57 שנה לשיירת הר-הצופים היום

מצב
הנושא נעול.
אני מכיר את נושא העיתונות

לא זוכרים ולא מזכירים ברדיו היום !
עם כל הכבוד לארועים החדשותיים שהיו היום, ארוע זה גובר על כולם בנקל. פה לא מדובר על אדם או שניים שנפטרו או נהרגו בתאונה ומבלי להקל ראש גם בארועים אלה כמובן, ארוע בו נהרגו 79 מאנשינו גובר על כל ארוע אחר. בושה לאמצעי התקשורת שלא זוכרים. ראה: כל העיתונאים מאוד שטחיים. התחקיר העיתונאי בארץ רדוד עד לאימה. שים לב לכתבות על רכבת בעיתונים. מאירק'ה: מצאת פעם כתבה בלי טעויות ?????? מצאת פעם מאמר נורמלי בעברית??? כל-כך חבל שזה ככה. קח את המאמר שלי על הכרמלית למשל, המופיע בפרק המאמרים, ראית כזה בעיתון ??? או בספר ישראלי ? בלי להשתחצן, אני עצוב שאין רמה עיתונאית כאן. רק רייטינג חשוב להם. מאות פעמים ביקשתי מעיתונאים לבצע הגהה על כל מה שהם כותבים על רכבת. אבל הפרסטיז'ה שלהם....אוי... אוי-ווי... חרא של כתבות עם דרעק של עיתונאים. אתה יודע ? תפתח נשיונאל ג'אוגרפיק - ראה תוכנית, למשל על הריסת בתים בעולם ! ראה איזו ירידה לפרטים כולל סיפור פיקאנטי ונהדר שמסביב. איזה עומק, איזו איכות ! כולם צריכים ללמוד מערוץ 44 מה זה טלויזיה, מה זה כתבה, מה זה צילומים, מה זה לרתק אותך לדבר גם אם אינך מתעניין כל-כך בתחום זה או אחר. לילה טוב מעיר הקודש כל החודש !!!
אני מכיר את נושא העיתונות
עיתונאית כתבה כתבה על כרתים כמס-שפתיים כיוון שנסעה על חשבון חברת תיירות. כתבתי לה שבכתבה שלה אין משפט אחד נכון. בקשתי שלהבא תתייעץ איתי, ואני לא מחפש שתזכיר את שמי ולא רוצה שום דבר , רק שלא תטעה אנשים. לא ענתה לי והמשיכה לכתוב שטויות (מעריב , נילי פרידלנדר) לגבי רכבת העמק יש שתי הודעות: כנראה שעומרי שלמון ודוד תירוש ירדו מכתיבת ספר על רכבת העמק. במקום זה שימור אתרים פנו אל יהודה לבנוני (כתב את המחקר על מגדלים בארץ) ויעקב שורר (כותב ספרי טיולים ותיק) שיכתבו על רכבת העמק, אבל נראה להם שלא הכוונה לכתיבת ספר מעמיק, אלא יותר חוברת. מכל מקום, קיבל את התקליטור, אבל אמרתי להם שלפני שעושים משהו אני רוצה לראות את החומר.
 
