Autopilot ב-F16

אורי 1994

New member
Autopilot ב-F16

שלום, ברשותי התוספת של חברת AEROSOFT ל-FSX, שמכילה ספרייה גדולה של מטוסי F16. אני מודע לכך במטוסים אלה מנגנון הטייס האוטומטי הוא קצת פרימיטיבי, אבל האם מישהו מוכן לתת לי קישור למדריך טוב ומפורט בנוגע להפעלת מרכיבי הAUTOPILOT? חיפשתי בגוגל ולא מצאתי שום דבר. אני בעיקר מחפש את היכולת של הטייס האוטומטי לעבוד לפי הGPS. תודה
 

deepspace

New member
מפסקי ה AP נמצאים בצד שמאל למטה

של הפאנל השמאלי, מתחת לידית הורדת כני הנסע. יש שני מפסקים. הימני אחראי על המישור האנכי ("VNAV" במטוסים אזרחיים) והשמאלי על האופקי ("LNAV"). למפסק השמאלי ישנם מספר מצבים: HDG SEL - שומר על הכיוון שה HDG BUG ב HSI נמצא בו. כמו בכל מטוס אחר. ATT MODE - ישמור על טיסה אופקית. STRG SEL - הפעולה של המוד הזה משתנה. אם בורר מוד הניווט (INST SEL, נמצא מעל ידית ההפלטה, משמאל ל ISH) נמצא במצב ILS/TCN, TCN או ILS/NAV, המוד הזה ישמור על רדיאל VOR שהוגדר ב HSI. אם ה INST SEL נמצא במצב NAV, המוד הזה יבצע את תוכנית הטיסה המוגדרת ב GPS. גם למפסק הימני, האחראי לציר העילרוד, ישנם מספר מצבים: PITCH ALT MODE - המטוס ישמור על הגובה הנוכחי. AP OFF - בעצם המאסטר של ה AP. אחראי גם לציר הגלגול. במצב הזה כל מרכיבי ה AP לא יפעלו והמטוס יהיה תחת שליטה מלאה של הטייס. ATT HOLD - במוד הזה ה AP ישמור על ה pitch (מספר המעלות שאף המטוס מעל או מתחת לאופק) הנוכחי. מקווה שזה מובן מספיק :)
 

אורי 1994

New member
בעיה..

קודם כל, המפסק השמאלי אחראי על העילרוד והימני על הכיוון... ולמפסק הכיוון יש מצב BANK ו-HDG ו-OFF אין מוד מסוג STRG SEL...... מה לעשות?
 

deepspace

New member
אז ככה:

1. מה שכתבתי היה נכון לגבי פאלקון 4, ה F-16 של IRIS, כנראה שזה הבדל נוסף בין F-16A\B ל- C\D. 2. במקרה הזה, BANK ישמור על זווית ההטייה הנוכחית, ו HDG כמובן יישמור על הכייון מה HSI. לגבי תוכנית ה GPS, כנראה שבמטוס של אירוסופט זה לא אפשרי (וגם לא לעקוב אחרי רדיאל VOR)...
 
למעלה