984: יצא מצפת ב23:00 , הגיע לאשדוד ב6:00!

מצב
הנושא נעול.
החוצפה של הציבור החרדי כבר עוברת כל גבול!
זה לא מתפקידו של נהג האוטובוס לדבר עם "מתאמים" למיניהם, הוא מקבל הוראות אך ורק מאנשי אגד. אם נמסר שלא היה צפי להרבה נוסעים, אז אל לנוסעים להתלונן. הסדרן לא יכול לשלוף אוטובוסים מהכיס בשעה 1 בלילה. בידיעה שכחו לציין שעיכוב האוטובוס נגרם כתוצאה מחסימתו ע"י ההמון הזועם ולא משום סיבה אחרת. ועל כן, אין פה שום עילה לתלונה. אין שום ציבור אחר במדינה שמקבל שירות ברמה שהחרדים מקבלים ועדיין אי אפשר לרצות אותם. זו כבר בעייה של הציבור הזה ולא של אגד.
10X
 

shuky1

New member
החוצפה של הציבור החרדי כבר עוברת כל גבול!
זה לא מתפקידו של נהג האוטובוס לדבר עם "מתאמים" למיניהם, הוא מקבל הוראות אך ורק מאנשי אגד. אם נמסר שלא היה צפי להרבה נוסעים, אז אל לנוסעים להתלונן. הסדרן לא יכול לשלוף אוטובוסים מהכיס בשעה 1 בלילה. בידיעה שכחו לציין שעיכוב האוטובוס נגרם כתוצאה מחסימתו ע"י ההמון הזועם ולא משום סיבה אחרת. ועל כן, אין פה שום עילה לתלונה. אין שום ציבור אחר במדינה שמקבל שירות ברמה שהחרדים מקבלים ועדיין אי אפשר לרצות אותם. זו כבר בעייה של הציבור הזה ולא של אגד.
 
984: יצא מצפת ב23:00 , הגיע לאשדוד ב6:00!
זה מה שקרה במוצ"ש האחרון , נסיעה לאורך כל הלילה.
כני שעשה את הקו הזה לצערו כמה פעמים
ידוע לי מידע אישי שישנם בצפת במוצ"ש אוטובוסים שעומדים לרשות הסדרן. פעמים רבות הם לא מבצעים אף נסיעה וחוזרים ריקים לסניפיהם. אך הבעיה היא שהרבה מהנוסעים מעדיפים לחכות לאוטובוס האחרון ולהרוויח עוד שעה בצפת. מידע אישי שלי ובדוק היו שני אוטובוסים שהמתינו לבצע את הנסיעה הנ"ל. בחצור הגלילית ישנם שני מתאמים מול אגד (פינגרוט ופרידמן)מנ"ס צפת דיבר איתם והם אמרו שיש מעט נוסעים בחצור לכן נשלח רק אוטובוס אחד. אבל הבהמות(אין מילה אחרת לתאור חלק מהנוסעים בקריה החסידית בחצור) החליטו לחסום את הכביש . הסיבה לחסימה כי לדעתם הם מיוחסים ומורמים מעם הם רוצים שהאוטובוס לא ייסע מלא. אלא שיביאו שני אוטובוסים שיהיה להם נח כל נוסע על ספסל. אז הבהמות כהרגלם בקודש חסמו את הכביש. אם יש להם תלונות שיתלוננו על מעשיהם. גם לי בעבר חסמו את הכביש שם משום שאישה ישבה ע"י בעלה. אבל ברגע שהודעתי ע"כ למשטרה וניידת הגיעה הם ברחו כמו עכברים. אני משתדל להתחמק מביצוע של הקו המקולל והמיותר הזה. ברוב המקרים אין בו יותר מ20 נוסעים. אבל יש בו 50 תלונות.
 

