2 שאלות למחוננים למיניהם

מנסיון של אם

לילד מחונן - כך או כך הוא חריג. או שהוא מוקפץ, ולומד עם ילדים גדולים ממנו, ובהיותו גאון - יקלוט גם את חומר הלימודים הזה מהר למדי, ושאלת השעמום אינה נפתרת. בנוסף עולה שאלת ההתאמה החברתית, ואז? או שאינו מוקפץ, ושאלת השעמום נותרת בעינה, אבל השאלה החברתית פחות מרה. עדיין הוא מתוייג כשונה, כי קשה עד בלתי אפשרי להסתיר גאונות. עצה שעזרה לי - להשאיר אותו עם קבוצת הגיל שלו, בה יהיה "ראש לשועלים", וכדי שלא יהיה נידח חברתית, אפשר לנתב אותו להיות חונך של ילדים אחרים שמעוניינים בכך.
 
אני אגיד לך מה דעתי בעניין

מצד אחד זה נכון שהוא ישתעמם מהחומר,אני מכירה את ההרגשה-ככה הרגשתי מהיסודי ועד לפני התיכון-הרגשה של בזבוז זמן של לבוא ולחמם את הכסא בבית הספר. אני חושבת שכדאי שהוא יתחיל את כיתה א' כמו כל הילדים- שיתחיל כמו כל הילדים את הכיתה הראשונה בבית הספר ויהיה מוכן נפשית לכך.. במהלך השנה,במידה והילד התרגל,אפשר לבקש להקפיץ אותו כיתה(אם יתנו בכלל)או שפשוט יקפוץ כיתה בשנה אחריה.
 
תשובה מנסיון אישי הגעתי לפה מהעמוד הראשי, אז קודם כל שלום ../images/Emo13.gif אני היום בן 31, ובילדותי הוקפצתי מא' לב' אחרי בערך 3 שבועות בכיתה א'. מבחינה לימודית לא היתה בעיה (ידעתי לקרוא מגיל 3). מבחינה חברתית המצב היה קטסטרופה מוחלטת שרדפה אחרי עד אחרי הצבא. בתור ילד הייתי גם ככה נמוך, רזה, ממושקף וחסר ביטחון עצמי - שנה פער בגיל משאר חברי הכיתה החריפה את ההבדלים עוד יותר. בתקופתי ובמקום מגורי אז לא היו מסגרות כלשהן לילדים מחוננים, אז אני לא יודע מה היו יכולות להיות האלטרנטיבות. אני גם לא יכול לדעת היום מה היה קורה לי משנה של בטלה ושעמום בכיתה א' שאת כל החומר הנלמד בה ידעתי עוד לפני ההתחלה. אני יכול רק להגיד שתקופת בית הספר שלי - עד הסוף - היתה אומללה למדי. האם מבחינה אובייקטיבית הילד שלכם רוכש קשרים חבריים בקלות? האם יש לו ביטחון עצמי מחוץ לבית? האם הוא מפותח גופנית יחסית לבני גילו? אני ממש לא איש מקצוע בתחום החינוך וקטונתי מאוד מלייעץ לכם - אני רק מציע שתחשבו היטב. מחוננות וגאונות היא גם ככה לעיתים גורם שפוגע בכישורים חברתיים - הקפצת כיתה עלולה לפגוע עוד יותר. רן
 

JuSt A GiRl 94

New member
אממ..

אני אולי צעירה אבל אני יכולה לומר לך את דעתי: רצו להקפיץ אותי גם בשנים הראשונות, ובסוף החלטנו שלא. אני חושבת שעל כיתה א' עדיף לא לקפוץ. אני ממליצה לך לדבר עם המורה שתהיה לו בהמשך ולהסביר לה את המקרה והיא תקדם אותו בחומר (חוברות יותר קשות, חומר יותר מאתגר) בסוף אני קפצתי על כיתה ד', ואז הייתי בשלה הרבה יותר מבחינה רגשית, ככה שיצא מזה בעיקר טוב.
 

BigMatilda

New member
אולי זה מאוחר מדי, אבל תגובה חיובית

אותי הקפיצו גן חובה. זה ממש לא היה נורא, ואני שמחה שעשו את זה. אחרי 6 שנים בכיצה רגילה עברתי למחוננים, ולא הייתי הכי קטנה שם, אלא היו אפילו יותר קטנים ממני. העיקר זה היכולות החברתיות. כמו שיש ילדים שעוברים דירה ומגיעים לעיר חדשה וישר נהיים מקובלים. לא לעשות את זה באמצע השניה כמובן, אלא בקיץ שבמילא יש תחלופה של ילדים. היתה לי כמעט שנה לפני הצבא, שניצלתי אותה לעבודה וטיולים הרבה יותר תורמים ושווים מאשר עוד שנה בגן המשעמם הזה... אני ממש שמחה שהקפיצו אותי.
 

meyravbh1

New member
לא,זה לא מאוחר מידי. החלטנו שאנחנו

הולכים על זה.(לפחות מנסים לעבור את האיבחון). באמת הפסיכולוגית אמרה לי ש-95% מההקפצות נעשות מגן רשות ל-א'. נדיר מאד שמקפיצים את א'. ניראה. בכל אופן,תודה רבה.
 
למעלה