fs2004-נחיתה

omer landau

New member
fs2004-נחיתה

מישהו יכול להגיד לי איך נותתים אני יודע איך נוחתים נחתתי המוווווון פעמים אבל יש איזה תהליך מסודר כי אני לימדתי את עצמי איך לנחות וגם קראתי קצת באנגלית אבל לא יזיק לי הסבר מדוייק בעברית
 

omer landau

New member
ראייה!!!!!

נחיתת מכשירים זה לא בעיה יש מפה יש גי פי אס טייס אוטומטי ואת המכשירים כמובן ראייה !!
 

יפתח14

New member
נראה לי שהכוונה היא לגישת ראיה.

וובכן- הדבר הוא פשוט ביותר. ישנה תבנית קבועה שנקראת "הקפה" ההקפה מתבצעת באופן אחיד בכל העולם. נצא מנקודת הנחה שאתה נוחת במסלול 000 (360). אתה נכנס קודם כל לצלע מתה, זו צלע שאתה עושה נגד הרוח מעל המסלול, אחרי ש"גמרת" את המסלול אתה פונה 90 מעלות, נאמר ימינה עד שאתה מגיע לכיוון 090. אתה טס בכיוון זה זמן מסויים- צלע זאת נקראת צלע צולבת. אחרי צולבת אתה פונה עוד פעם 90 מעלות לימין וזאת נקראת צלע עם הרוח, מכיוון שהיא מתבצעת כאשר יש לך רוח גב (תמיד נוחתים עם רוח אף), כיוון טיסתך הוא 180. לאחר שעברת את המסלול אתה פונה עוד פעם 90 מעלות לימין, כעת כיוונך הוא 270 (כמובן שבשלב הזה אתה כבר עם דרגה אחת או שתיים של מדפים, תערובת עשירה וסיימת את בד"ח עם הרוח וכו'). צלע זאת נקראת צלע בסיס. מעט לפני שאתה אנך למסלול אתה לוקח עוד פניה של 90 מעלות לימין לצלע האחרונה הנקראת גם פיינל. עכשיו אתה אמור להיות מיושר על המסלול נגד הרוח ומוכן לנחיתה.
 

omer landau

New member
תודה אני מכיר את זה טוב מאוד מכוכ

מכוכב כחול השאלה שלי היא לגבי המדפים המהירות גובה מעל המסלול הנמכה במשך הטיסות הרגלתי לי נחיתה מסויימת שעובדת והמטוס נוחת טוב אבל אני לא בטוח שזו השיטה הנכונה מכיר אתרים טובים להורדת מטוסים של אל על ל 2004? תודה
 

יפתח14

New member
המהירויות זה כבר משהו שתלוי

במטוס. אם תגיד איזה מטוס אוכל לעשות הקפת ניסיון ולהגיד לך אילו מהירויות צריכות להיות בכל שלב...
 

omer landau

New member
757,767,737

אלו הם המטוסים שאני הכי אוהב מהכבדים אתה לא חייב לבדוק לי אבל אם אתה באמת רוצה אז בו נגיד 767 שאני מגיע לפיינל אני במצב טוב מבחינת הואסי אני עם האף 5 מעלות למטה מנועים 25%-40% מה שיוצא לי מהירות 180-200+- הורדת מדפים בהדרגה מסויימת +הורדת גלגלים בסוף בולמי אוויר נגיעה רוורס(לפעמים) ועוצר גלגלים נורמלי?????????????????
 

ezman2

New member
במטוסים כאלה בד"כ

גולשים ב- 3 מעלות כאשר מהירות הנגיעה בין 120 -140 קשר תלוי בסוג המטוס, המשקל וגם במזג האוויר ובהתאם למדפים.
 

ezman2

New member
ועוד משהו

ב= 180 -200 אתה אמור בעוצמה כזאת לישבור גלגלים...אם אני לא טועה
 

יפתח14

New member
עשיתי עכשיו ניסיון עם ה737..

עשיתי גישת ראייה ל12 מהLL. מהירות בחציית קו חוף: 230 קשר. מהירות פיינל קטע אחרון: 150 קשר. נגיעה: עם 3 דרגות מדפים ב110 קשר. עצירה: בשליש השני של המסלול. ללא שימוש במעצורי אוויר ובהיפוך מנועים...
 

omer landau

New member
אני לא תמיד מפעיל היפוך מנועים

רק שיש צורך אחרי שאני עובר חצי מהמסלול ואני עדיין מהיר אני מפעיל היפוך מנועים ובולמי אוויר אז לא תמיד עד הסוף זה משתנה גם תלוי במטוס ובעוד כמה דברים כמו שאמרתם
 

omer landau

New member
לרוב המהירות בנגיעה היא קצת פחות מ

145-150 קרה לי כמה פעמים שהגלגלים נשברו ויש לי מטוס ממש מצחיק שהורדתי של אל על כי הוא של 2002 ולי יש 2004 אין לו גלגלים ככה שהוא מרחף זה מצחיק יש למישהו אתר טוב להורדת מטוסים ישראליים ל 2004?
 

יפתח14

New member
נשמע הגיוני...

אני אבדוק זאת היום בערב... אני לא מוצא לנכון לנחות עם בלמי אוויר ומנועים ברוורס....תגיע לרמת שיפוט שאתה פשוט לא צריך את זה...
 

ezman2

New member
בלמי אוויר

אסור להוציא מתחת ל -1500 רגל ובכלל לא נהוג להשתמש בהם בפיינל אלא רק בשליפה אוטומאטית עם הנגיעה במסלול.
 

omer landau

New member
קצת לפני הנגיעה בלמי אוויר כדי

להאט מהירות ורק אחרי שאני כבר נוסע על המסלול אז רוורס
 

Doron Atik

New member
מבנה הקפה

אינו קבוע. הקפה "סטנדרטית" היא הקפה שמאלית (טייס (TAYAS) לכיוון הפניה), כמו שהולדינג סטנדרטי הינו ימני. בכל מקרה, ישנם מקומות / מסלולים להם הקפה ימנית או אפילו בגובה שונה. אצלנו, בשדה דב, ההקפה היא תמיד מערבית. כלומר - למסלול 03 - הקפה שמאלית, ולמסלול 21 - ימנית. זאת מכיוון שמזרחית למסלול ישנם מבנים ואוכלוסיה מרובה. מלבד זה - קח בחשבון מצב של סחיפה. כלומר - אתה טס בעם הרוח בכיוון 180 אבל רוח מערבית חזקה מקרבת אותך לכיוון המסלול, מזרחה. במצב כזה, פשוט טסים עם האף מעט ימינה, כלומר - יותר מכיוון 180.
 
למעלה