846

Active member
כני שעשה את הקו הזה לצערו כמה פעמים
ידוע לי מידע אישי שישנם בצפת במוצ"ש אוטובוסים שעומדים לרשות הסדרן. פעמים רבות הם לא מבצעים אף נסיעה וחוזרים ריקים לסניפיהם. אך הבעיה היא שהרבה מהנוסעים מעדיפים לחכות לאוטובוס האחרון ולהרוויח עוד שעה בצפת. מידע אישי שלי ובדוק היו שני אוטובוסים שהמתינו לבצע את הנסיעה הנ"ל. בחצור הגלילית ישנם שני מתאמים מול אגד (פינגרוט ופרידמן)מנ"ס צפת דיבר איתם והם אמרו שיש מעט נוסעים בחצור לכן נשלח רק אוטובוס אחד. אבל הבהמות(אין מילה אחרת לתאור חלק מהנוסעים בקריה החסידית בחצור) החליטו לחסום את הכביש . הסיבה לחסימה כי לדעתם הם מיוחסים ומורמים מעם הם רוצים שהאוטובוס לא ייסע מלא. אלא שיביאו שני אוטובוסים שיהיה להם נח כל נוסע על ספסל. אז הבהמות כהרגלם בקודש חסמו את הכביש. אם יש להם תלונות שיתלוננו על מעשיהם. גם לי בעבר חסמו את הכביש שם משום שאישה ישבה ע"י בעלה. אבל ברגע שהודעתי ע"כ למשטרה וניידת הגיעה הם ברחו כמו עכברים. אני משתדל להתחמק מביצוע של הקו המקולל והמיותר הזה. ברוב המקרים אין בו יותר מ20 נוסעים. אבל יש בו 50 תלונות.
אין מה להוסיף על דבריו של אנדריוס
הוא צודק בכל מילה, הציבור הנ"ל מקבל בזכות הכוח הצרכני שלו מה שאף ציבור אחר לא מקבל (כי אף אחד לא מוכן להתארגן) ולמרות הכל הוא כפוי טובה, נצלן ומתנהג באי יושר וביריונות במיקרים רבים. וכמו שכבר ניכתב פה, התנהגות המיבור אינה צפויה בעליל, אני אישית הייתי בבניברק באחד הלילות כשהכול היה שומם ופתאום בשעה 23:00 לערך יצאו המוני בני אדם (כמה מאות עד 1000) בבת אחת וכל תחנות האוטובוס ברח' עזרא ניסתמו! ובמיקרה הזה היו אוטובוסים בהיכון והתנועה החלה ליזרום מיד ובכל זאת היו טענות וקיטורים מדוע אין אוטובוסים פה ועכשיו! לציבור החרדי יש את היתרון שלכל קבוצה יש מעאכרים ועסקנים ואלו הם שמתאמים את השרות מול אגד, כפי שכבר ניכתב, במידה והעסקנים מפשלים ואינם מצליחים לצפות את הנולד אז הציבור שלהם ניפגע. ודבר אחרון, אף אחד לא מזכיר את אותם ימים (או יותר נכון לילות) שבריכוזים שונים עומדים אוטובוסים בהיכון ומחכים לכל תרחיש (וזה עולה לאגד כסף) וובסופו של דבר הנהגים והאוטובוסים משוחררים הביתה מחוסר נוסעים.
 
אין מה להוסיף על דבריו של אנדריוס
הוא צודק בכל מילה, הציבור הנ"ל מקבל בזכות הכוח הצרכני שלו מה שאף ציבור אחר לא מקבל (כי אף אחד לא מוכן להתארגן) ולמרות הכל הוא כפוי טובה, נצלן ומתנהג באי יושר וביריונות במיקרים רבים. וכמו שכבר ניכתב פה, התנהגות המיבור אינה צפויה בעליל, אני אישית הייתי בבניברק באחד הלילות כשהכול היה שומם ופתאום בשעה 23:00 לערך יצאו המוני בני אדם (כמה מאות עד 1000) בבת אחת וכל תחנות האוטובוס ברח' עזרא ניסתמו! ובמיקרה הזה היו אוטובוסים בהיכון והתנועה החלה ליזרום מיד ובכל זאת היו טענות וקיטורים מדוע אין אוטובוסים פה ועכשיו! לציבור החרדי יש את היתרון שלכל קבוצה יש מעאכרים ועסקנים ואלו הם שמתאמים את השרות מול אגד, כפי שכבר ניכתב, במידה והעסקנים מפשלים ואינם מצליחים לצפות את הנולד אז הציבור שלהם ניפגע. ודבר אחרון, אף אחד לא מזכיר את אותם ימים (או יותר נכון לילות) שבריכוזים שונים עומדים אוטובוסים בהיכון ומחכים לכל תרחיש (וזה עולה לאגד כסף) וובסופו של דבר הנהגים והאוטובוסים משוחררים הביתה מחוסר נוסעים.
גם אני נמנה על הסובלים.
ויכול להעיד שמפעם לפעם במוצ"ש, אני עומד לרשות הפקח בוויז'ניץ בחיפה, עומד היכון החל מ-21:15, וכבר יצא לי לא פעם ולא פעמיים לצאת לנסיעה לירושלים בדקה ה-90, פתאום בשעה 23:00 לצאת מחיפה לירושלים. אז גם העמידו להם אוטובוס ספייר, ובד"כ יותר מאחד, וגם אנחנו מקבלים קללות, מכות, ושאר מרעין בישין שבהחלט מעכירים לנו את האווירה. בחודשים האחרונים ספגתי שני מכתבי תלונה מהציבור החרדי, על שטויות, סתם כי משעמם להם. שניהם נגנזו בסופו של דבר, מפני שלא היו דברים בגו.
 