תדרוש ששמך יופיע על העטיפה

אני מכיר את נושא העיתונות
עיתונאית כתבה כתבה על כרתים כמס-שפתיים כיוון שנסעה על חשבון חברת תיירות. כתבתי לה שבכתבה שלה אין משפט אחד נכון. בקשתי שלהבא תתייעץ איתי, ואני לא מחפש שתזכיר את שמי ולא רוצה שום דבר , רק שלא תטעה אנשים. לא ענתה לי והמשיכה לכתוב שטויות (מעריב , נילי פרידלנדר) לגבי רכבת העמק יש שתי הודעות: כנראה שעומרי שלמון ודוד תירוש ירדו מכתיבת ספר על רכבת העמק. במקום זה שימור אתרים פנו אל יהודה לבנוני (כתב את המחקר על מגדלים בארץ) ויעקב שורר (כותב ספרי טיולים ותיק) שיכתבו על רכבת העמק, אבל נראה להם שלא הכוונה לכתיבת ספר מעמיק, אלא יותר חוברת. מכל מקום, קיבל את התקליטור, אבל אמרתי להם שלפני שעושים משהו אני רוצה לראות את החומר.
תדרוש ששמך יופיע על העטיפה
החיצונית באותיות של קידוש לבנהשגודלן אינו קטן מגודל האותיות של שמם. זו זכותך המלאה. בינתיים, רק אתה עשית מחקר מעמיק בנושא. גם המאמר של בני הספל הוא בסדר גמור וחבל שאנשים אחרים שמבינים במגדלים או בטיולים, מכניסים את ראשם לנושא שצריך בו לפחות 20 שנות מחקר מעמיק כמו שאתה עשית. אבל לצערי ספר על הנושא ימכור אולי 100 עותקים בארץ ומתוכם יירכשו 70 ע"י חברי הפורום כאן. אין מודעות כאן להיסטוריה תחבורתית ויום יבוא ויבכו על כך. בינתיים, אין שמירה של חומרים היסטוריים רצינית.
 
טוענים על התעניינות מוגברת בנושא

תדרוש ששמך יופיע על העטיפה
החיצונית באותיות של קידוש לבנהשגודלן אינו קטן מגודל האותיות של שמם. זו זכותך המלאה. בינתיים, רק אתה עשית מחקר מעמיק בנושא. גם המאמר של בני הספל הוא בסדר גמור וחבל שאנשים אחרים שמבינים במגדלים או בטיולים, מכניסים את ראשם לנושא שצריך בו לפחות 20 שנות מחקר מעמיק כמו שאתה עשית. אבל לצערי ספר על הנושא ימכור אולי 100 עותקים בארץ ומתוכם יירכשו 70 ע"י חברי הפורום כאן. אין מודעות כאן להיסטוריה תחבורתית ויום יבוא ויבכו על כך. בינתיים, אין שמירה של חומרים היסטוריים רצינית.
טוענים על התעניינות מוגברת בנושא
בעיקבות הידיעות על חידוש הקו, כשאנשים לא מבינים שמה שמענין את הסוללים תהיה התעבורה המסחרית ובעיקר שינוע סחורות מירדן. אילו ענין את מישהו באמת תנועת הנוסעים ותיירות וכו, הרי לא היו מסיימים את הקו בבית שאן במגמה להמשך בירדן, אלא ממשיכים את הקו לצחמח, או כמו שהציעו כאן, גם עד טבריה, ואז כל הקיץ, מאות נופשים ביום היו נוסעים ברכבת לטבריה ושם היו נאספים ע"י ההסעות של בתי המלון, במקום הנסיעות הארוכות באוטובוס. לגבי החוברת, רק בסוף השיחה התברר לי כי הכוונה כנראה לכתוב איזו חוברת לפי בקשת שימור אתרים, לא מחקר ממשי, והבנתי שגם זה לא יהיה רציני.
 
אני כבר לא מתפלא על כלום:

טוענים על התעניינות מוגברת בנושא
בעיקבות הידיעות על חידוש הקו, כשאנשים לא מבינים שמה שמענין את הסוללים תהיה התעבורה המסחרית ובעיקר שינוע סחורות מירדן. אילו ענין את מישהו באמת תנועת הנוסעים ותיירות וכו, הרי לא היו מסיימים את הקו בבית שאן במגמה להמשך בירדן, אלא ממשיכים את הקו לצחמח, או כמו שהציעו כאן, גם עד טבריה, ואז כל הקיץ, מאות נופשים ביום היו נוסעים ברכבת לטבריה ושם היו נאספים ע"י ההסעות של בתי המלון, במקום הנסיעות הארוכות באוטובוס. לגבי החוברת, רק בסוף השיחה התברר לי כי הכוונה כנראה לכתוב איזו חוברת לפי בקשת שימור אתרים, לא מחקר ממשי, והבנתי שגם זה לא יהיה רציני.
אני כבר לא מתפלא על כלום:
הרי כבר בשנת 1980 שאלתי מדוע אין קו רכבת לטבריה ??? וזה כל-כך פשוט להקמה... הרי זה יהיה בקייץ קו מצויין ומניב תוצאות !
 

mucool2

New member
לא רק בקיץ!

אני כבר לא מתפלא על כלום:
הרי כבר בשנת 1980 שאלתי מדוע אין קו רכבת לטבריה ??? וזה כל-כך פשוט להקמה... הרי זה יהיה בקייץ קו מצויין ומניב תוצאות !
לא רק בקיץ!
צליינים באים כל השנה, ביחוד סביב חג הפסחא. תקופות החגים גם כן עמוסות בנופשים ישראלים (ופקקים אדירים, מי לא יעדיף רכבת?). מה ההסבר לאי-סלילת ההמשך לטבריה? מילא זה, הוא אפילו לא מופיע בתוכנית המתאר! מסילה עד טבריה, בתופסת חיבור בין עפולה לת"א לא דרך חיפה (דרך ואדי ערה הכי קצר, אבל גם ואדי מילח יכול להיות טוב), תקרב אותה ואת בית שאן למרכז יותר מכל דבר אחר. כל הזמן מדברים על חיבור כל הערים עם 50,000 תושבים ומעלה לרכבת. למה טבריה מחוץ למשחק?
 

mucool2

New member
*תופסת=תוספת

לא רק בקיץ!
צליינים באים כל השנה, ביחוד סביב חג הפסחא. תקופות החגים גם כן עמוסות בנופשים ישראלים (ופקקים אדירים, מי לא יעדיף רכבת?). מה ההסבר לאי-סלילת ההמשך לטבריה? מילא זה, הוא אפילו לא מופיע בתוכנית המתאר! מסילה עד טבריה, בתופסת חיבור בין עפולה לת"א לא דרך חיפה (דרך ואדי ערה הכי קצר, אבל גם ואדי מילח יכול להיות טוב), תקרב אותה ואת בית שאן למרכז יותר מכל דבר אחר. כל הזמן מדברים על חיבור כל הערים עם 50,000 תושבים ומעלה לרכבת. למה טבריה מחוץ למשחק?
*תופסת=תוספת
 
שאלה טובה שאלת ולי אין תשובה:

לא רק בקיץ!
צליינים באים כל השנה, ביחוד סביב חג הפסחא. תקופות החגים גם כן עמוסות בנופשים ישראלים (ופקקים אדירים, מי לא יעדיף רכבת?). מה ההסבר לאי-סלילת ההמשך לטבריה? מילא זה, הוא אפילו לא מופיע בתוכנית המתאר! מסילה עד טבריה, בתופסת חיבור בין עפולה לת"א לא דרך חיפה (דרך ואדי ערה הכי קצר, אבל גם ואדי מילח יכול להיות טוב), תקרב אותה ואת בית שאן למרכז יותר מכל דבר אחר. כל הזמן מדברים על חיבור כל הערים עם 50,000 תושבים ומעלה לרכבת. למה טבריה מחוץ למשחק?
שאלה טובה שאלת ולי אין תשובה:
ככל הנראה מישהו חושב שתושבי טבריה הם סוג ט'. הרי יש גם עלייה לרגל לקברו של רבי מאיר בעל הנס, כל השנה ואכן אתה צודק: גם בחורף הרכבת תהיה עמוסה שהרי יש גם "חמי-טבריה" שפעילים בחורף מאוד וכמובן שמספר התושבים בטבריה עולה על 50 אלף. האזור עתיר בישובים קרובים נוספים ולהערכתי יש בסביבה כ- 100 אלף נפשות. חובה להמשיך את המסילה ל-אל-חמה שהרי היא זכתה לאתר התיירות המתוייר ביותר בישראל, השנה !!! , ממש ארץ חלם לא להמשיך את המסילה לטבריה !
 

