עולם ללא קסם
719

עולם ללא קסם
719


פרק מדהים!
משמח לגלות שהכישרון של היוצרים לטוויסטים לא אבד עד הרגע האחרון.
הכוכב הנחמד שלנו קיבל סיפור מקור משלו. היה כאן קסם באזור הייפריון הייטס.

גות'ל מתגלה כנבלית מקורית ומעניינת יותר ממה שחשבתי.
קל להזדהות איתה ועם ההתחלה שלה, אי אפשר להזדהות עם השנאה שלה, וקשה להחליט איזה סוף לאחל לה.

מסתבר שחובבת הצמחים היא נימפה שגרה על פני כדור הארץ לפני "אלפי שנים", והייעוד שלה היה להיות אמא ליצורי טבע כמוה.
אחרי שכמה שונאי קסם השמידו את המשפחה שלה, היא סימנה את כל חסרי הקסם כאויבים, אספה נשים בודדות עם קסם והפכה לאמא מנהיגה בשבילן.

לפי התרבות המתקדמת יחסית, גות'ל כנראה באמת הכחידה את האנושות של אותה תקופה, ואחר כך בני האדם התחילו להתפתח מחדש בסביבה שונה.

הנרי וג'סינדה משתכנעים שלוסי צודקת, פסילייה מפיק קסם מנעל הזכוכית ומרפא את הנרי, הנשיקה לא קטלנית אך גם לא שוברת את הקללה.

אלואיז/גות'ל מזהה קסם אצל טילי ומתעניינת בה פתאום. היא מספרת לטילי שהיא אמא שלה ושרוג'רס הוא אבא שלה. רוג'רס מקבל הוכחה לקסם, והוא וטילי מאמינים לאלואיז.
אפילו טילי מספיק שפויה כדי לדעת שאלואיז לא ראויה להיות אמא, אבל מצטרפת אליה כדי להגן על אבא.

הפרק השאיר אותי עם כמה שאלות:
אם גות'ל משיגה אפוני קסם, למה הייתה צריכה שדריזלה תטיל את הקללה האפלה?
למה היחס השלילי לנשים עם קסם כמו רובין, רג'ינה, אנה, אייבי, תמי?
למה ההפרדה בין שתי קבוצות המכשפות שהיא מנהיגה? אכפת לה רק מכאלה שהסתתרו כמוה?
בכל השנים האלה, היא מצאה רק שש בנות? הייתי מצפה למשפחה גדולה.
 

הלדיל

New member
עד עצם היום הזה ומעגל השמונה 7-19

כפי שנכתב מעליי, פרק מעניין. כפי שנאמר בעונה הראשונה, פעם היה קסם בעולמנו. עתה אנחנו יודעים לאן הוא נעלם אם כי הבנתי שהוא כבר היה בתהליכי נסיגה באותה נקודה. אמא ג'ותל היא, בפירוש, דמות מעניינת אף על פי שאני חושב שהיה צריך לומר כי היא הייתה מודעת לכל הסיפור עם הפיגיון מהשבוע שעבר וזו הסיבה לכך שסימנה את טילי. ובכלל, טילי הייתה מצויינת לאורך הפרק...
הקטע עם לוסי וד"ר פסילייה במשרד היה מוזר בלשון המעטה. נראה לי שהיא ירשה את הפזיזות של אביה. נראה שד"ר פסילייה היה אמור להיות עוץ לי גוץ לי החדש לפחות לפי הדרך הדו-משמעית שהוא מתנהל בה.
לגבי שאלותייך, הקללה האפלה גם מותירה מאחוריה נתיב של חורבן. אמא גות'ל רצתה להחריב את היער המכושף החלופי לפני שהיא חוזרת לעולמנו. מסיבה זאת, לא הבנתי למה האחיות טרמיין כל כך להוטות לחזור לעולמן. כל מה שהיה שם עבר לעולמנו ומה שנשאר הושמד על ידי הקללה.
העובדה שסרפינה שרדה הפתיעה אותי לאור הגישה הדרוויניסטית של אמא גות'ל. היא, כנראה, יותר קשוחה מחזות "הברבי השחורה" שלה. אני חושב שמדובר באותה קבוצה. אחרי שאמא גות'ל מיינה אותן עם פינצטה, נותרו רק שש מכשפות. לדעתי, רשימת החיסול של ניק היא גם רשימת החיסול של אמא גות'ל - המכשפה העיוורת נכשלה פעמיים; הרופאת היא בטח מכשפה שפנתה כנגד המעגל ועברה לעסוק בקסם לבן ואני מניח שזלינה דחתה את הצעתה של אמא גות'ל להצטרף אליה והיא חזקה מדי מכדי שאמא גות'ל תתעלם ממנה. ולא צריך הרבה לחשוב למה אמא גות'ל תרצה שדריזלה תמות.
הנרי וג'סינדה, בכנות, לא בדיוק מעניינים במיוחד.
 
אני לא בטוח שהקללה של אייבי

לקחה את כל תושבי היער המכושף החדש.
היא נראית קללה מצומצמת יותר מזאת שיצרה את סטוריברוק.

אנה לא מכירה את העולם המודרני, ואייבי רצתה להתפייס איתה ולהתחיל דף חדש.
פרק 20 מעלה שאלה אחרת לגבי המסע של האחיות.
 

הלדיל

New member
אל תשכח דבר אחד.

להבדיל מהקללה הקודמת, כאן הליידי טרמיין הכריחה את המקוללים לעזוב את היפריון הייטס כך שכמות האנשים שנלכדו בקללה עשוי להיות גדול יותר מתושבי היפריון הייטס - שלא כולם מקוללים אלא אנשים מעולמנו.
המניעים של האחיות טרמיין מובנים לי. פשוט תהיתי למה לחזור לעולם שלהן כשיש עוד אפשרויות שידועות לאייבי. עכשיו נזכרתי שיכול להיות שהאחיות טרמיין הגיעו ליער מכושף שלא נפלה עליו הקללה ואף אחד לא מכיר אותן. האפונים מובילים אותך לאן שאתה רוצה. ואני בטוח שאייבי לא רוצה לחזור ליער המכושף שלה. לאנה לא אכפת.
 
לא שכחתי, ככה הגעתי לזה

תהיתי לאורך העונה כמה תושבים גרים בשכונה, כמה מתוכם מקוללים וכמה עזבו.
איכשהו נראה לי שהקללה של אייבי הייתה אישית יותר ולא העבירה ממלכות שלמות.

אם האחיות חצו לעולם קסום חדש, זה באמת פותר שתי בעיות, והן עדיין יזכו לפתוח דף חדש בעולם שדומה למה שהן מכירות. אולי אפילו יהיו בו עוד אנסטסיה ודריזלה.
 
למעלה