846

Active member
גם אני נמנה על הסובלים.
ויכול להעיד שמפעם לפעם במוצ"ש, אני עומד לרשות הפקח בוויז'ניץ בחיפה, עומד היכון החל מ-21:15, וכבר יצא לי לא פעם ולא פעמיים לצאת לנסיעה לירושלים בדקה ה-90, פתאום בשעה 23:00 לצאת מחיפה לירושלים. אז גם העמידו להם אוטובוס ספייר, ובד"כ יותר מאחד, וגם אנחנו מקבלים קללות, מכות, ושאר מרעין בישין שבהחלט מעכירים לנו את האווירה. בחודשים האחרונים ספגתי שני מכתבי תלונה מהציבור החרדי, על שטויות, סתם כי משעמם להם. שניהם נגנזו בסופו של דבר, מפני שלא היו דברים בגו.
אין ספק שהנסיעות האלו הן כמעט אף
פעם לא נעימות.... תמיד יהיה איזה חכמולוג לא מרוצה שילמד אותך את תקנות התעבורה, ויחד איתו איזה ילד בן 13 שיש לו את הטלפון של יו"ר אגד בכיס ומיד הוא מתלונן... ואם בכל זאת הכל עבר בשקט (יחסי) ובשלום, אז האוטובוס ניראה בסוף הנסיעה כמו מיזבלת חירייה בימיה הטובים לפני שהיא ניסגרה! בהזדמנות אני אעלה תמונות. אין כאן התחשבות מינימלית בזולת, בנסיעה הנוכחית ולא בציבור שצריך לסוע בנסיעה חזרה. בבני-ברק אין חניון אגד ואין אפשרות לנקות את האוטובוס בצורה מסודרת, לפעמים יש נהג משקיען שמחזיק מטאטא באוטובוס והוא מנקה לבד וברוב הפעמים לא.
 

shim121

New member
אין ספק שהנסיעות האלו הן כמעט אף
פעם לא נעימות.... תמיד יהיה איזה חכמולוג לא מרוצה שילמד אותך את תקנות התעבורה, ויחד איתו איזה ילד בן 13 שיש לו את הטלפון של יו"ר אגד בכיס ומיד הוא מתלונן... ואם בכל זאת הכל עבר בשקט (יחסי) ובשלום, אז האוטובוס ניראה בסוף הנסיעה כמו מיזבלת חירייה בימיה הטובים לפני שהיא ניסגרה! בהזדמנות אני אעלה תמונות. אין כאן התחשבות מינימלית בזולת, בנסיעה הנוכחית ולא בציבור שצריך לסוע בנסיעה חזרה. בבני-ברק אין חניון אגד ואין אפשרות לנקות את האוטובוס בצורה מסודרת, לפעמים יש נהג משקיען שמחזיק מטאטא באוטובוס והוא מנקה לבד וברוב הפעמים לא.
ואני דווקא רוצה לספר על נסיעת מהדרין
שקטה ונעימה (בשעות הבוקר אין הרבה נוסעים במהדרין), יום חמישי לפני שבועיים הייתי צריך להיות במלון מרידיאן בחיפה(ליד חוף הכרמל), לא היה לי חשק ליסוע ברכבות העמוסות ו....נזכרתי ב970!. עליתי ב9:15 ברח' ז'בוטינסקי בב"ב (היציאה ב9:00 מקרית ויז'ניץ) ב10:20 ירדתי במרכז הקונגרסים (קניון חיפה) . ליד גלילות הנהג קיצר את הדרך ליד המחנה הצבאי מאחורי סינמה סיטי. בחזרה עליתי בשעה 13:55 אותו קו , אותו נהג (יוצא ב13:15 מנווה שאנן), הגעתי לב"ב ב15:15 . בהלוך היו 10 נוסעים , בחזור כ30 נוסעים. בתחנות הירידה בב"ב כל נוסע איחל לנהג שבת שלום ותודה רבה , נראה לי שהנהג נהנה בנסיעות הללו.
 

amit1270

New member
אין מה להוסיף על דבריו של אנדריוס
הוא צודק בכל מילה, הציבור הנ"ל מקבל בזכות הכוח הצרכני שלו מה שאף ציבור אחר לא מקבל (כי אף אחד לא מוכן להתארגן) ולמרות הכל הוא כפוי טובה, נצלן ומתנהג באי יושר וביריונות במיקרים רבים. וכמו שכבר ניכתב פה, התנהגות המיבור אינה צפויה בעליל, אני אישית הייתי בבניברק באחד הלילות כשהכול היה שומם ופתאום בשעה 23:00 לערך יצאו המוני בני אדם (כמה מאות עד 1000) בבת אחת וכל תחנות האוטובוס ברח' עזרא ניסתמו! ובמיקרה הזה היו אוטובוסים בהיכון והתנועה החלה ליזרום מיד ובכל זאת היו טענות וקיטורים מדוע אין אוטובוסים פה ועכשיו! לציבור החרדי יש את היתרון שלכל קבוצה יש מעאכרים ועסקנים ואלו הם שמתאמים את השרות מול אגד, כפי שכבר ניכתב, במידה והעסקנים מפשלים ואינם מצליחים לצפות את הנולד אז הציבור שלהם ניפגע. ודבר אחרון, אף אחד לא מזכיר את אותם ימים (או יותר נכון לילות) שבריכוזים שונים עומדים אוטובוסים בהיכון ומחכים לכל תרחיש (וזה עולה לאגד כסף) וובסופו של דבר הנהגים והאוטובוסים משוחררים הביתה מחוסר נוסעים.
ועדיין...
אגד ממשיכה להתחנף וללקק לחרדים. לא הגיע הזמן להעניש את "הילד המפונק" הזה ולהפסיק לתת לו שירות שאחרים יכולים רק לחלום עליו (ולא הזכרתי את המחיר המוזל..)?
 

mister K

New member
ועדיין...
אגד ממשיכה להתחנף וללקק לחרדים. לא הגיע הזמן להעניש את "הילד המפונק" הזה ולהפסיק לתת לו שירות שאחרים יכולים רק לחלום עליו (ולא הזכרתי את המחיר המוזל..)?
הילד המפונק הזה מכניס הרבה כסף...
ועכשיו בעידן הרפורמה לאחר שלקחו לאגד נתח נכבד מכמות העבודה שלה, קווי החרדים מהווים תחליף ראוי ומספקים עבודה לאגד. אמנם עבודה מגעילה אבל זה מה יש. אילולא הרפורמה, אני בספק אם אגד היו פוזלים בכלל לכיוון החרדים, אבל כשאין ברירה אז אין ברירה. ובאשר למחיר המוזל, זו פשוט אפלייה וחוצפה שאין כדוגמתה. רק עתירה לבג"צ נגד משרד התחבורה עשויה לפתור את הבעייה.
 
הילד המפונק הזה מכניס הרבה כסף...
ועכשיו בעידן הרפורמה לאחר שלקחו לאגד נתח נכבד מכמות העבודה שלה, קווי החרדים מהווים תחליף ראוי ומספקים עבודה לאגד. אמנם עבודה מגעילה אבל זה מה יש. אילולא הרפורמה, אני בספק אם אגד היו פוזלים בכלל לכיוון החרדים, אבל כשאין ברירה אז אין ברירה. ובאשר למחיר המוזל, זו פשוט אפלייה וחוצפה שאין כדוגמתה. רק עתירה לבג"צ נגד משרד התחבורה עשויה לפתור את הבעייה.
אל תהייה כ"כ בטוח
 

amit1270

New member
הילד המפונק הזה מכניס הרבה כסף...
ועכשיו בעידן הרפורמה לאחר שלקחו לאגד נתח נכבד מכמות העבודה שלה, קווי החרדים מהווים תחליף ראוי ומספקים עבודה לאגד. אמנם עבודה מגעילה אבל זה מה יש. אילולא הרפורמה, אני בספק אם אגד היו פוזלים בכלל לכיוון החרדים, אבל כשאין ברירה אז אין ברירה. ובאשר למחיר המוזל, זו פשוט אפלייה וחוצפה שאין כדוגמתה. רק עתירה לבג"צ נגד משרד התחבורה עשויה לפתור את הבעייה.
אגד "פזלו" לכיוון החרדים גם לפני הרפורמה.
 
הילד המפונק הזה מכניס הרבה כסף...
ועכשיו בעידן הרפורמה לאחר שלקחו לאגד נתח נכבד מכמות העבודה שלה, קווי החרדים מהווים תחליף ראוי ומספקים עבודה לאגד. אמנם עבודה מגעילה אבל זה מה יש. אילולא הרפורמה, אני בספק אם אגד היו פוזלים בכלל לכיוון החרדים, אבל כשאין ברירה אז אין ברירה. ובאשר למחיר המוזל, זו פשוט אפלייה וחוצפה שאין כדוגמתה. רק עתירה לבג"צ נגד משרד התחבורה עשויה לפתור את הבעייה.
לא יודע אם זה הרבה כסף
תעשה חשבון ישנם קווים שהתפוסה שלהם היא פחות מ50%. לדוגמא קו 984 בד"כ פחות מ50 אחוז תפוסה. נניח שישנם 25 נוסעים באוטובוס. 20 לבני ברק ו5 לאשדוד. ה20 לבני ברק שילמו 33.50 ש"ח לנוסע(במידה ולא קנו הלוך ושוב או ותיק/תלמיד וכו')זה 670 ש"ח וה5 נוסעים לאשדוד ששילמו כל אחד 41 ש"ח(במידה ולא קנו הלוך ושוב או ותיק/תלמיד וכו')שזה יוצא 205 ש"ח. ביחד 875 ש"ח לנסיעה שבעבורה צריך לשלם לנהג 4.5 שעות עבודה שזה יוצא בין 150 ל300 ש"ח(תלוי שעות שבת/נוספות/פרמיות/מנקו וכו'). מרחק הקו הוא 208 ק"מ צריכת דלק ממוצעת לאוטובוס 3קילומטר לליטר. יצא 69 ליטר סולר נניח שאגד קונה את הסולר בזול 6 ש"ח לליטר יצא לנו 414 ש"ח סולר. כלומר עד עכשיו הוצאנו 619 ש"ח. לא כללנו עלות אחזקה כוללת של האוטובוס(בלאי של צמיגים/שמן/עלות ניקוי ואחזקה/ביטוח/רישוי/וכו) ולסיום תוסיף את העלות של נסיעה בכביש 6 ממחלף עירון למחלף קסם שזה עוד 49 ש"ח. עכשיו בא תראה לי איפה הכסף הגדול. וזאת דוגמה אחת לקו אחד ישנם קווים יותר דלילים.
 

846

Active member
ועדיין...
אגד ממשיכה להתחנף וללקק לחרדים. לא הגיע הזמן להעניש את "הילד המפונק" הזה ולהפסיק לתת לו שירות שאחרים יכולים רק לחלום עליו (ולא הזכרתי את המחיר המוזל..)?
אגד לא מתחנף לאף אחד!
זוהי העבודה שמשרד התחבורה נתן לאגד כפיצוי חלקי על הקווים שיצאו למיכרזים. אחרת היית נאלץ סניפים שלמים כמו:צפת, אשדוד, ב"ש וכולי ולפטר מאות נהגים חלקם בעלי ותק של 15 20 ויותר שנים! ומה תעשה איתם? האם ילכו לעבוד בחברות הפרטיות תמורת 20 ש"ח לשעה ועם זכויות סוציאליות מינימליות? לאנשים יש משפחות לגדל, חסכונות לחסוך,משכנתא לשלם וחס וחלילה אבל בן אדם צריך גם לבלות לפעמים ואולי לסוע קצת לחו"ל וכולי.... אחרי כמה שנים טובות בעבודה מגיע לבן אדם להגיע למשהו קטן בחיים לא? לכן הסניפים קיבלו עבודה ונהגים לא פוטרו. נכון, כמו שרותם כתב, עבודה לא נעימה שלפעמים גובלת בגועל אבל אף עבודה לא מביישת את בעליה.
 

amit1270

New member
אגד לא מתחנף לאף אחד!
זוהי העבודה שמשרד התחבורה נתן לאגד כפיצוי חלקי על הקווים שיצאו למיכרזים. אחרת היית נאלץ סניפים שלמים כמו:צפת, אשדוד, ב"ש וכולי ולפטר מאות נהגים חלקם בעלי ותק של 15 20 ויותר שנים! ומה תעשה איתם? האם ילכו לעבוד בחברות הפרטיות תמורת 20 ש"ח לשעה ועם זכויות סוציאליות מינימליות? לאנשים יש משפחות לגדל, חסכונות לחסוך,משכנתא לשלם וחס וחלילה אבל בן אדם צריך גם לבלות לפעמים ואולי לסוע קצת לחו"ל וכולי.... אחרי כמה שנים טובות בעבודה מגיע לבן אדם להגיע למשהו קטן בחיים לא? לכן הסניפים קיבלו עבודה ונהגים לא פוטרו. נכון, כמו שרותם כתב, עבודה לא נעימה שלפעמים גובלת בגועל אבל אף עבודה לא מביישת את בעליה.
אוי באמת... תפסיק להיתמם.
אגד נכנסה לקווי המהדרין בכוונה לקחת אותם מהחאפרים ששלטו בשוק ההסעות החרדי עד לפני כמה שנים. לשם כך הם נאלצו להתכופף לא מעט מול דרישות הרבנים (כולל מחירי הנסיעה שאמנם לא בשליטה ישיה של אגד, אבל קשה לי להאמין שהיו נקבעים בניגוד לדעתה). אין לזה שום קשר לרפורמה.
 