Azazel

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo31.gif

לא רק בקיץ!
צליינים באים כל השנה, ביחוד סביב חג הפסחא. תקופות החגים גם כן עמוסות בנופשים ישראלים (ופקקים אדירים, מי לא יעדיף רכבת?). מה ההסבר לאי-סלילת ההמשך לטבריה? מילא זה, הוא אפילו לא מופיע בתוכנית המתאר! מסילה עד טבריה, בתופסת חיבור בין עפולה לת"א לא דרך חיפה (דרך ואדי ערה הכי קצר, אבל גם ואדי מילח יכול להיות טוב), תקרב אותה ואת בית שאן למרכז יותר מכל דבר אחר. כל הזמן מדברים על חיבור כל הערים עם 50,000 תושבים ומעלה לרכבת. למה טבריה מחוץ למשחק?

ללא ספק, אני בעד קו לטבריה.... אבל האם לטבריה עילית או תחתית? כמו כן, למה לקרב את עפולה למרכז? תקרבו אותה לחיפה!
 

mucool2

New member
גם וגם!


ללא ספק, אני בעד קו לטבריה.... אבל האם לטבריה עילית או תחתית? כמו כן, למה לקרב את עפולה למרכז? תקרבו אותה לחיפה!
גם וגם!
אני לא בטוח כמה מסילה לטבריה עילית תקצר את הדרך באמת. מה שבטוח - זה לא יהיה קל, כי צריך לסלול את המסילה לנצרת קודם. קו העמק יקרב את עפולה לחיפה באופן אוטומטי, וזה כבר "קיים" ומקוּדם. חיבור למרכז דרך אחד ה"וואדיות" יספק קשר טוב לתושבי העמקים עם מרכז הארץ ודרומה (בלי ליצור צוואר בקבוק בחיפה), וגם יקל על הגעת תיירים מנתב"ג ומאזור המרכז לכנרת (אם וכאשר יסללו את ההמשך לקו). אל תשכח שרכבות נוסעות בשני הכיוונים!
 

Azazel

New member
זה יעקוף את המטרופולין החיפאי...

גם וגם!
אני לא בטוח כמה מסילה לטבריה עילית תקצר את הדרך באמת. מה שבטוח - זה לא יהיה קל, כי צריך לסלול את המסילה לנצרת קודם. קו העמק יקרב את עפולה לחיפה באופן אוטומטי, וזה כבר "קיים" ומקוּדם. חיבור למרכז דרך אחד ה"וואדיות" יספק קשר טוב לתושבי העמקים עם מרכז הארץ ודרומה (בלי ליצור צוואר בקבוק בחיפה), וגם יקל על הגעת תיירים מנתב"ג ומאזור המרכז לכנרת (אם וכאשר יסללו את ההמשך לקו). אל תשכח שרכבות נוסעות בשני הכיוונים!
זה יעקוף את המטרופולין החיפאי...
וזה רע. נכון שאני גם הצעתי דבר דומה כאן לפני מספר חודשים, אבל בחלק הזה הרבה יותר חשובים קוי המטען לדעתי.
 

mucool2

New member
ממש לא ברור לי למה זה רע

זה יעקוף את המטרופולין החיפאי...
וזה רע. נכון שאני גם הצעתי דבר דומה כאן לפני מספר חודשים, אבל בחלק הזה הרבה יותר חשובים קוי המטען לדעתי.
ממש לא ברור לי למה זה רע
צריך להימנע ככל האפשר מצווארי בקבוק. באותה מידה אני בעד שימוש במסילה המזרחית כדי לעקוף את תל אביב (ואת מסילת החוף). זה עניין אלמנטרי. אין סיבה שמי שלא צריך להגיע לחיפה/ת"א ייכנס לשם ויעמיס על המערכת העמוסה ממילא. הדאגה שלך לחיפה מובנת אבל קצת מוגזמת לדעתי. הארכת הדרך מעפולה לת"א לא תועיל לחיפה ובטח לא לעפולה.
 

