתיות בחו"ל (כלומר, התחנה הנוכחית מסומנת באור/נורה קטנה). בכל מקרה, מפת הקו מאד חסרה – אתה רוצה לדעת עוד כמה תחנות יש לך ולא יכול לדעת (ולפעמים אין לך זמן להסתכל בשילוט בתחנה או ששכחת לבדוק). 4. יתרון הרכבת הקלה מול הרכבת התחתית – הנסיעה ברכבת הקלה הוכיחה לי באופן חד משמעי יתרון משמעותי שיש לרכבת הקלה על פני רכבת תחתית – נגישות. הרכבת מגיעה, עולים עליה, נוסעים כמה תחנות, יורדים ממנה. זה הכל. לא צריך לרדת לכל מיני תחנות תת-קרקעיות, לא צריך להתחיל להסתבך עם עגלות ילדים, מעליות או דרגנועים, ובעיקר הנסיעה הרבה יותר נגישה לציבור וגם מזמינה יותר. יש גם כמובן חסרונות, אבל יתרון הנגישות ומהירות העלייה (גם אם הנסיעה איטית יותר) הם חשובים מאד ולעיתים נוטים להתעלם מהם. 5. תרבות שימוש ברכבת – יכול להיות שזה נובע מהצפיפות הגבוהה והחשש שלא להצליח לעלות על הרכבת, אבל אנשים בארץ כנראה לא הפנימו את הרעיון שצריך קודם לתת לאנשים לרדת מהקרון ורק אז לעלות. במצב הצפיפות הנוכחי, זה היה ממש מאבק בשביל לרדת מהקרון. בטיחות זה חשוב מאד, אבל צריך גם לפי דעתי לעשות פרסום על התנהגות ברכבת הקלה – קודם יורדים ורק אז עולים! 6. שילוט בתחנה – אין מפות עדיין בתחנות כמו שראיתי בזמנו שעשו בתחנה לדוגמא בגבעה הצרפתית (נראה לי). כלומר, מפה של האזור, קווים קרובים וכו'. 7. שילוט הקו – מי שצייר את מסלול הקו בתחנות עשה טעות שגורמת לבלבול רב. מצב אחד, עשו בחוכמה ובכל צד נסיעה שרטוט הקו הוא הפוך, אבל מצד שני (וזאת הבעיה הגדולה), ציירו את המפה הפוך! הרבה יותר הגיוני לציין את התחנות העתידיות כלפי מטה ולא כלפי מעלה, כי אנשים קוראים מלמעלה ולמטה ולא להפך. ראיתי לפחות 2 אנשים שלא הבינו את המפה רק בגלל שהכיוון של הציור הפוך מההיגיון. 8. פחים – ראיתי לפחות תחנה אחת ללא פח בצד אחד של המסילה – זה כמובן דורש תיקון. 9. מהירות נסיעה – ידוע, אין הרבה מה להרחיב. מקווה שהשיפור יגיע בתקופה הקרובה. 10. מסלול – לפי דעתי המסלול הוא מעולה. כמובן שהמערכת התחבורתית בירושלים לא יכולה להתבסס רק על קו אחד בלבד וצריכים להיות לו קווים מזינים ואולי עוד קו אחד או שניים של רכבת, אבל המסלול בסה"כ נותן מענה מצוין לחלק מאד גדול מתושבי העיר. מתוך הנחה שאנשים השבוע כבר הרבה פחות נוסעים רק בשביל הכיף, אין לי ספק שהקו יהיה הצלחה אדירה. 11. מרכז העיר – אי אפשר בכלל להשוות למצב הקודם, מרכז העיר נראה הרבה יותר טוב ואין ספק שבתוך כמה שנים יהיה פנינה של ממש.
הבוקר ראיתי שינוי בשילוט הפנימי
1. במקום "התחנה הבאה: ‏XXX‏" כתוב "תחנה באה ‏XXX‏" ללא `ה` הידיעה וללא נקודתיים. 2. במקום "יעד: חיל האוויר" נכתב "מטרה חיל אויר".
 

coheori

New member
הבוקר ראיתי שינוי בשילוט הפנימי
1. במקום "התחנה הבאה: ‏XXX‏" כתוב "תחנה באה ‏XXX‏" ללא `ה` הידיעה וללא נקודתיים. 2. במקום "יעד: חיל האוויר" נכתב "מטרה חיל אויר".
ראיתי קרון עם כיתוב כזה לפני כמה שבועות
אני לא חושב שבוצע שינוי, פשוט אין אחידות בין המערכים השונים...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה