60 שניות על הסולאה

gitanillo

New member
60 שניות על הסולאה

הסולאה-soleá באה מהמילה soledad שמשמעותה בספרדית היא בדידות המבטא האנדלוסי(הם לא מבטאים את המילים עד הסוף) גרם להווצרות המילה לעיתים קוראים לזה גם soleares . שייכת לקומפסים של 12 פעמות 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 הפעמות המודגשות הם:3,6,8,10,12 לסולאה כמו לרבים מהסגנונות(פאלוס)בעלי מבנה של 12 פעמות יש חלקים שחוזרים כמעט בכול סולאה entrada-(לעיתים נקראת(למרבה האירוניה) salida)או introduccion-החלק הפותח בו מציג נגן הגיטרה רעיון מסויים שבסופו הזמר מחמם את קולו.. אז מתחיל נגן הגיטרה לנגן קומפסים(מחזור מ1 -12) ופלסטות(קטעים מלודיים) והזמר שר(בדרך כלל יש קומפס מיוחד לשירה בו לעיתים רבות מודגשים הפעמות ה 7 ו 8(כרגיל) אם יש רקדן הוא נקרא לרקוד ע"י קטע בעל אופי ריתמי חזק במיוחד(1,2,3 מודגשים)הנקרא יאמאדה(קריאה) הסולאה בעלת אופי עצוב מאוד ונחשבת לאחד הסגנונות החשובים בפלמנקו!! זאת מיכוון שהיא הבסיס להבנת חלק גדול של הפלמנקו זה ממש על קצה הלשון-להשכלה כללית המבנה הריתמי של הסולאה מסובך הרבה יותר מהרמה שאותה פירטתי להלן-ישנם ואריאציות(3/4-כל הדרך,קומפאסים של 6פעמות,וזה עוד בלי לדבר על אפשרויות מלודיות והרמוניות בילתי נגמרות-זאת אם מתייחסים לפלמנקו המודרני כמובן. לרקדניות שבינכן-אין כמו לראות את מנואלה קאראסקו רוקדת סולאה-אמצו את המודל שלה ותגיעו רחוק(עם הרבה אמון כמובן,חהחה) תהנו
 
למעלה