Azazel

New member
זה לא רק הדאגה לחיפה.

ממש לא ברור לי למה זה רע
צריך להימנע ככל האפשר מצווארי בקבוק. באותה מידה אני בעד שימוש במסילה המזרחית כדי לעקוף את תל אביב (ואת מסילת החוף). זה עניין אלמנטרי. אין סיבה שמי שלא צריך להגיע לחיפה/ת"א ייכנס לשם ויעמיס על המערכת העמוסה ממילא. הדאגה שלך לחיפה מובנת אבל קצת מוגזמת לדעתי. הארכת הדרך מעפולה לת"א לא תועיל לחיפה ובטח לא לעפולה.
זה לא רק הדאגה לחיפה.
אני חושב שהקו העורפי שאנחנו מדברים עליו, עדיף לבנות אותו במסגרת פיתוח התשתית לרכבות המשא דווקא, ולהוציא את כל מעבר המשאות מחוף הכרמל ( לא התחנה, האיזור) באופן כללי, כמה שאפשר.
 

mucool2

New member
זה לא סותר

זה לא רק הדאגה לחיפה.
אני חושב שהקו העורפי שאנחנו מדברים עליו, עדיף לבנות אותו במסגרת פיתוח התשתית לרכבות המשא דווקא, ולהוציא את כל מעבר המשאות מחוף הכרמל ( לא התחנה, האיזור) באופן כללי, כמה שאפשר.
זה לא סותר
 
אוי ואבוי אם יתווספו עוד תיירים

טוענים על התעניינות מוגברת בנושא
בעיקבות הידיעות על חידוש הקו, כשאנשים לא מבינים שמה שמענין את הסוללים תהיה התעבורה המסחרית ובעיקר שינוע סחורות מירדן. אילו ענין את מישהו באמת תנועת הנוסעים ותיירות וכו, הרי לא היו מסיימים את הקו בבית שאן במגמה להמשך בירדן, אלא ממשיכים את הקו לצחמח, או כמו שהציעו כאן, גם עד טבריה, ואז כל הקיץ, מאות נופשים ביום היו נוסעים ברכבת לטבריה ושם היו נאספים ע"י ההסעות של בתי המלון, במקום הנסיעות הארוכות באוטובוס. לגבי החוברת, רק בסוף השיחה התברר לי כי הכוונה כנראה לכתוב איזו חוברת לפי בקשת שימור אתרים, לא מחקר ממשי, והבנתי שגם זה לא יהיה רציני.
אוי ואבוי אם יתווספו עוד תיירים
לכנרת... רק בגלל זה ל כדאי להאריך את הקו לטבריה.
 
טבריה זקוקה לתיירות ! המצב שם זיפת.

אוי ואבוי אם יתווספו עוד תיירים
לכנרת... רק בגלל זה ל כדאי להאריך את הקו לטבריה.
טבריה זקוקה לתיירות ! המצב שם זיפת.
הכנרת לא תיהרס. התיירים יכניסו כסף ובו ניתן יהיה לפתח את האזור ולהשביח את החופים וכמובן יותר תקציב לניקיון. אני גם מניח שבשלב זה או אחר יהיה שלום עם סוריה.
 
עלתה בי מחשבה מוזרה

טבריה זקוקה לתיירות ! המצב שם זיפת.
הכנרת לא תיהרס. התיירים יכניסו כסף ובו ניתן יהיה לפתח את האזור ולהשביח את החופים וכמובן יותר תקציב לניקיון. אני גם מניח שבשלב זה או אחר יהיה שלום עם סוריה.
עלתה בי מחשבה מוזרה
אולי ישנה התנגדות חריפה של מסיעים שונים בחברות פרטיות וציבוריות? (הכוונה לאוטובוסים) ותחשבו על זה.....
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה