האנטומיה של גריי - עונה 11 פרק 23

דנה1982

New member
פרק לא רע

זה קטע, רוב העונה דווקא הייתה לא רעה, מדהים שהפרקים הכי גרועים היו דווקא אלה שהיה להם פוטנציאל להיות הכי טובים (בכלל בסדרה) ודווקא בהם הרגשתי שהם נכתבו רע, שוחקו רע ושהסיפורים בהם היו הרבה פחות ממה שהם יכלו להיות.
&nbsp
בכל מקרה, אני מתכוונת להפסיק לצפות בעונה הבאה, אבל מסיימת את העונה כי אני מניחה שיש עוד קצת התייחסות לדרק ולמה שקרה, וזה אכן קרה בפרק הזה. אמיליה סופסוף מתעמתת עם מרדית, אחרי שנה, על זה שהיא ניתקה את דרק מהמכשירים בלי להגיד לה, ואפילו לא קלטתי כמה זה הזוי שאמיליה גילתה שאחיה מת רק 12 שעות בערך אחרי שזה קרה. הייתי מצפה ממנה להרים אליה טלפון מתישהו, אפילו בדרך הביתה מביה"ח או משהו... הן גם גרו ביחד כבר אז, לא?
&nbsp
הסצינה של העימות ביניהן על זה הייתה מעולה ומרגשת, לא חשבתי שאני אבכה בפרק הזה אבל הכעס של אמיליה וההתפרקות של מרדית אחרי שהיא יצאה מהחדר גרמו לי לבכות. ההתהלכות בחדר והניסיון להתאפק, כמו שהיא התאפקה במשך שנה, עד שהיא נשברה והתפרקה - לא חשבתי שיש לאלן פומפאו את היכולת ליצור כזו עוצמה. היא לא הייתה דמות כזו מרשימה במשך 11 עונות...
&nbsp
סיפור התאונה היה טוב, למרות שזה נורא הזכיר לי את סיפור המעבורת, כולל הפציינט שצריך לנתח בשטח (בדומה לאיזי שקדחה בראשו של פציינט שהיה לכוד באסון שם) גם אם בסוף הניתוח לא בוצע בשטח. וכבר כשהם דיברו על זה חשבתי שאפשר להביא את הפציינט בתוך הרכב לביה"ח, ולהמשיך שם. איזו מלכה אפריל שעשתה את זה, ואיזה קטע חזק שלה עומדת שם למעלה ומדברת למגי, מרדית ואמיליה כאילו היא מינימום משה במעמד הר סיני. לא ידעתי אם לצחוק או לבכות.
&nbsp
אני לא יודעת מה התכנון לגבי אלכס בעונה הבאה, אבל כשהרגו את דרק הייתה לי הרגשה שינסו לשדך בין מרדית לאלכס, וזה גם השידוך היחיד שאני מוכנה לקבל אצלה (כל גבר אחר זה פשוט big no no). וזה קצת מרגיש ככה - נראה שהוא וג'ו ב"משבר", הוא מדבר על החזרה של מרדית' לסיאטל כדבר שהוא חיכה לו, שהחיים שיש לו זה מה שהוא רוצה, שהוא "קבע שורשים" - ואז מרדית' מבקשת לגור אצלו והוא מיד מסכים. רק לי נראה שהקשר של מרדית ואלכס עובר שינוי משמעותי? נכון שזה התחיל כשכריסטינה עזבה והם נשארו היחידים מהמחזור שלהם, אבל עדיין נראה שהמוות של דרק שדרג את הקשר הזה עוד יותר.
&nbsp
אפריל וג'קסון - כדאי מאוד שלא יפרידו ביניהם, אני מתה על הזוג הזה. כבר לקחו לי את הזוגות שאהבתי בסדרה (כמובן בעיקר לקסי ומארק ודרק-מרדית) אז שישאירו לי לפחות אותם... שיציבו להם משברים אבל שיראו אותם מתמודדים ביחד. בפרק הזה לא הייתה להם אף סצינה משותפת בכלל.
&nbsp
ריצ'רד ומאמא-אייברי - יאללה, שהחתונה תבוטל ושהיא תעוף לקיבינימט כי אני לא סובלת אותה. ברור שזה לא יקרה, גם אחרי מה שקרה בפרק הזה, אבל מותר לי לחלום.
&nbsp
אה, כן, ואני לא חושבת שביילי יכולה/צריכה להיות צ'יף. ביילי הנאצי של העונות הראשונות כן, ביילי הרכרוכית של העונות האחרונות לא. הייתי רואה דווקא אישה חזקה יותר בתפקיד, כמו קאלי למשל, אבל ממש לא את ביילי. ואני דווקא מאוד בעד שהצ'יף בעונה הבאה תהיה אישה. אחרי 11 שנים שבהן היו רק גברים (וובר, דרק, אואן) הגיע הזמן לאישה. הו, הנה דרך להחזיר את כריסטינה

