לימודי אחיות

makmako

New member
לשיטתך

אני לא אוהב את מידת הדיוק הפוגענית הזו. יש משהו יפה בשפת הדיבור היום-יומית ובסלנג, מי אתה שתחליט מה "קלוקל" ומה "לא קלוקל"? ניתנה לך איזו סמכות-על להכריע בחוקי השפה העברית?
 

antreprize

New member
זה מעיד על אוצר מילים דל.

הצירוף הזה בכלל לא הגיוני. מה זה ללמוד אחות?
 

makmako

New member
משלב נמוך לא מעיד על שום דבר

היא לא באה לכאן לכתוב חיבור או מאמר, היא באה לשאול שאלה פשוטה בשפה מאוד מאוד פשוטה. הפורומים לא נועדו לכתיבה איכותית אלא להתקשרות כלשהי.

בסלנג של השפה העברית יש עוד הרבה דברים לא הגיוניים... לא רק "לימודי אחיות".
 

makmako

New member
אין לי התנגדות. אני לא בוחר איש מקצוע

לפי השליטה שלו בשפה העברית, אלא אם כן מדובר בכותב\עורך\מתורגמן וכו'.

יצא לי להכיר לא מעט אחיות ששולטות היטב במקצוע שלהן, הן מאוד מקצועיות, אבל הן לא שולטות ברמה מושלמת בשפה העברית, כי מעולם לא היה להן זמן לעצור לרגע וללמוד, ולצערן (או לשמחתן) הן לא נולדו כאן.

איכשהו, בין משמרת אחת לאחרת (כאשר אחת סוחטת יותר מהאחרת), לבין חיי משפחה וגידול ילדים, לא היה להן מספיק זמן לזה... אז הן לא אחיות מספיק טובות?
 

l i r o n i t

New member
וואי.. תשמע, זה כמעט מעליב

העברית שלי טובה מאד, הסיבה היחידה שכתבתי זאת כך, היא כי רציתי להדגיש שאני מתכוונת בשאלתי ללימודים לתעודת אחות מוסמכת בניגוד ללימודי תואר בסיעוד.. זה הכל.
לא צריך להגזים..
 

makmako

New member
סיעוד באופן כללי זה מומלץ.

לא יודע אם זה משנה כ"כ בתקופה הזו המוסד, יש מחסור עצום.
 

C H 4

New member
מאיפה המידע?

אני שומעת שאנשים שגרים בצפון נוסעים כל יום למשמרות בסורוקה כי
1. חמש שנים מסיום התואר נמאס להם לעבוד על תקן סטודנט, ובבתי החולים בצפון אין תקנים לעוד אחים כי אין תקציב.
2. באיכילוב ותל השומר צפוף מאוד וקשה להתקבל.
אפשרויות הקידום מוגבלות יחסית והמקצועות האטרקטיביים (לידה, ניתוח) מאוד תחרותיים ודורשים הרבה שנות עבודה והשקעה לפני שמגיעים לקורסי התוספת, העבודה במשמרות- אין יום ולילה, יש מחקרים שמראים שעובדי משמרות סובלים מבעיות בריאות שונות כמו השמנה וסרטן. אם לוקחים בחשבון את סחיבות החולים, עזרה לכח עזר (כי אף פעם אין מספיק) וכו' אז צריך לקחת בחשבון גם כאבי גב ושאר רעות חולות. המשכורת לא איי איי, בטח שלא אם זוכרים שהבסיס נמוך והכסף מגיע מתוספות על משמרות, כלומר הפנסיה וכו' לא גבוהים כל כך.
מדובר בעבודה מול אוכלוסיה די עוינת, אחים ואחיות נחשפים להמון אלימות מצד פציינטים. כאילו שזה לא מספיק בחלק מהתפקידים נחשפים גם למחלות מסוכנות (מי אמר שחפת?). עבודה שדורשת הרבה התמודדות נפשית ולא מתאימה לכל אחד. אפילו הייתי אומרת שלא מתאימה לרוב.

בהצלחה, והכל. לא הייתי אומרת שסיעוד זה מומלץ. לא למי שמעוניין לחיות בארץ.
 

makmako

New member
מאחות בעלת תואר שני שעובדת בדרום ויצא לי לדבר

איתה.

אז ככה, אין לי היכרות עם המצב בצפון ועניתי באופן כללי, היום יש מחסור באחיות (וברופאים, גם להם יש משמרות קשות מאוד בהתחלה) ולכן ישנו ביקוש רב. מה שכתבת הוא חשוב מאוד כדי לפקוח את העיניים לפותחת האשכול ולכן לדעתי היה עדיף אם היית משרשרת לתגובה הראשית שלה.

כל מה שכתבת הוא כמובן נכון, בוודאי בעניין ההתאמה. העבודה היא שוחקת, היא קשה, בהתחלה היא גם לא מתגמלת (אם כי, היום מעטים התחומים בהם כבר בהתחלה העבודה היא מתגמלת) וצריך לדעת את כל העובדות לפני שמתחילים ללמוד. אבל מי שכן בוחר ללמוד ורוצה בזה והוא גם חושב שהוא מתאים, לא יהיה רעב. זה מה שהתכוונתי לומר.
 

C H 4

New member
יש ביקוש רב לרופאים

אבל לא הייתי קוראת לזה עבודה מומלצת. השכר שלהם שחוק, את שנותיהם היפות הם שורפים על התמחויות ותת התמחויות. עוברות הרבה שנים עד שהם מגיעים לפרנסה יפה וזה די תלוי בעובדה שהם מחלטרים בקליניקות פרטיות ובקופות חולים.
רופא בכיר בבי"ח הרבה פעמים גומר משמרת יום בבית החולים ועובד עד 8 או 9 בקליניקה הפרטית.

אז הם נורא מבוקשים (תלוי מי מהם, מרדימים מבוקשים מאוד ואחוז הנרקומנים ברופאים מרדימים הוא מפחיד), זה לא הופך את העבודה לכזו כדאית.
 

makmako

New member
גם אני לא חושב שמדובר בעבודה מומלצת (בארץ)

אבל זה לא אומר שאין ביקוש. יש עבודה, והרבה עבודה, וכל המקומות בכל מוסדות הלימוד שמאפשרים תפוסים. יש המון אנשים שרוצים ללמוד רפואה, ותנאי הקבלה הם הגבוהים ביותר היום באקדמיה (פסיכומטרי וממוצע בגרויות גבוהים מאוד) ויש מספר רב של אנשים שמנסים לשפר את הציונים שלהם כדי להתקבל.

כמובן שאין מחלוקת בנוגע לתנאי העבודה, במיוחד בהתחלה.
 

toxic babe

New member
אנשים פה גלשו לשטויות

בתכלס- לא כזה משנה איפה ללמוד. כל התוכניות זהות והכי חשוב להשלים תואר ראשון.
בהצלחה
 

l i r o n i t

New member
תודה רבה

אני בהחלט מתכוונת להשלים לתואר, העניין הוא שאני לא יכולה להקדיש ארבע שנים רצופות כרגע, לכן חשבתי על המסלול הזה..
השאלה היא אם זה יספיק להתחלה למציאת עבודה.
 
למעלה