846

Active member
אוי באמת... תפסיק להיתמם.
אגד נכנסה לקווי המהדרין בכוונה לקחת אותם מהחאפרים ששלטו בשוק ההסעות החרדי עד לפני כמה שנים. לשם כך הם נאלצו להתכופף לא מעט מול דרישות הרבנים (כולל מחירי הנסיעה שאמנם לא בשליטה ישיה של אגד, אבל קשה לי להאמין שהיו נקבעים בניגוד לדעתה). אין לזה שום קשר לרפורמה.
במיסגרת הרפורמה, משרד
התחבורה החליט לסדר את התחבורה הפיראטית, ברגע שהפכת את התח"צ למיסחרי עליך להלחם בפיראטים כדי למזער נזקים. וכך נוצר מהלך משולב ומקביל של הוצאת קווים למיכרז מצד אחד ופתיחת קווים חדשים מצד שני, ונכון, אגד משתדל לעבוד בשיתוף פעולה עם המיגזר החרדי ע"מ להשתדל ולהמנע מעודפי ביקוש ללא תיכנון מראש. ובקשר למחירים: אין שום נגיעה לאגד, הכל משרד התחבורה, העובדה היא שאגד ביקשה להוריד מחירים בקטעים מסויימים המקבילים לחברות הפרטיות ומשרד התחבורה סרב ע"מ ליצור תחרות מלאכותית, ולא מתוך התחשבות בנוסעים שיוכלו להנות ממחיר נוח ותדירות מוגברת של אוטובוסים מכמה חברות. ראה לדוגמא את הקטע : קסטינה - ת"א דרך רחובות.
 
אגד לא מתחנף לאף אחד!
זוהי העבודה שמשרד התחבורה נתן לאגד כפיצוי חלקי על הקווים שיצאו למיכרזים. אחרת היית נאלץ סניפים שלמים כמו:צפת, אשדוד, ב"ש וכולי ולפטר מאות נהגים חלקם בעלי ותק של 15 20 ויותר שנים! ומה תעשה איתם? האם ילכו לעבוד בחברות הפרטיות תמורת 20 ש"ח לשעה ועם זכויות סוציאליות מינימליות? לאנשים יש משפחות לגדל, חסכונות לחסוך,משכנתא לשלם וחס וחלילה אבל בן אדם צריך גם לבלות לפעמים ואולי לסוע קצת לחו"ל וכולי.... אחרי כמה שנים טובות בעבודה מגיע לבן אדם להגיע למשהו קטן בחיים לא? לכן הסניפים קיבלו עבודה ונהגים לא פוטרו. נכון, כמו שרותם כתב, עבודה לא נעימה שלפעמים גובלת בגועל אבל אף עבודה לא מביישת את בעליה.
תכף נעשה לאגד יום סרט...
בחייאת ג'קי, לא שמעתי אותך אמור מילה וחצי מילה טרם הרפורמה על זה שאגד ודן (מטעמיהם המוצדקים) הכשילו כל נסיון שלנות את מפת התח"צ בישראל. היום בעידן הכלכלי אין מקום לכאלה מונופולים חזקים. אין לחברי אגד/דן להלין והיטיב לבטא זאת משהו שאני מכיר: אל לכם לההסתכל על העבר. הלכאה עצמית, סגפנות וייסורי מצפון לא יועילו. במקום זאת התסכלו לעבר העתיד. העתיד= פתחית השוק לתחרות. גם אגד ודן הרויחו מהתחרות: פתיחת המוסכים לטיפולי חוץ, פעילויות בחו"ל וגולת הכותרת פנינות הנדל"ן של אגד ודן ודמי השימוש על התחנות המרכזיות שאגד גבה שנצב"א הייתה שלו. ובעניין נצב"א, אף אחד לא הכריח את החברים למכור אותה בנזיד עדשים. דבר אחרון, לעניין תנאים סוציאליים בחברות הפרטיות: יש נהגים בחברות האלה (ואתה יודע שאני מכיר לא מעט) שמקבלים שכר לשעה הרבה יותר גבוה מחברים באגד ודן כולל הטבות אחרות. חוץ מזה באחת החברות הנהגים זוכים באופן קבוע לטיפול של מסאז'יסט צמוד כחלק מסידור העבודה. לסיכום, אני יודע שאני לא אשכנע אותך, כמו שלא תשכנע אותי, ואף על פי ששנינו ברי פלוגתא בנושא זה- אבל שמנהלים סיג ושיח תרבותי, צריך לבוא אליו בתו"ל ולהתבסס על עובדות נכונות ולא על חצאי אמיתות.
 

846

Active member
תכף נעשה לאגד יום סרט...
בחייאת ג'קי, לא שמעתי אותך אמור מילה וחצי מילה טרם הרפורמה על זה שאגד ודן (מטעמיהם המוצדקים) הכשילו כל נסיון שלנות את מפת התח"צ בישראל. היום בעידן הכלכלי אין מקום לכאלה מונופולים חזקים. אין לחברי אגד/דן להלין והיטיב לבטא זאת משהו שאני מכיר: אל לכם לההסתכל על העבר. הלכאה עצמית, סגפנות וייסורי מצפון לא יועילו. במקום זאת התסכלו לעבר העתיד. העתיד= פתחית השוק לתחרות. גם אגד ודן הרויחו מהתחרות: פתיחת המוסכים לטיפולי חוץ, פעילויות בחו"ל וגולת הכותרת פנינות הנדל"ן של אגד ודן ודמי השימוש על התחנות המרכזיות שאגד גבה שנצב"א הייתה שלו. ובעניין נצב"א, אף אחד לא הכריח את החברים למכור אותה בנזיד עדשים. דבר אחרון, לעניין תנאים סוציאליים בחברות הפרטיות: יש נהגים בחברות האלה (ואתה יודע שאני מכיר לא מעט) שמקבלים שכר לשעה הרבה יותר גבוה מחברים באגד ודן כולל הטבות אחרות. חוץ מזה באחת החברות הנהגים זוכים באופן קבוע לטיפול של מסאז'יסט צמוד כחלק מסידור העבודה. לסיכום, אני יודע שאני לא אשכנע אותך, כמו שלא תשכנע אותי, ואף על פי ששנינו ברי פלוגתא בנושא זה- אבל שמנהלים סיג ושיח תרבותי, צריך לבוא אליו בתו"ל ולהתבסס על עובדות נכונות ולא על חצאי אמיתות.
מה הקשר לעבר?
היה ניגמר, דברים נעשו, טעויות נעשו אבל העובדה היא שיש רפורמה. ועכשיו? מה קורה איתה והאם היא מתנהלת כמו שצריך? תח"צ לא צריך להתבסס על מודל עיסקי של רווח והפסד, תח"צ היא שרות שהמדינה נותנת לאזרח והוא צריך להיות טוב ולא מאולתר כמו שחברות רבות עושות כרגע. תנאים סוציאלים? הכל טוב עד המיכרז הבא.... מה יקרה אם החברה תפסיד? העובד יופטר ויאבד את כל הזכויות ואת כל המסאג'ים.
 
מה הקשר לעבר?
היה ניגמר, דברים נעשו, טעויות נעשו אבל העובדה היא שיש רפורמה. ועכשיו? מה קורה איתה והאם היא מתנהלת כמו שצריך? תח"צ לא צריך להתבסס על מודל עיסקי של רווח והפסד, תח"צ היא שרות שהמדינה נותנת לאזרח והוא צריך להיות טוב ולא מאולתר כמו שחברות רבות עושות כרגע. תנאים סוציאלים? הכל טוב עד המיכרז הבא.... מה יקרה אם החברה תפסיד? העובד יופטר ויאבד את כל הזכויות ואת כל המסאג'ים.
צודק!
אכן תח"צ=שירות והרפורמה לא מתנהלת בדיוק לפי התכנון. זה לא אומר שחברות שניגשות למכרזים כולל אגד ודן לא רוצות להרוויח. גם אתה בתור עובד אגד רוצה שהחברה שלך תרוויח. זה הבסיס לכלכלה. אף אחד לא עובד בחינם ולא בשביל העיניים היפות שלי. לעניין הנהגים-רוב רובם נקלטו בחברות החדשות (זה נכון שאולי הם הפסידו את הוותק אבל בכל ענף זה קורה, גם בהייטק). ד"א, יש צד כלכלי נוסף שלא העלית והוא כמות האוטובוסים החדשים שעלתה לכביש וזה הרבה בזכות הרפורמה. אגב, עוד נקודה מעניינת היא שהחברות הפרטיות משלמות עבור אותם אוטובוסים מהונן העצמי/זר ולא מסתייעות בקרן ההצטיידות (אין לי בעיה שיתנו לאגד ודן העדפה אבל צריך שיהיה שיוויון כלשהו. לא יתכן שיאפשרו להן לעשות נמק"ים ויזות או כל נסיעה מיוחדת אחרת שהיא לא קו שירות ע"ח אותה קרן. זה לא תחרותי בעליל....)
 