&nbsp
הפרק הבא הוא האחרון בעונה, וככל הנראה גם האחרון שלי בסדרה...
 

הדס178

New member
את לא מכורה לאנטומיה?

מוזר לי שמישהו שאוהב את הסדרה יפרוש ממנה..:]
 

דנה1982

New member
אני כבר פחות מכורה ב-2 העונות האחרונות

את הפרקים האחרונים ראיתי בטירוף בגלל דרק, אבל זה קרה אחרי הרבה זמן שראיתי את הסדרה מתוך סוג של הרגל.
איך שהרגו את דרק ואיך שטיפלו במוות שלו - זה היה מאכזב. גם כשהורגים דמות ראשית צריך לדעת לעשות את זה נכון (למשל ב"האישה הטובה" לא הייתה נפילה במצב הזה, כי הם טיפלו בזה נכון). מרגיש שכל המוות הזה היה איזה דחף של שונדה, נקמה, לא יודעת מה - ועכשיו היא זורמת עם השטות הזו. תכנון נכון יותר היה מביא פרק הרבה יותר דרמטי ומרגש למוות שלו, פרק זיכרון הרבה יותר מרגש, ובלי קפיצה שנה קדימה, כי זה פשוט לוותר על תהליך ההתמודדות שהוא חלק קריטי בהתפתחות של מרדית, אמיליה וגם של דמויות אחרות.
&nbsp
לא יודעת. כשאני מרגישה שאני נתונה לקפריזות של הכותבים אני כבר לא ממש נהנית.
 

haych

New member
לא אהבתי


אני לא יודעת למה כי סה"כ הפרק היה לא רע, אבל הוא פשוט לא זרם לי. וכל הפרק כולם רבו אחד עם השני וכמה כבר אפשר לראות אנשים מתווכחים?
הרגעים שהכי אהבתי בפרק היו ההתחלה והסוף. אהבתי את המונולוג של וובר ואת זה שהרופאים האחרים דיקלמו ביחד איתו. אהבתי גם את ההתנהלות של אדוארדס עם המתמחים.
נורא הציק לי דבר אחד קטן: כשהמתמחה האסיאתית קטעה את וובר בשאלה הכי מפגרת. "למה שהשנים האלה יהיו הכי טובות והכי גרועות בחיים שלנו?" זאת גם שאלה מפגרת לשאול וגם וגם ההתפרצות הזאת לדברים שלו הייתה מאולצת ולא קשורה.
בסוף הפרק אהבתי את איפרייל המלכה. לא חשבתי בכלל על להביא את הרכב במצב הזה-כל הכבוד לה על החשיבה מחוץ לקופסא!
כל הסיפור הזה הזכיר לי תאונה שהייתה ממש מחוץ לבי"ח, כשרכב של שוטרים או פרמדיקים התהפך והנוסעים היו לכודים כשאחד מהם היה במצב ממש גרוע. גם אז מרדית זחלה לתוך הרכב כדי לטפל בפצועים, והביאו את אשתו (עובדת בבי"ח) להפרד ממנו.

לא הבנתי למה האנט עזב את תפקיד הצ'יף? כ"כ אהבתי אותו בתפקיד הזה, הוא מנהל מעולה בעיניי. ולמה שוובר לא ישאר קבוע בתור צ'יף? הרי הוא עזב כדי להיות עם אדל שהייתה חולה, אין מניעה שהוא יהיה עכשיו צ'יף. אם לא אחד משניהם אז אני באמת מקווה שיבחרו בביילי-רק מתוך תקווה שאולי זה יחזיר את ביילי הקשוחה.

ממש חבל על אלכס וג'ו. אני מבינה את שני הצדדים... זו באמת חווה מטורפת-מהצד של ג'ו, אבל אלכס בתפקיד בכיר וטוב לו, והוא סוף סוף יציב. רק לא הבנתי איך מריב אחד זה כבר נשמע כאילו הם נפרדו והוא אומר למר שהוא לא צריך לשאול את ג'ו אם היא יכולה לגור איתו.

וובר ומאמא אייברי - נמאס כבר שבכל פעם שאין בניהם הסכמה על ענייני ההנהלה הם שוברים את הכלים... מיצינו את הקטע הזה, חאלאס. תפרדו ותחסכו את היצור המעצבן הזה מאיתנו (קתרין).

בא לי לחבק את ג'קסון החמוד :( מקווה שהם ישרדו את זה. עבר עליהם הרבה.

מה היה הקטע המטומטם הזה עם המתמחה (החתיך)?! זה היה כ"כ דבילי ולא אמין! רגע אחד הוא סופר הירו שמציג את עצמו בתור רופא כירורג ומציל חיים, ורגע אחרי זה הוא ברווזון שהגיע ליום הראשון בהתמחות שלו. זה היה כזה קטע מפגר!! אבל לדעתי אנחנו עוד נשמע עליו הרבה... קראתי בעבר ראיון שאמרו בו שיש יותר מדי בנות ביחס לבנים, ושהעונה יגיעו דמויות קבועות של גברים.

כמו שאמרתי לפני זה, אני לא חושבת שאמיליה צריכה לכעוס על מרדית על זה שהיא ניתקה את דרק בלי לתת לה הזדמנות להציל אותו - כי כבר לא היה מה לעשות, אבל תכלס-היא לא חשבה על לתת לקרובים שלו את ההדמנות להפרד? הוא לא היה הולך לשום מקום, היה לה זמן להתקשר למשפחה שלו, לאמא, לאחיות... צודקת בהחלט בכעס שלה. אבל למרות שזו הייתה סצינה כביכול טובה, היא לא הזיזה לי שום דבר.

השערה מופרכת: אולי ג'קסון ואפריל יפרדו, ואפריל תמצא את עצמה עם אוואן, היחידי שיודע מה היא עברה באזור המלחמה?

איזה פרומו מעפן! איפה בדיוק הפרומו כשמראים רק מה היה בעבר ולא מה יהיה בפרק הבא
 

reasonforall

Active member
דעתי

אני דווקא חושב שהיה פרק טוב. דיי נהניתי ואפילו הוא דיי זרם לי.
ההתפרקות של מרדית' בחדר ציוד והכעס של אמיליה על מרדית היו לגמרי במקום. לא הבנתי איך זה לא קרה בפרק הקודם.
&nbsp
לגבי העתיד -
כל הפרק הזכירו לנו שבקרוב יוצאת משלחת של רופאים לשטח ולכן נראה לי שדמויות יעזבו בגלל זה.
יש לי הרגשה שאואן פרש מהתפקיד כדי לחזור לשטח ושכמה דמויות הולכות להצטרף אליו.
ג'קסון יירצה לצאת לשטח, אולי כדי להבין מה עבר על אפריל, ואולי ג'ו תצטרף גם היא (לא הפסיקה לחפור בגלל זה). אלכס יישאר.
&nbsp
ולגבי הצ'יף החדש -
קת'רין שם הרבה ותר מידי ויש לי הרגשה שהתפקיד הולך להיות שלה
 

haych

New member
אני לא יודעת אם זה אמין

אבל יש בויקפדיה טבלה שמראה איזה דמות שיחקה באיזה עונה, מתי היא הייתה קבועה ומתי בתפקיד אורח. פטריק דמפסי כבר מעודכן כמי שמופיע רק עד עונה 11. לפי הטבלה הזאת כולם ממשיכים בעונה הבאה ואף אחד לא עוזב. אז או שלא באמת יעזבו לעיראק, או שהסדרה תתנהל במקביל (זכור לי במעורפל משהו כזה מאי.אר, כשהרופא הסרבי החתיך נסע לאיזור המלחמה.) מקווה שזו האפשרות הראשונה, אבל נראה לי הגיוני שזו האפשרות השניה
 
למעלה