1756 - הולדת תיאוריות היחסות, הקוונטים והמיתר

JiyuuKi

New member
אז מה אתה עושה פה..?

אני חושב שכולם מסכימים איתך שהפיסיקה הנוכחית אינה מושלמת, ואני בטוח שאין בן אדם אחד פה שמאמין שתורת הקוונטים מספקת תאור מדוייק לחלוטין של העולם. אך למרות זאת אנשים עדיין משתמשים בה פשוט בגלל שהיא כלי שימושי. בדיוק כמו כל פיסיקה שאיי פעם הייתה ותיהיה, זהו כלי שעוזר לך לחזות את ההתנהגות של תחומים מסויימים במציאות. אתה אומר לנו לזנוח את כל התאוריות שאנו מכירים כי יש ברשותך מודל מדוייק וכללי יותר, אך אתה לא מוכן לתת לנו אותו. עכשיו מה ההגיון בזה? זה כמו לבקש מחוטב עצים לזרוק את גרזנו בטענה שהמצאת מסור חשמלי, אך מבלי לספק לו אחד כזה. האם נראה לך שאדם יזרוק כלי שימושי רק בגלל הידיעה שקיים בתאוריה כלי שימושי יותר? הרי ברור שעד שהוא לא ישיג כלי זה הוא לא יזרוק את הישן. האם אתה מצפה שננהג אחרת?(גם בהנחה שאנו מאמינים לך)
 
../images/Emo6.gif גדול ../images/Emo6.gif

"דמות מוכרת בעולם המדעי...." "בתלות באיזו מדינה..." "הטלתי על תלמידי ללמוד ולפרסם..." פשוט נפלא. חומר משובח.
 

שזלונג

New member
אל תיתן את כל הקרדיט לאיינשטיין,

למקס פלנק הייתה תרומה גדולה בתחילת דרכה של התיאוריה, אם לא תרומה גדולה משל איינשטיין.
 
יתכן שאינשטיין הצטיין בהשלמת רעיונות של אחרים

ולפעמים - כמעט ניתן לומר - "גנב מהם". כגון: - פלנק - לורנץ - מילווה (בת הזוג שלו - שאותה נטש והפקיר, עם ילדיהם המשותפים) - מיקלסון - ועוד אבל הוא זה שלראשונה - לקח את משוואת פלאנק, ואמר שהיא איננה רציפה, אלא קוונטית.
 

שזלונג

New member
אתה מערבב בין שני תחומים:

תורות היחסות ומכניקת הקוונטים. תרומתו של איינשטיין למכניקת הקוונטים קשורה לאפקט הפוטו וולטאי. הוא אולי לא תרם כמו מקס פלנק, אבל הוא תרם. ולגבי לורנץ- למה אתה חושב שהוא "גנב" ממנו רעיון? נכון שלורנץ פיתח גיאומטריה למרחב עקום, אבל בין זה לבין תיאוריית כבידה חדשה... דווקא פלנק הוא זה שהחיל אותו על קרינת גוף שחור. ( אני בכוונה לא אומר שהוא הגה אותו, כיוון שאת הרעיון שמצבי אנרגיה של מערכת הם בדידים הגה לודוויג בולצמן). איינשטיין השתמש בקוונטים כדי לתאר את האפקט הפוטו וולטאי, והוא זה שמימש את רעיון הקוונט באמת. ובמילים אחרות, כל אחד תרם משהו, ואין טעם להיות קטנוניים.
 
נשען על ההסבר של אינשטיין, אך מנפה ומוסיף

מנפה את הליקויים בהסבר של אינשטיין, מוסיף ברמת פירוט מתמטית - גבוהה הרבה יותר מזו של אינשטיין - את ההסבר המלא והשלם. יש לזכור ששום הסבר אינו יכל לטעון שהוא "תיאוריה שלמה", אפילו אם כתב אותו גדול המדענים בהיסטוריה. לעומת זאת, הוא כן יכול להציע מודל טוב יותר, ולפעמים טוב - הרבה יותר.
 

דן צי

New member
טעית לא רק בנוסחה שלך

טעית גם בנוסחה של איינשטיין. האנרגיה הקוונטית של פוטון היא E=hf, ולא כפי שכתבת (מניפולציה פשוטה מראה שאתה בעצם כתבת E=hf/(2pi). יש לך טעות נגררת ל"נוסחה" שלך (גם בתיקון שבא אחר-כך), שהיא פשוט החלפת סימנים אחרת.
 
תודה. נכון.

כתבתי "בזרם התודעה", ושכחתי להסתכל על כתב היד המקורי שלי (לא פורסם). לגבי "זרם התודעה": ע"ע - Valentin Louis Georges Eugène Marcel Proust, שכתב את שבעת (7) הכרכים של יצירת המופת שלו - À la recherche du temps perdu. היצירה תורגמה לאנגלית תחת שני שמות שגויים: - תחילה: Remembrance of Things Past - אח"כ: In Search of Lost Time הכרך הראשון תורגם לעברית תחת השם - "בעקבות הזמן האבוד". השגיאה בתרגום נובעת מהערך הצרפתי המסובך ורב-המשמעות - recherche. התרגום הנכון מצרפתית לאנגלית הוא - "About the Elusiveness of the Lost Time". ובעברית - "אודות החמקנות של הזמן האבוד". תשובה לגבי האנרגיה - בהמשך.
 

דן צי

New member
אם כבר...

בעברית תקנית צריך לכתוב "על אודות", לא "אודות". זה לא משנה במיוחד לדעתי, אבל מכיוון שאתה מנסה להיות דקדקן חשבתי שכדאי להעיר.
 

TotalCommnader

New member
"מתמטיקה זו תיאוריה מטופשת" זאת דוגמא למשפט ש

ווה ערך לטענות המצחיקות והבלתי מנומקות שלך. כדי לתקוף את תורת הקוונטים צריך קצת יותר בשר בטיעונים מאשר "איזה אסון זה"
 
יאללה טוטאל-תחזור אלינו,עוד סוס פיזיקה לא קטן

איפה אמיר אגב?והייתה גם בחורה לא פרייארית.
 
אל תיעלב. חילוקי דיעות יכולים להיות פוריים

וידידותיים. שנה טובה.
-אגוז
 
למעלה