846

Active member
צודק!
אכן תח"צ=שירות והרפורמה לא מתנהלת בדיוק לפי התכנון. זה לא אומר שחברות שניגשות למכרזים כולל אגד ודן לא רוצות להרוויח. גם אתה בתור עובד אגד רוצה שהחברה שלך תרוויח. זה הבסיס לכלכלה. אף אחד לא עובד בחינם ולא בשביל העיניים היפות שלי. לעניין הנהגים-רוב רובם נקלטו בחברות החדשות (זה נכון שאולי הם הפסידו את הוותק אבל בכל ענף זה קורה, גם בהייטק). ד"א, יש צד כלכלי נוסף שלא העלית והוא כמות האוטובוסים החדשים שעלתה לכביש וזה הרבה בזכות הרפורמה. אגב, עוד נקודה מעניינת היא שהחברות הפרטיות משלמות עבור אותם אוטובוסים מהונן העצמי/זר ולא מסתייעות בקרן ההצטיידות (אין לי בעיה שיתנו לאגד ודן העדפה אבל צריך שיהיה שיוויון כלשהו. לא יתכן שיאפשרו להן לעשות נמק"ים ויזות או כל נסיעה מיוחדת אחרת שהיא לא קו שירות ע"ח אותה קרן. זה לא תחרותי בעליל....)
אני לא אמרתי שאני לא רוצה שהחברה תרוויח
אבל זה לא צריך להיות הבסיס לשרות ציבורי..... בבריטניה הגדולה לאחר ההפרטה הגדולה חברות רבות ביטלו את השרות בקוים מפסידים וציבור התושבים ניפגע, לאחר כמה שנים הרשויות החלו לסבסד מחדש את השרות המפסיד ע"מ שהתושבים יהנו משרות תח"צ למרות ההפסד. זה הבסיס לתח"צ ולא הרצון של מנכ"ל או בעלים של חברה "לעשות קופה" ובמיקרים רבים ע"ח ציבור הנוסעים. ובעניין הנהגים: המצב היום חמור מאד! לכל עובד בכלל ולנהג בפרט (זה הענף הקרוב אלי) אין עתיד בטוח ובלי אפשרות לתכנן את העתיד לטווח ארוך. נכון שגם בהיי טק מחליפים מקומות עבודה כל כמה שנים, אבל המשכורות שם והתנאים טובים פי 2 ברוב המיקרים מאשר של נהג שכיר ממוצע וזה עושה את ההבדל. נהג שכל 5 או 6 שנים יחליף חברה, ישאר כל חייו במצב כלכלי בינוני (ומטה) בלי יכולת להבטיח את העתיד של עצמו וילדיו, קשה עד בילתי אפשרי לחסוך כסף ללימודים גבוהים לילדים, קשה לשלם משכנתא וגם קשה להנות בחיים כמו כל אדם רגיל וממוצע שרוצה לחיות, לבלות ולהנות. במצב הנוכחי, אף נהג לא יוכל "להרים את הראש" לעולם ולחיות ברוגע ורווחה. בקרן ההצטיידות יש גם כספים של אגד ודן לא רק כספי מדינה, בסופו של דבר המדינה ערבה לעיסקאות הרכישה אבל אגד משלם את הכל. כמות האוטובוסים החדשים גדלה אבל בכל מיקרה גם אגד היה רוכש כמה מאות אוטובוסים חדשים כל שנה..... בעינייני ויזות ונמקי"ם: רוב הויזות (רובן ככולן) מבוצעות היום ע"י אגד תיור ונופש שהיא חברה ניפרדת לחלוטין מקווי השרות של אגד. מה שאתה ראית וחווית לא מזמן זה כמה נסיעות שהן "נישה" וגם ההזמנה שלהן עוברת דרך אגד תיור ונופש ולכן יש עליהן התחשבנות שונה. לגבי הנמקי"ם: מאחר והם בסידורים, יש גם עליהם התחשבנות עם משרד התחבורה והם אינם מסובסדים כמו קווי שרות.
 

846

Active member
ועדיין...
אגד ממשיכה להתחנף וללקק לחרדים. לא הגיע הזמן להעניש את "הילד המפונק" הזה ולהפסיק לתת לו שירות שאחרים יכולים רק לחלום עליו (ולא הזכרתי את המחיר המוזל..)?
ועוד משהו:
מסלולים ומחירים: משרד התחבורה, הוא זה שקובע את המחיר ומאשר את המסלולים. הציבור החרדי הוא צרכן טוב וחכם שיודע ליצור לחץ ולמשוך בחוטים הנכונים בוועדות הכנסת השונות ולכן הוא מגיע להשגים צרכניים. ודבר אחרון: אם השרות היה כזה "טוב" כמו שאתה כותב, מדוע הם לא מפסיקים להתלונן?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה